کاربرد ماگ چیست و ماگ از کجا بخریم ؟ (معرفی انواع ماگ های آرتینا)

ماگ (mug) چیست؟ چه کاربردی دارد؟ قیمت آن چقدر است؟  از چه چیزی تهیه شده است؟ و از کجا می‌توان لیوان ماگ خرید و…  این‌ها همه سوالات افرادی است که نمی‌دانند mug چیست و یا از کجا ‌می‌توان تهیه کرد. اگر شما نیز از جمله این افراد هستید و یا دوست دارید راجع به ماگ‌ها اطلاعات بیشتری  کسب کنید؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کاربرد ماگ چیست و ماگ از کجا بخریم ؟ (معرفی انواع ماگ های آرتینا)

به طور کلی سه مدل لیوان تحت عنوان‌ فنجان چایخوری و قهوه خوری، لیوان‌های معمولی  و mug وجود دارد. لیوان ماگ از لیوان‌های معمولی کمی بزرگتر است. حجم mug حدوداً دو یا سه برابر فنجان‌های چای‌خوری و  قهوه‌خوری است و چیزی حدود ۳۵۰ میلی لیتر حجم دارد. لیوان ماگ در طرح‌های متنوع و متفاوت و از جنس‌های مختلف مانند سرامیک، سفال، چوب، فلز و… تهیه می‌شود.

کاربرد ماگ

ازفنجان‌ها همانطور که از نامشان پیداست، برای سرو چای استفاده می‌شود و از لیوان‌های معمولی دسته دار نیز برای سرو نوشیدنی‌های سرد استفاده می‌گردد. همچنین از لیوان mug برای سرو نوشیدنی‌های گرم نیز استفاده می‌شود.

انواع لیوان ماگ

ماگ‌ها را براساس عوامل مختلفی دسته‌بندی می‌کنند. انواع لیوان ماگ براساس جنس ماده اولیه‌ای که از آن ساخته می‌شوند به ماگ‌های فلزی، سرامیکی، سفالی و چوبی تقسیم می‌شوند. دسته بندی دیگر براساس طرح و شکل و قابلیت mug صورت می‌گیرد بر این اساس آن را به دسته‌ ماگ‌های حرارتی، mug دمنوش، ماگ فانتزی، mug قهوه، mug چای، mug هوشمند، ماگ فلاکسی، ماگ هیتردار یا همان mug برقی و ماگ تراول یا همان مسافرتی تقسیم می‌کنند.

ماگ حرارتی چگونه کار می‌کند؟

ماگ‌های حرارتی از جمله جذاب‌ترین و پرطرفدارترین ماگ‌های موجود در بازار هستند که به آن mug جادویی نیز می‌گویند. این نامگذاری به‌دلیل فرآیند جادویی است که هنگام ریختن مایعات داغ داخل ماگ رخ می‌دهد انجام شده است. این نمونه از جنس سرامیک تهیه می‌شود و در دو مدل مات و براق در بازار وجود دارد. mug حرارتی قابل شستشو است و فقط حین شستشو باید دقت کنید که سطح بیرونی آن دچار خط و خش نشود.

برای تهیه ماگ حرارتی کافی است تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید و یک mug سرامیکی که با مواد لوکودای یا همان جوهر اکسیده و پوشیده شده نیز انتخاب کرده و با استفاده از دستگاه مخصوص، تصویر مورد نظر را روی آن چاپ کنید و سپس توسط یخچال‌های سریع آن را سرد کنید. پس از انجام مراحل فوق یک mug مشکی خواهید داشت که اگر داخل آن مایعات گرم بریزید تصویر ثبت شده روی آن کم کم ظاهر خواهد شد. دلیل این فرآیند واکنش سریع جوهر اکسیده یا همان لوکودای به گرما است.

کاربرد ماگ چیست و ماگ از کجا بخریم ؟ (معرفی انواع ماگ های آرتینا)

آیا ماگ حرارتی ضرر دارد؟

وقتی صحبت از انتخاب لیوان برای قهوه و چای روزانه می‌شود؛ طیف وسیعی در بازار برای خرید وجود دارد. اما قبل از اینکه به‌ دنبال هر لیوانی برای خود یا برای نزدیکان و عزیزانتان بروید؛ باید عوامل زیادی مانند ظاهر، قدرت، ظرفیت، هزینه و مهم‌تر از همه رسانایی حرارتی آن را در نظر بگیرید (یعنی تا چه مدت می‌تواند نوشیدنی شما را گرم نگه دارد). یک ماده وجود دارد که به بهترین وجه در همه معیارهای فوق مطابقت دارد و آن سرامیک است.

کاربرد ماگ چیست و ماگ از کجا بخریم ؟ (معرفی انواع ماگ های آرتینا)

از آنجایی که ماگ‌های حرارتی از سرامیک تهیه می‌شوند؛ برای بررسی اینکه بدانیم این mug ضرر دارد یا خیر، باید کمی راجع به سرامیک بدانیم. سرامیک‌ها یا همان لعاب‌ها از دیرباز برای ظروف خوراکی استفاده می‌شدند. امروزه نیز برای استفاده از ظروف سرامیکی، آنها باید حداقل ۲۰۰ درجه سانتیگراد حرارت ببیند تا لعاب آنها تثبیت شود که این امر با وجود دستگاه‌ها و کوره‌های پیشرفته قابل انجام است. به جز این، سرامیک ماده‌ای دوستدار طبیعت است و خیلی راحت به طبیعت باز می‌گردد و تا به حال هیچ نهاد نظارتی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد ایران و نهادهای بهداشتی دیگر ایران و کشو‌رهای دیگر مانند آمریکا و اتحادیه اروپا هیچ منعی درباره استفاده از ماگ‌های حرارتی و لیوان‌های سرامیکی نداشتند.

ماگ قهوه چیست؟

mug قهوه از جمله ماگ‌های موجود در بازار است. درواقع این mug، همان فنجان قهوه‌ سایز بزرگ است که حجم آن دو یا سه برابر فنجان قهوه‌خوری است. mug قهوه در طرح‌ها و رنگ‌ها و ابعاد مختلف در بازار وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به ماگ استارباکس اشاره کرد.

ماگ استارباکس چیست؟

برند استارباکس از جمله معروف‌ترین و محبوب‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروش قهوه است. این برند،  لیوان مخصوص خود را دارد. لیوان آن دارای لوگوی خاصی است که به آن استارباکس می‌گویند. حال اگر یک mug دارای لوگوی برند استارباکس باشد و یا ظاهر آنها شبیه به لیوان‌های مخصوص استارباکس باشد؛ به آن‌ mug استارباکس می‌گویند.

کاربرد ماگ چیست و ماگ از کجا بخریم ؟ (معرفی انواع ماگ های آرتینا)

این  مدل ماگ‌ها در ابتدا فقط برای قهوه استفاده می‌شدند، اما امروزه از آنها برای انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد می‌توان استفاده کرد. در کل این مدل قابلیت حفظ دمای نوشیدنی به مدت طولانی را ندارد و بهتر است پس از مدتی نوشیدنی داخل آن را مصرف کنید.

فرق لیوان و ماگ چیست؟

لیوان‌ها به سه دسته‌ فنجان‌ها، لیوان‌های معمولی و ماگ‌ها تقسیم می‌شوند. اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین mug و لیوان معمولی وجود دارد، حجم و اندازه آنها است. mug از لیوان  بزرگتر بوده و حجم بیشتری از مایعات را در خود جای می‌دهد. تفاوت دیگری که بین ماگ‌ها و لیوان‌ها وجود دارد این است که از لیوان بیشتر برای سرو نوشیدنی‌های خنک مانند شربت و آبمیوه و… استفاده می‌شود اما ماگ بیشتر برای سرو نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه، چای، نسکافه، دمنوش و…  به کار می‌رود.

لیوان ماگ هیتر دار چیست؟

احتمالا برای شما نیز اتفاق افتاده که نوشیدنی گرمی برای خود آماده کرده‌اید و بلافاصله اتفاقی غیرمنتظره افتاده و مشغول آن شده‌اید و هنگامی که دوباره سراغ نوشیدنی خود رفته‌اید؛ متوجه سرد شدن آن شده‌اید. در این صورت توصیه ما به شما، تهیه لیوان ماگ هیتردار یا همان ماگ برقی است. با استفاده از این لیوان شما می‌توانید در هر زمان و مکانی به تهیه، دم کردن و لذت بردن از نوشیدنی گرم خود بپردازید؛ بدون اینکه نیازی به قوری‌های بزرگ داشته باشید.

کاربرد ماگ چیست و ماگ از کجا بخریم ؟ (معرفی انواع ماگ های آرتینا)

لیوان ماگ از کجا بخریم؟

شاید شما نیز جزو علاقه‌مندان به mug باشید و از نوشیدن نوشیدنی‌های گرم در این لیوان‌ها لذت ببرید. و یا اینکه قصد دارید این mug لیوان را به  دوستان و آشنایان خود هدیه کنید؛ اما برای شما این سوال پیش می‌آید که از کجا می‌توانید به خرید و تهیه ماگ‌های جدید، زیبا، به‌روز و با کیفیت بپردازید؟ ما به شما فروشگاه اینترنتی آرتینا را توصیه می‌کنیم. این فروشگاه از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در زمینه فروش انواع آکسوری‌های زنانه و مردانه شروع کرده است و همچنین در این فروشگاه جدیدترین مدل لیوان ماگ در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف برای سلایق و علایق مختلف عرضه شده است.

برای مشاهده انواع مختلف ماگ‌هایی که در این فروشگاه عرضه شده  و همچنین کسب اطلاعات راجع به قیمت و خرید انواع ماگ می‌توانید به سایت این فروشگاه به آدرس https://rtina.ir/ مراجعه کنید. در صورت پسندیدن هر یک از محصولات موجود در این سایت به آسانی می‌توانید به طور اینترنتی و با مناسب‌ترین قیمت اقدام به خرید کنید. چراکه این مجموعه طی سال‌های فعالیت خود، علاوه بر ارائه محصولات به‌روز و با کیفیت، رضایت مشتری را نیز سرلوحه کار خود قرار داده و به پاسخگویی و پشتیبانی کامل از مشتریان می‌پردازند.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)