کاربرد فیلم استرچ چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

کاربرد استرچ فیلم چیست؟

فیلم استرچ چیست و چه کاربردی دارد؟ در کدام صنایع به کار می ­آید؟ از گذشته ­های دور تا به الان تمام تجار، شرکت­ های صنعتی و کارگاه ­های تولیدی به این فکر بوده ­اند که محصولات خود را با بالا­ترین سرعت به دست مشتری­ های خود برسانند. بیشتر شرکت ­ها برای بسته بندی محصولات خود از بسته بندی­ های پالتی که عمدتاً از جنس چوب و پلاستیک بودند استفاده می­ کردند که با داشتن مزایای بی­ شمار اما معایب بی­شماری نیز دارند. با پیشرفت علم ذهن­ های خلاق به کار افتاد و نوع جدید از بسته بندی را طراحی و تولید کردند. شرکت آریا پلاست پارس تولید کننده و عرضه کننده انواع استرچ فیلم، در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل فیلم استرچ که همان محصول خلاقانه است را برای شما کامل شرح دهیم؛ پس تا انتها مقاله ما را همراهی کنید.

کاربرد فیلم استرچ چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

فیلم استرچ چیست؟

این محصول یک نوع پلیمر خاص است که دارای خاصیت کشسانی و چسبندگی بالا است. همانطور که در بالا اشاره کردیم فیلم استرچ کاربرد زیادی در بسته­ بندی کالا دارد به ویژه در صنایع دارویی، کشاورزی، مواد غذایی و…. مورد استفاده قرار می­گیرد. بعضی از شرکت­ ها معتقدند که استفاده از این محصول کلاس کاری شرکت را بالا می ­برد زیرا کیفیت کار را افزایش می­ دهد. شاید شما این محصول را در زندگی روزمره خود دیده باشید؛ پلاستیک­ های بسته بندی (استرچ) نمونه ­ای از این محصول هستند نمونه دیگر آن بسته بندی یک پک نوشابه یا آب معدنی است که از این محصول استفاده می­ شود. همانطور که گفتیم کالای مورد نظر ما جنس پلاستیکی دارد و شفاف است و قدرت کشش و چسبندگی بالایی دارد. این محصول با توجه به کاربرد زیادی که دارد در بین مردم با نام عامیانه نایلون استرچ ( استرچ فیلم ) شناخته می­ شود.

 به نظر شما چرا این محصول در سال­ های اخیر مورد توجه صنایع قرار گرفته است؟ نایلون استرچ به دلیل کاربردی و اقتصادی بودن مورد توجه صنایع قرار گرفته است اما بیشتر بخاطر افزایش سرعت و کیفیت بسته بندی از این روش بسته بندی استفاده می ­شود. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با کاربرد این محصول بی ­نظیر آشنا شوید.

کاربرد فیلم استرچ چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

کاربرد استرچ فیلم

شاید برایتان جالب باشد که بدانید فیلم استرچ­ ها بر اساس کاربردی که دارند به شکل­ های مختلفی تولید می­ شوند؛ نایلون استرچ کاربردهای زیادی دارد که از جمله آن ها می­ توان به صنایع بسته بندی، کشاورزی دارویی، محصولات صادراتی و…. اشاره کرد. استرچ ­ها بر اساس کاربردی که دارند در مدل­ های مختلفی تولید می­ شوند از جمله تفاوت آنها می ­توان به لایه بندی و ضخامت آن اشاره کرد.

کاربرد فیلم استرچ چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

همانطور که پیش­تر اشاره کردیم این استرچ ها در صنعت بسته بندی نیز کاربرد بسیاری دارد، استرچ هایی که برای مصارف بسته بندی تولید می­ شود که با توجه به محصولی که می بایست بسته بندی شود ویژگی های متفاوتی دارند. در ادامه بیشتر با کاربرد های این محصول آشنا می ­شوید.

  • کارخانه جات تولید قطعات صنعتی
  • تولید کنندگان کاشی و سرامیک ، آجر و بلوک‌ های سیمانی
  • مواد آشامیدنی و داروسازی
  • صنعت اسباب بازی
  • رنگ سازی، تولید چسب، رزین، قاب‌ های چوبی و پلی استر
  • تولید لوله و شیلنگ
  • تولید کاغذ دیواری
  • کامپیوتر و لوازم جانبی

این­ هایی که ما نام بردیم تنها گوشه ­ای از کاربرد این محصول پر کاربرد است ممکن است شما کاربردهای بیشتری از این محصول را سراغ داشته باشید اگر کاربردهای بیشتری سراغ دارید خوشحال می­ شویم آنها را در کامنت­ ها با ما به اشتراک بگذارید.

کاربرد فیلم استرچ چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

انواع فیلم استرچ

فیلم استرچ ­ها در انواع مختلفی تولید می­ شوند که هر کدام کاربرد بسزایی دارد در ادامه همراه ما باشید تا با انواع نایلون استرچ و کاربرد­ها آن آشنا شوید.

فیلم استرچ ماشینی

همانطور که از اسم این نایلون استرچ معلوم است عمل بسته بندی و استفاده از این استرچ فیلم به صورت ماشینی و با دستگاه­ های مخصوص به نام استرچ پالت انجام می ­شود. به دلیل اینکه این نوع استرچ با دستگاه کشیده می­ شود باید ضخامت بیشتر و طول کشسانی بیشتری نیز داشته باشد. کاربرد این نوع استرچ بیشتر در بسته بندی صنایع بزرگ، استرچ پالت فرودگاهی، استرچ پالت صفحه گردان، و…. مورد استفاده قرار می­ گیرد. لازم به ذکر است که مواد اولیه برای تولید این نوع استرچ ماشینی با نایلون استرچ دستی فرق می­ کند. البته نایلون استرچ ماشینی باید با نوع دستی آن مقایسه شود تا مزایا و معایب آن مشخص شود اما اگر مایلید بیشتر درباره فیلم استرچ صنعتی بدانید بهتر است یک سر به آن مقاله نیز بزنید در غیر این صورت در ادامه همراه ما باشید.

فیلم استرچ ماشینی به صورت مختصر

  1. سرعت بسته بندی بالا
  2. مقاومت بالا در برابر ضربه
  3. مقرون به صرفه
  4. کیفیت بالا برای استفاده طولانی مدت
  5. قابل استفاده برای بسته بندی اشکال مختلف
  6. افزایش سرعت کار و کاهش نیرو کار

فیلم استرچ دستی

معمولاً سرعت استفاده از این نایلون استرچ به دلیل استفاده از نیرو انسانی به شدت پایین است و سرعت کار تماماً به سرعت نیرو انسانی بستگی دارد. لازم به ذکر است که این فیلم استرچ­ ها ضخامت کمی دارند و باید با ظرافت مورد استفاده قرار بگیرند. اگر شما روزانه کمتر از 50 پالت را بسته بندی می­ کنید بهترین انتخاب برای شما استفاده از استرچ دستی است.

فیلم استرچ دستی به صورت مختصر

  1. قیمت مقرون به صرفه
  2. محافظت کامل از گرد و غبار، رطوبت، ضربه و…
  3. دارای رنگ بندی مختلف و بسیار شفاف
  4. قابل استفاده در صنایع کوچک و بزرگ

مزایای استفاده از فیلم استرچ

در بخش قبل به صورت کامل با کاربرد و انواع نایلون استرچ آشنا شدید در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با مزایای این محصول کاربردی آشنا شوید.

  1. به دلیل خاصیت کشسانی مقاومت بالایی در برابر کشیدگی و پاره شدگی دارد.
  2. در صورت استفاده از نایلون استرچ مرغوب می­ توانید چند محصول را در کنار هم بسته بندی کنید.
  3.  باعث کاهش هزینه ­های بسته بندی می شوند.
  4. احتمال ضربه خوردگی را به شکل چشمگیری کاهش می­ دهد.
  5. از ورود آلودگی و گرد و غبار به داخل محصول جلوگیری می ­کند.
  6. به دلیل چسبندگی بالا به هیچ عنوان دچار شل شدگی نمی ­شود.
  7. از محصول در برابر رطوبت محافظت می­ کند.

کاربرد فیلم استرچ چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

قدرت ماورایی فیلم استرچ

بعضی وقت­ ها شما نیاز دارید که یک سری ویژگی ­های خاص را در بسته بندی خود لحاظ کنید که می­توانید آن را به شرکت تولید کننده ارائه دهید تا آن ها محصول را با آن ویژگی برای شما تولید کنند. از بعضی این ویژگی­ ها می­توان به جذب کمتر گرد و غبار، خاصیت ضد اشعه، شفاف یا مات بودن و…. اشاره کرد. شما می­ توانید این ویژگی­ ها را در محصول اضافه یا حذف کنید. شرکت آریا پلاست پارس آماده دریافت سفارش تولید استرچ فیلم با هر ویژگی های خواسته شده شما کارخانه داران و تولید کنندگان می باشد.

سخن پایانی

شرکت آریا پلاست پارس یکی از بزرگترین تولید کنندگان فیلم استرچ در ایران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. ما در شرکت آریا پلاست پارس تمامی مدل های استرچ فیلم را طبق استاندارد های جهانی تولید و عرضه می کنیم. هدف ما جلب رضایت کامل مشتریان است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟