کدام پرده برای اتاق خواب بهتر است؟ + ۵ مدل برتر سال

کدام پرده برای اتاق خواب بهتر است؟ + ۵ مدل برتر سال

دقت در انتخاب پرده اتاق خواب می‌تواند تأثیر زیادی ‌در راحتی و کیفیت خواب شبانه داشته باشد. پرده اتاق خواب نه تنها باید با ظاهر کلی اتاق هماهنگی کامل داشته باشد، بلکه میزان کنترل نور و حفظ حریم خصوصی آن هم اهمیت بسیار زیادی دارد. پرده باید تا آنجا که ممکن است الگوهای خواب طبیعی را دست‌نخورده نگه دارد. این موضوع به‌خصوص در مورد کودکان خردسال که الگوی خواب آن‌ها اغلب غیرمتعارف است، اهمیت بیشتری دارد.

پرده باید نور را در ساعات بیداری به داخل راه دهد، اما هنگام خواب مانع از ورود نور به اتاق شود. با در نظر گرفتن این موضوع، پرده‌هایی مانند پرده دابل شید، پرده شید بلک اوت، پرده زبرا و پرده ورتیلاین، بهترین پرده‌ها برای اتاق خواب هستند، زیرا بیشترین میزان کنترل نور را ارائه می‌دهند. انواع مختلف این پرده‌ها را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی پرده بازار مشاهده نموده و خریداری کنید. پرده بازار عرضه‌کننده انواع پرده‌های مدرن شامل پرده شید، پرده دابل شید، پرده زبرا، پرده ورتیلاین و پرده سان اسکرین است و آن‌ها را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت عرضه می‌کند.

پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب به پرده‌ای گفته می‌شود که برای پوشش پنجره‌های موجود در اتاق خواب استفاده می‌شود. شما می‌توانید از انواع پرده‌های مدرن و پارچه‌ای برای اتاق خواب خود استفاده کنید، همچنین امکان ترکیب آن‌ها با یکدیگر وجود دارد. به‌عنوان مثال می‌توانید از پرده شید به‌عنوان زیرپرده استفاده کنید و آن را با یک پرده پارچه‌ای ترکیب نمایید، به این ترتیب می‌توانید از مزایای هر دو پرده بهره‌مند شوید.

انواع پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب بسته به اینکه مکان مورد استفاده چه ویژگی‌هایی دارد و توسط چه کسی یا کسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای انواع گوناگونی است. در ادامه انواع پرده اتاق خواب و بهترین پیشنهادات برای آن را بررسی می‌کنیم.

پرده اتاق خواب شیک و لاکچری

هیچ چیز مانند یک پرده شیک و لاکچری نمی‌تواند ظاهر یک اتاق را تغییر دهد. معمولا آنچه از یک پرده لاکچری در ذهن داریم، استفاده از پارچه‌های گران‌قیمت مانند ابریشم و مخمل و استفاده از ست کامل پرده مانند والان، پرده‌های تزئینی کناری و غیره است. این پرده‌ها معمولا هزینه زیادی دارند، اما شاید برای شما جالب باشد بدانید ترفندهایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید پرده لاکچری در اتاق خواب خود داشته باشید، بدون اینکه هزینه زیادی بابت آن بپردازید. برخی از این ترفندها استفاده از پرده‌های بلند و پهن، استفاده از وزنه پایین و منظم نگه‌داشتن چین‌های پرده است.

پرده اتاق خواب دخترانه

کدام پرده برای اتاق خواب بهتر است؟ + ۵ مدل برتر سال

طراحی پرده اتاق خواب دخترانه می‌تواند تجربه‌ای سرگرم‌کننده و تعاملی برای کل خانواده باشد. صورتی رنگی است که به‌طور سنتی برای پرده اتاق دختران انتخاب می‌شود، اما امروزه از طیف وسیعی از رنگ‌ها برای پرده اتاق خواب دخترانه استفاده می‌شود. اسطوخودوسی، کرم و زرد، برخی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق دختران هستند. استفاده از پارچه توری نرم یکی دیگر از تکنیک‌هایی است که اغلب در انتخاب پرده دخترانه استفاده می‌شود.

پرده اتاق خواب پسرانه

کدام پرده برای اتاق خواب بهتر است؟ + ۵ مدل برتر سال

پسرها بسته به سنی که در آن قرار دارند، علایق گوناگونی مانند دایناسورها، ماشین‌ها، فوتبالیست‌ها و غیره دارند. شما می‌توانید پرده اتاق خواب پسرتان را مطابق با علاقه‌ای که دارد، انتخاب کنید. اما گاهی اوقات پیدا کردن پرده سفارشی واقعا سخت است. در چنین شرایطی می‌توانید از پرده چاپی استفاده کنید. پرده چاپی نوعی پرده است که طرح سفارشی مورد نظر شما روی آن چاپ می‌شود. انواع مختلف پرده چاپی را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی پرده بازار خریداری کنید.

پرده اتاق خواب مدرن

اگر دیزاین اتاق خواب شما مدرن است، بهترین کار نصب یکی از انواع پرده‌های مدرن برای پوشش پنجره‌های اتاق است. پرده‌هایی که بیشترین میزان کنترل نور و حفظ حریم خصوصی را ارائه می‌دهند، پرده دابل شید، پرده زبرا و پرده ورتیلاین هستند. این پرده‌ها ساختاری دارند که باعث می‌شوند سه سطح مختلف نوردهی شامل نور کامل، نور یکنواخت و ملایم و قطع نور داشته باشید. پرده شید بلک اوت هم گزینه‌ای بسیار خوب برای پرده اتاق خواب است. این پرده‌ از پارچه بلک اوت تولید می‌شود که مانند یک دیوار عمل کرده و نور واردشده به محیط را به‌طور کامل قطع می‌کند.

پرده اتاق خواب ساده

اگر می‌خواهید پرده اتاق خواب شما ساده باشد، می‌توانید از پرده‌های تک‌رنگ استفاده کنید. پرده شید نوعی پرده مدرن است که بسته به نوع پارچه‌ای که در آن استفاده می‌شود، می‌تواند ساده و مات، شاین و اکلیلی یا بلک اوت باشد. این پرده تک‌رنگ است و تنوع رنگ آن چنان است که تقریبا می‌توانید هر رنگی را که می‌خواهید، پیدا کنید.

پرده اتاق خواب کودک

کدام پرده برای اتاق خواب بهتر است؟ + ۵ مدل برتر سال

برای پرده اتاق خواب کودک، ایمنی حرف اول را می‌زند. پرده‌های مدرن در حالت مکانیکی زنجیرهایی دارند که به‌صورت آویزان قرار می‌گیرند و می‌توانند برای بچه‌های کوچک خطرناک باشند. پرده برقی این خطر را به‌طور کامل برطرف می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا پرده را از راه دور کنترل کنید. اگر مایل به استفاده از سیستم موتوری نیستید، می‌توانید از قفل زنجیر پرده استفاده کنید. این قفل وسیله ساده‌ای است که زنجیر را در جای خود ثابت نگه می‌دارد و مانع از آویزان‌شدن آن می‌شود. اگر خواستید مدل های بیشتری از پرده اتاق خواب را مشاهده کنید رو این لینک pardebazar.com/product-tag/bedroom-blinds کلیک کنید.

پرده اتاق خواب عروس و داماد

عروس و دامادهایی که برای اولین بار می‌خواهند زیر یک سقف مشترک زندگی کنند، در دیزاین خانه مخصوصا اتاق خواب خود دقت و توجه بسیار زیادی به عمل می‌آورند. یکی از بهترین پرده‌هایی که می‌توانید برای اتاق خواب عروس و داماد استفاده کنید، پرده ورتیلاین یا پرده زبرا عمودی است. پرده ورتیلاین نوعی پرده مدرن است که از نظر ظاهری به پرده‌های پارچه‌ای سنتی شباهت دارد، اما ویژگی‌هایی دارد که کمتر پرده‌ای دارای آن است.

پرده ورتیلاین کنترل زیادی روی نور واردشده به اتاق دارد. این پرده سه سطح مختلف نوردهی را ارائه می‌دهد و از اسلایدهای جدا از هم تشکیل شده است، بنابراین می‌توانید جهت اسلایدها را عوض کرده و زاویه تابش نور به اتاق را تغییر دهید. همچنین ازهم‌بازبودن اسلایدها باعث می‌شود بتوانید از میان آن‌ها رد شوید. بنابراین برای بازکردن پنجره یا عبور از درب ورودی تراس نیازی به کنارزدن پرده نخواهید داشت. شما می‌توانید رنگ‌بندی اسلایدها را طبق سلیقه خود طراحی کنید؛ به‌عنوان مثال می‌توانید اسلایدهای کناری را به رنگی متفاوت از اسلایدهای وسط انتخاب کنید و ظاهری شبیه به پرده و زیرپرده به وجود آورید.

ویژگی‌های پرده اتاق خواب

کدام پرده برای اتاق خواب بهتر است؟ + ۵ مدل برتر سال

اولین ویژگی پرده اتاق خواب کنترل نور واردشده به محیط و توانایی ایجاد محیطی تاریک و آرامش‌بخش است. به این ترتیب پرده‌ای مانند پرده تور، اگر به‌تنهایی مورد استفاده قرار گیرد، نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای شما باشد. در این حالت می‌توانید از دو لایه پرده استفاده کنید. پرده دابل شید نوعی پرده مدرن است که از دو لایه پرده تشکیل شده است که یکی پرده شید ساده به‌عنوان زیرپرده و دیگری تور است.

دومین ویژگی پرده اتاق خواب، کنترل حریم خصوصی است. یک پرده خوب باید در طول روز بتواند حدی از حریم خصوصی را فراهم کند و هنگام شب دید از بیرون را به‌طور کامل قطع نماید. سیستم پرده دولایه مانند پرده دابل شید یا پرده زبرا می‌تواند چنین شرایطی را به نحو احسنت فراهم کند. از دیگر ویژگی‌های پرده اتاق خواب می‌توان به عایق‌بندی پنجره و صرفه‌جویی در مصرف انرژی اشاره کرد.

بهترین رنگ‌ها در انتخاب پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب بهتر است رنگی داشته باشد که هم با دیگر دکور موجود در اتاق هماهنگی داشته باشد و هم میزان تاریکی لازم برای خواب راحت را فراهم کند. به همین دلیل بسیاری از افراد رنگ‌های تیره را برای پرده اتاق خواب ترجیح می‌دهند. برای تشخیص رنگ پرده اتاق خواب به اجزای موجود در اتاق خود مانند رنگ دیوارها، رنگ فرش، رنگ روتختی و سرویس خواب و غیره توجه کنید. استفاده از ترکیبات مختلف رنگ در اتاق می‌تواند انتخابی خوب باشد؛ به‌عنوان مثال می‌توانید از سبز ملایم برای روتختی و از سبز تیره برای پرده‌ها استفاده کنید.

نظافت و شستشوی پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب باید به‌راحتی شسته شود و جنسی داشته باشد که دیر کثیف شود. پارچه‌ای مانند پلی‌استر می‌تواند گزینه‌ای بسیار خوب باشد. این پارچه دوام بالایی دارد، ضد الکتریسیته ساکن است، گردوغبار را به‌سختی جذب می‌کند و ضد آب است. بنابراین با دستمال مرطوب به‌آسانی می‌توانید آن را تمیز کنید. تمام پرده‌های مدرن از جنس پلی‌استر تولید می‌شوند.

فروشگاه اینترنتی پرده بازار با ارائه انواع پرده‌های مدرن، مثل پرده شید، پرده دابل شید، پرده زبرا، پرده ورتیلاین و پرده سان اسکرین با صدها طرح و رنگ مختلف آماده خدمت‌رسانی است. شما می‌توانید پرده مورد نظر خود را به‌صورت آنلاین و تنها با چند کلیک خریداری کنید و آن را درب منزل تحویل بگیرید. تمام محصولات فروشگاه اینترنتی پرده بازار با 18 ماه ضمانت عرضه می‌شوند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟