شش راه آسان برای جذب مشتری با تغییر دکوراسیون داخلی مغازه

شش راه آسان برای جذب مشتری با تغییر دکوراسیون داخلی مغازه | چطور چشم‌ها را به سمت خودمان بگردانیم؟

شش راه آسان برای جذب مشتری با تغییر دکوراسیون داخلی مغازه

تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر یک هفته مغازه را تعطیل کنید و کرکره‌ها را پایین بکشید تا یک تغییر اساسی در دکور مغازه ایجاد کنید؛ احتمالاً خواهید توانست همه مشتریان مغازه های بغلی را با این حرکت ببلعید.

می‌خواهم شما را بابت این طرز فکر کمی نگران کنم. این درست است که «احتمالاً» پس از تغییر صددرصدی دکور مغازه جذب مشتری بیشتر شود. اما متأسفانه «قطعی» نیست.

اما مگر دنیای تجارت دنیای انداختن تیرهای مفت در تاریکی‌ها و آرزوی به هدف خوردن آن‌ها نیست؟ درست است. گاهی شانس به سراغ شما می‌آید و یک‌دفعه برنده‌ی بزرگ‌ترین بخت‌آزمایی‌ها می‌شوید. اما «هزینه‌ی تغییر دکور مغازه ی کامل» از آن تیرهای کم‌هزینه نیست که فقط به امید شانس خوبتان روی آن حساب کنید.

به جای اینکه یک هفته کاروکاسبی را بخوابانید و ضرر بدهید، و تازه هزینه‌ی هنگفت تغییر کامل دکور مغازه را هم بپردازید، می‌شود کارهای موثرتری انجام داد.

چه کارهایی؟ در ادامه چند مورد از ساده‌ترین این کارها را برای شما خواهم گفت. اما تا قبل از آن یک توصیه‌ی دیگر دارم. سریعاً به کتاب‌فروشی بروید و یک کتاب آموزش زبان بدن بخرید. چراکه قبل از هر تغییری باید بدانید مشتریانتان راجع‌به دکور مغازه در حال حاضر چه احساسی دارند؟

نکاتی که می خواهیم به آنها اشاره کنیم از سایت آرک مایان و از صفحه طراحی داخلی و اجرای دکوراسیون هستند.

چه کارهایی نکنیم؟

شش راه آسان برای جذب مشتری با تغییر دکوراسیون داخلی مغازه

یک سری از تغییرات در دکور مغازه نه تنها باعث نمی‌شود شما مغازه‌ی بهتری داشته باشید که فرایند جذب مشتری را بهتر انجام می‌دهد. بلکه باعث دفع مشتریان جدید یا قدیمی می‌شود.

یکی از ساده‌ترین کارهایی که هرکسی می‌داند نباید انجام دهد تغییر یک‌باره‌ی کل دکور مغازه و اسم مغازه است. حتی اگر یک ماه هم در این مغازه کار کرده باشید تعدادی مشتری وفادار دارید که وقتی به بازار می‌آیند دنبال مشخصه‌های مغازه‌ی شما می‌گردند. تغییر یک دفعه‌ای می‌تواند آن‌ها را از مسیر رسیدن به مغاز‌ه‌ی شما گم کند.

بنابراین یک لیست از کارهایی که نباید کرد تهیه کنید و آن را جلوی چشم بگذارید. انجام این کارها باعث مرگ کسب‌وکار شما می‌‎شود.

مقایسه نکنید

شش راه آسان برای جذب مشتری با تغییر دکوراسیون داخلی مغازه

اگر یک آرایشگاه دارید آن را با کافی‌شاپ مقایسه نکنید. دکور مغازه صمیمی و جذابی که شما در کافی‌شاپ مورد علاقه‌تان مشاهده کرده‌اید متعلق به یک کافی‌شاپ است، نه آرایشگاه شما.

خودتان را از دام مقایسه کردن نجات دهید. شاید کسب‌وکار شما نیاز به یک دکور مغازه ساده و آرامش‌بخش داشته باشد تا مشتری بتواند در آن تمام حواسش را به اجناس اصلی معطوف کند. یا باید دکوراسیونی را استفاده کنید که بسیار پرزرق و برق و شلوغ است و چشم مشتری هر لحظه به یک چیز جدید می‌اُفتد که نمی‌تواند در برابر نخریدن آن مقاومت کند.

دکور مغازه نوع اول مناسب یک بنگاه ماشین است، و دکور مغازه نوع دوم مناسب اسباب‌بازی فروشی.

یک برند به یاد ماندنی بسازید

شش راه آسان برای جذب مشتری با تغییر دکوراسیون داخلی مغازه

قبل‌تر گفتم که اسم مغازه‌تان را به هیچ‌وجه عوض نکنید. اما یک استثنا وجود دارد. اگر اسم مغازه‌ی شما چیزی است که باعث دفع مشتریان می‌شود در عوض کردنش شک نکنید.

عقل مردم در بازار به چشم‌شان است. بنابراین برای انتخاب دو سوپرمارکت که نام یکی از آن‌ها «برادران جلالی و پدر» است و نام دیگری «آتیا» چندان به این کاری ندارند که کدام ارزان‌فروش‌تر است یا اجناس با کیفیت‌تری دارد. بلکه احتمالاً نام خوش‌آهنگ‌تر و به یادماندنی‌تر را انتخاب می‌کنند.

از ویترین غافل نشوید

شش راه آسان برای جذب مشتری با تغییر دکوراسیون داخلی مغازه

اگر یک طراحی ویترین مغازه خوب داشته باشید، پادشاه قلمروی پیاده‌روها هستید. اما یک طراحی ویترین مغازه خوب لزوماً به این معنی نیست که باید یک ویترین بسیار شلوغ و پرزرق‌وبرق تهیه کنید.

اگر یک مغازه‌ی لباس‌فروشی دارید نیاز نیست روی سروکول مانکن‌های توی طراحی ویترین مغازه طناب بیندازید، یا ۱۰۰۰ تا لامپ روشن کنید. نباید سعی کنید به هر طریقی شده چشم‌ها و نظرهای پیاده‌ها را جلب کنید. چراکه این کار ممکن است به آن‌ها حس ناامنی را منتقل کند. مردم ممکن است با دیدن چنین ویترینی تصور کنند فروشندگان داخل مغازه قرار است آن‌ها را سرکیسه کنند و کلاه‌شان را بردارند.

بهتر است یک نمونه طراحی ویترین مغازه جذاب تهیه کنید، که نماینده‌ی طراحی دکور مغازه باشد. طراحی ویترین مغازه یک بنر تبلیغاتی است. اولین چیزی که مشتری چشمش به آن می‌اُفتد و راجع‌به شما و مغازه‌تان ذهنیت پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است ذهنیت درست و مناسبی را که می‌خواهید از شما داشته باشد با ویترین به او منتقل کنید.

برای مغازه‌ی خود محدوده تعیین کنید

شش راه آسان برای جذب مشتری با تغییر دکوراسیون داخلی مغازه

اگر یک رستوران دارید، محل پارک جلوی رستوران را برای جذب مشتری تعیین و مشخص کنید. بگذارید مشتری‌ها حس کنند که حتی بیرون از مغازه نیز تحت حمایت شما هستند. اگر امکان اینکه موزائیک‌های جلوی مغازه را به شکل اختصاصی ای مغازه‌ی خودتان عوض کنید این کار را انجام دهید. اگر می‌توانید چیزی مثل یک راه‌رو که مغازه‌تان ختم می‌شود برای مغازه تهیه کنید. یا حتی از سایه‌بان استفاده کنید.

تمام این اقدامات به مشتری نشان می‌دهد که شما تا چه اندازه به فکر او هستید و او را به شما وفادار می‌کند.

بهترین محصولاتتان را جلوی چشم بگذارید

شش راه آسان برای جذب مشتری با تغییر دکوراسیون داخلی مغازه

اگر یک مغازه‌ی تابلوفروشی دارید، بهترین کار این است که نفیس‌ترین تابلویی را که هرگز به فروش آن راضی نخواهید شد را جلوی چشم مشتری‌ها بگذارید. اشکالی ندارد اگر کمی فخر بفروشید. مشتری‌های شما متوجه خواهند شد که با از دست دادن مغازه‌ی شما چه اجناس و محصولات منحصربه‌فرد و ممتازی را از دست می‌دهند.

البته این کار یک حسن دیگر هم دارد. وقتی نشان می‌دهید که اجناس و محصولات‌تان تا چه اندازه با کیفیت و منحصربه‌فرد هستند، مشتری می‌تواند اعتماد کند که بقیه‌ی اجناسی هم که می‌خواهد از شما بخرد صددرصد تضمین شده‌اند.

سخن آخر

اگرچه این را که نباید به یک‌باره تمام دکور مغازه ‌ی خود را عوض کنید منع کردم؛ اما هیچ‌گاه گفتم اگر ایده‌ی جدیدی به ذهن‌تان رسید که فکر کردید انجام آن می‌تواند برای شما دکور مغازه ی مطبوع‌تری را فراهم کند، از آن چشم‌پوشی کنید.

درواقع قسمت عظیمی از این کار خلاقیت است. بادکنک‌ها چیزهای ساده‌ای هستند، ممکن نیست آدم در خانه‌اش نشسته باشد و یک‌دفعه به این فکر بیفتد که ای‌کاش یک بادکنک داشتم. بعد سریع لباس بپوشد و برای خرید یک بادکنک از خانه بیرون بزند.

اما چندسال پیش، یک بادکنک‌فروش تصمیم گرفت به جای اینکه مثل همیشه یک بادکنک ساده‌ی رنگی را باد کند و با نخ ببندد و زور بزند تا آن را به خانواده‌های بچه‌دار بفروشد. یک بادکنک شفاف بی‌رنگ بردارد، داخل آن را با چند بادکنک رنگی باد شده پر کند، و بعد همان بادکنک را هم از هلیوم پر کند. اینطوری بود که همه‌ی مردم خواهان این بادکنک‌ها شدند.

فقط به این دلیل که این نوع بادکنک‌ها از بادکنک‌های معمولی خلاقانه‌تر بودند. وگرنه هرکسی می‌توانست چنین بادکنک‌هایی را درست کند و برای آماده کردنشان نیاز به هیچ‌چیز جز لپ‌هایی پر از باد نبود.

بنابراین خلاقیت را در رأس کارهایی که باید برای جذب مشتری انجام داد  قرار دهید. اگر نمونه‌هایی از این ایده‌های خلاقانه سراغ دارید یا خودتان آن‌ها را کشف کرده‌اید لطفاً برای ما کامنت بگذارید تا دیگر خواننده‌ها نیز از آن استفاده کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
اهیمت ویترین مغازه در جذب کردن مشتری ، چیدمان فروشگاه کفش نایک ، دکوراسیون مغازه پوشاک ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)