راه اندازی بوستر پمپ با اینورتر

در مناطقی که با کمبود محسوس فشار آب روبه‌رو هستند استفاده از تجهیزات مناسب می‌تواند فشار آب را افزایش داده و حجم مناسبی از آب را به سیستم آبرسانی این مناطق تزریق کند. یکی از تجهیزات بسیار رایجی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد بوستر پمپ نام دارد. راه اندازی بوستر پمپ با اینورتر سبب می‌شود در بسیاری از زمینه‌ها از جمله مصارف خانگی, کشاورزی, گلخانه‌ها,مراکز تفریحی، اداری و… فشار آب به حد بسیار مطلوبی برسد. در این مطلب با اینورتر و مزایای آن در بوستر پمپ آشنا می‌شوید.هرآنچه باید در مورد بوستر پمپ با اینورتر بدانید همانطور که گفته شد در بسیاری از نقاطی که کمبود فشار آب در آن مشاهده‌ می‌شود می‌توان از بوستر پمپ استفاده کرد و این مشکل را به خوبی برطرف نمود.  این محصول متشکل از چندین پمپ هستند که به شکل موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این محصولات وظیفه دارند تا فشار و دبی آب را به طور ثابت نگه‌داری نموده و مشکل انتقال سیالات به طبقات بالاتر یا مسافت‌های طولانی را برطرف نمایند.

انواع بوستر پمپ کدامند؟

راه اندازی بوستر پمپ با اینورتر

بوستر پمپ‌ نوید پمپ اسپادان از نظر عملکرد مشابه پمپ آب هستند. در واقع این محصولات متشکل از چند پمپ هستند که به شکل موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌ اند. آنچه سبب تمایزاین محصول  از پمپ آب شده آن است که به علت استفاده از چندین پمپ,این محصولات قادر هستند تا آب را با فشار بیشتر در ارتفاعات بالا یا فواصل طولانی منتقل کنند. بوستر پمپ‌ ها عمدتا در مکان‌ هایی از جمله زمین‌های کشاورزی,مراکز تجاری، ساختمان‌ها و برج‌های اداری, آتش‌نشانی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند تا مشکلی در پروسه انتقال آب به ارتفاعات بالا پیش نیاید.

این محصولات در 2 نوع دور ثابت و دور متغیر موجود هستند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم انداخت.بوستر پمپ‌های دور ثابت همانگونه که از نام آنها مشخص است به منظور ثابت نگه‌داشتن فشار آب در یک مقدار ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرند که برای راه‌اندازی این سیستم از کنتاکتور و فلوترهای دیجیتال استفاده می‌شود. این روش شاید در نگاه اول اقتصادی به نظر برسد اما به دلیل بالا بودن استهلاک سیستم و وارد کردن ضربه قوچی به سیستم, تمایل به استفاده از این پمپ‌ها در حال کاهش است و کاربران بوستر پمپ دور متغیر  نوید پمپ اسپادان را جایگزین این محصولات می‌نمایند.بوستر پمپ دور متغیر وظیفه دارد تا در هنگام تغییر مقدار مصرف آب,فشار آب را نیز به طور متناسب تغییر داده و آن را ثابت نگه دارد.

آنچه در مورد این محصول ها سبب برتری بر بوستر پمپ دور ثابت نوید پمپ اسپادان شده است را باید از بین رفتن ضربه قوچ, عدم نیاز به پمپ یدکی و منبع دیافراگمی دانست. علاوه بر این, استهلاک این محصولات به شکل چشمگیری پایین است که سبب می‌شود هزینه‌ های نگهداری و سرویس این محصولات و همچنین به دلیل استفاده از اینورتر انرژی مصرفی به میزان زیادی کاهش یابد.این محصول خود نیز دارای دو مدل مختلف هستند. در مدل اول برای کنترل این محصول تنها از یک اینورتر استفاده می‌شود ولی در مدل دوم هریک از پمپ‌ ها دارای یک اینورتر مجزا می‌باشد که در آن PLC وظیفه دارد تا سیستم این محصول را کنترل کند.به منظور کنترل نمودن پمپ به کاررفته در این محصولات  از تجهیزات مخصوصی استفاده می‌شود که یکی از آنها اینورتر نام دارد.

قابلیت های راه اندازی بوستر پمپ با اینورتر

  • امکان راه‌اندازی پمپ‌ ها از راه دور
  •  امکان مانیتورینگ و نظارت
  • تنظیم مدت زمان فعالیت پمپ یا خاموش و روشن کردن آن
  • بهینه‌سازی عملکرد پمپ از طریق پارامتردهی
  •  کاهش مصرف انرژی

مواردی که در این بخش عنوان شد تنها بخشی از امکاناتی هستند که اینورتر در اختیار شما قرار می‌دهد.

عملکرد اینورتر بوستر پمپ

راه اندازی بوستر پمپ با اینورتر

همانطور که گفته شد اینورتر نوید پمپ اسپادان  وظیفه کنترل بوستر پمپ را بر عهده دارد و این پروسه را طی سه مرحله انجام می‌دهد. در مرحله اول که اندازه‌گیری نام دارد فشار پمپ‌ ها به کمک سنسورهایی که به منظور اندازه‌گیری فشار طراحی شده‌اند اندازه‌گیری و سپس به مقادیری تبدیل می‌شوند که برای سیستم پردازشی اینورتر قابل فهم باشد.

در مرحله بعد نوبت به پردازش این مقادیر می‌رسد. با توجه به مقادیری که اندازه‌گیری شده, اینورتر وظیفه دارد فرامین کنترلی را به این محصول انتقال دهد. برای مثال این فرامین می‌توانند شامل خاموش یا روشن شدن بوستر پمپ باشد.در مرحله سوم فرامینی که پس از پردازش روی مقادیر اندازه‌گیری شده به دست آمده است به منظور اجرا به خروجی اینورتر انتقال داده می‌شود که مطابق با آن می‌توان عملکرد الکتروموتورهای بوستر پمپ را کنترل نمود.اینورتر بوستر پمپ دور متغیر در مقایسه با سایر اینورترها مزایای بی‌شماری دارد که یکی از آنها قابلیت کنترل کردن چندین پمپ به صورت همزمان است. همین امر سبب شده تا خریداران بسیاری تمایل به خرید و تهیه این محصولات داشته باشند.

 مزایای اینورتر

  1.  استفاده از اینورتر می‌تواند طول عمر بوستر پمپ را به شکل چشمگیری افزایش دهد.
  2. وجود اینورتر سبب می‌شود تا مصرف انرژی و به دنبال آن هزینه‌ ها کاهش یابد.
  3.  اینورتر از وارد شدن ضربه به لوله‌کشی یا سایر تاسیسات جلوگیری می‌کند.
  4.  کنترل فشار و دبی آب با دقت بالاتری انجام می‌گیرد.
  5.  از طریق سنسورها می‌توان فشار آب را اندازه‌گیری نمود.
  6.  کنترل ورودی آب مخزن به راحتی امکان‌پذیر است.
  7.  امکان کنترل پمپ لایروب با وجود اینورتر وجود دارد.

راه اندازی بوستر پمپ با اینورتر در نوید پمپ اسپادان

راه اندازی بوستر پمپ با اینورتر

با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته راه اندازی بوستر پمپ با اینورتر نوید پمپ اسپادان می‌تواند در بسیاری از مواقع مشکل انتقال آب را در ساختمان‌های مرتفع برطرف نماید. مزایای بی‌شماری که اینورتر در اختیار کاربران قرار می‌دهد سبب شده تا راه‌اندازی پمپ به کمک اینورتر به یکی از روش‌ های بسیار رایج و مقرون‌ به‌ صرفه در زمینه بهبود سیستم آبرسانی تبدیل شود.مجموعه نوید پمپ به عنوان یکی از عرضه‌کنندگان انواع بوستر پمپ آماده ارائه این محصولات با بهترین قیمت و کیفیت تضمینی به شما همراهان گرامی می‌باشد. چنانچه در مورد عملکرد و انتخاب هریک از بوستر پمپ‌ ها مناسب نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی داشته باشید کافیست تا با کارشناسان مجرب ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید. برای خرید بوستر پمپ نوید پمپ اسپادان به سایت https://navidpump.com مراجعه فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)