این بار از روی ظاهر قضاوت کنید!

این بار از روی ظاهر قضاوت کنید!

گستردگی جغرافیایی، تفاوت های زیادی در میان انسان ها در نقاط مختلف جهان به وجود می آورد؛ اما نیازها و نقاط مشترکی هستند که افراد را در سراسر جهان به هم پیوند می زنند و زبان مشترک همه انسان ها هستند. امنیت یکی از این موارد است که از سال های دور تا به حال، دغدغه ای برای همه بوده است و در واقع همه تلاش های مردم جهان برای ایجاد یک زندگی در رفاه و امنیت می باشد؛ این مساله اهمیت موضوع امنیت را به ما گوشزد می کند که باعث به وجود آمدن بسیاری از روش های ساده و پیچیده برای بالا بردن ایمنی در فضاهای مختلف شده است.

دوربین مداربسته و تجهیزات امنیتی دیگر، راه حل های جذابی هستند که با تکنولوژی روز طراحی و تولید شدند و قدم به زندگی انسان ها گذاشتند و حالا تبدیل به بخش جدایی ناپذیری از بسیاری از فضاها شده اند.

این دوربین ها در مدل های متفاوت و با اشکال ظاهری متنوع در بازار عرضه می شوند و بر این اساس، هر کدام ویژگی های منحصر به فردی هم دارند. اگر درباره انواع دوربین های امنیتی از نظر فناوری و شکل ظاهری کنجکاو هستید، در ادامه این مطلب می توانید اطلاعات بیشتری از این انواع کسب کنید. هم چنین در سایت فروشگاه دوربین مارکت می توانید بهترین نمونه ها از انواع دوربین امنیتی را با قیمت های مناسب مشاهده کنید.

انواع دوربین از نظر شکل ظاهری

همیشه این جمله را شنیده ایم که نمی توان چیزی انسان ها را از روی ظاهر قضاوت کرد؛ اما در مورد دوربین های مداربسته این مساله برعکس است و شکل ظاهری دوربین ها چیزهای زیادی را درباره کاربردها و ویژگی های هر دوربین به ما می گوید. دوربین ها بر اساس نوع طراحی فیزیکی و شکل بدنه و نیز لنز، در دسته های متفاوتی قرار می گیرند و بر این اساس در فضاهای مختلفی هم به کار می روند.

انواع دوربین از نظر شکل ظاهری را می توان به عنوان دوربین های دام، اسپیددام و بالت دسته بندی کرد؛ این تقسیم بندی دلیلی برای بهتر بودن هر کدام از این دوربین ها نسبت به دیگری نیست و تنها بر اساس قابلیت هایی که شکل ظاهری به دوربین های امنیتی می دهد، هر کدام را به گزینه بهتری برای کاربردهای خاص تبدیل می کند. در ادامه سه مدل شناخته شده از این دوربین ها را بیشتر می شناسیم و با کاربردهای آنها آشنا می شویم.

این بار از روی ظاهر قضاوت کنید!

دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته دام یا گنبدی که ظاهری به شکل یک گنبد کوچک دارد، دسته ای از دوربین های مداربسته است که با عنوان دوربین های فضاهای داخلی شناخته می شود و در محیط های اداری و مسکونی کمک بزرگی به تامین امنیت می کند. هر چند که این دوربین ها گزینه ای برای نظارت داخلی هستند، اما در فضای بیرونی هم کاربردهای زیادی دارند.

دوربین اسپیددام

دوربین اسپیددام با قابلیت چرخش در همه جهت ها و ظاهر کروی ای که دارد، یک دوربین جذاب و پیشرفته برای محیط های بزرگ به شمار می رود و در سالن های وسیعی مانند فروشگاه ها، استادیوم ها و فضاهای باز، اولویت انتخاب دوربین های امنیتی می باشد. این دوربین هم در داخل و هم در خارج از ساختمان نصب می شود.

دوربین های بالت

اگر بخواهیم به پرکاربردترین دوربین امنیتی اشاره کنیم، دوربین مداربسته بالت نامی است که در این دسته بندی در صدر لیست قرار می گیرد. این دوربین ها به دلیل ظاهر استوانه ای شکل و محفظه ای که لنز دوربین را پوشش می دهد، مقاومت فیزیکی بسیار بالایی دارند و از این نظر دوربین های فضای باز هستند. مدل های متفاوت از هر کدام از این دوربین ها را با بازدید از سایت مجموعه دوربین مارکت مشاهده خواهید کرد.

فناوری های دوربین امنیتی

تکنولوژی اشکال متنوعی دارد؛ دوربین های مداربسته هم با فناوری های متفاوتی تولید می شوند و روز به روز نیز با کمک این فناوری ها در حال پیشرفت هستند. اگر بخواهیم به تاریخچه روند پیشرفت این دوربین ها نگاهی بیندازیم، نکات جالبی از این دوربین ها برای ما روشن می شود.

فناوری آنالوگ شکل دهنده اولین نوع از دوربین های امنیتی بود که تصاویری با کیفیت قابل قبول و نیز قیمت های مقرون به صرفه را ارائه می کرد. با ظهور دوربین های تحت شبکه و ارائه قابلیت اتصال به اینترنت، امنیت وارد سطح بالاتری شد و این دوربین ها به سرعت به گزینه ای محبوب برای کاربران تبدیل شدند.

از این مرحله، روند صعوی پیشرفت تکنولوژی های دوربین آغاز شد و دوربین های بهره مند از هوش مصنوعی، دوربین های بی سیم و بسیاری دیگر از دوربین های پیشرفته به بازار عرضه شد. حال با دوربین هایی مواجه هستیم که قابلیت هایی فراتر از ضبط تصاویر دارند و امنیت را به شکل دقیق تری تامین می کنند.

این بار از روی ظاهر قضاوت کنید!

امنیت را به فضای زندگی خود هدیه کنید!

خرید دوربین های مداربسته، هدیه ای است که امنیت و آرامش را به محیط می بخشد و از این نظر است که اهمیت ویژه ای در میان افراد در سراسر جهان دارد. شما هم می توانید با در نظرگرفتن بودجه و نیز اهداف امنیتی خود بهترین گزینه از این دوربین ها را برای فضاهای مسکونی، تجاری و یا اداری خود انتخاب کنید. از سایت دوربین مارکت به آدرس www.Doorbinmarket.com بازدید کنید و سفارش خود را برای خرید هر کدام از انواع دوربین های امنیتی ثبت کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟