ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

طراحی داخلی فروشگاه لباس در حقیقت می تواند شامل مولفه های بسیار مختلف و کوچک و بزرگ زیادی شود که لازم است در مورد آن به خوبی بررسی و بازبینی انجام شود. این موضوع می تواند از نحوه رنگ آمیزی دیوارها گرفته تا دکوراسیون و لوازمی که برای تزئین استفاده می کنید را شامل شود. فراموش نکنید که هر کدام از مواردی که در ادامه ذکر می شوند می توانند تاثیرات بسیار عمیق و مهمی را بر روی نتیجه نهایی کار شما بگذارند. در صورتی که مولفه های ذکر شده را به درستی در کنار هم به کار نبرید، به احتمال بسیار زیاد نتیجه ای که دریافت می کنید آن چیزی نخواهد بود که مدنظر شما قرار دارد.

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

مولفه های مهم در طراحی داخلی فروشگاه لباس

در این قسمت به مولفه های مهمی که در طراحی داخلی فروشگاه لباس مطرح می شوند، می پردازیم. این مولفه های مهم شامل موارد مختلف و گوناگونی می شوند و حتی در برخی از موارد به قدری جزئی و ساده به نظر می رسند که ممکن است حتی از آن ها صرف نظر نیز کرده باشید.

*رنگ دیوارها

اولین مورد مربوط به رنگ آمیزی است که برای فروشگاه در نظر گرفته اید. معمولا این موضوع می تواند سلیقه ای باشد، اما فراموش نکنید که تاثیر بسیار بزرگی بر روی نتیجه کار خواهد داشت. به طور مثال باید بدانید که اگر فروشگاه لباس مدنظر شما قرار است لباس های گران قیمت، مانتوهایی با خرج کار و…را داشته باشد، بهتر است برای رنگ آمیزی دیوارهای سالن فروشگاه از رنگ سفید و یا رنگ های پاستیلی همچون سبز کمرنگ، صورتی کمرنگ، بنفش کمرنگ و حتی کرم استفاده کنید.

علاوه بر رنگ می توانید از کاغذ دیواری، پوسترهای دیواری و…نیز استفاده کنید که هزینه شما را بسیار بالاتر خواهند برد، اما در عین حال می توانند نتیجه خوبی را نیز داشته باشند.

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

*آینه ها

فروشگاه لباس مکانی است که انسان ها ظاهری ترین مولفه زندگی خود یعنی لباس را در آنجا خریداری می کنند؛ بنابراین این موضوع کاملا طبیعی است که بخواهند خودشان را در لباسی که انتخاب کرده اند ببینند و سپس تصمیم بگیرند که آن لباس را بخرند یا خیر. برای آن که فرد بتواند خودش را در آن لباس به خوبی برانداز کند نیاز به وجود آینه های قدی است.

در فروشگاه هایی که تعداد آینه های قدی کم باشد، مشتریان کلافه شده و حتی ممکن است بی سر و صدا نیز فروشگاه را ترک کنند تا در مکان دیگری به خرید بپردازند. اما زمانی که در بخش های مختلف فروشگاه از آینه استفاده کنید می توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

اولا آن که فرد می تواند همانجا و در کنار رگال لباس هایش، لباس مورد نظرش را بر روی بدن خودش گرفته و تصمیم ابتدایی را بگیرد. دوما آن که آینه ها می توانند نور هالوژن ها و لامپ ها را چند برابر کنند که این موضوع در شب می تواند بر روی پویاتر به نظر رسیدن فضای فروشگاه تاثیر مهمی داشته باشد. اما مورد سوم که جز استفاده کردن از مزیت های آینه های قدی متعدد در فروشگاه است، مربوط به این می شود که با استفاده از آینه های متعدد در قسمت های مختلف فروشگاه می توانید فضای فروشگاه خود را بزرگ تر از چیزی که می باشد نشان دهید و این موضوع مسلما اهمیت زیادی در طراحی داخلی فروشگاه لباس خواهد داشت.

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

*گیاهان

مورد بعدی که امروزه در بسیاری از فروشگاه ها، از جمله فروشگاه های فروش لباس می بینیم، مربوط به استفاده از گلدان های کوچک، بزرگ و حتی مینیاتوری است. گلدان ها می توانند همچون آینه ها برای شما به صورت همزمان چندین مزیت را به همراه داشته باشند.

اولین مورد آن است که گیاهان اکسیژن تولید می کنند و همین اکسیژن می تواند سبب پاکسازی فضای داخل و تازه تر شدن هوا شود که حس خوبی را هم به فروشندگان و پرسنل و هم به مشتریانی که از بیرون وارد فروشگاه می شوند، انتقال می دهد.

مورد بعدی در خصوص رنگ سبز و دیگر رنگ های متنوعی است که این گیاهان دارند و می توانند به محیط ببخشند. رنگ های سبز گیاهان در حقیقت بسیار آرامشخبش بوده و حس راحتی و آسایش را منتقل می کنند. اما مورد سوم که در مورد گیاهان می توان مطرح کرد، تاثیر ان ها در حوزه دکوراسیون است. سعی کنید گیاهانی را برای فروشگاه انتخاب کنید که نسبت به هوای آلوده حاسیت زیادی نداشته باشند، اکسیژن سازی بالایی داشته باشند و از جمله گیاهانی نباشند که هاگ پراکنی و…را انجام دهند؛ زیرا در غیر این صورت صرفا برای شما زحمت و دردسر درست خواهند کرد.

خرید 36 مدل واتر گیم با قیمت و کیفیت عالی + نحوه استفاده از آن

*رگال ها و قفسه های لباس

مورد بعدی در خصوص نحوه قرار گیری رگال های لباس ها است. در صورتی که فروشگاه مربوط به لباس های زیر و لباس کوچک نیست، مسلما نیاز است تا انواع مانتوها، شلوارها، پیراهن های مجلسی و…بر روی رگال های لباس قرار بگیرند.

با استفاده از این کار می توانید به مشتریان خود فرصت و حق انتخاب بیشتری را بدهید. چیدمان رگال ها و یا به طور کلی قفسه های لباس ها باید به نوعی باشند که در دیدرس مخاطب قرار گیرند. این موضوع سبب می شود تا تمامی مدل هایی که در فروشگاه موجود دارید را بتوانید به مشتریان خودتان عرضه کنید.

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

*نور پردازی

در طراحی داخلی فروشگاه لباس با سبک مدرن، امروزه بسیاری از افراد سبک های مدرن را انتخاب می کنند. در این سبک ها از رنگ های تیره، نورپردازی های کم و یا نامتقارن و…استفاده می شود. این سبک ها می توانند برای افراد زیادی دوست داشتنی و خاص باشند که سبب شوند آن ها به سمت فروشگاه لباس شما بیایند.

اما در عین حال باید بدانید که افراد بسیاری نیز هستند که هنوز هم فروشگاه های لباس با نورپردازی های زیاد و ساده را بیشتر ترجیح می دهند. بنابراین بهترین کار آن است که پیش از هر اقدامی در جهت تعیین دکوراسیون فروشگاه لباس خود، گروه هدف خود را در نظر داشته باشید.

در صورتی که از سبک مدرن استفاده می کنید و دیوارهای فروشگاه دارای نقاشی های خاصی هستندف می توانید نورپردازی را به نحوی تنظیم کنید که تمرکز نور بر روی تصاویر و یا بر روی رگال های لباس به خصوصی باشد.

اما در صورتی که از همان سبک ساده و کلاسیک استفاده می کنید، لازم است تا تمام قسمت های فروشگاه به یک اندازه نور پردازی داشته و روشن باشد. این موضوع سبب می شود تا در تمام اوقات روز، مشتری بتواند به خوبی رگال های لباس و مدل های مختلف را مشاهده کرده و انتخاب خودش را داشته باشد.

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

*لوازم دکوراسیون

لوازم تزئینی و دکوراسیونی که برای فروشگاه خود انتخاب می کنید می تواند نکته بسیار مهمی در این زمینه باشد. بهتر است با توجه به اینکه قرار است فروشگاه شما به طور کلی دارای چه سبک دکوری باشد ابتدا تصمیم بگیرید و سپس وسایل تزئینی خود را خریداری نمایید. تابلوهای مختلف، مجسمه های استاده و بزرگ که می توانید بین رگال های لباس قرار دهید، تابلوها و مجسمه های دیواری و همچنین طراحی های خاص و ماکت های جذاب که برای فروشگاه های بزرگ گزینه مناسبی هستند، همگی جز این موارد محسوب شده و می توانید به راحتی و به سادگی آن هایی که دوست دارید را انتخاب نمایید.

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

*ایجاد محل استراحت

معمولا افرادی که برای خرید به پاساژها و خیابان های تجاری مراجعه می کنند، سعی می کنند تا یک روز کامل را به خرید خود اختصاص دهند و همین موضوع سبب می شود که در طول مدت زمانی که مشغول به خرید هستند، احتمالا نیاز به این داشته باشند که برای چند دقیقه هم که شده است را بر روی یک صندلی استراحت کرده و سپس ادامه خرید خودشان را انجام دهند.

قیمت 39 مدل عینک دوچرخه سواری + خرید آنلاین

به همین منظور می توانید با توجه به وسعت فروشگاه خودتان از صندلی های تکی و یا کاناپه ها استفاده کنید. این صندلی ها و کاناپه ها می توانند به راحتی باعث شوند که مشتریان در فروشگاه شما احساس راحتی بیشتری داشته باشند. بنابراین فراموش نکنید که یکی از اصول مهم در طراحی داخلی فروشگاه لباس، استفاده از صندلی ها برای راحتی هرچه بیشتر مشتریان است.

*جداسازی بخش ها

مورد بعدی در خصوص جداسازی بخش های لباس ها است. اگر فروشگاه لباس شما جز فروشگاه های بزرگ محسوب می شود و در کنار لباس های مجلسی و لباس های بیرون همچون مانتو و شال، محصولاتی همچون لباس زیر و یا بخش حراجی دارید؛ بهترین کار آن است که این بخش ها را از هم جدا کرده و از تابلوهایی برای راهنمایی مشتریان به سمت بخش های درست استفاده کنید.

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

جمع بندی

مطالب و مولفه هایی که در خصوص طراحی داخلی فروشگاه لباس بیان شد، می توانند به قدری اهمیت داشته باشند که لازم باشد تا در زمان انجام دکوراسیون داخلی این فضاها، به صورت کامل و جزئی به این موضوع توجه داشته باشید تا هیچ نکته و موردی را از قلم نیاندازید. فراموش نکنید که مشتریان زمانی که وارد فروشگاه لباس می شوند، باید حس امنیت، راحتی و آزادی در انتخاب را داشته باشند که بتوانند به خوبی و به راحتی آن چیزی که دوست دارند را پیدا کرده و خریداری نمایند.

خرید 41 مدل آنتن تقویتی مودم با کیفیت عالی + قیمت مناسب

تصاویر بیشتر :

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

ایده های جذاب برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

5/5 - (2 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
چه دکوراسیون برای فروشگاه کفش و لباس مناسب است ، دکوراسیون فروشگاه پوشاک ورزشی زیبا و شیک شهر نایک در لندن ، دکوراسیون ویترین فروشگاه با طرح های مدرن و جذاب / عکس ، معماری ساختمان فروشگاه محصولات اپل در دنیا ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (2 امتیاز)