چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

نظافت قوری به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خانم‌ها تبدیل شده است. قوری‌ها، به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض آتش، تیره می‌شوند. وقتی قوری‌ها تیره و آهکی شوند، کاملا آزاردهنده است. پس چگونه قوری را تمیز کنیم؟ چگونه یک قوری تیره را جلا دهیم؟ در این مقاله روش‌های عملی تمیز کردن قوری در 1 دقیقه را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

روش‌هایی برای درخشش قوری‌های تیره شده

در ادامه با روش‌های کاربردی جلوگیری از تیره شدن قوری که یکی از بزرگترین مشکلات خانم‌هاست با شما خواهیم بود. به خصوص اگر از آن دسته افرادی هستید که دائما قوری خود را روی اجاق گاز فراموش می کنند، ممکن است از سوختن و تاریک شدن آن خسته شده باشید. شاید تمیز کردن قوری غیرممکن به نظر برسد؛ اما نگران نباشید! قوری‌های شما با روش‌هایی که اکنون ارائه می‌دهیم به خوبی می‌درخشند.

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

چه چیزی آهک را از قوری پاک می‌کند؟

دم کردن چای موضوعی است که آسان به نظر می‌رسد؛ اما ترفندهای خود را دارد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که می‌خواهید یک چای خوب بنوشید، بهتر است مراقب آهک به جا مانده در قوری باشید. آب بافتی گچی دارد و می‌تواند بر کیفیت کلی چای شما تأثیر منفی بگذارد. رسوب آهک در مایعات معلق مانده و باعث می‌شود که آب مقدار زیادی بقایای گچ مانند داشته باشد. این امر حل شدن کامل چای در آب را دشوار می‌کند و در نتیجه طعم‌دار می‌گردد.

برای حفظ بهترین شرایط قوری و بهبود عملکرد آن، لازم است هر سه ماه یکبار تمیز کردن قوری را در دستور کار خود قرار دهید. اگر می‌خواهید آب ریخته شده در قوری تا حد امکان تمیز و بدون بو باشد، تمیز کردن منظم آن ضروری است. برای لذت بردن از یک فنجان چای خوشمزه از یکی از روش‌های پاکسازی زیر استفاده کنید. این روش‌ها را می‌توان به طور کامل با محصولات موجود در خانه اعمال کرد و نیازی به محصولات حاوی مواد شیمیایی نیست.

قوری یکی از وسایل پرکاربرد آشپزخانه است. اگر تمیز کردن قوری به طور مرتب انجام نشود، ممکن است رسوب آهک داخل آن باقی بماند. بیشتر اوقات شما فقط زمانی متوجه تجمع می‌شوید که خیلی دیر شده است. بنابراین، مهم است که بدانید چگونه قوری خود را به بهترین شکل تمیز کنید تا بتوانید با خیالی آسوده در یک قوری تمیز، چای درست کنید.

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

چگونه یک قوری را پولیش کنیم؟

هنگام تمیز کردن قوری بیشتر با مشکل تیره شدن دست و پنجه نرم می‌کنید. اگر از روش‌های مناسب استفاده نکنید، تمیز کردن قوری سوخته یا سیاه شده می‌تواند دردسرساز باشد. ماندن چای برای مدت طولانی در قوری و گاهی اوقات مواد شوینده باعث تیرگی و لک می‌شود. اگر قوری روی آتش فراموش شود، آب آن را تخلیه می‌کند و می‌سوزد. در چنین حالتی ساختار قوری‌ها از بین رفته و باعث ایجاد تصاویر و بوهای نامطلوب می‌شود. این نه تنها بر طعم چای دم کرده تأثیر می‌گذارد؛ بلکه برای سلامتی شما نیز مضر است. خوشبختانه راه‌های طبیعی و عملی برای براق کردن قوری در خانه با استفاده از موادی مانند نمک لیمو، سرکه، جوش شیرین، تخم مرغ و پوست سیب زمینی وجود دارد.

قیمت 39 مدل تابلو گلدوزی بسیار شیک و زیبا + خرید آنلاین

با قدرت افسانه‌ای سرکه، قوری‌های شما مانند روز اول می‌شوند!

سرکه ماده‌ای بسیار موثر برای پولیش قوری است. برای تمیز کردن قوری با سرکه، مقداری سرکه به قوری خود اضافه کنید و حدود 15 دقیقه بجوشانید. سپس قوری را کاملا آبکشی کنید. پس از این فرآیند متوجه خواهید شد که قوری از شر لکه ها خلاص شده و به خوبی می‌درخشد.

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

نمک لیمو یک جایگزین عالی برای تمیز کردن قوری است!

اگر در خانه سرکه ندارید یا دوست ندارید از سرکه استفاده کنید، به جای آن نمک لیمو را امتحان کنید. نمک لیمو نیز روشی بسیار موثر برای از بین بردن لکه های روی قوری است. برای این کار 2 تا 3 قاشق غذاخوری نمک لیمو را در قوری بریزید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بجوشد. سپس قوری را خوب آبکشی کنید. پس از آن، می‌توانید مانند قبل، از قوری درخشان خود لذت ببرید.

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

قدرت ترکیب سرکه و جوش شیرین را تجربه کنید

یکی از موثرترین روش‌ها برای تمیز کردن سطوح داخلی و خارجی قوری‌های سوخته و سیاه شده و بازگرداندن درخشش سابق، ترکیب سرکه و جوش شیرین است. برای این کار، جوش شیرین و سرکه را در یک کاسه مخلوط کنید تا به قوام خمیری برسد. سپس سطوح داخلی و خارجی قوری خود را با کمک یک اسفنج ظرف شویی بمالید تا بدرخشد. پس از این فرآیند خواهید دید که قوری شما تمیز و بدون لکه است.

پوست سیب برای صیقل دادن قوری های استیل شما عالی است!

شگفت آور به نظر می‌رسد؛ اما استفاده از پوست سیب نیز یک روش بسیار موثر برای تمیز کردن قوری است. برای این کار، پوست سیب را در قوری ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید. سپس مخلوط حاصل را بجوشانید. بعد از جوش آمدن، بیشتر آب داخل قوری را بریزید. سپس قوری خود را با مالیدن آن با کمک اسفنج ظرفشویی جلا دهید.

پوست لیمو را امتحان کنید

با پولیش دادن به وسیله پوست لیمو قوری‌های خود را به راحتی و به سرعت تمیز کنید. پوست لیمو بوی بد قوری را نیز از بین می‌برد. برای این کار ابتدا پوست لیمو را به قطعات کوچک برش دهید. سپس سطوح داخلی و خارجی قوری را با تکه‌های پوست لیمو خوب بمالید. بعد از شستشو قوری را بشویید. به همین راحتی!

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

با سنگ نمک و سرکه، قوری شما مانند روز اول می‌شود

روش دیگری که به وسیله آن می‌توانید تمیز کردن قوری را با روش‌های طبیعی در منزل بدون هیچ مشکلی انجام دهید، مخلوط سنگ نمک و سرکه است. ابتدا سنگ نمک و سرکه را داخل قوری ریخته و هم بزنید. سپس کاملا بجوشانید. بعد قوری را با اسفنج تمیز کنید. پس از این فرآیند شاهد خواهید بود که قوری از شر لکه ها خلاص شده و براق می‌شود. مخلوط سنگ نمک و سرکه در ضدعفونی کردن قوری نیز بسیار موثر خواهد بود.

خرید 41 مدل قفل کابینت کودک بهترین کیفیت + قیمت عالی

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

چگونه آهک داخل قوری را تمیز کنیم؟

یک پارچه نرم را با سرکه سفید یا آب لیمو مرطوب کنید، سپس داخل قوری را پاک کنید. این کار برخی از لکه ها از جمله زنگ زدگی را از بین برده و آن را ضد عفونی می‌کند. برای لکه‌های کوچک می‌توان از جوش شیرین استفاده کرد. 3 قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری آب ترکیب کنید. مقدار مساوی سرکه سفید و آب را بجوشانید تا بقایای داخل قوری پاک شود. اجاق گاز را خاموش کنید و منتظر بمانید. آبکشی کرده و در صورت لزوم تکرار نمایید تا داخل قوری تمیز شود. از قابلمه‌ای به اندازه کافی بزرگ استفاده نمایید تا به راحتی داخل قوری جا شود.

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

وقتی آب به جوش آمد، اجاق گاز را خاموش کنید و یک چهارم قابلمه را با سرکه پر کنید. سرکه سفید برای نظافت بسیار بهتر است. وقتی سرکه را در قابلمه ریختید، قابلمه باید حدود سه چهارم پر باشد. کتری را در قابلمه قرار دهید و بگذارید یک شب بماند. این فرآیند داخل و خارج قوری را کاملا تمیز می‌کند. اسید موجود در سرکه همراه با آب جوش بیشتر لکه ها را از کتری شما پاک می‌کند. زمانی که قوری را در قابلمه می‌گذارید مطمئن شوید که در آب فرو رفته است. در صورت تمایل درب قابلمه را ببندید تا درب ظرف مدت بیشتری حرارت را در قابلمه نگه دارد. سپس قوری را خشک کرده و از آن استفاده کنید.

تصاویر بیشتر:

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

قیمت 39 مدل خردکن دستی و غذا ساز در سال 1402 + خرید

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

چگونه یک قوری را تمیز کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آشپزخانه فوق العاده شیک با کابینت چوبی و شیشه ای ، آشنایی با جدیدترین روشهای منحصر بفرد طراحی آشپزخانه مدرن شیک ، استفاده از تم تمام سفید در آشپزخانه ، اضافه کردن رنگ های متفاوت در آشپزخانه با استفاده از لوازم قفسه و شلف ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)