بررسی طراحی رستوران و کافی شاپ در ایران / کافه کاراکتر

  • 4 فروردین 1399
  • مهدی

طراحی فضاهای عمومی برای اینکه همه پسند و دعوت کننده باشند، باید ارتباطی قوی با مردم برقرار کنند. طراحی رستوران و کافی شاپ نیز بخاطر عمومی بودن از همین اصل پیروی می کند. رستوران باید بقدری روی فرد تاثیر بگذارد که او را مجاب به بازگشت به رستوران در دفعات بعدی کند و حتی این رستوران را به دوستان و آشنایان خود توصیه کند. عاملی که دقیقا مانند یک معامله برد-برد عمل می کند. معامله ای که در آن هیچ بازنده ای وجود ندارد. (بیشتر…)

نمای داخلی رستوران با طراحی ساده اما بسیار زیبا و شیک

  • 26 اسفند 1398
  • مهدی

نمای داخلی رستوران برای اینکه زیبا و دعوت کننده بنظر برسد حتما نباید لوکس و پر زرق و برق باشد. اتفاقا امروزه این تفکر که رستوران های خوب، لوکس و فاخر هستند، روز به روز کمرنگ تر می شود. رستوران های ساده یک مزیت بزرگ دارند که رستوران های لوکس از آن بی بهره هستند و آن احساس راحتی و آرامشی است که هنگام سفارش و میل کردن غذا در رستوران های مدرن و ساده دارید. در این پست به معرفی چند رستوران مدرن و مینیمال می پردازم که در نهایت سادگی طراحی شده ولی بسیار زیبا، شیک و البته آرامش بخش دیده می شوند. (بیشتر…)

نحوه چینش و تزئین دکوراسیون مغازه پوشاک در سال 2020

  • 24 بهمن 1398
  • مهدی

مغازه داران در مکان خود باید دکوراسیونی را ترتیب بدهند تا هر فردی که به داخل مغازه یا بوتیک لباس پا می گذارد با دیدن دکوراسیون مغازه پوشاک ، نیاز شدید به خرید اجناس داخل مغازه را در خود احساس کند. دکوراسیون مغازه هیچگاه از دید افراد باهوش و تاجر پنهان نخواهد ماند چرا که تاثیر بسیار زیادی بروی احساس رضایت مشتری در هنگام حضور در داخل بوتیک و خرید جنس می گذارد. رضایت و خشنودی مشتری مهم ترین کلید موفقیت در تجارت است پس هیچگاه این موضوع را دست کم نگیرید. اما چگونه یک محیط شیک در دکوراسیون مغازه خود ایجاد کنیم؟ مسلما تزئین و طراحی دکوراسیون پوشاک هم ویژگی های مخصوص به خودش را دارد که در این مطلب به طور خلاصه نکاتی در این باب بیان می کنیم. (بیشتر…)

25 مدل دکوراسیون ویترین فروشگاه مدرن و بسیار شیک

  • 1 بهمن 1398
  • مهدی

دکوراسیون ویترین فروشگاه مهم ترین عامل در جذب مشتری به داخل فروشگاه یا نمایشگاه است. حتما هنگام پیاده روی در سطح شهر، برایتان پیش آمده که ناگهان می ایسید و به ویترین فروشگاهی خیره می شوید و حتی برای دقیقه ها همانگونه به اجناس داخل ویترین نگاه می کنید، ممکن است بعداز مدتی هم به داخل فروشگاه رفته و جنس مورد نظر خود را خریداری کنید. (بیشتر…)

دکوراسیون مغازه موبایل با طراحی شیک، جدید و مدرن

  • 1 دی 1398
  • مهدی

امروزه دکوراسیون مغازه موبایل به یکی از مهم ترین موضوعات در بین افراد شاغل در زمینه دستگاه های الکترونیک تبدیل شده، زیرا روز به روز به افرادی که موبایل را جزئی از وسایل ضروری زندگی می دانند افزوده می شود. بسیاری از افراد علاقه مند به تکنولوژی، سعی در دنبال کردن اخبار و مدل های جدید اینگونه دستگاه ها بوده که با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند. بنابراین طبیعی است که بازدید کننده ها و خریداران زیادی روزانه به مغازه های موبایل فروشی در سرتاسر شهر سر بزنند. در نتیجه داشتن دکوراسیونی که از دیگر مغازه های موجود در سطح شهر زیباتر و باشکوه تر باشد به جذب بیشتر مشتری کمک بسیار شایانی خواهد کرد. (بیشتر…)

نورپردازی داخلی فروشگاه از گذشته تا کنون

  • 23 آذر 1398
  • حسین مهدوی

سال‌ها از زمانی که طراحی داخلی و نورپردازی داخلی فروشگاه به طور جداگانه انجام می شد، گذشته است. رقابت در رابطه با لوازم نورپردازی داخلی فروشگاه در حال تقویت شدن است و برندهای مختلف در هر سطح برای مشتریان آنلاین یا حضوری خود، در زمینه روشنایی و عناصر بصری صوتی رقابت می کنند. (بیشتر…)

دکوراسیون مغازه جواهر فروشی شیک و لوکس + طراحی داخلی

  • 14 آذر 1398
  • مهدی

 

مالک یک فروشگاه یا مغازه طلا و جواهر فروشی همیشه سعی می کند بهترین مدل ها و چشم گیرترین مدل ها در مغازه خود داشته باشد تا مشتریان را به سمت خود جلب کند اما دکوراسیون مغازه جواهر فروشی هم باید همانند محصولات داخل ویترین مغازه مثل جواهر بدرخشد تا نهایت تاثیر گذاری را در جلب مشتریان به داخل مغازه ایجاد کند. در این مطلب به معرفی نکاتی مهم درباره نحوه چینش و تزئین دکوراسیون جواهر فروشی های لوکس و شیک می پردازیم تا تفاوت واقعی بین یک محیط لوکس با دقت طراحی شده و  یک محیط معمولی را به صورت واضح مشاهده کنید. (بیشتر…)

بررسی دکوراسیون فروشگاه پوشاک و لباس منحصر بفرد

  • 25 مهر 1398
  • مهدی

در این مطلب قصد بررسی دکوراسیون فروشگاه پوشاک در کشور ژاپن را داریم که با طراحی بی نظیر خود می تواند الگوی مناسبی برای بوتیک های لوکس داخلی باشد. فروشگاهی که در این مطلب با آن آشنا خواهید شد متعلق به شرکت ایتالیایی مد لباس miu miu است که به تازگی بوتیک مرکزی و اصلی خود را در شهر توکیو ژاپن احداث کرده است. طراح از صفر تا صد این بوتیک بر عهده شرکت بسیار مشهور سوئیسی herzog & de meuron بوده که یکی از پیشروان صنعت طراحی و معماری مدرن در جهان محسوب می شود. این شرکت مد ایتالیایی 23 بوتیک در سرتاسر ژاپن دارد که این مدل ساخته شده در منطقه aoyama توکیو بعنوان فروشگاه مرکزی این شرکت بحساب می آید. مساحت این بوتیک برابر با 720 مترمربع است که در نمای خارجی آن از شیشه های مات و تیره استفاده شده تا فضای داخل بوتیک را گرم تر و صمیمی تر نشان بدهد. این طراحی خارجی به جلب نگاه ها به درون این فروشگاه کمک بسیار زیادی کرده است. (بیشتر…)

آشنایی با 6 مدل سقف کاذب مغازه

  • 17 مهر 1398
  • حسین مهدوی

سقف کاذب نوعی از سقف است که در زیر سقف اصلی اتاق یا ساختمان ساخته می شود. سقف کاذب مغازه دارای چند مزیت است. این سقف‌ها به افزایش زیبایی سقف کمک می کنند و ساختمان را در طول زمستان گرم و در طول تابستان، خنگ نگه می دارند. این سقف می تواند منعکس کننده و بخش کننده‌ی نور باشد و نیاز به نور مصنوعی غیرضروری را کاهش دهد. (بیشتر…)

دکوراسیون کافی شاپ مدرن و شیک با طراحی عالی و مثال زدنی

  • 4 مهر 1398
  • مهدی

میل کردن قهوه در یک کافی شاپ مستقل و مخصوص سرو انواع قهوه، مزیت بزرگ و ویژه ای بحساب می آید. چنین فضایی فقط بروی کیفیت قهوه های خود تمرکز خواهد کرد. اما دکوراسیون کافی شاپ هم نقش تاثیر گذاری بروی لذت بخش تر کردن مزه یک قهوه ایفا خواهد کرد. طعم دلپذیر قهوه در چنین مکان هایی مهم ترین عامل در جذب مشتری است اما زمانی که طعم یک قهوه خوب توسط دیزاین و طراحی شیک (از مبلمان گرفته تا چیدمان وسایل قرار گرفته بروی میز) همراهی شود، لذت نوشیدن یک قهوه در چنین فضایی چندبرابر خواهد شد. (بیشتر…)

از صفر تا صد طراحی نمای رستوران [ 12 ایده کاربردی ]

  • 28 مرداد 1398
  • حسین مهدوی

طراحی نمای رستوران یکی از مهم‌ترین مسائل به شمار می‌رود. امروز که رستوران‌دارها با چالش جذب مشتری روبرو هستند، طراحی نمای رستوران می‌تواند به امر بازاریابی آن‌ها کمک ویژه و موثری کند. ما در این مقاله قصد داریم به همه مسائل پیرامون طراحی نمای خارجی رستوران بپردازیم. این مسائل تا حدود زیادی بر روی مشتری و رستوران‌دار تاثیرگذار می‌باشند. (بیشتر…)

6 فاکتور [ مهم و کم هزینه ] در بازسازی دکوراسیون فروشگاه

  • 24 مرداد 1398
  • حسین مهدوی

بازسازی دکوراسیون فروشگاه یکی از امور مهم در باب کسب و کار شناخته می‌شود. به خصوص آنکه تجارتتان قدرت بازخورد سابق را نداشته باشد و مشتریان کمتر ترجیح بدهند در فروشگاهتان حضور یابند. با این حال، بازسازی دکوراسیون فروشگاه ملزم اجرای امور کم هزینه می‌باشد. و ما قصد داریم در این مقاله به آن‌ها بپردازیم.

اهمیت بازسازی دکوراسیون فروشگاه

امروز نمی‌توان منکر رقابت شدید صاحبان مشاغل شد. گاهی اوقات فشار رقابت در تجارت به قدری افراطی و قابل توجه می‌باشد که صاحبان مشاغل به تصمیمات مبتکرانه روی می‌آورند تا باعث بهبود وضعیت کسب و کار خود شوند. در این میان، بازسازی دکوراسیون فروشگاه یکی از تصمیمات بدیعی شمرده شده که صاحبان مشاغل حاضرند ریسک اجرای آن را بپذیرند تا به فروش خود رونق بدهند. (بیشتر…)

7 راهکار برای طراحی غرفه نمایشگاهی

  • 20 مرداد 1398
  • حسین مهدوی

طراحی غرفه نمایشگاهی، نه تنها باعث می شود شغل شما از بقیه مشاغل متمایز شد؛ بلکه باعث ایجاد یک احساس قوی و منحصر به فرد در مخاطبان می شود. طراحی غرفه شما باید به گونه ای باشد که از سمت مشتریان فوراً قابل تشخیص باشد و یک تصور بصری جذاب و دیدنی ایجاد کند. اولین چشم انداز همیشه برداشت های اولیه را ایجاد کرده و باعث شده غرفه شما به شلوغ ترین غرفه نمایشگاه تبدیل شود. در نتیجه هرچه بر جذابیت بصری کار کنید و خدمات جالبی را ارائه دهید؛ مشتریان بالقوه ای خواهید داشت. در این مطلب ما قصد داریم راهکارهایی را برای طراحی غرفه نمایشگاهی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید بهترین دیدگاه از برند خود را برای مشتریان به نمایش بگذارید. (بیشتر…)

5 اصل چیدمان و دکوراسیون داروخانه

  • 31 تیر 1398
  • حسین مهدوی

اهمیت طراحی و دکوراسیون داروخانه

اگرچه امروز، طراحی و دکوراسیون داروخانه و دراگ استور دستخوش تغییرات حاصل از ترندهای دیزاین است، اما، طراحان همچنان نسبت به برخی اصول اصیل طراحی و دکوراسیون پایبند هستند. با وجود آنکه این اصول محدود به یک عنصر یا المان نیست، کماکان می‌توان نتیجه گرفت که چنین اصولی بیش از هر چیز متمرکز بر انعطاف پذیری دکوراسیون داروخانه است.

طراحی و دکوراسیون داروخانه و دراگ استور از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. به همین دلیل، بسیاری از مشتریان به محض ورود و طی مروری گذرا تصمیم می‌گیرند پای باجه پذیرش بمانند و یا آنجا را به قصد داروخانه و دراگ استوری دیگر ترک کنند. بنابراین، می‌توان گفت دکوراسیون داروخانه به طور مستقیم با امر بازاریابی ارتباط دارد. حال، ما قصد داریم به المان‌های موثر در طراحی و دکوراسیون داروخانه بپردازیم.

(بیشتر…)

دکوراسیون سالن زیبایی خود را اینگونه چیدمان کنید

  • 30 تیر 1398
  • حسین مهدوی

وقتی مبحث متحول کردن طراحی و مبله کردن یک فضا به میان می‌آید، “سنجش و تناسب” به عنوان مهم‌ترین جنبه دکوراسیون مطرح می‌گردد. شناخت عناصر زیبایی شناسی دکوراسیون سالن زیبایی و بازی با کلیت ابعاد فضا اعم از عرض، ارتفاع و وزن از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

هرگز نمی‌توان منکر این قضیه شد که طراح بدون در نظر گرفتن المان‌های زیبایی شناختی قادر به القای حس خوب از بدو ورود مشتری به سالن باشد. بنابراین، یک طراح هوشمند با توجه به مقیاس‌های زیبایی شناسی باید تمام فاکتورهای دکوراسیون سالن زیبایی را به کار گیرد. این بدان معناست که تک تک جزئیات باید بخشی از تجربه به یاد ماندنی مشتری باشند و مشتری، پیش از ترک سالن با کمال جزئیات خاطره سازی کند. (بیشتر…)

30 ایده خاص طراحی دکور آرایشگاه زنانه و مردانه

  • 4 تیر 1398
  • روناک محمدی

امروز طراحی دکور آرایشگاه دشوار است. به ویژه آنکه در هر چند قدم یک سالن زیبایی زنانه مستقر شده که به طور جدی فعالیت داشته و مشتریان خود را نیز دارد. با این حال، طراحی و دکوراسیون آرایشگاه مسئله‌ای عمومی بین سالن داران می‌باشد که باید به آن توجه نمود.

اهمیت طراحی و دکور آرایشگاه و سالن زیبایی

بسیاری از گردشگران بر این باورند که ایران به منزله جذب توریست به ارائه غذای عالی و جاذبه‌های گردشگری می‌پردازد، اما این در حالی است که روند صنعت مد و زیبایی ایران رشد چشمگیری دارد. به همین دلیل است که سالانه گردشگران زیادی سراغ این کشور را می‌گیرند تا از انواع خدمات مد و زیبایی آن بهره مند شوند. هم اکنون سالن‌های زیبایی واقع در کشور ایران ارائه دهنده یکی از ده‌ها خدمات مد و زیبایی محسوب می‌گردند. با وجود آنکه امروز سالن‌ها و آرایشگاه‌های کثیری با تفاوت‌های عمده در ایران واقع شده‌اند، تنها موضوع مشترک آن‌ها طراحی و دکور آرایشگاه‌هاست. (بیشتر…)