شخصیت برند (Brand Personality) چیست و چگونه یک برند خاص خلق کنیم؟

مانند انسان ها برندها نیز زنده هستند و رشد می‫ کنند!

اگر در ذهن شما این سوال مطرح شده است که شخصیت برند چیست باید بگوییم برندها نیز مانند انسان ها رفتار و شخصیت های گوناگون دارند اوج می‫ گیرند، می‫ میرند و لاجرم شخصیت هم دارند. برندها در ابتدای خلقشان برنامه‫ ای برای رفتار و تکامل شخصیتی خود ندارند و در نحوه رفتار با مخاطبان خود دچار مشکل هستند. این رفتارها و شخیصت ها باید در طی گذر یک زمانی درست و تبدیل به الگو شوند.

شخصیت برند (Brand Personality) چیست و چگونه یک برند خاص خلق کنیم؟

یکی از مهم ترین شاخص های برند سازی موفق توجه کردن به شخصیت برند است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به این سوال که شخصیت برند چیست پاسخ دهیم و به تعریف شخصیت برند به صورت کامل پاسخ دهیم.

چگونه متمایز عمل کنیم؟

امروزه زمینه بولد کردن کاراکترهای ایرانی بر روی بورس است در واقع استفاده از شخصیت برندهای ایرانی یکی از روش های جدید موفقیت است. حمایت از شخصیت برندهای ایرانی و البته اسامی خاص برای برندمورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و با این روش می توان نسبت به سایر رقبا متفاوت عمل کرد.

خلق شخصیت برند

اهداف شخصیت تجاری ممکن است برای همه برند ها یکسان باشد در واقع مقصد یکسان است اما روش ها باید توسط تجربه های منحصر به فرد شکل بگیرد و این چگونگی رسیدن به مقصد به خود شما بستگی دارد.

روش ساخت شخصیت برند در سه گام خلاصه می شود. در ادامه به این سه گام برای خلق شخصیت برند مناسب اشاره می کنیم.

1. شناسایی مشتری هدف

امتحان مارک تجاری برند پیچیده و منحصر به فرد Chanel با یک مارک تجاری مانند Dollar Tree  با این که chanel به مدت تقریباً یک قرن به خوبی عمل کرده است و کاملا منطبق بر حس مد بالا مشتریان هدف است. یه فاجعه بزرگ است! در نتیجه اولویت اصلی در شخصیت نام تجاری تأمین ترجیحات و نیاز های مشتری هدف است در واقع اگر شما درک کاملی از مشتری های خود و چیزی که آن ها نیاز دارند داشته باشید می توانید خیلی خوب عمل کنید.

2. توصیف شخصیت ایده آل با تهیه لیستی از صفت های برند

برای خلق شخصیت برند خلاقانه لیستی از صفت ها را توصیف کنید که شخصیت کامل مارک شما می باشد.

3. اگه برند شما آدم بود …

تصور کنید که برند ایده آل شما شخصی واقعی است و برای اولین بار در یک دورهمی و یا مهمانی با اون ملاقات می کنید. چه سوالاتی برای شما پیش می آید برای این که جذب این برند شوید؟

بهتره که از دسته سوالاتی که در ادامه برای شما مطرح می کنیم کمک بگیرید و شخصیت کامل و جامعی از برند رو برای تجارت و برندتان ترسیم کنید. این سوالات به شما کمک می کند تا صدای برندتان را درک کنید و کم کم به مراحل ایجاد شخصیت برند مورد نظرتان بپردازید.

شخصیت برند (Brand Personality) چیست و چگونه یک برند خاص خلق کنیم؟

  • نام برندتان چیست؟

(یکی از مهم ترین سوالاتی که برندینگ بسیار مهم است همین مسئله نام برند است که خوشبختانه تیم برند اکسین برای این مشکل یک راه حل بسیار سریع ارائه کرده است شما می توانید با سایت پیشنهاد نام برند برنداکسین یک نام مناسب برای برند خود انتخاب کنید. سایت پیشنهاد نام برند برنداکسین حاصل تلاش چندین ساله برنداکسین است و هم اکنون آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.)

  • برند شما چگونه عمل می کند و چه رفتاری از خود نشان می دهد؟
  • آیا برند مستقیماً به اصل موضوع می پردازد؟
  • برند مورد نظر در مورد چه چیزی صحبت می کند؟
  • مباحث مورد علاقه برندتون چیه؟
  • مارک شما چی می پوشه؟ برای زیبایی ظاهرش یا برای راحتی خودش لباس پوشیده؟
  • چه رنگ هایی داره؟

برند آماده چیست؟

برند آماده برای کالاهای مشخص تایید و به ثبت رسیده است. حالا اگر این برند مورد استفاده قرار نگیرد به فروش گذاشته می شود. برند فروشی یک علامت تجاری است که مراحل ثبتی و آماده انتقال به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر جهت استفاده و بهره برداری می باشد.

ایجاد یک نام تجاری مهم ترین بخش یک تجارت است و در قدم نخست برای تبدیل شدن به یک نام تجاری معتبر یا به اصطلاح برند شدن باید نسبت به ثبت علامت تجاری اقدام کرد برای صرفه جویی در زمان و گذشتن از دردسرهای تایید و ثبت برند می توانید از برند آماده استفاده کنید.

طراحی شخصیت برند

با هدف جذب نگاه مخاطب طراحی شخصیت برند انجام می شود. طراحی شخصیت برند ارتباط مستقیم با انواع شخصیت برند است و در واقع در ایجاد یک شخصیت تبلیغاتی موثر و کاملا مرتبط با برند باید به انواع شخصیت برند توجه کرد و سپس شروع به طراحی کرد.

طراحی کاراکتر تبلیغاتی کار آسانی نیست به همین دلیل بهتر است این کار به متخصصشان بسپارید. طراحی شخصیت تبلیغاتی سبب می شود مسیر موفقیت شما هموار تر شود و راحت تر در ذهن مخاطب جای بگیرید.

شخصیت برند (Brand Personality) چیست و چگونه یک برند خاص خلق کنیم؟

شخصیت برند اهمیت دارد؟

ساخت و تقویت شخصیت برند در برندینگ محصول بسیار مهم و حائز اهمیت است. همانطور که در تعریف شخصیت برند گفتیم برندها همانند انسان ها هستند. همانگونه که شخصیت در انسان ها اهمیت دارد در برند هم حائز اهمیت بالایی است و ارزش ویژه برند و برندینگ محصول را مشخص می کند. ابعاد شخصیت برند ثابت است و منحصر به فرد در واقع زمانی که به ابعاد شخصیت برند های مختلف نگاه کنید متوجه می شوید تمام برندها در یک مسیر با هم هم قدم و از نظر تکنولوژی در شرایط مساوی یا نزدیک به هم قرار دارند و تنها تفاوت بین برندها نشأت گرفته از شخصیتی است که به ذهن ها تداعی می شود.

با ساخت یک شخصیت برند می توانید برند خود را متمایز کنید. این کار باعث می شود سهم بازار را به دست آورید و محصولاتتان را با قیمت بالاتر به فروش برسانید.

احتمالا الان با خواندن این مقاله حجم زیادی از اطلاعات جدید را دریافت کرده اید و کنار هم گذاشتن و استفاده از این نکات کمی سخت است. نگران نباشید تیم برنداکسین با مشاوره رایگان در زمینه برندینگ، طراحی لوگو، مدیریت برند و غیره همیشه آماده ارائه ادمات به شما عزیزان می باشد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟