شناخت یک محصول تزئینی لوکس؛ پارچه دیواری+ انواع طرح‌ها

شناخت یک محصول تزئینی لوکس؛ پارچه دیواری+ انواع طرح‌ها

امروزه استفاده از تزئینات لوکس و منحصربه‌فرد برای پوشش دیوار به یکی از دغدغه‌های جذاب مشتریان سخت پسند تبدیل شده است. از همین رو، پارچه دیواری از مجموعه انواع دیوارپوش موفق شده است گوی سبقت را از سایر رقبای خود برباید و عنوان اشرافی‌ترین اقلام دکوراسیون داخلی را به خود اختصاص بدهد. مجموعه آسام با گردآوری گنجینه ارزنده‌ای از انواع گران‌بهای پارچه دیواری، مسیر انتخاب را برای مصرف‌کنندگانی که روحیه زیباشناسی متمایزی دارند، هموار کرده است.

آیا پارچه دیواری با کاغذ دیواری فرق دارد؟

در تفاوت چشمگیر کاغذ دیواری و پارچه دیواری شکی نیست. در ادامه به سه تفاوت برجسته این دو محصول می‌پردازیم:

  • اولین و مهم‌ترین تفاوت پارچه و کاغذ دیواری در نحوه مراقبت از محصول است؛ بافت و جنس به‌کاررفته شده برای پارچه دیواری به شکلی است که خاصیت ضدآب دارد. درحالی‌که کاغذ دیواری ممکن است خاصیت ضدآب بودن هم داشته باشد.
  • خاصیت عایق صدا و حرارت بودن دومین تفاوت ویژه بین کاغذ و پارچه دیواری است؛ پارچه دیواری اصولاً با خاصیت عایق صدا و حرارت تولید و روانه بازار تقاضا می‌شود. درحالی‌که کاغذ دیواری لزوماً چنین خاصیتی ندارد. بنابراین اگر قصد خرید پارچه دیواری برای محیط کاری مخصوصاً سالن کنفرانس و اتاق جلسات را دارید، می‌توانید روی این ویژگی کاربردی آن حساب ویژه باز کنید.
  • عمر مفید پارچه دیواری در مقایسه با کاغذ دیواری بیشتر است. اگرچه قیمت بالاتری دارد ولی کیفیت محصول در برابر قیمت، قانع‌کننده است. درحالی‌که کاغذ دیواری عمر مفید کوتاه‌تری دارد.

کاغذ دیواری را انتخاب کنم یا پارچه دیواری؟!

وقتی صحبت از یک فضاسازی لوکس، مدرن و البته منحصربه‌فرد به میان می‌آید، انتخاب بین یکی از این دو محصول تزئینی کار چندان پیچیده‌ای نیست. بسیاری از مصرف‌کنندگان اقلام تزئینی مجلل برای دکوراسیون داخلی، مایل هستند برای پوشش دیوارهای فضای موردنظر خود نیز نگاهی به آلبوم انواع پارچه دیواری مدرن و کلاسیک داشته باشند.

با این اوصاف درصورتی‌که مایل هستید تغییرات چشمگیر خاص پسندی در محیط موردنظر خود ایجاد کنید و بر جلوه بصری و روح ویکتوریایی فضا بیفزایید، قطعاً دیوارپوش پارچه‌ای گزینه خیره‌کننده و تأثیرگذارتری به شمار می‌رود.

آشنایی با برندهای خوش‌نام دیوارپوش پارچه‌ای

در سفر تماشایی خود به دنیای نقش و رنگ‌های خیره‌کننده پارچه دیواری، قصد داریم دمی در آلبوم برندهای معتبر شرکت هنر و تجارت آسام توقف کنیم. این فرصت فراهم خواهد شد تا مصرف‌کنندگان، نگاه نکته‌سنج و زیبا شناسانه خود را نسبت به محصولات متنوع دیوارپوش پارچه‌ای، تقویت و به‌روز کنند:

برند راش تکستایل rasch textil

انواع پارچه‌های دیواری برند راش تکستایل به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از برند نام‌آشنای راش آلمان وارد بازار تقاضا می‌شوند. این برند لاکچری با ترویج شعار « زیبایی برای همه» موفق شده است 4 استودیوی معتبر آلمانی را راه‌اندازی کند.

برند اروپایی راش تکستایل به لطف تنوع طرح و الگوهای خیره‌کننده روی زمینه پارچه‌ای، گوی جذابیت و دل‌نشینی را از سایر رقبای بازار دیوارپوش ربوده است. بسیاری از مشتریان اقلام گران‌قیمت و لوکس دکوراسیون داخلی، این برند مدعی زیبایی و جسارت را در فهرست خرید خود می‌گنجانند.

امیل‌اند هوگو emil & hugo

شناخت یک محصول تزئینی لوکس؛ پارچه دیواری+ انواع طرح‌ها

بار دیگر آلمان! برادران راش، دو فرزند هرمان راش بنیان‌گذار برند راش، موفق شدند با تولید انواع طرح‌های خیره‌کننده شامل پارچه دیواری مخمل، کلاسیک و مدرن در مقیاس انبوه، همچنان گوی سبقت را از سایر رقبای خود در صنعت تولید دیوارپوش پارچه‌ای بربایند.

برند امیل‌اند هوگو در کمتر از سه دهه به یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین تولیدکنندگان پارچه دیواری در اروپا تبدیل شد. ویژگی تفاوت‌های ظاهری تماشایی و دلپسند و دسترسی آسان برای همه، در مقایسه با سایر برندهای لوکس و گران‌قیمت پارچه دیواری، باعث شد تا این برند، محبوبیت عمومی به‌مراتب بیشتر از برندهای رقیب در بین مصرف‌کنندگان پیدا کند.

تگزم texam

برند ایتالیایی تگزم با تلاش در تبدیل تکنیک چاپ سنتی به هنرهای مدرن و پیشرفته، موفق شد مسیری نوین را با تیم خلاق خود خلق کند. توجه به جزئیات جذاب، طراحی مجلل، تکنیک‌های پردازش بسیار دقیق و استفاده از مواد اولیه باکیفیت باعث شد تا برند تگزم عنوان برند خلاق را در بازار رقابت به خود اختصاص بدهد.

پارچه دیواری از مجموعه برند تگزم آلبوم آسام به لطف جذابیت‌های بصری چون تلفیق هنرمندانه نور و رنگ، القای فضاهای ویکتوریایی باشکوه و همچنین درهم‌آمیختگی آن با فناوری‌ها، طرح و نقوش مدرن، موفق شده است به عضویت خانواده پرطرفدار دکوراسیون داخلی لوکس دربیاید. این برند برای هر نوع سلیقه و فضایی، حرفی برای گفتن دارد!

معرفی طرح‌های متنوع پارچه دیواری

به‌طورکلی، اهالی فن و کارشناسان باتجربه طراحی داخلی، سه دسته‌بندی ثابت و مشخص را برای انواع طرح پارچه دیواری تعیین کرده‌اند که به شرح زیر است:

پارچه دیواری مخمل

در اینکه پارچه دیواری مخمل رتبه نخست را در فهرست انواع پارچه دیواری اشرافی تصاحب کرده است جای بحث نیست. طرفداران فضاهای لوکس با چیدمان مجلل و کلاسیک قطعاً جنس مخمل را برای فضای تشریفاتی انتخاب می‌کنند. البته بافت این طرح پارچه دیواری می‌تواند با تنوعی از جنس نخ، کتان، پنبه یا پشم همراه باشد.

جذابیت کرک و پرزدار مخمل باعث می‌شود حالت نرمی و لطافت پارچه دوچندان شود و درنتیجه ظاهر چشمگیرتری به خود می‌گیرد. پارچه دیواری طرح مخمل بهترین گزینه برای فضاهایی است که روح اشرافی گری در آن موج میزند. هم‌نوازی چیدمان کلاسیک و لوکس با این طرح پارچه دیواری به‌خوبی بر جذابیت‌های بصری سالن پذیرایی، اتاق‌خواب و سالن تشریفات هتل‌ها فضا می‌افزاید.

پارچه دیواری کلاسیک

شناخت یک محصول تزئینی لوکس؛ پارچه دیواری+ انواع طرح‌ها برای خلق فضاهای کلاسیک به یاد گذشته‌های دور، قطعاً پارچه دیواری کلاسیک به کمک خواهد آمد. اینکه موفق شوید یک دیوارپوش متناسب با ویژگی‌های محیط انتخابی داشته باشید و از رقص طرح‌های بته و جقه، داماسک و الگوهای مشابه روی دیوار لذت ببرید، یعنی خلق دوباره حس گم‌شده در گذشته که همیشه در جست‌وجوی آن هستید. پارچه دیواری کلاسیک را برای فضاهایی پیشنهاد می‌دهیم که با المان‌های تزئینی سنتی یا لوکس تزئین شده باشند. سالن تشریفات، اتاق جلسات یا هر فضای مشابه دیگری برای این طرح پارچه دیواری مناسب است.

پارچه دیواری مدرن

شایان‌ذکر است که پارچه دیواری مدرن در مقایسه با دو طرح مخمل و کلاسیک، روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. انتخاب جلوه‌های تأثیرگذار با الهام از دکوراسیون مدرن مخصوصاً مینی‌مال باعث می‌شود تا پارچه دیواری به‌سرعت در قلب طرفداران خود جا باز کند. این طرح پارچه دیواری بیشتر مناسب سالن پذیرایی، اتاق کار، اتاق‌خواب یا دیوار پشت تلویزیون است.

بایدها و نبایدها در زمان انتخاب پارچه دیواری

لازم است پیش از خرید محصول انتخابی نکات زیر را به‌عنوان نکات تکمیلی که به انتخاب یک پارچه دیواری متناسب با نیاز شما کمک می‌کند، در نظر داشته باشید:

  • اهمیت جلوه‌های بصری و زیبایی‌های به کار گرفته‌شده در پارچه
  • برند پارچه دیواری
  • هزینه مراقبت پس از نصب
  • هزینه موردنظر

با توجه به لوکس بودن پارچه دیواری، هزینه عموماً اهمیت کمتری در مقایسه با فاکتورهای دیگر پیدا می‌کند. در زمان انتخاب و خرید دیوارپوش موردنظر خود لازم است نکات زیر را در نظر داشته باشید تا خرید رضایت‌بخشی را انجام بدهید:

  • کیفیت مواد
  • اندازه و پیچیدگی کار
  • زمان موردنیاز برای نصب
  • احتمال جداسازی مواد قبلی از دیوارها
4.7/5 - (3 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
4.7/5 - (3 امتیاز)