خرید ویلا در شمال  چقدر پول نیاز دارد؟

قیمت ویلا در شمال

امروزه هر فردی آرزو دارد تا یک ویلا ی زیبا در استان ‌های شمالی کشور و در دل طبیعت برای خود داشته باشد. اما چیزی که ممکن است افراد را در این راه دلسرد کند. قیمت ویلا هایی است که در این مناطق سر سبز و خوش آب و هوا واقع شده اند و راهِ افراد را در رسیدن به آرزویشان سخت و دشوار نموده اند

خرید ویلا در شمال  چقدر پول نیاز دارد؟

به طور کلی عوامل مختلفی بر قیمت ویلا در شمال تاثیر می گذارد، که تاثیرهر یک از این عوامل می تواند مثبت یا منفی باشد. شما برای داشتن یک انتخاب هوشمندانه و دقیق در زمان خرید ویلا؛ باید به آن توجه بسیاری داشته باشید. عواملی مانند؛  متراژ بنا، نمای خارجی ویلا، استخر ، حیاط بزرگ ، انشعابات آب ، برق و گاز ، آلاچیق ، اتاق خواب اضافه  موجب افزایش قیمت و در مقابل عواملی مانند؛ عمر بالای ویلا و عدم دسترسی به امکانات رفاهی می تواند قیمت آنرا کاهش دهد.

قیمت خرید ویلای شمال، مبحثی است که در این مقاله به سراغش آمده‌ایم. قصد د اریم پیرامون عواملی سخن بگوییم که تاثیرشان بر قیمت ویلای شمال، مدت‌هاست پذیرفته شده است. لطفاً با ما همراه باشید

1- مکان قرارگیری ملک و خرید ویلا لوکس

همه ی شهرهای شمال زیبایی های خاص خود را دارند و نمی توان قیمتی برای این حجم از زیبایی در نظر گرفت. هر چه ویلاها، در مناطق خاص و بکرتری ساخته شده باشد و امکانات ویژه تری داشته باشند، به تبع قیمت بیشتری دارند، ویلاهایی که در مناطق نزدیکتر به پایتخت هستند هم از گران ترین ها محسوب می شوند چرا که این فاکتور سبب میشود صاحبانآن ها، راحت تر و طی زمان کوتاهتری به ویلایشان در شمال رفت و آمد کنند. بعضی از مناطق نسبت به طبیعت منطقه قیمت های خوبی دارند مانند خرید ویلا در چمستان یا خرید ویلا در نوشهر و …

در کل ویلاهای نزدیک دریا و جنگل از ویلاهایی که در جوار زمین های کشاورزی واقع شده اند قیمت بالاتری دارند. در یک کوچه نیز ویلاهایی که در نبش خیابان ساخته شده اند، نسبت به ویلاهایی که ته کوچه قرار دارند گران ترند و ارزش زمین آن‌ها بالاتر است.ع وامل دیگری همچون سلیقه متقاضیان، چشم اندازها، نوع ویلا  اعم از ساحلی، جنگلی و کوهستانی، دسترسی به مرکز شهر ، امکانات رفاهی و تفریحی و مناطق خوش آب و هوا بر روی قیمت ویلا تاثیر دارند، و باعث تفاوت قیمتها می شوند.

  • برای خرید یک ویلا ی مناسب در مکانی عالی بهتر است به مشاوران املاکی که در منطقه واقع شده ‌اند؛ مراجعه نمایید تا از تفاوت قیمتی ویلا ها با یکدیگر مطلع شوید.
  • خرید ویلا در حومه ی شهر ها را در اولویت خود قرار دهید که در محیطی سر سبز و دلنشین اقامت کنید. هزینه کم تری بپردازید وعلاوه بر آن از استرس ‌ها و تنش‌ های زندگی شهر نشینی به مقدار زیادی فاصله بگیرید.

2- متراژ ویلا ها نیز از جمله عوامل موثر بر قیمت ویلا می ‌باشد.

بیشترین هزینه‌ای که برای یک ملک پرداخت می‌شود، براساس متراژ زمین آن تعیین می‌شود. هرچه متراژ در یک منطقه خاص بیشتر باشد، به تبع آن هزینه نیز افزایش می‌یابد. از سوی دیگر متراژ ساختمان ویلا نیز مهم است. اندازه و متراژ ویلا، به تعداد ساکنین و شرایط افراد خانواده بستگی دارد، هر چند متراژ ویلا بیشتر باشد، مورد توجه بیشتر متقاضیان خرید، قرار می گیرد.

در ساخت و ساز ویلا ممکن است گاهی اوقات متراژهایی به کار رود که بتوان در آن چندین خانه ساخت. قطعا قیمت خرید آن‌ها نیز به مراتب بالاتر از یک ویلای کوچک و نقلی است. همینطور ممکن است بیشترین قسمت یک قطعه زمین را فضا سازی و محوطه سازی تشکیل داده باشد و در این بین یک ویلا ی کوچک و نقلی که دارای زیر بنای کمی است ساخته شده باشد. این عامل بر کاهش قیمت آن تاثیرگذار است و شما بنا برمتراژ زیر بنای ویلا هزینه‌ ای را پرداخت می کنید.

3- طراحی داخلی از دیگر عوامل موثر بر قیمت ویلا های شمالی

هر چه طراحی داخلی ویلایی زیبا تر و خاص ‌تر باشد. قیمت آن نیز بیشتر می ‌شود طراحی داخلی ویلا علاوه بر استفاده و به کار گیری از طرح‌ ها و متد های به روز و مدرن شامل مواردی مانند وضعیت فضای نشیمن و پذیرایی، تعداد و متراژ اتاق خواب ها، سرویس ‌های بهداشتی و آشپزخانه می باشد. همچنین مواردی مانند دیوار پوش و کف پوش های مختلف مانند پارکت، سقف ‌های کاذب، قفسه ‌ها و کابینت ‌ها و طراحی چیدمان که جزء تزئینات و اکسسوری ساختمان محسوب می شوند نیز بر قیمت ویلا تاثیرگذارند و ویلا را در رتبه ویلاهای مدرن و لوکس قرار می دهند.

4- قیمت ویلا و استفاده از مصالح ساختمانی مختلف

هزینه‌ای که برای ساخت و ساز ساختمان از دیوار وسقف گرفته تا طراحی داخلی پرداخت می‌شود بر روی قیمت ویلای لوکس تاثیر می‌گذارد. بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها مربوط به مصالح ساختمانی مورد استفاده در این محیط است. مثلا برخی از مصالح ساختمانی که از طبیعت به دست می‌آیند قیمت بالایی دارند. به کار بردن سنگ‌های گرانیتی با قیمت بالا در کف ساختمان هزینه‌های ساخت ویلا را افزایش می‌دهد و سبب می‌شود تا قیمت ویلا نیز زیادتر برآورد شود.

خرید ویلا در شمال  چقدر پول نیاز دارد؟

5- نوساز یا قدیمی بودن سازه و قیمت ویلا

یک ویلا با بافت قدیمی معمولاً به قصد بازسازی یا نوسازی خریداری می‌شود که قیمت آن تقریباً به اندازه قیمت زمین آن است. اما در مقابل ویلاهای نوساز، با قیمت بهتر و بالاتری، و به آسانی به فروش می رسند، زیرا با خرید آن، دیگر نیاز به هزینه برای تعمیر نیست  و بعد از خریداری قابل استفاده می باشند.

اگر مایلید هزینه کمتری را برای خرید ویلا بپردازید و با صرف هزینه ی اندکی آن را باز سازی کنید به سراغ ویلا های کلنگی بروید. ولی اگر تمایلی به باز سازی ندارید و می‌ خواهید یلا بلافاصله بعد از خرید در  ویلا سکونت نمایید بهتر است که به دنبال ویلا های تازه ساخت بگردید.

6- محوطه سازی ویلا و تأثیر آن بر خرید ویلا

از جمله مواردی که در محوطه سازی باغ و حیاط ویلا می‌ تواند جزو عوامل موثر بر قیمت ویلا تلقی شوند ساخت آلاچیق، خانه درختی، باربیکیو، آبنما، فضای سبز و درخت کاری در ویلا است که می‌تواند هزینه خرید ویلا را تا مقدار زیادی دستخوش تغییر کند.در محوطه‌های بزرگ هزینه‌های دیگری مانند نورپردازی و ایجاد روشنایی در قسمت‌های مختلف باز هم روی هزینه خرید ویلا اضافه می شود.

وجود حیاط بزرگ و مجهز، با محوطه سازی به همراه گل و گیاه، علاوه بر جنبه زیبائی، باعث ایجاد انرژی مثبت در ساکنین منزل می شود، و همچنین میتوان از این فضای دنج، برای برپائی مهمانی ودورهمی دوستانه و خانوادگی استفاده کرد، و در امنیت کامل به پارک خودرو مبادرت ورزید.

7- امکانات رفاهی و تاثیر آن بر شرایط خرید ویلا

امکانات رفاهی، همچون استخر، آلاچیق، روف گاردن و فضاهایی برای باربیکیو و تراس‌های بزرگ که ویلا  را زیباتر می‌کند بر روی شرایط خرید آن تاثیر زیادی می‌گذارند . به تبع، ویلاهای فاقد این امکانات رفاهی از قیمت پائین تری برخوردارند.

همچنین اگر در طراحی ویلا به بخش‌هایی مانند اتاق مستر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی توجه شده باشد قیمت ویلا افزایش می‌یابد. همچنین کیفیت هر کدام از این موارد نیز در قیمت تمام شده ویلا تاثیرگذار است. مسیر های دسترسی به مراکز درمانی، آموزشی، تفریحی و خدماتی و نزدیکی به مراکز تفریحی یا اماکن خاص هم از مواردی است که بر روی قیمت بی تاثیر نیست.

8- اهمیت سند ویلا در قیمت گذاری آن

با دیدن ویلاهای ارزان قیمت در شمال وسوسه نشوید و با چشمان باز خرید کنید. از قدیم گفته اند هیچ ارزانی بی علت نیست . هیچ گرانی بی حکمت. وقتی با ویلایی در شمال برخورد میکنید که از لحاظ موقعیت مکانی ، نوع و هم لحاظ معماری و امکانات بی نظیر است اما قیمت مناسبی دارد ، بهتر است دقت و حساسیت بیشتر به خرج دهید و اسناد ، مدارک و مجوزهای ویلای مربوطه را چک کنید. بسیاری از نواقص و مشکلات نظیر مشکلات قانونی ، عدم وجود سند ، ایراد در برق و گاز از مسائلی هستند که شاید هر خریداری به آن ها توجه نکند و بعدها مجبور به پرداخت خسارت های سنگین تر شود.

علاوه بر آن همیشه قیمت بالا دلیل بر کیفیت بالا نیست. بسیاری از ویلاها در شرایطی با قیمت بالا به فروش میرسند که هیچ ویژگی خاص و منحصر به فردی ندارند و این قیمت سنگین ، تنها سواستفاده ی فروشنده از بی تجربگی خریدار است. پیش از خرید نوع ویلا ، امکانات ، موقعیت و سایر ویژگی های ویلا را با قیمت آن تطبیق دهید و حتما تحت نظر آژانس های معتبر فروش ویلا در شمال معامله کنید

چند نکته کلیدی

  • در زمان و فصل مناسب، که بازار مسکن رونق خوبی دارد، اقدام به خرید ویلا نمایید.
  • اگر قصد خرید ویلا در روستا را دارید، به دسترسی آسان مکان به شهر و مسیر شهری، ظاهر محله ها، و بهداشت و محوطه سازی محیط روستائی و فرهنگ و آداب معاشرت افراد روستا توجه کنید.
  • از خرید ویلاهای مجاور با بزرگراه ها و خیابان های شلوغ، همچنین در محدوده رودخانه خودداری کنید
  • قبل از خرید ویلای ساحلی بدانید که این ویلاها دارای سواحل خصوصی و شخصی نمی باشند،
  • کاربری و ایمنی زمین و ساختمان را در نظر بگیرید.
چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟