ساخت میز تلویزیون با وسایل ساده

ساخت میز تلویزیون با وسایل ساده

میز تلویزیون یکی از ضروری ترین وسایل خانه است که می شود گفت از زمانی که تلویزیون ها ساخته شده اند، آن ها نیز پا به عرصه گذاشته اند. انسان ها در زمان قدیم با خرید تلویزیون های سیاه و سفید خودشان به فکر این افتادند که باید تلویزیون ها را روی چیزی قرار دهند که در معرض آسیب کمتری باشد.

میز تلویزیون با گذشت زمان و با بروزتر شدن تلویزیون ها تغییر کردند. امروزه می توانیم مدل های مختلفی از آن را در زندگی مان ببینیم و به راحتی با چند کلیک ساده از فروشگاه های اینترنتی مانند دکومبل و یا دیجی کالا انواع میز تلویزیون را به راحتی با قیمت مناسب خریداری کنیم و یا ایده های جالبی از این فروشگاه ها برای ساخت میز تی وی بگیریم و میز تلویزیون های کلاسیک، میز تلویزیون های هایگلاس و…ما می توانیم میز تلویزیون های خود را با وسایل ساده و وسایل دور ریختنی بسازیم.

مراحل ساخت میز تلویزیون در خانه

اگر بخواهیم میز تلویزیون مان را خودمان بسازیم، پس باید به نکات زیادی توجه کنیم که از جمله آن ها می توان به ابعاد میز، جنس متریال، نحوه ساخت، مدل و …. اشاره کرد. هر چقدر به این موارد بیشتر دقت کنیم، بهتر می توانیم یک میز تلویزیون با کیفیت را بسازیم. دقت در زمان ساخت مصنوعات چوبی حرف اول را می زند. هرچه بیشتر دقت کنید، بهتر یک محصول را می توانید بسازید.

ساخت میز تلویزیون با وسایل ساده

طراحی مدل میز تلویزیون

برای ساخت میز تلویزیون ابتدا باید مدل آن را بر روی کاغذ طراحی کنیم و بعد اندازه های هر قسمت را بر روی آن بنویسیم تا بعد دچار مشکل نشویم. کشیدن شکل ظاهری میز تلویزیون باعث می شود که ما دقیق تر کار خود را انجام دهیم و در اندازه های میز تلویزیون مان اشتباهی نکنیم. حتما این کار را انجام دهید، بررسی و ساخت محصولات پیش از انجام هر کاری باید در اولویت شما باشد.

تهیه وسایل مورد نیاز

بعد از اینکه شکل ظاهری میز تلویزیون را طراحی کردیم، نوبت می رسد به وسایلی که باید برای ساخت میز تی وی آن ها را داشته باشیم، این وسایل می توانند با توجه به نوع میز تفاوت پیدا کنند، اما به صورت کلی عبارتند از:

  • چوب ( می تواند ام دی اف یا جنس های دیگری باشد)
  • پیچ های 10 سانتی متری و دیگر سایز ها
  • پایه های L شکل
  • لوله فلزی مکعبی
  • اسپری رنگ ( برای رنگ کردن لوله ها )
  • سنباده
  • دریل
  • اره فارسی( اره فارسی اره ای است که چوب را به صورت چهل و پنج درجه می برد.
  • ابزار جوشکاری
  • اره آهنبری

مراحل تولید یک میز تلویزیون ساده:

مرحله اول

پس از تهیه این ابزارها باید با توجه به شکل ظاهری میز تلویزیون چوب ها را برش دهیم و آن ها را با کمک پایه های L مانند به یکدیگر متصل کنیم البته در برخی از جا های اتصال نیاز به پیچ های ده سانتی متری داریم.

مرحله دوم

برای وصل کردن قفسه ها به یکدیگر هم می توانیم از چوب استفاده کنیم و هم می توانیم از لوله های فلزی برای اتصال آن ها استفاده کنیم.

حالا که چوب ها را برش زده اید و قفسه ها را در آورده اید باید آن ها رابه هم متصل کنیم اما در ابتدا باید لوله های فلزی را با اسپری رنگ زده و سپس آن ها را متصل کنیم.

لوله های مکعبی شکل باعث استحکام بیشتر میز تلویزیون ها می شود ولی امروزه از چوب برای ساخت آن استفاده می شود

مرحله سوم

اکنون باید پایه های میز تلویزیون را درست کنیم. پایه های میز تلویزیون، شکل های مختلفی دارند، برخی از آن ها مکعبی هستند برخی دیگر استوانه ای و… ساخت پایه ها بستگی به شکل میز تلویزیون دارد.

ساخت میز تلویزیون با وسایل ساده

مرحله چهارم

بعد از اینکه تمام قسمت ها را به هم متصل کردیم، سراغ ساخت کشو ها می رویم معمولا میز تلویزیون ها دو کشو دارند. آن ها را می توانیم با ابزار هایی که در بالا گفته شد طراحی کرده و به میز تلویزیون اضافه کنیم.

مرحله پنجم

حالا باید میز تلویزیون مان را رنگ کنیم. رنگ کردن میز تلویزیون مرحله راحت تری نسبت به مراحل قبلی است. پس از رنگ کردن میز، تلویزیون را روی آن می گذاریم تا دسترنج کار خود را ببینیم. می توانیم با قرار دادن گلدان ها کوچک روی میز آن را زیبا تر کنیم تا جلوه بهتری داشته باشد.

ساخت میز تلویزیون با وسایل ساده

نکات ساخت میز تلویزیون ساده

هر چند شما بخواهید یک میز تی وی ساده درست کنید، اما باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. اولین مورد این است که نقشه میز تی وی را همیشه باید در ذهن تان داشته باشید و مطابق با یک نقشه با ابعاد و اندازه های دقیق پیش بروید. اگر شما نتوانید یک نقشه مناسب داشته باشید، ابعاد را نمی توانید دقیق در بیاورید، به مصالح و مواد اولیه ای که می خواهید استفاده کنید هم کاملا توجه کنید؛ اگر این متریال با کیفیت نباشند، محصولی که می سازید برای شما مقاومت بالایی نداشته و در کم ترین زمان ممکن آسیب می بینند. از این رو باید در نظر داشته باشید که متریال چه جنس و کیفیتی دارند و چطور می توانید به نحو احسن از آن ها بهره مند شوید.

جمع بندی

خرید یک میز تلویزیون یکی از واجبات برای منازل مختلف می باشد، شما اگر علاقه داشته باشید، می توانید خودتان برای خود یک میز تی وی با کیفیت بسازید یا ار فروشگاه اینترنتی دکومبل انواع میز تی وی ها را ببنید و به راحتی با قیمت مناسب خریداری کنید، میزی که به سلیقه شماست و با دست خودتان ساخته شده است. شاید در زمان اول آنی نشود که مانند یک میز تی وی حرفه ای از آن انتظار دارید، اما به مرور می توانید آن را بهتر و بهتر کنید، به همین دلیل از تمام موارد گفته شده بهره بگیرید.

لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در این زمینه ندارید می توانید از افراد متخصص کمک بگیرید تا به شما راه حلی را نشان دهند.

 

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟