آشنایی با تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

معماری ساختمان یکی از مهمترین و اصلی ترین ارکان به ویژه در ساختمانهای تجاری و مسکونی به شمار می شود. در روشنایی روز نمای ساختمان به خوبی مشخص و نمایان است ولی در شب بدون نورپردازی، معماری و نمای ساختمان جلوه ای ندارد. به همین دلیل نورپردازی نمای ساختمان در این روزها بسیار مورد استقبال معماران ساختمان قرار گرفته است. به ویژه در جوامع مدرن، شما شاهد ساختمانهای شیک با نورپردازی های مدرن هستید که به شهر جلوه ای خاص می بخشد. برخی از ساختمانها با وجود نورپردازیهای خاص، به سنبل و نماد شهر تبدیل شده و در ذهن همگان باقی می ماند.
اما برای داشتن یک نورپردازی شیک، مدرن و باکیفیت باید از تجهیزات نورپردازی مناسب استفاده نمود. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان آشنا سازیم.

آشنایی با تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

انواع تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

از آنجایی که اجرای نورپردازی نمای ساختمان، کاری سخت و مشکل است و نیازمند ابزار خاص در هنگام اجرا است، همواره توصیه می شود تا از تجهیزات نورپردازی باکیفیت استفاده نمایید. در برخی از مواقع شاهد استفاده از تجهیزات بی کیفیت هستیم و این امر موجب ایجاد ظاهری نامناسب در نمای ساختمان می شود. حتی با سوختن یک پیکسل از لامپ نما، ممکن است تاثیری نامناسب ایجاد شود و از آنجایی که تعمیر نورپردازی نمای ساختمان کار بسیار مشکل، زمانبر و پرهزینه است ممکن است نمای ساختمان شما تا مدتهای طولانی و یا برای همیشه همان گونه باقی بماند.

در این سالها نورپردازی نمای ساختمان مسکونی نیز همانند نورپردازی نمای تجاری و اداری مورد اهمیت قرار گرفته است.

به همین دلیل است که توصیه می شود در هنگام اجرای نورپردازی نمای ساختمان، خساست به خرج ندهید و از بهترین تجهیزات نورپردازی نما، استفاده نمایید. از انواع تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان می توان به این موارد اشاره نمود:

  • پروژکتور نما
  • لامپ ریسه ال ای دی
  • والواشر
  • نئون فلکس
  • جت لایت

بر اساس نوع نمای و طراحی انجام شده باید از تجهیزات مناسب استفاده نمود.

شرکتهای مختلفی در زمینه نورپردازی نمای ساختمان و فروش تجهیزات نورپردازی فعالیت دارند که در این میان می توان به شرکت نورپردازی شب نما و تابان گستر اشاره نمود.

 

جت لایت

جت لایت یک مدل محبوب از پروژکتور LED مورد استفاده در نمای ساختمان است که دارای نور خطی می باشد. این پروژکتور در نورپردازی نما بسیار پرکاربرد می باشد. پرتاب نور جت لایت به میزان توان آن بستگی دارد.

از این تجهیزات برای نورپردازی ستونها استفاده و یک نور عمودی بر روی نما ایجاد می کند. معمولا در ساختمانهایی با ارتفاع بالا از جت لایت هایی با توان زیاد استفاده تا نوردهی مناسبی در نما ایجاد شود. در نورپردازی ساختمان باید اصول و قواعد این کار را رعایت کرد. به طور مثال برای ساختمان های بلند باید از چراغ هایی همانند جت لایت با توان پرتاب نور بالا استفاده نمود تا کل نمای ساختمان روشن شود.

آشنایی با تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

پروژکتور نمای ساختمان

پروژکتور نمای ساختمان دارای مدلها و توانهای مختلف است. همان طور که اشاره شد جت لایت هم نمونه ای از پروژکتور نمای ساختمان است.

پروژکتورها دارای دو مدل ال ای دی و اس ام دی هستند که هر یک دارای مشخصات منحصر به فرد هستند. به طور معمول پروژکتورهای ال ای دی توانايي تولید نور در طیف مرئی و دماي رنگ ۲۸۰۰ تا  ۱۰۰۰۰درجـه کلوین را دارند و در عوض پروژکتورهای اس ام دی دارای مصرف برق بسيار کم و تلفات حرارتی کمتر هستند.

از تفاوتهای پروژکتورهای اس ام دی و ال ای دی میتوان به این موارد اشاره نمود:

  1. پروژکتور smd زیر مجموعه محصولات ال ای دی استو کیفیتت آن به تکنولوژی ساخت بستگی دارد.
  2. چیپ های مورد استفاده برای پروژکتورهای LED و SMD از لحاظ مقدار نوردهی، کیفیت نور ایجاد شده، طول عمر و قیمت محصول تفاوت های بسیار زیادی دارند.
  3. پروژکتور ال ای دی دارای پرتاب نور بالاتری است و زاویه تابش آن از ۵ تا ۱۲۰ درجه قابل تغییر است.
  4. برای مسافت های طولانی پروژکتورهای ال ای دی بسیار مناسب تر هستند و در عوض پروژکتورهای اس ام دی دارای طول عمر بالاتری می باشند.

آشنایی با تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

وال واشر

وال واشر led برای روشنایی دکوراتیو و نورپردازی نما مورد استفاده قرار می گیرد. نور ایجاد شده توسط وال واشر به صورت خطی است و قابلیت ارتباط با سیستم های نورپردازی را دارا است. وال واشرها در ابعاد، اشکال و زوایای پخش نور متفاوت تولید می شوند.

وال واشرها در دو نوع تک رنگ یا هفت رنگ با توان های مصرفی مختلف در بازار موجود هستند. این مدل از لامپ نورپردازی نما بسیار منعطف هستند و در اکثر پروژه ها از این تجهیزات استفاده می شود. وال واشر خطی امکان ایجاد طیف نور ثابت و یکنواخت را برای محیط دارد که استفاده از این محصول به منظور تامین روشنایی دکوراتیو بسیار مرسوم است.

برای خرید انواع تجهیزات نورپردازی می توانید با شماره 09122630576 تماس بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟