چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

به دلیل ریختن بقایای مواد غذایی و کثیفی ناشی از پاشیده شدن در حین پخت و پز ، اجاق گازها به مرور زمان کثیف شده و لایه های روغنی بر روی آنها تشکیل می شود. نباید از تمیز کردن مرتب اجاق گازها غافل شد. تمیز نکردن دوره ای اجاق گازها نه تنها کارایی مشعل ها را کاهش می دهد ، بلکه باعث می شود آشپزخانه شما غیربهداشتی به نظر برسد. به همین دلیل است که باید تمیز کردن اجاق گاز را جزئی از روال نظافت منزل خود قرار دهید. در این مقاله شما را با نحوه صحیح تمیز کردن صفحه اجاق گاز آشنا می کنیم.

شما می توانید این نکات را دنبال کنید تا با نحوه کردن اجاق گاز ، مشعل ها و حلقه های اجاق گاز آشنا شوید. همچنین نکاتی را در مورد استفاده از وسایل موجود در منزل برای تمیز کردن اجاق گاز در این پروژه به اشتراک خواهیم گذاشت.

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

مرحله 1- تمیز کردن روزانه

با استفاده از یک اسفنج مرطوب برای تمیز کردن اجاق گاز بعد از هر بار استفاده روزانه ، کار کردن اجاق گاز را انجام دهید. با کمک یک اسفنج مرطوب می توانید به راحتی از اجاق گاز نگهداری کنید و آن را همیشه تمیز نگه دارید.

خرید 40 مدل تختخواب انگلیش هوم شیک و بادوام + قیمت عالی

مرحله 2- چگونه سطح اجاق گاز را تمیز کنیم؟

تمیز کردن اجاق گاز را با استفاده از یک اسفنج غیر ساینده آغشته به آب صابون تمیز کنید. صابون به حذف هرگونه چربی یا کثیفی کمک می کند. مراقب باشید که از اسفنج های ساینده استفاده نکنید ؛ زیرا باعث خراش روی پوشش روی گریل می شوند. به غیر از اسفنج می توانید از دستمال های نظافتی هم استفاده می گردند. برای جلوگیری از خراشیدگی سطوح گریل نباید از پارچه هایی با خاصیت ساینده استفاده کنید.

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

مرحله 3- چگونه مشعل های اجاق گاز را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن اجاق گاز ، مشعل ها را نیز با یک اسفنج غیر ساینده مرطوب شده با آب صابون تمیز کنید. هنگامی که مشعل ها به طور منظم تمیز می شوند ، عمر آنها را افزایش می دهید. علاوه بر این ، نظافت و نگهداری منظم مبنای کارکرد کارآمد مشعل هاست.

مرحله 4- چگونه مشعل اجاق گاز را با سرکه تمیز کنیم؟

ماهیت اسیدی سرکه آن را به یک پاک کننده عالی برای از بین بردن چربی و روغن از اجاق گاز تبدیل می کند. برای تمیز کردن اجاق گاز و مشعل ها با سرکه ، می توانید با مخلوط کردن 1 پیمانه سرکه ، 2 پیمانه جوش شیرین و 3 تا 4 قطره صابون مایع ظرفشویی ، خمیری درست کنید. با کمک این خمیر گریل ها را تمیز کرده و اجاق گازهایتان را استریل کنید. در حین تهیه این خمیر باید به ابعاد آن دقت کنید. هنگامی که ابعاد بیش از حد باشد ، ممکن است بر روی سطوح گریل سایش رخ دهد.

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

مرحله 5- این خمیر را روی گریل ها و شعله ها پخش کنید

در مرحله بعدی تمیز کردن اجاق گاز ، خمیر را روی گریل ها و شعله ها بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. سپس از یک اسفنج مرطوب و غیر ساینده یا پارچه تمیز کننده نرم برای شست و شو استفاده کنید. هنگام استفاده از خمیر می توانید از یک پارچه مرطوب یا یک اسفنج کمی نرم کمک بگیرید. مطمئن شوید که خمیر را به طور کامل وارد گریل ها و سطوح مشعل می کنید.

مرحله 6- حلقه های مشعل و سر مشعل را تمیز کنید

سرهای مشعل را با یک پارچه تمیز کننده مرطوب پاک کنید. به جای پارچه می توان از یک اسفنج مرطوب نیز استفاده کرد.

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

مرحله 7- نحوه باز کردن سوراخ های مشعل

یک گیره کاغذ یا سنجاق قفلی بردارید و از انتهای تیز آن برای باز کردن سوراخ های کوچک مشعل استفاده کنید. همچنین می توانید به آرامی درگاه احتراق یا سوراخ های مشعل را باز نمایید. اگر درگاه احتراق پاک نشود ، کارآمد نخواهد بود.

مرحله 8- سرکه را به سرهای مشعل بمالید

سرهای مشعل را به آرامی با پارچه سرکه ای مالش دهید تا چربی انباشته شده روی مشعل و سر مشعل پاک شود. این کار را با استفاده از یک پارچه مرطوب شده با سرکه انجام دهید.

مرحله 9- چگونه سطح اجاق گاز را تمیز کنیم؟

از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن کثیفی ها و مواد غذایی ریخته شده روی سطح صاف اجاق گاز استفاده نمایید. اگر کثیفی های انباشته شده با کمک یک پارچه مرطوب از بین نرفت ، از آب و سرکه استفاده کرده و یا مستقیماً با اسفنج آغشته به سرکه تمیز کردن اجاق گاز  را انجام دهید.

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

مرحله 10- چگونه روغن از کوره ها پاک می شود؟

پاک کردن روغن انباشته شده در اجاق گاز بسیار دشوار است. برای این فرآیند ، یک اسفنج را در آب صابون فرو کنید. سپس با استفاده از اسفنج چربی را از روی سطح پاک نمایید. اگر با آب صابون تمیز نشد ، سطح اجاق را با آب سرکه یا صابون مایع تمیز کنید.

خرید 39 مدل میز پینگ پونگ با کیفیت بالا و دوام عالی + قیمت مناسب

مرحله 11- روی اجاق گاز را با جوش شیرین تمیز کنید

اگر اجاق گاز دارای یک لایه سرسخت روغن یا چربی است ، روش ذکر شده در مرحله 4 را امتحان کنید. با استفاده از جوش شیرین و خمیر سرکه که در این مرحله توضیح دادیم تمیز کردن اجاق گاز را انجام دهید. خمیری را که آماده کرده اید روی اجاق بگذارید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند تا روغن آن شل شود. پس از این انتظار ، می توانید آن را به دلخواه با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

مرحله 12- با یک اسفنج صابونی تمیز نمایید

بعد از 15تا20 دقیقه می توانید از یک اسفنج صابونی برای پاک کردن چربی استفاده کنید. حلقه های اجاق گاز و سطح اجاق را با کمک یک اسفنج صابونی تمیز نمایید. به راحتی می توانید با این روش کثیفی های دائمی را تمیز کرده و برای همیشه از شر کثیفی های اجاق گاز خود خلاص شوید.

مرحله 13- اجاق گاز را خشک کنید

پس از پایان مراحل تمیز کردن اجاق گاز ، آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید. خشک کردن باید بدون باقی ماندن اثری از سطح انجام شود. هنگام باقی ماندن آثار روی سطح اجاق گاز باید مراقب باشید ؛ زیرا پس از خشک شدن به وضوح قابل مشاهده خواهد بود. همچنین استفاده از پارچه های فیبر هنگام خشک کردن اجاق گاز بسیار مهم است. با کمک پارچه های الیافی می توانید اجاق گاز را تمیز کرده و آبکشی کنید ؛ بدون اینکه لکه ای باقی بماند. در صورت تمایل می توانید از اسفنج نیز کمک بگیرید.

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

مرحله 14- مشعل ها و گریل ها را تعویض کنید

در نهایت ، می توانید مشعل ها ، کباب پزها و حلقه های اجاق گاز را دوباره در جای خود قرار دهید. در صورت ایجاد خط و خش روی سطوح مشعل ، باید گریل و حلقه ها را تعویض کنید.

یکی از ترفندهای مهمی که هنگام تمیز کردن اجاق گاز و شعله باید به آن توجه کنید این است که مواد شوینده ای که استفاده می کنید به گونه ای باشد که به پوشش های سطح آسیبی نرساند. علاوه بر این ، بسیار مهم است که اسفنج ها و پارچه های استفاده شده سخت نباشند و سطوح را خراش ندهند. در مراحل تمیز کردن سطوح اجاق گاز ، لازم است منافذ اشتعال را با استفاده از سوزن های با نوک ریز تمیز نمایید. روغن یا گریسی که در منافذ جمع می شود باعث کاهش کارایی شده و شما را از انجام پاکسازی باز می دارد. هنگام شست و شو پس از تمیز کردن ، باید از خشک شدن منافذ آن اطمینان حاصل کنید.

تصاویر بیشتر:

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

خرید 39 مدل توالت فرنگی تاشو پرکاربرد و بادوام بالا + قیمت عالی

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

چگونه صفحه اجاق گاز را تمیز کنیم

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آشپزخانه های هایگلاس با طرح های متفاوت ، اضافه کردن رنگ های متفاوت در آشپزخانه با استفاده از لوازم قفسه و شلف ، انتخاب بین سبک مدرن و سنتی در آشپزخانه ، انواع دکوراسیون آشپزخانه مدرن و کلاسیک ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)