چگونه بهترین سرخ کن رژیمی را انتخاب کنیم؟ | جامع ترین راهنما

دنیای لوازم خانه و آشپزخانه همواره در حال تحول است و با توجه به تولید محصولات جدید و هوشمند افق روشنی در پیش دارد. در هیاهوی پیشرفت سریع فناوری لوازم خانگی تولید سرخ‌کن رژیمی همه چیز را تغییر داد. این محصول جادویی به‌عنوان ابزاری برای پخت سالم و رژیمی انواع غذاها استفاده می‌شود. با توجه به تنوع برندهای مختلفی که در بازار لوازم خانگی وجود دارد، انتخاب و خرید سرخ‌کن رژیمی، نیاز به دانستن نکات کلیدی و مهم دارد. در این مطلب صفر تا صد معیارهای مهم برای خرید بهترین سرخ‌کن رژیمی را مرور می‌کنیم.

سرخ‌کن رژیمی چیست؟

سرخ‌کن رژیمی که به تازگی استفاده از آن رواج پیدا کرده و جای خود را در هر آشپزخانه‌ای باز کرده، محصولی برای پخت غذا از طریق به گردش درآوردن هوای گرم در اطراف غذاست. این روش پخت به دلیل سادگی و سالم بودن آن می‌تواند به‌راحتی جایگزین روش‌های سنتی مانند سرخ کردن شود. برای پخت غذا با سرخ‌کن رژیمی استفاده از چند قطره روغن کفایت می‌کند. این ویژگی همزمان مصرف روغن شما را کاهش و میزان سلامت غذا را افزایش می‌دهد. حال اگر از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون یا کنجد برای پخت غذا استفاده کنید این اثر را چند برابر می‌کنید. برندهای زیادی از جمله تکنو، در حال عرضه این محصول کاربردی به بازار هستند.

چگونه بهترین سرخ کن رژیمی را انتخاب کنیم؟ | جامع ترین راهنما

معیارهای انتخاب بهترین سرخ‌کن رژیمی

انتخاب سرخ‌کن رژیمی مانند هر محصول دیگری نیاز به تحقیق و بررسی دارد. برای انتخاب بهترین سرخ‌کن رژیمی باید موارد مختلفی مانند فضای آشپزخانه، کارایی‌های دستگاه، بودجه، سلیقه و موارد دیگر را در نظر بگیرید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

برای انتخاب ایرفرایر، اندازه آشپزخانه مهم است!

اگر قصد خرید سرخ‌کن رژیمی یا ایرفرایر را دارید، فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. اگر آشپزخانه شما کوچک است به سراغ مدل‌های جمع‌وجور بروید یا بر‌عکس، اگر خانواده پرجمعیتی دارید یا میزان استفاده‌تان از سرخ‌کن رژیمی زیاد است و فضای کافی برای آن را دارید، مدل‌هایی را انتخاب کنید که فضای پخت‌وپز بیشتری دارند. علاوه‌براین، بهتر است محصولی را انتخاب کنید که در کنار کارایی‌های رایج، قابلیت‌های بیشتری برای انواع روش‌های پخت غذا در اختیار شما بگذارد.

ظرفیت پخت‌وپز دستگاه

سرخ‌کن‌های رژیمی با توجه به مدل و برند خود محفظه‌های متفاوتی برای پخت‌وپز دارند. بنابراین، در هنگام انتخاب و خرید سرخ‌کن رژیمی باید به این ویژگی توجه داشته باشید که ظرفیت پخت‌وپز دستگاه چقدر است؟ اگر مصرف شما برای دو یا سه نفر است یک دستگاه با ظرفیت کم یا متوسط هم نیازهایتان را برطرف می‌کند اما، اگر خانواده پرجمعیتی دارید یا به پخت غذاهای حجیم مانند مرغ شکم‌پر که نیاز به فضای بیشتری دارند، علاقه‌مند هستید، از دستگاه‌هایی استفاده کنید که بیشتر از 5 لیتر ظرفیت دارند. در بازار لوازم خانگی امروز برندهایی مانند تکنو اِی اَند وی و برخی دیگر به این دغدغه توجه کرده‌اند و برای رفاه حال مصرف‌کننده‌ها محصولاتی با ظرفیت 6 لیتر تولید کرده‌اند.

سیستم کنترل دما در سرخ کن رژیمی

سیستم تنظیم دما از مهم‌ترین معیارهایی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. توجه نکردن به این مورد اثر مستقیم روی میزان پختن غذایتان دارد. بنابراین، اگر نمی‌خواهید غذای سوخته یا نپخته سر میز غذا بیاورید، حتما به سیستم کنترل دمای سرخ‌کن رژیمی خود توجه کنید. دقت سیستم کنترل دما مهم است تا غذا به طور یکنواخت و کامل پخته شود و به شما امکان تنظیم دما را در محدوده وسیعی بدهد تا بتوانید انواع مختلف غذاها را بپزید. همچنین باید نحوه کار با آن آسان باشد تا بتوانید به راحتی دمای مورد نظر را تنظیم کنید.

توان سرخ کن رژیمی

کارایی و عملکرد بهینه یک دستگاه بسیار حائز اهمیت است و این ویژگی‌ها با معیار توان دستگاه سنجیده می‌شوند. هرچه توان دستگاه سرخ‌کن رژیمی شما بیشتر باشد، سرعت بیشتری در پخت غذا دارد. البته، از میزان مصرف برق دستگاه هم نباید غافل شد!

قابلیت‌های هوشمند

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تکنولوژی به سرعت پیش می‌رود و هر روز با اضافه کردن قابلیت‌های مختلف به دستگاه‌های هوشمند و برقی ما را متعجب می‌‌کند. در چنین دوره‌ای ما نیز باید هوشمند عمل کنیم و محصولاتی را انتخاب کنیم که زندگی را برای ما ساده‌تر می‌کنند. این مسئله درباره لوازم خانگی نیز صحت دارد. برای مثال، داشتن ویژگی‌های زیر در انتخاب سرخ‌کن رژیمی تاثیرگذارند.

تنظیم زمان پخت‌وپز

اخیرا بعضی از مدل‌های سرخ‌کن رژیمی به سیستم برنامه‌ریزی زمان پخت‌وپز مجهز شده‌اند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد زمان شروع پخت را از پیش تعیین کنید و با آسودگی خاطر به سایر کارهایتان برسید.

تنظیم برنامه پخت‌وپز

یک ویژگی منحصربه‌فردی که بعضی از سرخ‌کن رژیمی به آن مجهز شده‌اند، انتخاب برنامه پخت است؛ یعنی شما می‌توانید برنامه پخت پیتزا، مرغ یا هر غذای دیگری را انتخاب کنید و بدون نگرانی از پخته شدن غذا از آشپزی لذت ببرید.

چگونه بهترین سرخ کن رژیمی را انتخاب کنیم؟ | جامع ترین راهنما

نگهداری و تمیز کردن سرخ‌کن رژیمی

علاوه‌بر مواردی که تا الان به‌عنوان معیارهای اثرگذار برای انتخاب بهترین سرخ‌کن رژیمی اشاره شد، باید به شیوه نگهداری و تمیز کردن دستگاه هم توجه داشته باشید. تنها در این صورت است که می‌توانید محصول ایده‌آل خود را انتخاب کنید. در این مرحله باید موراد زیر را در نظر داشته باشید:

  • سازگاری با ماشین ظرفشویی: سهولت در تمیز کردن، یک عامل بسیار مهم است. بنابراین، سرخ‌کن رژیمی که اجزای آن قابل جدا شدن و شست‌وشو در ماشین ظرفشویی است، گزینه مناسبی برای خرید است.
  • پوشش نچسب: داشتن فضای پخت‌وپز نچسب، هم جابجایی غذا را راحت می‌کند و هم برای شست‌وشو مناسب‌تر است.

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌دانید و در این مطلب نیز به آن اشاره شد، در دنیای امروز باید بر موج تکنولوژی سوار بود تا زندگی راحتی داشت. در حقیقت، این روزها نمود تکنولوژی در قابلیت‌های لوازمی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم، مشخص می‌شود. سرخ‌کن رژیمی ازجمله محصولات جدیدی است که با بهره گرفتن از تکنولوژی آشپزی را لذت‌بخش کرده است. اما پیش از شروع آشپزی، باید از امکانات سرخ‌کن رژیمی که انتخاب کرده‌ایم مطمئن باشیم تا بتوانیم از تمام کارایی‌های آن استفاده کنیم. انتخاب بهترین سرخ‌کن رژیمی مستلزم توجه به ویژگی‌های متعددی از قبیل سایز، برنامه‌های پخت‌وپز، جنس بدنه، قطعات مختلف دستگاه، شیوه شست‌وشو و … است. با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، یکی از محصولات پرطرفداری که در حال حاضر در بازار موجود است سرخ‌کن رژیمی تکنو اِی اَند وی است. این محصول در مقایسه با نمونه‌های دیگر، در طراحی خود از تکنولوژی روز دنیا بهره گرفته و با توجه به بازخورد مصرف‌کنندگان عملکرد خوبی داشته است. سرخ‌کن رژیمی تکنو اِی اَند وی ازجمله محصولاتی است که علاوه‌بر قابلیت‌های هوشمندی مانند تنظیم دما، صفحه نمایش دیجیتال و لمسی، امکان مشاهده غذا در حین پخت را نیز برای شما فراهم کرده است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟