نکات مهم نگهداری و تعمیر فر برقی

اجاق و فرهای برقی به راحتی تعمیر می شوند زیرا معمولا تعمیرات خود انجام شده و چندان پیچیده نیست. در حقیقت این تعمیرات نوعی تعویض و جایگذاری قطعات جدید به جای قطعات قدیمی است. در بیشتر مواقع خراب شدن المنت های گرمایشی آن را خراب می کند.

نکات مهم نگهداری و تعمیر فر برقی

احتیاط: پیش از تعمیر اجاق یا فر برقی آن را از برق جدا کرده یا با با برداشتن یک یا چند فیوز یا قطع مدار ورودی پنل اصلی یا پنل جدا، جریان برق را قطع کنید. اگر فیوز آن روی پنل جداگانه است، این پنل ممکن است در پنل اصلی یا پایین یا جای دیگری باشد. اگر اجاق از سیم قسمت پایین استفاده می کند آن را قطع کنید. مطمئن شوید نیروی برق پنل هم خاموش است.

اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید همه چیزی که به آن نیاز دارید در این مقاله هست. اما برای استفاده از خدمات تعمیر اجاق گاز در تهران منزل توسط یک متخصص حرفه ای می توانید از بازار خدمات سنجاق کمک بگیرید. البته قیمت تعمیر اجاق گاز هم می‌تواند هدف شما برای جستجو در این بازار پر سر و صدا باشد.

نکات مهم نگهداری و تعمیر فر برقی

سرویس کردن پنل

اگر اجاق یا فر نیروی برق دریافت می کند اما کار نمی کند، لابد دستگاه فیوز یا مدارشکن خود را دارد. این مدار زیر بدنه روی اجاق قرار دارد. در بعضی دستگاه ها با برداشتن روکش بدنه گاز به آن دسترسی پیدا می کنید. یا با برداشتن المنت، میله ها و نگاه کردن به داخل بدنه اصلی آن را پیدا می کنید. در پشت فر هم فیوز مشخص است.

اگر بدنه فیوز یا مدارشکن اضافی دارد، ممکن است قطعاتی مثل چراغ فر، المنت های گرمایشی، تایمر و نظافت خودکار، فیوز جداگانه داشته باشند.

اگر این قطعات کار نکنند، شاید فیوز پریده باشد. برای تعویض فیوز، فیوز قدیمی را باز کرده و فیوز جدید از همان نوع و با همان میزان برق وصل کنید. اگر بدنه مدارشکن دارد، مدار شکن را روشن و خاموش کنید. مدار شکن معمولا در تابلوی کنترل قرار دارد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟