پرده زبرا برای آشپزخانه مناسب است؟

پرده‌های زبرا از چندین سال پیش در منزل ما ایرانی‌ها استفاده می‌شود، اما مدتی است که انواع جدیدی از این پرده وارد بازار شده که با طرح و تنوعش توانسته محبوب دل‌ها شود!

در این مقاله قرار است ابتدا بفهمیم که اصلاً پرده‌ زبرا برای چه مکان‌هایی مناسب است، سپس در مورد این نوع پرده و مدل‌های شید و کرکره‌ای هم اطلاعاتی به دست بیاوریم که مطمئنیم می‌تواند در تصمیم‌گیری برای خرید کمک‌تان کند.

پرده زبرا برای آشپزخانه مناسب است؟

پرده زبرا مناسب چه مکان‌هایی است؟

پرده زبرا برای آشپزخانه مناسب است؟

پرده زبرا به دلیل تنوع زیادی که دارد، چندین سال است که مورد توجه طراحان دکوراسیون و خانم‌های خوش‌ذوق قرار گرفته است. از جمله ویژگی‌های جالب توجه این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت ساخت در اندازه‌های دلخواه با توجه به نیاز مخاطب
  • تنوع طرح و رنگ
  • قابلیت چاپ تصویر دلخواه
  • قابلیت باز و بسته شدن با ریموت و به شکل دستی
  • قابل شستشو بودن
  • و…

اما سوال اساسی اینجاست که این پرده‌ها مناسب کدام بخش از منزل ما هستند؟

شاید فکر کنید که داریم اغراق می‌کنیم، ولی بهتر است بدانید که پرده زبرا در همۀ بخش‌های خانۀ شما قابل استفاده است. از اتاق خواب کودک گرفته تا اتاق خواب خودتان، پذیرایی و حتی آشپزخانه.

دلیل این موضوع هم برمی‌‌گردد به تنوع بالای طرح و رنگ که پرده‌های زبرا دارند. مخصوصاً برای آشپزخانه و سالن پذیرایی که روی زیبایی خانه تاثیر زیادی دارند، می‌توانید از رنگ‌بندی و طرح‌های موجود این پرده‌ها کمک بگیرید یا حتی طرح دلخواه خودتان را چاپ کنید.

آیا پرده زبرا قابل شستشو است؟

مهم‌ترین و چالشی‌ترین سوال دقیقاً همین است! مخصوصاً اگر بخواهید که از این پرده در آشپزخانه منزل خودتان استفاده کنید.

باید بگوییم که بله! پرده زبرا کاملاً قابل شستشو است و در مجله دیجی پارکت می توانید راهنمایی های نحوه شستشو این نوع پرده ها را یاد بگیرید. با توجه به متریال به‌کار رفته در پرده های زبرا، در صورت نیاز می‌توانید آنها را به‌راحتی بشویید. حتی بعضی از خشکشویی‌های معتبر هم خدمات شستشوی پرده زبرا را ارائه می‌کنند. به همین دلیل است که در اغلب آشپزخانه‌های منازل مدرن، بانوان ترجیح می‌دهند که از پرده زبرا استفاده کنند.

قیمت پرده زبرا

قیمت پرده زبرا بر اساس واحد مترمربع تعیین می‌شود. اغلب این پرده‌ها در هر مترمربع قیمتی بین 200 تا چند صدهزار تومان دارند. پیشنهاد می‌کنم همین حالا وارد صفحۀ خرید پرده زبرا در وب‌سایت دیجی پارکت شوید تا علاوه‌بر مشاهدۀ بیشتر از 300 طرح پرده، قیمت هرکدام را هم بررسی کنید.

فرق پرده زبرا با پرده کرکره ای و پرده شید در چیست؟

پرده زبرا برای آشپزخانه مناسب است؟

پرده زبرا درواقع ترکیبی از پرده شید و پرده کرکره ای است. پرده کرکره‌ ای نوع دیگری از پرده‌های محبوب به حساب می‌آید. البته امیدوارم تصور نکنید که منظورم از پرده کرکره ای، آن پرده‌های قدیمی و نه چندان جذاب خانه پدربزرگ‌هاست!

پرده ‌های کرکره ‌ای امروزی در 2 نوع آلومینیومی و چوبی به بازار عرضه شده‌اند که شما می‌توانید خیلی راحت با توجه به دکوراسیون منزل و رنگ‌هایی که در آن استفاده کردید، پرده دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

پیشنهاد می‌کنم حتماً برای دیدن انواع طرح‌های پرده کرکره ای چوبی ، به وب‌سایت دیجی پارکت سری بزنید. در این سایت علاوه‌بر طرح، می‌توانید قیمت هر محصول را هم به‌شکل لحظه‌ای ببینید.

و اما برویم سراغ پرده های شید. پرده های شید نوعی از پرده‌ها هستند که در گذشته استفاده از آنها خیلی مرسوم بود. البته اغلب این نوع پرده‌ها به‌عنوان یک لایه محافظ برای پردۀ اصلی در نظر گرفته می‌شدند. اما امروز با کمی تغییر در ظاهر و ساختار، پرده های شید استفادۀ بیشتری نسبت به قبل دارند.

اگر هنوز متوجه نشدید که این نوع پرده دقیقاً چه شکلی است، باید بگوییم که شید همان پرده‌هایی است که از یک ورقه نازک ساخته شده و در حالت بسته، دور میله پلاستیکی که بالای آن نصب شده، به شکل دایره‌ای جمع می‌شود.

پرده زبرا برای آشپزخانه مناسب است؟

پرده ‌های شید بیشتر نه به‌عنوان یک عایق نور یا حتی گرما و سرما، بلکه به‌عنوان یک پرده تزئینی استفاده می‌شوند که به‌خاطر طرح متفاوتش دکوراسیون خانه را خاص می‌کند.

برای مشاهده انواع طرح‌های پرده شید و همینطور بررسی قیمت این محصول، وارد صفحه فروش  پرده شید در سایت دیجی پارکت شوید. حتی می‌توانید در صورت نیاز به شکل آنی پرده منزل خودتان را در اندازه دلخواه‌، آنلاین سفارش بدهید.

نکاتی در مورد خرید پرده

خب، قبل از اینکه این مطلب به اتمام برسد، بهتر است کمی هم در مورد نکات مهم خرید پرده بخوانیم. در ادامه چند نکته مهم و تاثیرگذار را که در هنگام خرید به‌کارتان می‌آید، به شما آموزش می‌دهیم.

اندازه پرده

اول از همه اینکه برای انتخاب اندازه‌های پرده‌های پارچه‌ای، خواهشاً وسواسانه رفتار کنید. خیلی‌ها تصور می‌کنند که باید دقیقاً به اندازۀ متراژ عرض و ارتفاع پنجره، پارچه بخرند. اما همانطور که می‌دانید، پرده‌ها چه از پایین و چه از طرفین، بهتر است که مقداری پارچۀ اضافی داشته باشند تا خانه را زیباتر کنند. پس حواستان به این موضوع باشد.

هدف از خرید پرده

هدف‌تان را از خرید پرده را مشخص کنید. بعضی‌ها برای زیباتر کردن منزل پرده می‌خرند، هدف بعضی دیگر، کنترل دمای خانه است و بعضی‌ها هم ترجیح می‌دهند به کمک پرده‌ها تا جای ممکن از ورود نور به خانه جلوگیری کنند. پس اول از همه هدف‌تان را مشخص کنید و سپس متناسب با هدفتان، محصول موردنیاز را انتخاب کنید.

پرده زبرا برای آشپزخانه مناسب است؟

میله پرده

مطمئناً حین خرید حواس‌تان به این نکته هست که رنگ و نوع پرده به بقیۀ دکوراسیون منزل شما نزدیک باشد. اما شاید به میله پرده آنچنان که باید اهمیت ندهید. برخلاف آنچه خیلی‌ها تصور می‌کنند، میله پرده‌های امروزی اغلب به دلیل اندازه بزرگ‌شان روی دکوراسیون و زیبایی منزل تاثیر دارند. پس به رنگ و ظاهر آنها هم دقت کنید.

در نظر گرفتن شرایط

شرایط‌تان را در نظر بگیرید! ممکن است کودکانی داشته باشید که در هر حال با شیطنت‌های‌شان پرده‌ها را کثیف می‌کنند. یا اصلاً پرده را برای آشپزخانه بخواهید. در این شرایط بهتر است از پرده‌هایی با پارچه قابل شستشو مثل پرده زبرا کمک بگیرید. از آنطرف ممکن است بخواهید برای زیباتر شدن منزل، به پرده جزئیاتی مثل یالان و… اضافه کنید. در این شرایط هم باید به کیفیت گیره، میله پرده و سنگین بودن جنس پارچه‌ها دقت کنید.

فاصله از سقف

برای نصب پرده از سقف، 2 سانتی‌متر فاصله را در نظر بگیرید. زیاد پایین بردن پرده باعث کوتاه نشان دادن دیوار خانه می‌شود. ولی اگر پرده بلند باشد و آن را تا نزدیکی سقف ببرید، سقف خانه بسیار بلندتر نشان داده شده و خانه زیباتری خواهید داشت.

کلام آخر

خب به انتهای مطلب رسیدیم. در این مقاله با 3 نوع پرده زبرا، شید و کرکره ای آشنا شدیم و بعدازآن هم مهم‌ترین نکات خرید پرده را یاد گرفتیم.

پیشنهاد می‌کنم برای مشاهده انواع دیگر پرده مثل پرده های آماده ، پرده های تصویری و چاپی با تصویر دلخواه شما و بررسی قیمت‌ها و تنوع محصولات، به سراغ وب‌سایت دیجی پارکت به آدرس www.digiparket.com بروید. امیدوارم از مطالعۀ این مقاله لذت برده باشید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟