فرایند تولید شیرآلات ساختمانی

همیشه خرید شیرآلات ساختمانی از جمله دغدغه‌های افراد است و برای این منظور پر واضح است که باید باکیفیت‌ترین این لوازم انتخاب و استفاده شوند. به طور کلی نحوه‌ی تولید شیرآلات نقش تعیین‌کننده‌ای را در کیفیت این محصولات دارد که ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع مهم بپردازیم. همچنین با توجه به اینکه بخش‌های مختلف هر ساختمان نیاز به انواع شیر دارد که از جمله می‌توان به حمام، توالت، ظرفشویی و… اشاره کرد؛ باید این محصول را از برند‌ها و مدل‌های عرضه شده در بازار انتخاب و در موقعیت مورد نیاز استفاده کرد. حال اجازه دهید در ادامه‌ی این مقاله به تاریخچه تولید شیرآلات، نحوه تولید این وسایل و همچنین راهنمای خرید انواع شیر ساختمانی اشاره کنیم.

فرایند تولید شیرآلات ساختمانی

تاریخچه تولید شیرآلات

گفته می‌شود که بکارگیری از شیر‌های ساختمانی در ایران به قبل از سال ۱۳۴۰ شمسی باز می‌گردد. البته شواهد این موضوع را تأیید کرده است اما به صورت رسمی سند خاصی وجود ندارد. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که بنای تخت جمشید و آب نما‌ها و فاضلاب موجود با بهره‌مندی از تجربه رومیان و یونانیان بوده که بوسیله سازندگان آریایی بنا شده است.

ضمناً در قرن‌ها هفتم و هشتم ریخته‌گرانی بوده‌اند که قطعات مفرغی می‌ساختند که اگر نگاهی به آن‌ها بیندازید مشخص خواهد شد که ظرأفت در نظر گرفته شده در روش ریخته‌گری و همچنین قالب‌گیری امکان ساخت انواع شیرآلات را فراهم می‌کرده است.

در کنار این موارد آب انبار‌های قدیمی ایران که نمونه‌ی آن‌ها در سال ۱۲۲۵ شمسی وجود داشته است که از جمله می‌توان به آب انبار سید اسماعیل اشاره کرد دارای شیرآب‌های بزرگ بوده است که نشان می‌دهد در محدود بازار فعلی تهران تولید شده‌اند. خانه کلاهدوز‌ها در یزد نیز آب مصرفی به همراه چند شیر آب است که هم اکنون به موزه یزد بدل شده است. از طرفی شواهد مربوط به حمام دوشی در تهران که در سال ۱۲۹۸ استفاده می‌شده است، نشان می‌دهد که تولید شیرآلات بهداشتی ساختمان حتی قبل از سال ۱۳۴۰ نیز وجود داشته است.

فرآیند تولید شیر ساختمان

در این بخش قصد داریم به مراحل تولید شیرآلات ساختمانی بپردازیم. همانطور که می‌دانید پروسه تولید انواع شیر باید به طور کاملاً دقیقه و با وسواس انجام شود تا در نهایت کیفیت این محصولات در بهترین حالت به بازار عرضه شود.

گفتنی است که فرآیند ساخت شیرآلات دارای ۵ مرحله است که هر کدام را به اختصار توضیح می‌دهیم:

بررسی مواد‌های اولیه

معمولاً از فلز برنج بعنوان ماده اولیه در ریخته‌گری شیرآلات ساختمانی و بهداشتی مانند شیر حمام و شیر توالت بکارگیری می‌شود. همانطور که می‌دانید این آلیاژ از مس و روی تشکیل شده است و به طور کلی آلیاژ برنج نه تنها در تولید انواع شیر بلکه برای مصارف مختلف مانند قطعات تزئینی و دکوری، صنعت قفل و مواردی از این دست استفاده می‌شود. پر واضح است که با انتخاب این فلز کار اصلی تولید شیرآلات آغاز خواهد شد.طراحی شکل و شمایل شیرآلات

پس از مشخص شدن مواد اولیه برای تهیه این نوع محصولات کارگروهی که باید به طراحی انواع شیر اقدام کند دست به کار می‌شود. در واقع همانطور که می‌دانید از مهم‌ترین ارائه طرح‌های مناسب برای این نوع لوازم کاربردی ساختمان‌ها فوق‌العاده دارای اهمیت است چرا که طرح‌های مدنظر می‌تواند بر فروش بیشتر این محصولات تأثیرگذار باشد. بنابراین بر اساس نیاز‌های جامعه طرح نهایی شیرآلات که به شکل سه بعدی تعیین می‌شود به نمایندگی‌های فروش این لوازم ارسال می‌شود تا پس از به تأیید رسیدن تولید آزمایشی محصول شروع شود.

فرایند تولید شیرآلات ساختمانی

در نظر گرفتن قالب شیر

در این مرحله از تولید شیر ساختمانی باید قالب‌های ریخته‌گری و ماهیچه تهیه شوند. پر واضح است که هر کدام از این قالب‌ها در مراحل مختلف تهیه انواع شیرآلات مورد استفاده قرار می‌گیرند. گفتنی است که قالب‌های عنوان شده بوسیله نرم‌افزار شبیه‌ساز مورد بررسی و سپس طراحی می‌شوند. این وسواس به این دلیل است که مجرای ورودی مواد مذاب در مناسب‌ترین جای قالب در نظر گرفته شود. طبیعتاً در انتها دو قالب معرفی شده با بکارگیری دستگاه سی‌ان‌سی تهیه شده و برای استفاده به بخش‌های مناسب ارسال می‌شوند.

تهیه شمش برنج و شمش‌ریزی

در مرحله اول که شمش برنج برای تهیه شیر بهداشتی ساختمان آماده شد به جهت ریخته‌گری در نظر گرفته می‌شود. ناگفته نماند که ویژگی‌های بهترین شمش شامل حداکثر ۶۰ درصد مس، ۲. ۵درصد سرب و ۳۸ درصد روی است. البته وجود بعضی ناخالصی‌ها مانند قراضه‌های برنج، سفاله برنج، آلومینیوم و… نیز بلامانع است. بنابراین همه‌ی این مواد‌ها در کوره ریخته شده و کاملاً ذوب می‌شوند و پس از آن با استفاده از دستگاه کوانتومتر به قالب شمش منتقل خواهند شد تا در نهایت بلوک‌های شمش بدست بیاید.

ماهیچه‌گیری و ماهیچه‌سابیبه عمل ریخته شدن ماسه‌های رزینی داخل قالب داغ که با استفاده از هوای فشرده به شکل قالب در می‌آیند، ماهیچه‌گیری گفته می‌شود که یکی از مهم‌ترین مراحل تهیه انواع شیرآلات است. اما ماهیچه‌سابی همان صاف کردن با استفاده از سنباده است که سطح ماهیچه‌های شکل گرفته در مرحله‌ی ماهیچه‌گیری را شامل می‌شود.

پر واضح است که ماهیچه‌ها در قالب ریخته‌گری مناسب قرار داده می‌شوند و سپس اطراف آن را با مواد‌های مذاب پوشش می‌دهند که طبیعتاً پس از کاهش دما شکل شیرآلات دلخواه را خواهد گرفت که باید آن را از داخل شیر تخلیه کرد.

ریخته‌گری شیرآلات

همانطور که می‌دانید انجام این مرحله دشوار است و معمولاً باید به دست متخصصان انجام شود. ضمن اینکه در این مرحله می‌توان از دو روش دستی یا ماشینی بهره‌مند شد. اساس کار مرحله ریخته‌گری بدین صورت است که شمش‌های برنج تهیه شده را در کوره‌های گازی ذوب می‌کنند و پس از انجام صحیح این کار مواد‌های مذاب که معمولاً تا ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد حرارت دارند در قالب‌های ریخته‌گری که ماهیچه‌ها در آن هستند، اضافه می‌شوند.

فرایند تولید شیرآلات ساختمانی

خارج کردن ماسه

همین که مرحله ریخته‌گیری به پایان می‌رسد، باید به خارج کردن ماسه از داخل شیرآلات اقدام کرد. برای این منظور ابتدا قطعات ریخته شده بررسی می‌شوند و در صورت عدم مشکل قطعات به داخل کوره گرم هدایت می‌شوند و در نهایت با استفاده از دستگاه ویبره، ماسه‌ای که از خشک شدن ماهیچه‌ها شکل گرفته است، به طور کامل تخلیه خواهد شد. گفتنی است که انجام این مرحله از تهیه شیرآلات باید به دست افراد متخصص و البته با تجربه انجام شود.

برش و ماشین‌کاری

در این مرحله از دستگاه سنگ برش استفاده می‌شود که در واقع باید موارد اضافی روی سطح شیرآلات به طور کامل از سطح محصولات جدا شده که این موضوع قطعات را آماده‌ی پرداخت‌کاری خواهد کرد. ضمناً قطعاتی که از دو مرحله تخلیه و برش به طور کاملاً سالم و بدون ایراد از دستگاه خارج می‌شوند به مرحله‌ی ماشین‌کاری ارجاع داده شده تا مواردی مانند سوراخ‌ها، جای پیچ و مواردی از این دست بر روی قطعات در نظر گرفته شود. البته در این مرحله اگر سطح روی کار دارای زبری خاصی باشد نیز برداشته می‌شود.

آبکاری شیرآلات

از مهم‌ترین مراحل تهیه انواع شیر ساختمانی مانند شیر ظرفشویی، شیر توالت، شیر روشویی و شیر حمام مرحله‌ی آبکاری است. در واقع برای این مرحله استفاده از یک پوشش رنگی بر روی محصولات در نظر گرفته می‌شود. پر واضح است که انجام این روش متفاوت خواهد بود و به رنگ مورد نظر یا روش آبکاری بستگی دارد. از جمله روش‌های آبکاری که می‌توان به آن اشاره کرد، بکارگیری از روش نیکل-کروم است که رنگ فوق‌العاده‌ای به شیرآلات می‌دهد.

مونتاژ و بسته‌بندی محصولات

وقتی در نهایت شیر‌های ساختمانی مورد تأیید واحد کنترل قرار گرفته باشند، مرحله‌ی مونتاژ به وسیله‌ی متخصصان تولید‌کننده این نوع لوازم انجام می‌شود و پس از این کار به صورت‌های مختلف بسته‌بندی شده و به انبار فرستاده می‌شوند. ممکن است بسیاری از قطعات تولید شده به مراکز پخش و فروش نیز ارسال شوند تا در اختیار متقاضیان قرار بگیرند.

معرفی برندهای معتبر شیرآلات

در حال حاضر برند‌های مختلفی به تولید انواع شیر ساختمانی مشغول هستند که چند نمونه از این برند‌ها فوق‌العاده معروف بوده و محصولات مناسبی نیز دارند. لذا در این بخش قصد داریم شما عزیزان را با بهترین و معتبرترین برند‌های شیرآلات آشنا کنیم:

شودر

شیرآلات شودر این شرکت فعالیت اصلی‌اش را در سال ۱۳۷۰ شروع کرده است اما توسعه تولید شیرآلات باکیفیت‌تر برند شودر به سال ۱۳۷۸ باز می‌گردد. گفتنی است که در حال حاضر این برند از جمله بهترین محصولات در این زمینه را تولید می‌کند و از ویژگی‌های بخصوص لوازم این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی فوق العاده عالی و منحصربفرد.
  • خدمات پس از فروش قطعات.
  • بکارگیری از بهترین موادهای اولیه در تولید لوازم شیر ساختمانی.

فرایند تولید شیرآلات ساختمانی

راسان

برند شیرآلات راسان این برند که در زمینه تولید انواع شیرآلات مانند شیر ظرفشویی، شیر توالت، شیر روشویی، شیر حمام و… فعالیت می‌کند، سابقه‌ای حداقل ۲۵ ساله در ایران دارد. استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه و همچنین بکارگیری از بهترین دستگاه‌ها و متخصصان در زمینه تولید شیر ساختمانی از جمله ویژگی‌های این برند محسوب می‌شود. در حال حاضر شرکت راسان حداقل ۲ هزار نمایندگی در ایران دارد که پاسخگوی نیاز‌های شما عزیزان خواهد بود.

کی دبلیو سی (KWC)

– برند kwc کی دبیلو سی از جمله برند‌های معتبر شیرآلات بهداشتی ساختمان است که همه‌ی محصولات این شرکت به مدت ۵ سال گارانتی هستند. به طور کلی این برند به دلیل کیفیت و طراحی زیبای محصولات بیشتر از سایر محصولات دیگر برند‌ها مورد توجه قرار دارند. محصولات این برند که سوئیسی هستند دارای ویژگی‌های منحصربفردی بوده که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف کم.
  • مقاومت عالی در برابر خوردگی.
  • ضد لکه آب.
  • طراحی شیک و منحصربفرد.
  • کیفیت عالی و دارای مواد اولیه مناسب.

قهرمان

برند قهرمان از دیگر برند‌های شیرآلات که از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار هستند، می‌توان به برند قهرمان اشاره کرد که انواع و اقسام مدل از این محصول را تولید می‌کند. در واقع شیر مدل آبشار، مدل تنسو، مدل اسپانیا و… از مهم‌ترین شیر ساختمانی این شرکت است که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خودشان هستند. گفتنی است که از مزایای استفاده از شیرآلات این برند می‌توان به ضدزنگ بود، ضدخوردگی، زیبایی جذاب در طرح و رنگ و مواردی از این دست اشاره کرد.

راهنمای خرید شیرآلات ساختمان

حال با توجه به موارد عنوان شده، وقتی قرار است به خرید شیر ساختمان اقدام کنید باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت بتوانید بهترین کیفیت این محصولات را خریداری کنید. ما در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که بررسی آن‌ها قبل از خرید انواع شیر ضروری به نظر می‌رسد:

بررسی برند و مدل

پر واضح است برای خرید شیرآلات مناسب، در اولین اقدام باید برند و مدل محصول را بررسی نمایید. همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، برند‌های معتبر مختلفی وجود دارد که به دلخواه می‌توانید از هر کدام استفاده کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً سعی کنید که فقط از برند‌های شناخته شده بهره ببرید.

بررسی کیفیت

کیفیت و نحوه تولید شیرآلات از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید قبل از خرید مورد توجه قرار بگیرد. اگر در این زمینه تخصص آنچنانی ندارید، بهتر است که از افراد اهل فن و باتجربه مشورت بگیرید.

خدمات پس از فروش

وقتی قرار است یک مرکز فروش شیر ساختمانی را برای خرید انتخاب نمایید، حتماً به خدمات ارائه شده مانند گارانتی محصول و همچنین خدمات پس از فروش توجه نمایید. پر واضح است که در نظر گرفتن این دو مورد خیال‌تان را از خرید‌ایده‌آل‌ترین شیرآلات راحت خواهد کرد.

قیمت

نهایتاً بررسی قیمت و مقایسه انواع شیر ظرفشویی، شیر توالت، شیر روشویی و شیر حمام در برند‌های مختلف به خوبی می‌تواند انتخاب را برایتان راحت‌تر کند. برای این منظور کافی است که فروشگاه‌های معتبر را شناسایی کرده و قیمت این نوع محصولات را مورد بررسی قرار دهید.

فرایند تولید شیرآلات ساختمانی

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با نحوه تولید شیرآلات ساختمانی آشنا کنیم و سپس به برند‌های معتبر در این زمینه اشاره کردیم تا اگر در حال حاضر برای موقعیت‌های مختلف مانند حمام، دستشویی و… به انواع شیر نیاز داشتید، بتوانید با دست بازتری به انتخاب باکیفیت‌ترین این محصولات اقدام کنید. اما احتمالاً برایتان سؤال پیش آمده است که از کدام مرکز یا مجموعه‌ی معتبر می‌توانید بهترین انواع شیر را خریداری کنید که توصیه ما بکارگیری از مجموعه‌ی آکونیل فیدار است که سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند. این شرکت نماینده رسمی مجموعه‌های عنوان شده در این مقاله است که برای اطلاع از کیفیت شیرآلات معرفی شده و حتی بررسی قیمت‌های رقابتی این شرکت، کافی است که نام شرکت آکونیل فیدار را در گوگل جستجو کرده تا به راحتی به انواع و اقسام شیر ساختمانی دسترسی پیدا کنید.

منابع:

https://www.tfshops.com/TFMag/blog/971/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86

https://aconeilfidar.ir/

https://www.mojnews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/429973-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA#gsc.tab=0

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟