7 ویژگی مشترک در شرکت های ساختمانی موفق

طبیعتا همه شرکت های ساختمانی و عمرانی اهدافی را برای خود تعیین کرده و برای رسیدن به آن اهداف برنامه ریزی کرده اند و شاید افزایش مشتریان و درآمد شرکت را به عنوان یک هدف مشترک در همه شرکت های ساختمانی قلمداد کرد. در چنین حالتی می توان میزان موفقیت شرکت ها را با یکدیگر مقایسه کرد، زیرا وجود یک هدف مشترک، می تواند معیاری برای بررسی میزان موفقیت شرکت ها نسبت به بقیه باشد. در این مقاله سعی کرده ایم 7 ویژگی مشترک که در تمام شرکت های موفق وجود دارد را بررسی کنیم.

7 ویژگی مشترک در شرکت های ساختمانی موفق

1- چشم انداز

یکی از ویژگی های مشترک در شرکت های ساختمانی موفق، داشتن چشم انداز و اهداف بلندمدت است که تمام کارهای شرکت حول این چشم انداز برنامه ریزی و اجرا می شود.

اینکه می خواهید سال آینده شرکت ساختمانی شما در چه جایگاهی باشد و در مدت پنج سال یا ده سال آینده به چه جایگاهی برسد و اینکه می خواهید کارمندان، مشتریان و مخاطبین، شرکت شما را چگونه وصف کنند؛ تماما به چشم انداز شرکت شما بستگی دارد.

همه شرکت های موفق ساختمانی چشم انداز روشنی از آینده شرکت دارند و می توانند براساس آن، برنامه ریزی کرده و استراتژی شرکت را مشخص کنند.

 

2- استراتژی

شرکت های ساختمانی موفق دارای استراتژی و برنامه هستند و تمام امور را برای رسیدن به اهداف مشخص کرده اند. این استراتژی تمام کارهای شرکت از استخدام نیروها و بازاریابی و تبلیغات و ارتباطات گرفته، تا نوع پروژه هایی که شرکت باید اجرای آنها را به عهده بگیرد را مشخص کرده است.

به عنوان مثال ممکن است که استراتژی یک شرکت در بازاریابی صنعت ساختمان بر کار کردن روی پروژه های بزرگ متمرکز شده باشد و به این ترتیب اجرای پروژه های ساختمانی کوچکتر را نپذیرد. همین موضوع باعث می شود که برای جذب پروژه های بزرگ، روش های متفاوتی از تبلیغات و بازاریابی را انتخاب کند و پروژه های کوچکتر را به سایر شرکت ها بسپارد.

7 ویژگی مشترک در شرکت های ساختمانی موفق

3- نیروی متخصص و تجهیزات و تکنولوژی مدرن

اما ویژگی دیگر یک شرکت ساختمانی موفق، استفاده از نیروهای متخصص و متعهد است و مدیران این شرکت ها ارزش تخصص نیروهای خود را می دانند و حاظرند برای جذب نیروهایی با تخصص بیشتر، هزینه بیشتری بپردازند.

این دیدگاه در استفاده از تجهیزات و تکنولوژی مدرن نیز صدق می کند شرکت های موفق، خرید تجهیزات مدرن را بعنوان هزینه های شرکت در نظر نمی گیرند، بلکه آن را سرمایه گذاری برای شرکت تلقی می کنند. ضمن اینکه همیشه سعی دارند از ابزار بروز برای موفقیت بیشتر شرکت استفاده کنند و بعنوان مثال از اینترنت برای برندسازی و افزایش مشتریان (با استفاده از طراحی سایت شرکت ساختمانی مدرن و حضور فعال در شبکه های اجتماعی) بصورت بهینه استفاده می کنند.

4- خلاقیت و نوآوری

یکی دیگر از ویژگی های یک شرکت ساختمانی موفق، داشتن خلاقیت و نوآوری در مجموعه شرکت است. این خلاقیت و نوآوری است که زمینه ایجاد تحول و پیشرفت شرکت را فراهم می کند. استفاده از روش های متنوع ساخت و ساز، بهره گیری از انواع سبک های متنوع در طراحی معماری باعث رشد چشمگیر شرکت ساختمانی می شود و همانطور که سازه هایی با معماری جدید و خلاقانه را در ایران و جهان شاهد هستیم که همگی توسط شرکت های بزرگ طراحی و اجرا شده اند و خودِ همین سازه ها، تبلیغ بزرگی برای شرکت های سازنده آن محسوب می شوند و به آنها برای دریافت پروژه های بزرگ بعدی کمک کنند.

5- مدیریت ریسک

با بررسی شرکت های موفق ساختمانی می توان به این موضوع پی برد که این شرکت ها در عین قدرت ریسک پذیری بالایی که دارند، تا جای ممکن تحقیقات بسیاری را قبل از شروع کار انجام می دهند و به شکل قابل توجهی ریسک فعالیت های خود را کاهش می دهند و اجرای پروژه هایی که ریسک های بزرگی دارند و آینده قابل پیش بینی ندارند را به عهده نمی گیرند.

مدیریت ریسک یکی از عوامل مهم در موفقیت یک شرکت ساختمانی محسوب می شود، بخصوص به این دلیل که سرمایه بسیار زیادی برای فعالیت های صنعت ساختمان مورد نیاز است و در صورت یک اشتباه، خسارات بسیار بزرگی متوجه شرکت ساختمانی و مدیریت آن خواهد شد.

6- توان مالی

یکی از موارد غیرقابل انکار در موفقیت شرکت های ساختمانی داشتن توان مالی بالا برای رقابت با سایر شرکت هاست. صنعت ساختمان یک صنعت بزرگ است که نیاز به سرمایه های زیادی دارد و شرکت های فعال در این حوزه نیز باید توان مالی متناسب با پروژه های خود را داشته باشند. در عین حال پروژه های بسیار بزرگ به شرکت هایی با توان مالی بالا می رسد و همین موضوع نیز می تواند نقش بسیار پررنگی در موفقیت این شرکت ها ایجاد کند.

برای بسیاری از شرکت های ساختمانی، رقابت در این بخش به شدت سخت و ناممکن است، زیرا جذب سرمایه بالا برای شرکت های متوسط و کوچک به راحتی امکان پذیر نیست و این شرکت ها باید به مرور زمان، با اجرای پروژه های کوچکتر سرمایه خود را افزایش دهند تا در رقابت با شرکت های همسطح خود پیروز باشند.

7- رضایت مشتریان

ویژگی مشترک دیگری که در شرکت های ساختمانی موفق وجود دارد، توجه به رضایت مشتری و ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان است. شرکت های موفق می دانند که مشتریان راضی می توانند آنها را به دوستان خود معرفی کنند و به این ترتیب پروژه های بیشتری به شرکت معرفی شود.

ضمن اینکه خود مشتریان نیز اجرای پروژه های جدیدشان را به شرکت هایی می سپارند که تجربه های خوشایندی از همکاری با آنها دارند.

اما موضوع دیگری که اهمیت رضایت مشتری را برای شرکت های موفق بیشتر می کند، توجه به چشم انداز شرکت است. در حقیقت برای این شرکت ها بسیار مهم است که مشتریان به نیکی از آنها یاد کنند و رضایت مشتریان به اعتبار شرکت بی‌افزاید.

7 ویژگی مشترک در شرکت های ساختمانی موفق

جمع بندی

در صورتی که مدیر یک شرکت ساختمانی هستید، توجه به ویژگی های شرکت های موفق و تلاش برای پیاده سازی این ویژگی ها در شرکت خودتان، می تواند باعث موفقیت مجموعه شما گشته و در درازمدت شما و شرکتتان را به یک برند معتبر در صنعت ساختمان تبدیل کند.

و در صورتی که مایلید اطلاعات بیشتر و جامعتری در خصوص برندسازی و بازاریابی برای شرکت های ساختمانی دریافت کنید، می توانید به سایت صنعت ساختمان سازه برتر به نشانی https://saze20.ir مراجعه نموده و مقالات تخصصی مرتبط با برندسازی شرکت های ساختمانی و بازاریابی صنعت ساختمان را مطالعه نمایید و از نکات آموزش این مقالات برای رشد شرکت خود استفاده نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (2 امتیاز)