چگونه بهترین انتخاب را در نورپردازی منزل داشته باشم

زیبای و دلنشین بودن منزل، محل کار و هر محیطی که در طول روز با آن سروکار داریم یکی از مسائل مهمی است که تاثیر جالبی در روحیه و آرامش هر شخصی دارد و جزو دغدغه اکثر معماران و همینطور صاحبین پروژه ها می باشد .

از مهمترین مواردی که باعث افزایش جلوه محیط مدنظر شما می شود مبحث نور و نورپردازی می باشد که جدای از زیبایی بصری باعث افزایش انرژی و دلنشین بودن خانه و محل کار می شود.

نورپردازی مبحث بسیار گسترده ای است که در اینجا به موارد استفاده آن در محیط های داخلی می پردازیم که بطور خلاصه میتوان به چند دسته تقسم کرد :

چگونه بهترین انتخاب را در نورپردازی منزل داشته باشم

دنیای لوستر ها بسیار وسیع می باشد و تقریبا برای هر سلیقه ای و هر نیازی نمونه ای وجود دارد ولی در نهایت آنها را به چند دسته کلی می توان تقسیم بندی کرد :

  • لوستر چوبی : جزو لوستر های ارزان قیمت و متنوع، قابل خرید در بازار می باشد که هم با محیط های مدرن و هم سنتی قابل تلفیق بوده و این امکان را فراهم میکند که شما در هر گوشه ای از منزل امکان استفاده از آن را داشته باشید و با ست کردن لوستر دیواری چوبی ( دیوارکوب ) ، آباژور رومیزی چوبی و آباژور ایستاده کنار سالنی چوبی جلوه زیبایی به محیط منزل یا محل کار خود بدهید
  • لوستر دیواری ( دیوارکوب ) : دارای تنوع زیادی بوده و جزء لوستر های ارزان قیمت و متنوع قابل خرید در بازار می باشد و به شما این امکان را می دهد که به راحتی منزل خود را دیزاین کرده و با انواع لوستر چوبی ، آباژور رومیزی چوبی و آباژور ایستاده کنار سالنی چوبی ست کنید.
  • لوستر کودک : به طور خاص برای اتاق کودک طراحی شده است. این لوسترها معمولاً دارای طرح‌های شاد و رنگارنگ هستند و می‌توانند شامل شخصیت‌های کارتونی و تصاویر جذاب برای کودکان باشند. لوسترهای کودک علاوه بر زیبایی، باید دارای روشنایی مناسب باشند که بتوانند به کودکان در خواندن و بازی کمک کنند.
  • لوستر مدرن : یک نوع لوستر است که با طراحی و مواد مدرن ساخته شده است. این لوسترها معمولاً دارای طرح‌های ساده، خطوط شیب دار و شکل هندسی هستند. مواد استفاده شده در ساخت لوسترهای مدرن معمولاً شامل فلزاتی مانند استیل، برنج و آلومینیوم، شیشه و پلاستیک می‌شود.

که میتوان بر اساس نیاز و صد البته سلیقه بین انواع مختلفی از آنها انتخاب کرد .

در این بین لوستر های چوبی یا روستیک جدیدا جزو ترند های طراحی و نورپردازی قرار گرفته اند که از دلایل اصلی آن می توان به نزدیک کردن انرژی محیط به طبیعت، حس سرزندگی، قیمت بسیار مناسب و مهمتر از هر چیزی تنوع در انتخاب نام برد، افرادی که به این سبک از کارها رو می آورند معمولا انسان های بسیار دقیق و منظمی هستند که ساختار فکری منسجمی دارند

و این نکته با وجود لوستر و سایر ملزومات چوبی انرژی و حس خوبی را برای آنها به ارمغان می آورد.

آباژور و استند ها

بخش دیگری از دنیای پر از تنوع نورپردازی می باشند که به دوسته آباژور رومیزی و همینطور آباژور ایستاده یا به اصطلاح کنار سالنی تقسیم می شوند که کاربردهای مختلفی از جمله استفاده به عنوان چراغ مطالعه، مناسب برای کنار سالن، راهرو، اتاق خواب، کافه ها و رستوران ها، محیط های اداری و تجاری دارند.

متریال استفاده شده در آباژور ها معمولا چوب، فلز یا ترکیبی از هر دوی اینها می باشند .
آباژور های چوبی دقیقا مثل لوستر های چوبی جزو ترند های روز طراحی و نورپردازی می باشد که بخاطر طرح های مدرن و جذاب طرفداران بسیار زیادی رو به خود جذب کرده است، اما یک نکته بسیار حائز اهمیت می باشد و آن هم ظرافت ساخت و تولید کارهای چوبی می باشد که اگر با دقت انجام نشود خروجی مناسب باب میل را ارائه نمی دهد .
در زیر چند نمونه از لوستر و آباژور های چوبی که در مجموعه لوستر بان ساخته است را مشاهده می فرمایید :

چگونه بهترین انتخاب را در نورپردازی منزل داشته باشم

چگونه بهترین انتخاب را در نورپردازی منزل داشته باشم

چگونه بهترین انتخاب را در نورپردازی منزل داشته باشم

در پایان باید اشاره کرد که هرچند تنوع در لوستر و آباژور و انواع اقسام سیستمهای نورپردازی بسیار زیاد است ولی باید در انتخاب کار مدنظر که مناسب محیط شما باشد دقت زیادی شود چون ممکن است با انتخاب نادرست تمامی زیبایی منزل یا محل کار خود را از بین ببرید، پس حتما مشاوره تخصصی از شخص یا مجموعه ای که در این زمینه فعالیت میکنند را فراموش نکنید.
با آرزوی روزهای پر نور

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟