سنسور و رله صنعتی

رله صنعتی و سنسور دو ابزار صنعتی بسیار مهم هستند که در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. این دو ابزار کمک می‌کنند تا عملکرد تجهیزات بهبود یابد. برند بایاکنترل یکی از بهترین وب‌سایت‌های فروشگاهی برای خرید انواع سنسور و رله صنعتی است. این وب‌سایت فروشگاهی تلاش کرده تا بهترین محصولات را از تولیدکنندگان مطرح دنیا در وب‌سایت خود ارائه کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این ابزارهای صنعتی بیشتر آشنا شوید.

سنسور و رله صنعتی

آشنایی با سنسور صنعتی

سنسورها درواقع همان حسگرهایی هستند که می‌توانند کمیت‌های مختلفی مانند دما، فشار، رطوبت و… را بسنجند. عملکرد سنسور‌ها تبدیل کمیت‌های فیزیکی به کمیت الکتریکی است. دقت بالا و عملکرد عالی سنسورها باعث شده تا از آن‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی و در دستگاه‌های متنوع، استفاده شود. این ابزارها می‌توانند اطلاعات مفیدی از اجزای متحرک سیستم دریافت و به واحد کنترل بدهند. با این کار، وضعیت عملکرد سیستم بهتر کنترل می‌شود. در فروشگاه اینترنتی بایا کنترل می‌توانید بهترین مدل سنسورها را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

چند نوع سنسور صنعتی داریم؟

سنسورها انواع متفاوتی دارند. هر کدام از انواع سنسورها دارای ویژگی‌ها و مزایای خاصی هستند. در ادامه راجع‌به انواع سنسورها بیشتر صحبت خواهیم کرد:

سنسور ویبره

این حسگر با نام‌های دیگری چون سنسور لرزشی و سنسور ارتعاشی هم شناخته می‌شود. ازجمله پرکاربردترین سنسورها در صنعت بوده و میزان لرزش را اندازه‌ می‌گیرد. به‌عبارت ساده‌تر، با کمک این سنسور می‌توانید هر گونه لرزش اضافه ناشی از عدم تعادل در یک سیستم را شناسایی کنید؛ به‌این‌ترتیب، نیاز به تعمیر سیستم را متوجه خواهید شد. اهمیت عملکرد این سنسور باعث شده تا در صنایع مختلفی از آن استفاده شود.

سنسور دور

یکی دیگر از انواع سنسور است که بسیار پرکاربرد بوده و معمولا برای سنجش سرعت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در فروشگاه اینترنتی بایا کنترل سنسور دور XSAV11373 بسیار پرفروش است و این نشان‌دهنده کاربردی بودن این قطعه است. این مدل سنسور می‌تواند حرکات دورانی و خطی را تشخیص داده و معمولا در تجهیزاتی مانند تسمه نقاله، پمپ سنگ‌شکن آسیاب، مخلوط‌کن و… استفاده می‌شود.

سنسور مگنتی

این مدل سنسور معمولا برای بررسی نحوه حرکت درب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنسورهای مگنتی در دو مدل بی‌سیم و باسیم موجود هستند.

سنسور نوری

این مدل سنسور با نام سنسور فتوالکتریک هم شناخته می‌شود. سنسور نوری اغلب برای سنجش فاصله مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرعت بالای پاسخ‌دهی این سنسور باعث شده تا استفاده آن بسیار گسترده شود. برای تهیه انواع سنسور نوری می‌توانید به وب‌سایت بایا کنترل مراجعه کنید. این وب‌سایت انواع سنسورهای نوری و القایی را از بهترین برندهای تولیدکننده همچون برند‌های چینی سنسور مانند Q&W ،OPTEX یا برند اروپایی لویز الکتریک، ifm الکتریک، balluf،pepperl+fuchs و برندهای کره‌‌ای مثل اتونیکس موجود دارد.

سنسور القایی

سنسورهای الکترومغناطیسی با نام سنسور القایی هم شناخته می‌شوند. این مدل سنسورها از دسته سنسورهای غیر تماسی هستند که برای کنترل و اندازه‌گیری حرکت‌های مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آشنایی با رله صنعتی و انواع آن

رله‌ها در کنار سنسورها دو ابزار صنعتی بسیار پرکاربرد هستند. با کمک رله‌ها می‌توان مدارهایی با میزان توان پایین و مجزا از هم را کنترل کرد. با کمک رله‌ها می‌توان عملکرد دستگاه‌های صنعتی را سنجید و از آن‌ها حفاظت کرد. با‌توجه‌به کاربرد رله‌ها در صنعت، انواع متفاوتی از آن‌ها تولید شده که در ادامه معرفی خواهیم کرد. در وب‌سایت بایا کنترل می‌توانید انواع رله‌های تیغه‌‌ای و سوزنی را از برندهای مختلفی چون برند چینی امرون، برند اروپایی فندر ایتالیا، رله‌های حالت جامد ssr از برند چینی فوتک و گلد، رله‌های حفاظتی pilz و truck را خریداری کنید.

رله تیغه‌‌ای

این مدل رله می‌تواند ولتاژ و جریان را در دستگاه‌های صنعتی کنترل کند. به‌بیان‌دیگر، با کمک رله تیغه‌ای می‌توان موتور را خاموش و روشن کرد.

رله حفاظتی

این رله می‌تواند تجهیزات و دستگاه‌های صنعتی را از نوسانات الکتریکی محافظت کند. درواقع، با بروز نوسانات الکتریکی، رله حفاظتی روشن شده و بخشی از جریان را در مدار قطع می‌کند. برای خرید آنلاین انواع رله می‌توانید به وب‌سایت بایا کنترل مراجعه کنید.

رله بردی

رله بردی نیز برای حفظ تجهیزات، از نوسانات برق استفاده می‌شود. این رله باعث می‌شود عملکرد دستگاه بهبود یابد.

سنسور و رله صنعتی

رله قدرت

این ابزار صنعتی امکان حفاظت از دستگاه‌ها و همچنین مدیریت و کنترل سیستم را فراهم می‌کند. با‌توجه‌به این‌که جهت جریان آمپر در این رله بسیار بالا است، به آن رله قدرت می‌گویند.

رله سوزنی

رله سوزنی کمک می‌کند تا تجهیزات برقی، بهترین عملکرد خود را ارائه دهند؛ بدین‌ترتیب، تجهیزات صنعتی به بهترین شیوه کار می‌کنند.

رله حالت جامد

به رله حالت جامد، SSR هم گفته می‌شود. این رله الکترونیکی جهت مدیریت جریان در مدار استفاده می‌شود. رله حالت جامد بدون قطعات مکانیکی کار می‌کند و به‌همین‌دلیل، عمر مفید بیشتری دارد.

سنسور و رله صنعتی

کلام آخر

بایا کنترل دارای 15 سال سابقه در صنعت برق است. این مرکز یکی از معتبرترین مراکز ارائه‌دهنده انواع قطعات صنعتی از نگاه مدیران صنعتی است. این مجموعه با تولید انواع مختلف محصولات توانسته پاسخگوی نیاز صنایع کوچک و بزرگ بسیاری باشد. قیمت مناسب، کیفیت بالا و خدمات پس‌از فروش قوی، ازجمله مزایای این مجموعه است. برای خرید آنلاین انواع رله و سنسور صنعتی از بهترین تولیدکنندگان جهان می‌توانید به این مجموعه اعتماد کنید. تمامی محصولات این مجموعه با گارانتی معتبر به سراسر ایران ارسال می‌شود.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟