پیشگیری از بیماری در سفر | چطور در سفر بیمار نشویم؟

پیشگیری از بیماری در سفر | چطور در سفر بیمار نشویم؟

یکی از بدترین اتفاق‌های که می‌تواند در سفر بیافتد، مریضی است. چرا که شما برای تفریح و گشت و گذار سفر می‌کنید و هر گونه کسالت و ناراحتی جسمی مانع از آن‌ها می‌شود. حال اینکه در سفر به دلیل خستگی بدن و تغییر شرایط و عادات زندگی، احتمال بیمار شدن بسیار بیشتر خواهد بود. از همین رو توصیه می‌کنیم حتما قبل از سفر برخی نکات مهم را مورد توجه قرار داده و احتمال بیمار شدن را به حداقل برسانید. ما در این نوشته همراه شما مسافران هستیم تا نگاهی به راهکارهای مفیدی که می‌توانند باعث پیشگیری از بیماری در سفر شوند، بیاندازیم. پس اگر کیفیت سفر برای شما نیز اهمیت زیادی دارد، تا انتهای این نوشته با ما باشید. 

پیشگیری از بیماری در سفر با تقویت سیستم ایمنی

راهکارهای جلوگیری از بیماری در سفر کاملا کم هزینه هستند. حتی انجام این کارها می‌توانند تا حد زیادی از پرداخت هزینه‌های اضافی بابت درمان بیماری جلوگیری کنند. به عنوان مثال فرض کنید با تور ارزان استانبول سفر می‌کنید اما به دلیل بیماری مجبور به خرید داروهای گران در کشور ترکیه هستید و یا انرژی برای بیرون آمدن از هتل و تفریح در آن ندارید. پس با چند ترفند ساده می‌توانید خیال خود را از عدم بیماری در سفر راحت کنید.
مهم‌ترین اصل در جلوگیری از بیمار شدن در سفر تقویت سیستم ایمنی بدن است. به خصوص اینکه مسافرت کردن با کم‌خوابی و خستگی همراه بوده و همین موارد می‌توانند سیستم ایمنی را تا حد زیادی در جهت منفی تحت تاثیر قرار دهند. توصیه ما در این راستا به همراه داشتن قرص‌ ویتامین C و مصرف ویتامین D قبل از سفر است. بهترین کار مصرف ویتامین C قبل از سفر و استفاده روزانه از آن در تمام مدت مسافرت است. با این کار بدن تقویت شده و قدرت مبارزه با میکروب‌ها و ویروس‌های محیط را خواهد داشت. همچنین اگر حساس هستید می‌توانید اسپری شست و شوی بینی تهیه کرده و مدام در محل‌های شلوغ بینی خود را با آن تمیز کنید تا احتمال بیماری به حداقل برسد.

پیشگیری از بیماری در سفر | چطور در سفر بیمار نشویم؟

پیشگیری از بیماری در سفر با نوشیدن آب کافی

هیدراته نگه داشتن بدن نیز تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از بیماری در طول سفر دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم هرگز اجازه ندهید تفریح و سرگرمی‌های سفر باعث فراموش کردن نوشیدن آب شوند. برای این منظور حتما بطری آب به همراه داشته و هر از گاهی از آن بنوشید. البته توجه داشته باشید که این آب حتما باید معدنی و یا تصفیه شده باشد. چرا که بدن شما به آب مقصدی که سفر می‌کنید عادت نداشته و از طرفی دیگر در بسیاری از مقاصد (به خصوص کشورهای خارجی) آب شیر قابل نوشیدن نیستند. از همین رو احتمال درگیر شدن شما با بیماری‌های گوارشی را بالا می‌برد. پس اصل نوشیدن آب معدنی و یا تصفیه شده را به مقدار کافی هرگز فراموش نکنید.

پیشگیری از بیماری در سفر با رعایت بهداشت شخصی و عمومی

همه ما در دوران همه‌گیری ویروس کرونا تا حد زیادی با نکات و ترفندهای اصولی رعایت بهداشت عمومی و شخصی آشنا شدیم. همچنین متوجه تاثیر آن در جلوگیری از بیماری هستیم. این موضوع در سفر گردشگران اهمیت بسیار بالایی داشته و افراد می‌توانند با توجه کردن به برخی موارد از این قبیل تا حد زیادی از بیمار شدن خود و خانواده جلوگیری کنند. به عنوان مثال توصیه می‌کنیم حتما الکل و یا ژل ضدعفونی کننده دست را در کیف دستی خود قرار داده و بعد از تماس با مکان‌های عمومی بلافاصله از آن‌ها استفاده کنید. همچنین قبل از خوردن، نوشیدن و دست زدن به اجزای صورت حتما دستان خود را ضدعفونی کنید. علاوه بر آن می‌توانید حین قرار گرفتن در مکان‌های عمومی و شلوغ از ماسک استفاده کنید. در کنار این موارد می‌توان به گرفتن دستگیره‌های عمومی با دستمال کاغذی، خودداری از استفاده پتوهای عمومی در هواپیما، عدم قرار گرفتن در کنار افراد با نشانه‌های بیماری و … اشاره کرد.

پیشگیری از بیماری در سفر | چطور در سفر بیمار نشویم؟

پیشگیری از بیماری در سفر با مصرف غذاهای سالم

خوردن غذاهای سالم و بهداشتی همیشه در داشتن بدنی سالم و سرحال تاثیر گذار هستند. پس در وعده‌های غذایی خود حتما به دنبال بهترین رستوران‌های مقصد گردشگری باشید. توجه به تمیز بودن فضای رستوران و داشتن منو غذایی سالم از جمله موارد مهمی هستند که در این خصوص باید مورد توجه قرار دهید. همچنین توصیه می‌کنیم در حین سفارش غذا نیز گزینه‌های حاوی سبزیجات را به غذاهای چرب و سنگین ترجیح دهید. چرا که حتی اگر کیفیت غذاها بالا هم باشند، خوردن غذاهای چرب و سنگین می‌توانند تا ساعت‌ها حال شما را در طول سفر بد کنند. نکته مهم دیگر اینکه هرگز در سفر پرخوری نکنید.

پیشگیری از بیماری در سفر با داشتن استراحت کافی

در طول سفر به دلیل گشت و گذارهای زیاد و تفریحات متنوع انرژی زیادی از بدن گرفته می‌شود. از طرفی دیگر اگر در طول این مدت بدن استراحت کافی برای بازگرداندن انرژی نداشته باشد، با علائمی مشابه بیماری روبرو خواهید شد. همچنین خستگی می‌تواند بدن را در مقابل بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر کرده و این اتفاق قطعا خوش آیند هیچ فردی در طول سفر نخواهد بود. از جمله کارهایی که می‌توانید در ارتباط با این موضوع انجام دهید خودداری از دیر خوابیدن در شب، استراحت کوتاه وسط روز و خوابیدن در مسیرهای طولانی است. شما می‌توانید یک چشم‌بند مخصوص خواب در کیف دستی خود قرار داده و در صورت نیاز و فراهم بودن شرایط خواب از آن استفاده کرده و حتی شده برای دقایقی استراحت کنید.

پیشگیری از بیماری در سفر | چطور در سفر بیمار نشویم؟

با مقتدر سیر تابان بدون خستگی سفر کنید

همان طور که گفته شد از جمله اصول مهم در جلوگیری از بیماری در سفر، داشتن استراحت کافی و حذف کردن علائم تحریک‌کننده در بروز بیماری است. آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان با داشتن برنامه‌ریزی عالی در برگزاری تورهای گردشگری خود سعی می‌کند ساعات رفت و برگشت مسافران را طوری تنظیم کند تا بدون احساس خستگی به مقصد رسیده و نهایت لذت را از سفر خود داشته باشند. در صورت تمایل می‌توانید برای رزرو تور ارزان استانبول، دبی، مالزی، تایلند، بالی و بسیاری دیگر از مقاصد پرطرفدار گردشگری با کارشناسان مربوطه در این مجموعه به شماره‌های ۲۶۴۰۹۸۲۸-۰۲۱ و ۷۵۲۱۲-۰۲۱ تماس گرفته و یا به آدرس https://mstiran.com/ مراجعه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟