آموزش مراحل نصب کابینت به ترتیب

آموزش مراحل نصب کابینت به ترتیب

کابینت‌ها یکی از بخش‌های مهم آشپزخانه هستند و نقش پررنگی در زیبایی آشپزخانه ایفا می‌کنند. رنگ‌های کابینت به چیدمان و ظاهر آشپزخانه کمک می‌کنند و استفاده از متریال و مواد اولیه باکیفیت در ساخت کابینت بسیار اهمیت دارد. برای نصب کابینت باید دقت بالایی داشته باشید تا بعد از مدتی مشکلی رخ ندهد. اگر نصب کابینت غیرحرفه‌ای باشد، موجب خسارت گسترده‌ای می‌شود؛ در نتیجه قصد داریم در این مقاله آموزش مراحل نصب کابینت را به ترتیب بررسی کنیم. بعد از خواندن این مقاله با کلیه مراحل نصب کابینت به‌خوبی آشنا خواهید شد.

علامت‌گذاری روی دیوار؛ مهم‌ترین مرحله نصب کابینت

علامت‌گذاری روی دیوار برای نصب کابینت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر علامت‌گذاری روی دیوار با دقت و ظرافت انجام نشود، در حین نصب کابینت دچار مشکل خواهید شد و اندازه‌های اشتباه موجب خسارت مالی می‌شود. ایجاد خطوط صاف برای نصب درست کابینت الزامی است. قبل از نصب کابینت حتما تراز بودن دیوار را با ابزار مخصوص بررسی کنید تا دیوار به‌اصطلاح تورفتگی یا برجستگی خاصی نداشته باشد.
پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از متر و تراز، ارتفاع مشخص سرتاسر دیوار را دقیق اندازه‌گیری کنید تا برای نصب کابینت در زمان صرفه‌جویی کرده و دچار مشکل نشوید. قبل از نصب کابینت به مکان قرارگیری وسایلی مانند ماشین لباسشویی یا یخچال توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ بنابراین قسمت‌های مورد نیاز برای نصب سایر وسایل آشپزخانه را فراموش نکنید. برای نصب اتصالات کابینت از ابزارهای برقی استفاده کرده تا برای انجام این کار انرژی کمتری صرف شود. به‌عنوان مثال از دریل شارژی رونیکس علاوه‌بر سوراخ کردن دیوار، در نصب پیچ و اتصالات نیز می‌توان کمک گرفت.

نصب اتصالات کابینت به دیوار؛ نصب صحیح و ایمن

بعد از اینکه علامت‌گذاری‌های دقیق روی دیوار انجام شد، اتصالات و پیچ‌های کابینت را متصل کرده و اتصالات کابینت‌های روی دیوار باید بسیار محکم و قوی باشند. اتصالات کابینت علاوه‌بر وزن کابینت، باید وزن ظرف‌ها و وسایل داخل کابینت را به‌خوبی تحمل کنند. از پیچ‌ها و بست‌های بسیار باکیفیت و قوی استفاده کنید. همچنین برای ایجاد سوراخ در دیوار از دریل رونیکس کمک بگیرید و با پیچ‌های مخصوص، کابینت را به دیوار اتصال دهید.

برای نصب کابینت روی دیوار از پایه‌های 45 درجه استفاده کنید. پایه‌های 45 درجه با نصب آسان روی دیوار قرار می‌گیرند و بدنه کابینت را روی آن قرار دهید. برای اتصال کابینت‌هایی که روی زمین قرار گرفته‌اند نیز از پایه‌های مخصوص استفاده کنید. این پایه‌ها مقداری از زمین فاصله دارند و کابینت را بالاتر نگه می‌دارند و بهتر است برای این بخش از پایه‌های فلزی استفاده کرده تا تحمل وزن بیشتری داشته باشند.
آموزش مراحل نصب کابینت به ترتیب

قرار دادن بدنه کابینت روی اتصالات؛ نصب کابینت‌های دیواری و زمینی

بعد از نصب صحیح و ایمن اتصالات مختلف کابینت، نوبت به نصب بدنه و اسکلت اصلی کابینت می‌رسد. نصب کابینت‌های زمینی و دیواری با یکدیگر متفاوت است و باید به‌خوبی روی اتصالاتی که از قبل نصب کرده‌اید، قرار بگیرند. پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا کابینت‌های دیواری یا فوقانی را نصب کنید تا پروسه نصب کابینت راحت‌تر انجام شود. کابینت‌ها را روی زمین کنار یکدیگر قرار دهید و مجدد آن‌ها را با هم تراز کنید تا مشکلی در اندازه آن‌ها وجود نداشته باشد.
کابینت‌های فوقانی را به‌درستی روی اتصالات قرار دهید و با پیچ‌های مخصوص بدنه کابینت را متصل کنید. برای نصب کابینت‌های زمینی در ابتدا، کابینت‌هایی که در گوشه قرار می‌گیرند را متصل کرده و بعد از آن کابینت‌های دیگر را در کنار یکدیگر نصب کنید. توجه داشته باشید که بعد از نصب هر کابینت، آن را تراز کنید تا مشکلی نداشته باشد.

نصب پیشخوان کابینت‌های زمینی؛ با اندازه‌گیری صحیح و دقیق

معمولا پیشخوان کابینت یا روکابینتی را با اندازه‌های درست برش می‌زنند، اما قبل از اتصال آن‌ها روی کابینت اندازه‌گیری دقیقی داشته باشید تا مشکلی در هنگام نصب رخ ندهد. پیشخوان کابینت باید به‌درستی روی کابینت فیکس شود و برای اتصال این قسمت از چسب مخصوص و پیچ‌های مخصوص استفاده کنید.
در ضمن برای نصب سینک ظرفشویی، استفاده از چسب آکواریم برای عایق‌بندی را فراموش نکنید. چسب آکواریوم به‌شکل دقیق و ظریفی باید استفاده شود تا آب از کناره‌های سینک به قسمت‌های مختلف سینک نفوذ نکند.

نصب لولا، اتصالات داخلی و طبقه‌های کابینت

بعد از اینکه مراحل نصب کابینت را به ترتیب انجام دادید، نوبت به نصب لولاها و سایر قطعات کابینت می‌رسد. طبقه‌های کابینت را با استفاده از پیچ‌های مخصوص نصب کنید. پیچ‌های طبقات باید کیفیت مناسبی داشته باشند تا در برابر وزن سنگین مقاومت کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای نصب کشو از ریل‌های باکیفیت ساچمه‌ای استفاده کنید. ریل‌های ساچمه‌ای طول عمر بالایی دارند و به‌راحتی خراب نمی‌شوند. همچنین عملکرد باز و بسته شدن کشو با ریل‌های ساچمه‌ای خیلی راحت‌تر انجام می‌شود.

بعد از نصب طبقات مختلف درهای کابینت را متصل کنید. درهای کابینت باید رگلاژ شوند تا مشکلی برای باز و بسته شدن نداشته باشند. در نصب لولا دقت ویژه‌ای داشته باشید تا درها روی یکدیگر به‌درستی چفت شوند. در مرحله آخر دستگیره‌های کابینت را نصب کرده و اتصال آن‌ها را چک کنید.

آموزش مراحل نصب کابینت به ترتیب

رونیکس؛ عرضه کننده بهترین و باکیفیت‌ترین ابزارآلات صنعتی و خانگی

در این مقاله آموزش مراحل نصب کابینت را به ترتیب شرح دادیم و نکات کلی در رابطه با نصب صحیح کابینت را بررسی کردیم. به‌طورکلی برای نصب درست کابینت در کلیه مراحل دقت لازم را داشته باشید تا مشکلی در حین نصب رخ ندهد. در هر کدام از مراحل ایمنی را رعایت کرده و اتصالات را به‌خوبی انجام دهید. اگر نصب اتصالات به‌درستی انجام نشود، ممکن است خسارت‌هایی به وجود آورد. پیشنهاد می‌کنیم برای نصب قطعات مختلف کابینت از ابزارآلات باکیفیت رونیکس استفاده کنید.

شرکت ایرانی رونیکس یکی از 500 برند برتر تولیدکننده ابزارآلات در دنیا است. محصولات باکیفیت شرکت رونیکس شامل کلیه تجهیزات و ابزارآلات تخصصی و خانگی است که به 11 کشور خارجی صادر می‌شود. قیمت‌گذاری منصفانه و کیفیت بالا به‌همراه خدمات پس از فروش عالی از مهم‌ترین ویژگی‌های برند رونیکس هستند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟