معرفی 5 مورد از بهترین سقف‌های شیروانی

معرفی 5 مورد از بهترین سقف‌های شیروانی

برای خرید بهترین سقف شیروانی، فاکتور‌های زیادی وجود دارند که باید بر اساس نوع سقف و همچنین نیازمندی‌های خودتان آنها را در نظر بگیرید. با توجه به محبوبیت سقف‌های شیروانی، انواع مختلفی از این سقف ساخته شده که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دادند و از این رو شاید انتخاب بهترین سقف شیروانی کار سختی باشد.
اگر با چنین مشکلی مواجه هستید، در ادامه این نوشته همراه ما باشید تا به معرفی 5 مورد از بهترین سقف‌های شیروانی به همراه جزئیات مربوط به هر کدام بپردازیم.

بهترین انواع سقف شیروانی

همانطور که گفته شد، سقف‌های شیروانی زیادی وجود دارند اما در بین همه انواع، یک‌سری از سقف‌های شیروانی دارای ویژگی‌های بهتری بوده و تقریبا می‌توان گفت برای هر کاربری مناسب‌اند. این سقف‌های شیروانی عبارت‌اند از:

سقف شیروانی ساده

رایج‌ترین، ارزان‌ترین و در بعضی مواقع کاربردی‌ترین نوع سقف شیروانی، سقف ساده است. این نوع سقف به شکل مثلث ساخته می‌شوند و به واسطه شکلی که دارد، اجرای آن بسیار راحت و سریع است.

این سقف‌ها بهترین سقف شیروانی در مقابل نور خورشید و باران به حساب می‌آیند اما متاسفانه مقاومت زیادی در برابر طوفان نداشته و آسیب‌پذیر هستند. مصرف ورق فلزی در این نوع سقف شیروانی پایین‌تر از مابقی موارد است و با توجه به قیمت روز ورق، اجرای آن بسیار مقرون به‌صرفه خواهد بود.

سقف شیروانی مانسارد

سقف شیروانی مانسارد یا سقف فرانسوی، ظاهری بسیار زیبا و کلاسیک دارد و بهترین سقف شیروانی از نظر ظاهر، به شمار می‌رود. این سقف زیبا دو شیب با زوایای متفاوت دارد و به شکلی ساخته می‌شود تا بتوان از فضای ساختمان بهره بیشتری برد.

در ساختمان‌هایی که سقف مانسارد در آنها اجرا شده، امکان استفاده از طبقه آخر به شکل مناسبی وجود دارد اما در ساختمان‌هایی که از سایر انواع سقف‌های شیروانی استفاده می‌کنند، فضای زیر سقف شیروانی کاملا بلا استفاده است.

معرفی 5 مورد از بهترین سقف‌های شیروانی

سقف شیروانی اسکیلیون

سقف شیروانی اسکیلیون که به آن سقف جاری هم گفته می‌شود، از نظر ظاهری با همه انواع سقف‌های شیروانی متفاوت است. این سقف‌ها در واقع یک صفحه شیروانی صاف هستند که بر روی سقف ساختمان، با شیب مشخص قرار داده شده‌اند و هیچ فرم و ظاهر خاصی ندارند.

این نوع سقف ساختار بسیار ساده‌ای ‌دارد و اجرای آن نیز بسیار ساده است اما در مقابل، شاید از نظر ظاهری خیلی جالب نباشد و همچنین از داخل خانه نیز مشخص است که یک سمت سقف، از سمت دیگر ارتفاع بیشتری دارد.

سقف شیروانی شیب‌دار جعبه ای

اگر به سقف شیب‌دار جعبه‌ای نگاه کنید، احتمالا یاد روستاهای قدیمی اروپایی خواهید افتاد. این سقف که ظاهری عجیب دارد، مانند نوع قبلی هیچ‌گونه تقارنی در آن نیست و از دو صفحه با عرض برابر اما طول کاملا متفاوت تشکیل شده.

اجرای این سقف در ایران خیلی رایج نیست اما به واسطه طول عمر بالا، مقاومت در برابر بارش و همچنین ظاهر خاص و منحصر به فرد، در سراسر دنیا سقف شیب‌دار جعبه‌ای را حتی بعضا به عنوان بهترین سقف شیروانی می‌شناسند.

البته لازم به ذکر است که ظاهر این سقف مورد پسند همه نیست و از طرفی به واسطه این ساختار خاص، قیمت اجرای آن قدری بالاتر خواهد بود.
این نوع سقف مانند سقف اسکیلیون می‌تواند در ظاهری درونی منزل نیز تاثیر بگذارد و از داخل منزل، تفاوت ابعاد دو قسمت سقف کاملا مشخص خواهد بود.

سقف شیروانی پروانه ای

تصور شما از سقف شیروانی، قطعا شیب‌هایی به سمت بیرون ساختمان است تا بتواند آب باران را به خوبی تخلیه کند؛ اما شاید متعجب شوید که بگوییم نوعی از سقف‌های شیروانی شرایطی کاملا برعکس دارند. سقف پروانه‌ای، برعکس سقف شیروانی عادی، شیب‌های به سمت داخل ساختمان دارد و آب را به فضای بیرونی هدایت نمی‌کند.

این نوع سقف، بهترین سقف شیروانی برای مناطق کم‌بارش است و به نحوی طراحی شده تا بتواند آب ناشی از بارش باران و برف را به داخل محفظه‌ای برای ذخیره آب هدایت کند. سقف پروانه‌ای ظاهری بسیار زیبا و جالب دارد اما به واسطه ساختار پیچیده، اجرای آن سخت‌تر بوده و نیاز به ورق‌های بیشتری دارد. یکی دیگر از مزایای این سقف، امکان نصب پنل‌های خورشیدی بر روی آن است که می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های کلی ساختمان شود.

چرا توجه به نوع سقف شیروانی اهمیت دارد؟

سقف شیروانی سقفی بسیار رایج است که برخی از انواع آن را تا به اینجا بررسی کردیم. اصلی‌ترین دلیل محبوبیت این سقف‌ها ساده بودن اجرای آنها است اما با این وجود، نکات زیادی هستند که در این بین باید در نظر گرفته شوند.

توجه به نوع سقف و انتخاب بهترین نوع سقف شیروانی از آنجا اهمیت دارد که این سقف در برابر عواملی مانند طوفان و بارش از سایر انواع سقف آسیب‌پذیر‌تر است و از این رو برای هر شرایط باید سقف مناسب را انتخاب کرد.

به عنوان مثال برای مکان‌های پر بارش و بادخیز استفاده از سقف پروانه‌ای ابدا توصیه نمی‌شود اما در مقابل، سقف شیروانی معمولی در این شرایط بهترین عملکرد ممکن را دارد. از طرفی اگر نگاهی به قیمت ورق شیروانی رنگی یا ساده بیندازید، متوجه خواهید شد که اجرای سقف شیروانی از هر نوعی، خیلی ارزان نیست و اگر سقف نامناسب را برای یک مکان اجرا کنید، احتمالا در آینده ضررهای زیادی در انتظار شما خواهند بود.

معرفی 5 مورد از بهترین سقف‌های شیروانی

کلام آخر

برای انتخاب بهترین نوع سقف شیروانی، باید فاکتور‌های زیادی را در نظر گرفت چرا که ساختار هر سقف، برای یک شرایط خاص مناسب است. به واسطه عملکرد مناسب سقف‌های شیروانی، انواع مختلفی از این نوع سقف وجود دارند که ما در این نوشته پنج مورد را معرفی کردیم و امید است که مطالب مذکور برای شما مفید بوده باشند.

اگر برای اجرای این سقف‌ها و یا هر پروژه دیگری نیاز به خرید ورق فلزی دارید می‌توانید از شرایط ویژه فروش مجموعه بازرگانی مهندسی آیرومارت استفاده کنید. ارائه محصولات با کیفیت و با ضمانت، ارائه قیمت رقابتی، امکان پیگیری لحظه‌ای شرایط سفارش و از همه مهم‌تر، مشاوره رایگان فعالان با تجربه صنعت آهن از مهم‌ترین خدمات مجموعه آیرومارت مشتریان گرامی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، خرید و یا بررسی قیمت شیروانی فلزی و هر نوع دیگری از مقاطع فولادی می‌توانید به سایت آیرومارت به آدرس www.iromart.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02145306 تماس بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟