گرانترین شهر های جهان برای کار و زندگی

گرانترین شهر های جهان برای کار و زندگی

شاخص‌های متفاوتی وجود دارند که می‌توان به وسیله‌ی آن‌ها، لیستی از گرانترین شهر های جهان را گردآوری کرد. در نوشته‌ای که امروز برایتان تهیه کرده‌ایم با توجه به هزینه‌هایی اعم از اجاره‌ی مسکن، حمل و نقل عمومی، قیمت غذا و چیزهایی از این دست، ۱۰ مورد از گران‌ترین شهرها برای کار و زندگی را به شما معرفی خواهیم کرد. 

سنگاپور

سنگاپور به خاطر فضای کم ساخت و ساز و درخواست بالای اقامت در آن‌جا، از نظر هزینه‌های زندگی مخصوصا در زمینه اجاره‌ی مسکن، بالاتر از شهری همچون نیویورک قرار می‌گیرد. این کشور در جنوب مالزی قرار گرفته تازه در سال ۱۹۶۵ استقلال یافت و به سرعت به یک بندر پر رونق بدل شد. امروزه سنگاپور به خاطر مراکز تفریحی، بندرگاه پر رونق و همچنین صنعت گردشگری‌اش، یکی از کشورهای ثروتمند جهان به حساب می‌آید و نه تنها برای زندگی و کار، حتی برای تفریح و خوش‌گذرانی نیز، کشوری گران محسوب می‌شود. سنگاپور در مجموع از ۶۴ جزیره تشکیل شده که اغلب آن‌ها خالی از سکنه هستند.

گرانترین شهر های جهان برای کار و زندگی
نیویورک، آمریکا

احتمالا وقتی شروع به خواندن مقاله کرده بودید، انتظار داشتید، نیویورک در صدر لیست باشد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بر سر زندگی در نیویورک، هزینه‌ی بسیار بالای اجاره‌ بها در این شهر است که سال به سال به قیمت آن اضافه نیز می‌شود و تنها در دو سال اخیر یک بار کمی بیش از ۳ و یک بار ۵ درصد افزایش قیمت داشته. حتی در سال ۲۰۲۲ میانگین اجاره بها در این شهر به ۴۰۰۰ دلار نیز رسیده بود! هزینه‌های سنگین حمل و نقل را نیز به این مورد اضافه کنید تا در نهایت، مشخص شود که نیویورک از گرانترین شهر های جهان برای زندگی به حساب می‌آید.

هنگ کنگ، چین

با ۷ میلیون جمعیت، شرایط رقابتی سنگینی برای اجاره و خرید مسکن در هنگ کنگ وجود دارد. هنگ‌کن برای سال‌ها صدرنشین توریستی‌ترین شهر دنیا بود تا این که در سال‌های اخیر این جایگاه را به بانکوک سپرده است و هنوز هم در تور چین، این شهر طرفداران بیشتری نسبت به پکن دارد. البته هزینه‌های سنگین زندگی در هنگ کنگ به خانه ختم نشده و شامل حمل و نقل، خرید و حتی انجام تفریحات مختلف برای خانواده نیز می‌شود. این شهر از بازارهای بسیار مهم مالی دنیا به حساب آمده و جمعیت زیادی از خارجی‌ها برای تحصیل و کار در این شهر زندگی می‌کنند.

لس آنجلس، آمریکا

شهری که ستاره‌های هالیوودی در آن زندگی می‌کنند، از نظر هزینه‌های زندگی به هنگ کنگ پهلو می‌زند. البته شکل زندگی در لس آنجلس با شهرهای همچون نیویورک یا هنگ کنگ بسیار متفاوت است اما درخواست اقامت در این شهر باعث شده تا وضعیت املاک به شدت رقابتی شود و همین، هزینه‌های زندگی برای ۱۰ میلیون جمعیت این شهر را به شدت بالا برده است. البته لس‌ آنجلس دارای بخش‌های مختلفی است که از نظر هزینه‌های زندگی کاملا متفاوت از هم هستند.

زوریخ، سوییس

تنها یک نگاه به زوریخ به شما نشان می‌دهد که چرا این شهر یکی از پرطرفدارترین نقاط دنیا برای تحصیل و اقامت بوده و چرا آن‌جا پایتخت سوییس را باید یکی از گرانترین شهر های جهان به حساب آورد. پایتخت مالی جهان که در شمال دریاچه زوریخ قرار گرفته، از جمله زیباترین پایتخت‌ها در اروپا به حساب آمده و دارای خانه‌های قدیمی زیبا، مراکز مالی متعدد، فروشگاه‌های لاکچری و زیبایی‌های منحصر به فرد است. در این بین هزینه‌های سنگین اجاره و خرید ملک، خورد و خوراک و خرید باعث شده تا زوریخ در این لیست قرار بگیرد.  البته جنوا در سوییس نیز از جمله گران‌ترین شهرهای دنیا به حساب آمده و از نظر هزینه زندگی، با زوریخ تفاوت چندانی ندارد.

گرانترین شهر های جهان برای کار و زندگی
سان فرانسیسکو، آمریکا

یکی دیگر از شهرهای آمریکایی که به پل معروفش و خانه‌های بزرگی که از دهه ۹۰ به جا مانده‌اند معروف است. این شهر در ساحل غربی آمریکا، در سال‌های اخیر روند صعودی قیمت‌ها را تجربه کرده و حتی میانگین هزینه زندگی در آن‌جا به صد هزار دلار در سال نیز رسیده است. سان فرانسیسکو پایتخت مالی و فرهنگی شمال آمریکا به حساب آمده و جمعیتی نزدیک به ۱۷ میلیون نفر دارد. شهری مدرن و شلوغ که دومین شهر متراکم آمریکا بعد از نیویورک به حساب می‌آید. البته در میان شهرهای آمریکا، سان فرانسیسکو بهترین شهر از نظر میانگین درآمد سالیانه شهروندانش بوده و به همین دلیل، مهاجرت به آن‌جا، سال به سال در حال رشد است.

پاریس، فرانسه

زندگی و تحصیل در فرانسه به طور کلی گران است اما از نظر هزینه‌های زندگی، هیچ کدام از شهرهای فرانسه به گرد پای پاریس نمی‌رسند. این پایتخت اروپایی، بدون شکر جزو گرانترین شهر های جهان برای زندگی بوده و اجاره‌ی خانه‌های ۲۰ تا ۴۰ متری در این شهر، امری معمول به حساب می‌آید. اگر قصد تحصیل یا مهاجرت به فرانسه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم، حتما در نظر بگیرید که مسئله مسکن، مهم‌ترین مشکل مردم این شهر محسوب می‌شود و دلیل آن، کوچک‌ بودن پاریس و محدودیت‌هایی است که بر سر ساخت ساختمان‌های بلند در آن‌جا وضع شده. همچنین از نظر هزینه‌های خورد و خوراک و خرید نیز پاریس به شدت گران است.

سیدنی، استرالیا

سیدنی یکی دیگر از گرانترین شهر های جهان بوده که در سال‌های قبل، در رده‌های ۱۵ و حتی بیش‌تر قرار داشت اما هزینه‌های زندگی در پایتخت استرالیا به مرور زیادتر شد و به خاطر رشد ناگهانی قیمت مسکن در این شهر، حالا آن را باید در ۱۰ شهر گران دنیا برای زندگی محسوب کرد. میانگین قیمت اجاره هفتگی خانه‌ای یک خوابه در سدنی بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ دلار است و قیمت خانه‌ها دو خوابه از ۶۵۰ دلار به ازای هر هفته آغاز می‌شود! دلیل اصلی رشد قیمت مهاجرت به سدنی از کشورهای مختلف و از دیگر شهرهای استرالیا به حساب محسوب می‌شود.

لندن، انگلستان

لندن از گذشته‌های دور، از پایتخت‌های گران در اروپا به حساب می‌آمده و رشد اجاره‌ بها و قیمت خانه در این شهر، آن را در زمره گران‌ترین شهرها نگه داشته است. این شهر به خاطر اهمیت تجاری و سیاسی برای انگلیس، همیشه تعداد زیادی مهاجر در طول سال جذب می‌کند و تراکم جمعیت آن، هزینه‌های زندگی در آن‌جا را به شدت افزایش داده است.

توکیو، ژاپن

جذابیت‌های فرهنگی خاص توکیه و ساختمان‌های قدیمی و زیبای این شهر به کنار، تراکم بسیار بالای جمعیت باعث شده تا بخش زیادی از درآمد مردم این شهر، صرف هزینه‌های مربوط به خانه شود. توکیو نیز از آن دست شهرهایی است که اقامت در خانه‌های بسیار کوچک در آن‌جا اصلا عجیب نیست. البته از نظر هزینه‌های زندگی، سئول، پایتخت کره جنوبی نیز شرایطی شبیه به توکیو دارد و می‌توان آن‌ها را تقریبا در اندازه‌ی هم به شمار آورد.

گرانترین شهر های جهان برای کار و زندگی
سفری خاطره‌انگیز با مقتدرسیر تابان

فارغ از مسائل مربوط به مهاجرت، اگر قصد سفر به کشورهای مختلف را دارید، مقتدرسیر تابان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود. شرکت گردشگری با سابقه‌ای که با برگزاری تورهای متنوع به نقاط دور و نزدیک، سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد. این شرکت، از دیرباز یکی از مهم‌ترین برگزار کننده‌ تور روسیه بوده و سفرهای متنوعی به شهرهای محبوبی همچون استانبول، دبی، ایروان و … برگزار می‌کند. ارائه خدمات عالی، همراهی مسافر در تمامی مراحل سفر و قیمت‌های بسیار خوب از جمله ویژگی‌های این مجموعه به حساب می‌آیند. اگر قصد رزرو تور یا مشاوره رایگان برای مقاصد مختلف گردشگری را دارید، می‌توانید با شماره تماس ۷۵۲۱۲ – ۰۲۱ تماس گرفته یا به سایت رسمی مقتدرسیر تابان به آدرس mstiran.com مراجعه نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟