طراحی داخلی و دیزاین مطب دندانپزشکی

طراحی داخلی و دیزاین مطب دندانپزشکی

اگر گذرتان به مطب دندانپزشک ها افتاده باشد و کمی دقت کرده باشید احتمالا متوجه حضور برجسته رنگ آبی در آنجا شده اید. استفاده از رنگ سبز و آبی روشن در کنار رنگ های خنثی در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی، در ایجاد حس آرامش در مراجعه کنندگان بسیار موثر است. اما رعایت چه نکات دیگری در طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی کمک می کند تا بیشترین کیفیت خدمات و همچنین رضایتمندی مشتری ها حاصل شود؟ با ما همراه باشید تا به بررسی تخصصی این موضوع بپردازیم.

طراحی داخلی و دیزاین مطب دندانپزشکی

اصول طراحی مطب دندانپزشکی

تمیز و مرتب بودن بسیار زیاد محیط و مطب دندانپزشکی از نکات بسیار مهم بوده و لذا طراحی و متریال مورد استفاده باید به گونه ای باشد که کاملا این تمیزی را برجسته کند. به طور کلی انسان ها تلاش می کنند در محیطی تمیز و به دور از آلودگی زندگی کنند. رفت و آمد زیاد مراجعه کنندگان در مطب دندانپزشکی از یک سمت و ارتباط مستقیم این محیط با سلامت افراد از سوی دیگر، دلایل قابل توجهی هستند که شما را به سمت تمیز نگه داشتن وسواس گونه این مکان ها هدایت می کنند.

رعایت یکسری نکات و به کار بردن خلاقیت در طراحی مطب دنداپزشکی می تواند هدف ما را برجسته کند و مطب دندانپزشکی به عنوان مطبی لوکس و پاکیزه در ذهن مشتریان ثبت شود. استفاده از رنگ سفید براق در دیوارها و سقف و حتی میزها و کابینت ها در نشان دادن تمیزی مطب بسیار کارآمد است. رنگ سفید از طرفی می تواند حس تمیزی و سفیدی دندان ها را برای مراجعه کنندگان ایجاد کند. ایجاد چنین حسی، اعتماد افراد به دندانپزشک را نیز به همراه دارد. نورپردازی مناسب نیز در کنار رنگ سفید بسیار موثر بوده و نتیجه را دوچندان می کند.

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

اگر دندانپزشک دارای تخصص کودکان است، بهتر است که در طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی، از رنگ های شاد و کودکانه مانند صورتی و آبی روشن استفاده شود. همچنین با توجه به اینکه کودکان سریع سرگرم می شوند، می توان ابزارها و وسایلی برای سرگرمی آنها در این اتاق به کار برد. سرگرم شدن کودک می تواند منجر به فراموشی درد شود.

طراحی داخلی و دیزاین مطب دندانپزشکی

مبلمان مطب دندانپزشکی

استفاده از مبلمان نرم و راحت در اتاق انتظار مطب دندانپزشکی، باعث ایجاد حس آرامش و امنیت خاطر در مراجعه کنندگان شده و می تواند در کاهش استرس و اضطراب بیماران کمک کننده باشد. بنابراین بهتر است در درجه اول بر اساس تعداد مراجعه کنندگان، تعداد مبل و صندلی کافی فراهم شود و در درجه بعدی تا حد امکان از مبل ها و صندلی های فوق العاده راحت و نرم استفاده شود.رنگ رویه مبل ها نیز بهتر است با رنگ محیط همخوان باشد.

طراحی داخلی و دیزاین مطب دندانپزشکی

نکات دیگری که در دیزاین مطب دندانپزشکی باید مدنظر قرار دهید:

از شلوغ کردن فضای مطب خودداری کنید و سعی کنید از ابزارهای ساده و مینیمال استفاده کنید.

استفاده از رنگ های آبی روشن و سبز روشن باعث ایجاد آرامش در افراد می شود.

از رنگ های متناسب در اتاق انتظار و اتاق معاینه استفاده کنید تا یکپارچگی محیط حفظ شود.

محیط دندانپزشکی باید از فضای کافی برخوردار باشد. کوچک بودن بیش از حد فضا باعث ایجاد حس خفگی می شود.

استفاده از متریال مناسب بسیار کارآمد است. مثلا استفاده از سنگ های آنتی باکتریال روی میزها و کابینت ها به جلوگیری از انتقال میکروبها کمک می کند. همچنین استفاده از آلومینیوم و فلزات براق مشابه حس استرلیزه بودن را می دهد. برای کف مطب نیز میتوان از متریال اپوکسی استفاده کرد.

نهایتا توجه داشته باشید که یک مطب خوب باید به اندازه کافی کارآمد باشد. یعنی هم دندانپزشک بتواند به بهترین نحو ممکن و بدون خستگی به ابزار خود دسترسی داشته باشد و به دلیل حضور طولانی مدتش در مطب احساس دلزدگی در او پدیدار نشود و هم مراجعه کنندگان باید از احساس آرامش کافی برخوردار باشند.

نگه داری گل و گیاه های طبیعی در اتاق انتظار، علاوه بر تصفیه طبیعی هوا می تواند باعث ایجاد طراوت و شادابی شود.

عکس مطب دندانپزشکی

در این مقاله عکس هایی از مطب دندانپزشکی لوکس ارائه کردیم که می توان ایده های خوبی از آن ها برای طراحی داخلی مطب چشم پزشکی گرفت. برای مشاهده نمونه های بیشتر عبارت “Dental office photo” یا “dental office ideas” را در گوگل جستجو کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟