آشنایی با انواع کفپوش ساختمان

استفاده از کفپوش های ساختمانی امروزه به یکی از موضوعاتی تبدیل شده است که بیش از گذشته شاهد آن هستیم. کفپوش ساختمان در واقع به پوششی گفته می‌شود که شما می‌توانید برای کف ساختمان خود از آن استفاده کنید. این نوع از پوشش به سلیقه شما تعیین می‌شود و هر زمان که بخواهید، می‌توانید آن را تعویض کنید. دقت داشته باشید که کفپوش های ساختمانی انواع گوناگونی دارند که می‌توان به پارکت لمینت ، پی وی سی، چوب، سرامیک و … اشاره کرد. در ادامه انواع کفپوش و دیگر نکاتی که لازم است بدانید را می‌گوییم تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

آشنایی با انواع کفپوش ساختمان

آشنایی با انواع کفپوش ساختمان

کفپوش ساختمان مدل سرامیکی: سرامیک را می‌توان یکی از کفپوش های محبوب زمان گذشته در نظر گرفت که مردم عموما برای محل زندگی خود استفاده می‌کردند. سرامیک‌ها در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها موجود هستند و شما می‌توانید با توجه سلیقه و نیاز خود نوع مناسبی را انتخاب کنید. البته دقت داشته باشید که استفاده از این مدل کفپوش، معایبی نیز دارد. برای مثال می‌توان به سرد بودن سطحی که این کفپوش در آنجا استفاده می‌شود، اشاره کرد. از طرفی امکان آسیب دیدن، شکستن و لب پر شدن آن نسبت به دیگر انواع بیشتر است.

کفپوش لمینت: اگر به دنبال کفپوشی هستید که طول عمر بالایی دارد، پارکت لمینت را به شما پیشنهاد می‌دهیم. لمینت ها ساخته شده از الیاف فشرده چوب یا اچ دی اف هستند و از همین جهت شباهت به نسبت زیادی به کفپوش های چوبی دارند. شما می‌توانید کفپوش های لمینت را به راحتی نصب و تعویض کنید. همچنین از آنجایی که قیمت مناسبی نیز دارند، بسیار مورد توجه قرارگرفته‌اند و شاهد استفاده از آن در بسیاری از محیط‌ها هستیم. اگر تصمیم به استفاده از این نوع کفپوش ساختمان دارید، باید بدانید که تمیز کردن این کفپوش به نسبت کار سختی است؛ بنابراین نیاز به مراقبت دائم دارد.  برای مشاهده کامل انواع کفپوش به https://gamantj.com/flooring-types/ مراجعه کنید.

کفپوش وینیل یا PVC: بدون شک کفپوش پی وی سی بهترین نوع کفپوش ساختمان به حساب می‌آید. این مدل از کفپوش در برابر رطوبت هوا و آب بسیار مقاوم است. همین موضوع باعث شده است که از کفپوش PVC در محیط‌هایی چون آشپزخانه استفاده شود. همچنین باید متذکر شد که این مدل از کفپوش در برابر گرما و سرما عایق است؛ بنابراین یک انتخاب مناسب برای تمام فصل‌ها خواهد بود. از جمله مزیت‌های استفاده از این مدل کفپوش می‌توان به قیمت مناسب، شرایط تمیز کردن ساده و راحت، مقاوم در برابر آتش سوزی، ساییدگی و. اشاره کرد.

البته دقت داشته باشید که این کفپوش معایبی نیز دارد و شما باید پیش از خرید و استفاده از آن‌ها مطلع شوید. برای مثال باید بدانید که مواد به کار رفته در این کفپوش گاهی اوقات گازهای سمی از خود تولید می‌کنند که این موضوع سبب سوزش چشم‌ها می‌شود و در مواقعی مشکلات تنفسی به همراه دارد. از طرفی این کفپوش قابل تعمیر نیست؛ یعنی اگر آسیبی به آن وارد شود، باید کفپوش را به طور کامل جدا کنید و آن را با یک کفپوش جدید جایگزین کنید.

آشنایی با انواع کفپوش ساختمان

پارکت چوبی: اگر به دنبال ایجاد حس گرما و صمیمیت در فضا هستید، انتخاب پارکت چوبی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر ایجاد حس خوب، این کفپوش ساختمان زیبایی منحصر به فرد و خاصی نیز دارد که می‌تواند موردپسند همه افراد باشد. در ساخت کفپوش های چوبی از چوب درخت‌هایی چون صنوبر، کاج، بلوط و افرا استفاده می‌شود. دقت داشته باشید که همین موضوع بر قیمت پارکت تاثیر می‌گذارد. علاوه بر مزیت‌های اشاره شده، پارکت چوبی معایبی نیز دارد. رطوبت و آب می‌توانند سبب خراب شدن این کفپوش ساختمان شوند. همچنین راه رفتن بر روی این پارکت، باعث ایجاد صدا نیز می‌شود که این موضوع برای بسیاری از افراد خوشایند نخواهد بود.

کفپوش های بامبو: کفپوش های بامبو را می‌توان یکی از زیرمجموعه‌های کفپوش های چوبی در نظر گرفت، با این تفاوت که سختی آن نسبت به پارکت چوبی کمتر است، زیرا بامبو نوعی نی به حساب می‌آید. دقت داشته باشید که ظاهر این نوع کفپوش سست به نظر می‌رسد؛ اما باید متذکر شد که این چنین نیست و مقاومت بالایی برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین باید بدانید که این کفپوش نسبت به پارکت چوب انبساط کمتری دارد و از همین جهت امکان استفاده از آن در هر نوع آب و هوایی وجود خواهد داشت.

کفپوش مدل سنگ: سنگ یکی از گران‌ترین مصالح ساختمانی به حساب می‌آید و از آن بیشتر در محیط‌هایی چون آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شود. باید متذکر شد که این نوع کفپوش ساختمان زیبایی زبان زدی را ایجاد می‌کند، اما همانند سرامیک معایبی چون سرد بودن، امکان آسیب دیدن و شکستن را نیز دارند. از همین جهت توصیه می‌شود برای محیط‌هایی که پر رفت و آمد هستند، استفاده نکنید.

کفپوش های شیشه‌ای: کفپوش های شیشه‌ای از خاص ترین انواع کفپوش ها به حساب می‌آید شما می‌توانید برای طراحی منزل خود از آن‌ها استفاده کنید. دقت داشته باشید که این مدل از کفپوش همانند دیگر انواع مقاومت و استحکام لازم را دارد و شما می‌توانید آن را در ابعاد و اندازه‌های گوناگون تهیه و استفاده کنید.

فرش و موکت: از قدیمی ترین و مرسوم ترین نوع کفپوش ساختمان می‌توان به فرش و موکت اشاره کرد. شما می‌توانید از این کفپوش ها که در انواع و طرح‌های گوناگون وجود دارند، استفاده کنید و محیط مورد نظر خود را با آن‌ها بپوشانید. البته دقت داشته باشید که برای انتخاب این نوع از کفپوش به نکات لازم توجه کنید. برای مثال بهتر است شما موکت و فرشی را انتخاب کنید که عایق خوبی در برابر صدا، گرما و سرما باشد. همچنین این نکته را بدانید که امکان استفاده از فرش و موکت که نمونه هایی از انواع کفپوش ساختمان هستند نیز وجود دارد.

آشنایی با انواع کفپوش ساختمان

در هنگام انتخاب کفپوش ساختمان به چه مسائلی باید توجه داشت؟

همان‌طور که متوجه شدید، کفپوش ها انواع گوناگونی دارند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ای که دارید، یکی از آن‌ها را تهیه و استفاده کنید؛ اما در کل برای تهیه هر نوع کفپوشی نیاز است که به برخی از نکات و مسائل توجه داشته باشید.

اولین موضوع که باید در زمان خرید کفپوش ساختمان به آن توجه شود، میزان تردد محیطی است که تصمیم به استفاده از کفپوش دارید. برای مثال اگر محیط مورد نظر شما پرتردد است، توصیه می‌شود از کفپوش هایی که مقاومت بالا دارند و به راحتی تمیز می‌شوند، استفاده کنید. یا برای مثال ابعاد و اندازه‌های محیط را به طور دقیق بررسی کنید و سپس بر اساس آن‌ها کفپوش مورد نظر را بخرید. همچنین به بودجه‌ای که در اختیار دارید نیز توجه داشته باشید.

این دست از نکات و مسائل اهمیت بسیاری دارند و اگر به آن‌ها توجه نشود، می‌توانند مشکل‌ساز شوند و از آنجایی که محیط خانه یک محیط مهم به حساب می‌آید که ما بیشتر زمان خود را در آن سپری کنیم، بهتر است انتخاب درستی داشته باشیم تا مجبور به پرداخت هزینه دوباره نشویم.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)