کمد دیواری مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

خانه معمار:کمد دیواری به دلیل اینکه فضای کمی را اشغال می کند و نظم خاصی را به محیط می بخشد، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. به نوعی می توان گفت نبود این وسیله در خانه برای ساکنان مشکلات زیادی را به وجود می آورد. درادامه به معیارها و ویژگی های یک کمد دیواری مناسب پرداخته و با انواع کمد دیواری آشنا می شویم.

کمد دیواری مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

معیارها و ویژگی هایی که یک کمد دیواری مناسب باید داشته باشد؟

با توجه به اینکه کمد دیواری را به سختی می توان عوض کرد، بهتر است قبل از ساخت و یا خرید آن ها به معیارها و فاکتورهای مهمی توجه داشته باشید تا از خرید خود بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید. بد نیست با برخی از این فاکتورها همچون جنس، امکانات و تجهیزات کمدهای دیواری و رنگ کمد دیواری به صورت مختصر آشنا شوید.

جنس کمد دیواری

یکی از فاکتورهای مهم که باید به آن توجه و دقت لازم را داشته باشید، جنس کمد است. امروزه اغلب کمدهای دیواری از جنس های مختلف همچون چوبی و ام دی اف، پی وی سی و های گلاس ساخته می شوند. بهتر است کمدهایی با کیفیت و از جنس مرغوب را انتخاب کنید تا شما را از تعمیر کردن و تعویض مجدد کمد بی نیاز سازد. بد نیست با جنس های کمد دیواری نیز به صورت مختصر آشنا شوید.

کمد دیواری مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

کمد دیواری چوبی و ام دی اف

امروزه کمدهای دیواری که در دکوراسیون خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد از نوع ام دی اف است. این نوع کمدها را به راحتی می توان با دیگر وسایل خانه هماهنگ کرد. همچنین به راحتی تمیز می شوند و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

کمدهای دیواری های گلاس

استفاده از این نوع کمدها زیبایی فوق العاده ای را به فضای خانه می بخشد. با انتخاب این کمدهای دیواری به راحتی می توان فضای خانه را تغییر داد. یکی از مشکلات استفاده از این نوع کمدهای دیواری، خش پذیری و ضد آب نبودن آن ها است.

کمدهای  دیواری پی وی سی

بهتر است بدانید بدنه این نوع کمدهای دیواری از نوع ام دی اف بوده که با یک روکش پی وی سی پوشانده شده اند. لازم به ذکر است که تنوع در این کمدها بسیار بالا است و از خاصیت ضد آبی بهره می برند. از نظر قیمت این مدل دارای قیمت بالاتری نسبت به مدل های دیگر است.

امکانات و تجهیزات متفاوت کمدهای دیواری

دستگیره های کمد یکی از مواردی است که در انتخاب کمدهای دیواری اهمیت بسیار بالایی دارد. بهتر است از دستگیره هایی مناسب و با کیفیت برای درب کمدهای دیواری خود استفاده کنید. از دیگر مواردی که نیاز اساسی افراد را به بهترین شکل پاسخ می دهد، وجود یک آینه قدی داخل یا بیرون کمدهای دیواری است. همچنین وجود چند چراغ کوچک جهت فراهم کردن روشنایی داخل کمدهای دیواری از دیگر تجهیزات مناسب و کاربردی محسوب می شود.

کمد دیواری مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

داشتن بخش های مختلف

بهتر است بدانید یک کمد لباس استاندارد از بخش های مختلفی تشکیل شده است. در واقع کمدهای استاندارد دارای طبقه بندی با ارتفاع های متفاوت، کشوهای بازشونده، میله رخت آویز یا میله رگال و … می باشد. لازم به ذکر است که کمدهای دیواری تنها یک فضای محصور شده و خالی نیستند و بهتر است با استفاده از جدا کننده ها و طبقات به بهترین شکل مدیریت شوند.

داشتن امنیت

بهتر است بدانید کمدهای دیواری امروزه از نظر درب های طراحی شده به دو نوع درب های لولایی و درب های ریلی تقسیم می شوند. نکته ایی که در طراحی درب کمدهای دیواری باید به آن توجه شود ایمنی درب ها و داشتن قفل است. در واقع فراهم کردن امنیت کمد دیواری در حد طبیعی و نرمال یکی از نیازهایی ضروری در ساخت درب های کمدهای دیواری محسوب می شود. لازم است دستگیره های کمد غیر قابل تکان خوردن باشند و از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار باشند.

انتخاب رنگ مناسب کمد دیواری

همانطور که می دانید رنگ کمدهای دیواری برای هر خانه و سلیقه ایی یکسان نیست و از تفاوت هایی برخوردار هستند. بهتر است متناسب با دکوراسیون داخلی رنگ مناسب را برای کمدهای دیواری خود انتخاب کنید. در حالت کلی امروزه رنگ هایی همچون قهوه ای، طوسی، سفید دارای بیشترین کاربرد و استفاده هستند.

بازسازی کمد دیواری با حداقل هزینه

در برخی اوقات به دلیل هزینه های گران تعویض کمد دیواری ، مجبور به بازسازی لایه های رویی کمد دیواری می شویم .برای این منظور می توانیم از برچسب های موجود دربازار استفاده کنیم. برچسب کابینت می تواند ظاهر کمد شما را کاملا نو و جدید و شیک کند در عین حال که مجبور به پرداخت هزینه بالایی هم نیستید.

آشنایی با انواع مختلف کمد دیواری

بهتر است بدانید امروزه کمدهای دیواری در انواع و مدل های مختلف کلاسیک، کشویی و کمدهای دیواری ریلی تولید و روانه بازار می شوند. در واقع مشتریان عزیز بر اساس سلیقه و فضای خانه خود می توانند یکی از این مدل ها را جهت نگهداری وسایل خود انتخاب کنند.

کمد دیواری مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

کمدهای دیواری کلاسیک : بهتر است بدانید این مدل کمدها یک ضلع کامل دیوار را می پوشانند و دارای ارتفاعی به اندازه ارتفاع خانه هستند. از این مدل کمدها بیشتر جهت نگهداری رخت خواب ها، آویز کردن لباس ها و انبار کردن وسایل حجیم و بزرگ استفاده می شود. این مدل ها برای خانه هایی با فضای کوچک گزینه مناسبی نیستند، زیرا فضای زیادی را اشغال می کنند.

کمد دیواری کشویی : یکی از ویژگی های بارز این نوع کمدها دارا بودن ابعاد کوچک است. در واقع این مدل کمدها را می توانید به تنهایی مورد استفاده قرار دهید. در صورت نداشتن فضای کافی استفاده از این مدل ها گزینه بسیار مناسبی محسوب می شوند.

کمد دیواری ریلی: بهتر است بدانید یکی از محبوب ترین و رایج ترین مدل هایی که امروزه مورد استفاده بسیاری از افراد قرار گرفته کمدهای دیواری ریلی است.  در این مدل کمدها نیازی به فضای خالی در جلو درب این نوع کمدها نیست، زیرا درب آن ها در چهارچوب خود جابجا می شود. لازم به ذکر است که این مدل کمدها جهت دیوارهایی با عرض کوچک گزینه مناسبی محسوب نمی شوند. از آنجا که بر روی ریل ها به دلیل باز و بسته شدن فشار زیادی وارد می شود، باید به جنس ابزار و یراق توجه بسیاری شود. در هنگام خرید باید ریل هایی مقاوم و با کیفیت را انتخاب کنید تا از دوام و طول عمر بالایی برخوردار باشند.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)