مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس یکی از روش های زیبایی درمانی می باشد که امروزه از آن استفاده های زیادی می شود و کاربرد های بسیار درمانی و زیبایی دارد.

یکی از عمده موارد استفاده از روش تزریق بوتاکس، از بین بردن خطوط ایجاد شده در قسمت های مختلف صورت مانند پیشانی، اطراف چشم و …. می باشد که هر کدام به دلایل مختلفی ایجاد شده اند. خط اخم، خط خنده و …. را می توان با استفاده از تزریق بوتاکس از بین برد. ناگفته نماند که برای دریافت بهترین نتیجه باید دستورالعمل های قبل و بعد از تزریق بوتاکس را جدی بگیرید. در اینجا قصد داریم به مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس، مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم و …. بپردازیم. تا چند روز پس از تزریق بوتاکس اتفاقاتی ممکن است برای شما رخ دهد و شما باید روش صحیح برخورد با آن ها را بدانید. هم چنین باید بدانید کدام نشانه ها طبیعی است و در صورت بروز کدام نشانه به پزشک مراجعه کنید.

معمولا برای کدام یک از نواحی صورت از بوتاکس استفاده می شود؟

بوتاکس صورت ، بوتاکس پیشانی و همچنین بوتاکس مو امروزه یکی از پرطرفدارترین شیوه های بدون جراحی برای برطرف کردن چروک صورت است که به علت حرکت ماهیچه ها در صورت به وجود می آیند شناخته می شود. در این قسمت اتفاقاتی را که ممکن است بعد از بوتاکس تجربه کنید و برخورد صحیح مقابل آن ها را برای شما مشخص خواهیم کرد. تا به این طریق بتوانید بهترین نتیجه را از تزریق بوتاکس دریافت نمایید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم

نواحی پیشانی و دور چشم از صورت، از قسمت های بسیار شایع می باشند که خط های مختلفی در این نواحی با افزایش سن ایجاد می شود. که اغلب به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، افزایش سن و کاهش کلاژن سازی پوست، اخم کردن و …. می باشد. انجام بوتاکس پیشانی و دور چشم باید با توجه به نظر پزشک متخصص انجام شود. از جمله مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم می توان به تغذیه درست، رعایت دستورالعمل های بیان شده توسط پزشک و …. اشاره نمود. به عبارت دیگر :

  • همان طور که می دانید، نور خورشید و اشعه های یو وی حاصل از آن برای پوست ضرر دارد، در نتیجه برای رسیدن به نتیجه مطلوب بعد از تزریق بوتاکس تا ۴۸ ساعت در مقابل نور خورشید قرار نگیرید.
  • بعد از گذشت ۴۸ ساعت از تزریق بوتاکس حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و سعی کنید در مقابل نور مستقیم نور خورشید قرار نگیرید. کرم ضد آفتاب بهتر است دارای اس پی اف ۳۰ باشد.
  • تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق بوتاکس از انجام ورزش های سنگین به شدت خودداری کنید. انجام ورزش های شدید و یا سنگین بعد از انجام بوتاکس ممکن است باعث بروز مشکلات شود.

بلافاصله بعد از بوتاکس از چه اقداماتی باید جلوگیری کرد؟

بلافاصله پس از تزریق بوتاکس باید انجام کارهایی که در ادامه آن ها را بین می کنیم، خودداری کنید:

  • ماساژ دادن یا مالیدن صورتدر محل تزریق بوتاکس
  • دراز کشیدن برای حداقل چهار ساعت بعد از تزریق بوتاکس
  • ورزش سنگین
  • مسکن های ضد التهاب مثل ایبوپروفن
  • سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی
  • حمام با آب داغ، سونا یا جکوزی
  • روز دوم بعد از بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

چگونه درد و ناراحتی بعد از تزریق بوتاکس را باید کنترل نمود؟

  • استفاده از یخ

بعضی افراد بعد از تزریق بوتاکس از یخ و یا کمپرس های خنک قبل و بعد از تزریق استفاده می کنند تا درد را کنترل کنند. در بوتاکس درد کاملا قابل تحمل است ولی اگر ناحیه کبود یا متورم باعث اذیت شدن فرد شود می تواند از یخ استفاده نماید و تا یک روز بعد از بوتاکس می توان این کار را چند بار در روز و هر بار ده تا بیست دقیقه تکرار کنید.

  • مصرف مسکن بعد از بوتاکس

پارلاستامول یا استامینوفن را می توانی قبل و بعد از تزریق بوتاکس به عنوان مسکن استفاده نمود. ولی از مسکن های ضد التهاب مثل ایبوپروفن و آسپرین باید خودداری شود. زیرا این مسکن ها سبب رقیق شدن خون و در نتیجه افزایش کبودی می شوند. سوزن های تزریق بوتاکس بسیار کوچک و مناسب اند و بسیاری افراد درد کمی را حس می کنند. همیشه پزشک را از داروهایی که قبل از تزریق استفاده کرده اید آگاه کنید.

باید ها و نباید های بعد از تزریق بوتاکس

  • خوابیدن

فقط تا چهار ساعت پس از تزریق نمی توانید بخوابید. زیرا در این مدت زمان بوتاکس در حال مستقر شدن است و دراز کشیدن موجب حرکت آن به ماهیچه های دیگر می شود. حالت خاصی برای خوابیدن لازم نیست فقط سعی کنید طوری بخوابید که به ناحیه تزریق بوتاکس فشاری وارد نشود. وارد شدن فشار به صورت در هنگام خواب ممکن است به عنوان مثال بعد از تزریق بوتاکش گونه باعث فلج شدن سایر عضله های صورت بشود.

  • اثر گرما و آفتاب گرفتن

باید پس از تزریق بوتاکس از حرارت دادن به ناحیه ی تزریق خودداری کنید زیرا در این صورت امکان کبودی وجود دارد. حداقل برای بیست و چهار ساعت از حرارت دادن و دوش آب گرم خودداری نمایید.

  • نوشیدن الکل، سفر هوایی یا رانندگی

توصیه شده است برای یک یا دو روز بعد از تزریق بوتاکس الکل ننوشید. کبودی های مجل تزریق در صورت وجود الکل که سبب رقیق شدن خون می شود می توانند شدید باشند. هم چنین فراموش نشود که نوشیدن الکل می تواند در طولانی مدت باعث کاهش کیفیت پوست شود. به علت تغییر در فشار هوا در حین سفرهای هوایی توصیه می شود یک یا دو روز از سفر با هواپیما خودداری کنید تا تاثیری بر نتایج بوتاکس وارد نشود. هم چنین تغییرات فشار هوا ممکن است باعث حرکت بوتاکس به دیگر بخش های صورت شود. برای رانندگی کردن بعد از بوتاکس هیچ مانعی نیست زیرا بوتاکس بر رانندگی یا استفاده از وسایل نقلیه خللی وارد نمی کند.

  • آرایش، شستن صورت

می توانید به صورت آرام و با احتیاط حتی بعد از تزریق نیز صورتتان را بشویید. هر چند باید از مالیدن یا ماساژ صورت که به طور مستقیم به پوست فشار وارد می کنند برای حدود یک هفته خودداری کنید.

ترزیق بوتاکس در کلینیک زیبایی دکتر مهرشاد رابط

مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مهرشاد رابط بهترین کلینیک تزریق بوتاکس با بهترین و به روز ترین برندهای بوتاکس دنیا و بهترین متخصصین تزریق بوتاکس به ارائه خدمات می پردازد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟