تمامی شرکت های تولید کننده ورق استیل

باتوجه‌ به اینکه در فرایند تولید ورق استیل از دستگاه‌های نوینی مانند کوره‌های القائی استفاده می‌شود، کارخانه‌ها و کشورهای معدودی در عرصه ساخت این محصولات صاحب نام و آوازه هستند و سایر کشورها نیز صرفاً در جایگاه بازارهای مصرف‌کننده مطرح هستند. ما در ادامه این مطلب قصد داریم که برخی از شرکت های تولید کننده ورق استیل را که در این عرصه پیش‌گام هستند، به شما معرفی کنیم تا در زمان خرید محصول بتوانید با تحلیل برندها و نام‌های تجاری، محصول باکیفیت را انتخاب کنید.

تمامی شرکت های تولید کننده ورق استیل

ورق استیل و انواع آن

پیش از پرداختن به کارخانه های ورق استیل، بهتر است که چند کلمه‌ای درباره این محصول و جزئیات مربوط به آن صحبت کنیم.

ورق استیل محصولی است که با آلیاژ استیل ضدزنگ ساخته می‌شود و در صنایع گوناگونی مانند زیرساخت‌های تولید تجهیزات دارویی، آزمایشگاهی و پروژه‌های ساختمانی به کار گرفته می‌شود. در تولید این محصول از عناصر شیمایی گوناگونی مانند نیکل، کروم، مولیبدن، کربن و آهن استفاده می‌شود و جالب است بدانید که استفاده از این ترکیبات گران‌قیمت به شکل یکجا موجب افزایش قیمت این محصول در مقایسه با سایر ورق‌های فولادی می‌شود.

ورق استیل در گریدها، ابعاد و ضخامت‌های گوناگونی تولید و عرضه می‌شود؛ آن دسته از ورق‌های استیل که با ظاهری صیقلی و براق عرضه می‌شوند با عنوان ورق دکوراتیو نامیده می‌شوند و معمولاً برای موقعیت‌های لوکس به کار می‌روند. همچنین دسته دیگری از ورق‌های استیل که با ضخامت و ابعاد بزرگ‌تر ساخته می‌شوند، با عنوان ورق استیل صنعتی نامیده می‌شوند و در پروژه‌های بزرگ به کار می‌روند.

کارخانه‌های فولادسازی داخل کشور به سبب کمبود امکانات و تکنولوژی، توانایی تولید ورق استیل در همه این مدل‌ها و ابعاد را ندارند و همین مسئله موجب می‌شود که مصرف‌کنندگان به فکر استفاده از محصولات کارخانه‌های خارجی بیفتند؛ اتفاقاً بسیاری از ورق‌های استیل موجود در بازار داخلی نیز تولید شرکت‌های بیرون از ایران هستند.

شرکت های تولید کننده ورق استیل

در این بخش قصد داریم که به معرفی آن دسته از شرکت‌های خارجی بپردازیم که کالاهایشان در بازار آهن‌آلات داخلی بسیار رواج دارد؛ هرکدام از این کارخانه‌ها در تولید برخی از گریدها و ابعاد ورق استیل تخصص دارند. با این حساب، کمتر کارخانه‌ای را می‌توانیم پیدا کنیم که توانایی تولید انواع مدل‌های ورق استیل را داشته باشد.

کارخانه های ورق استیل معمولاً محصولات خود را با یک برند خاصی صادر می‌کنند و مشخصات فنی آن‌ها را نیز (که شامل جزئیات ترکیبات عناصر شیمیایی و استانداردهای مربوط به آنالیز است) در دفترچه‌ای در کنار محصول منتشر می‌کنند.

لیست شرکت های تولید کننده ورق استیل به شرح زیر است:

کارخانه تسکو استیل کشور کره جنوبی (Tesco steel)

زمانی که بخواهیم درباره کارخانه های ورق استیل صحبت کنیم، مطمئناً نام شرکت تسکو استیل کره جنوبی نیز به نظر می‌آید؛ این کارخانه در تولید ورق استیل سری 300 و سایر محصولات تولیدشده از ورق استیل، مانند لوله‌ها و اتصالات استنلس‌استیل بسیار فعال است.

جالب است بدانید که محصولات تسکو استیل معمولاً با نمونه‌های شرکت‌های تایوانی در رقابت هستند و برخی از کارشناسان نیز معتقدند که ورق‌های استیل تایوانی کیفیت بیشتری دارند.

https://www.tescosteel.com/

کارخانه پوسکو کشور کره جنوبی (Posco)

پوسکو کارخانه بزرگی است که از سال‌های آغازین دهه هفتاد میلادی در زمینه تولید محصولات فولادی فعال است؛ این کارخانه علاوه بر تولید ورق‌های استیل در سری‌های 300، 400 و مدل‌های داپلکس و ماتنزیت، در زمینه تولید سایر محصولات و ورق‌های فولادی نیز فعال است. با این حساب، یوسکو جایگاهی ویژه در کارخانه های ورق استیل دارد.

https://www.posco.co.kr/

کارخانه ویراج کشور هند (Viraj)

ویراج یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ورق‌های استیل و یکی از تأثیرگذارترین صادرکنندگان این محصول در عرصه بین‌المللی است؛ این کارخانه از ابتدای سال‌های 1990 فعالیت خود را آغاز کرده است و در این روزها، دامنه وسیعی از محصولات فولادی و استیل مانند انواع میلگرد، فلنج، پروفیل، ورق فولادی و ورق استیل را تولید و صادر می‌کند.

https://www.viraj.com/

کارخانه تیسکو کشور چین

شرکت‌های چینی در کارخانه های ورق استیل نیز حرفی برای گفتن دارند و تیسکو یکی از بهترین آن‌هاست. این کارخانه فعالیت خود را در سال 1934 آغاز کرده است و در حال حاضر، به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق استیل در کشور چین شناخته می‌شود. ویژگی‌ای که تیسکو را به یکی از کارخانه‌های انحصاری در زمینه ورق استیل تبدیل می‌کند، زیرساخت‌های این کارخانه برای تولید ورق استیل در ضخامت‌های بسیار متنوع (از 0.8 تا 6 میلی‌متر) است.

کارخانه‌های تایوانی یوسکو و وایسی

در زمان بررسی شرکت های تولید کننده ورق استیل، نباید نقش تولیدکنندگان تایوانی را از یاد ببریم. محصولات این دو کارخانه تایوانی به‌وفور در بازارهای داخلی ایران پیدا می‌شود و اتفاقاً باید بگوییم که در مقایسه با سایر محصولات مانند ورق‌های چینی و کره‌ای، از کیفیت بهتری نیز برخوردار هستند. این دو مجموعه علاوه بر تولید ورق‌های استیل، سایر آهن‌آلات را نیز در ابعاد و اندازه‌های گوناگون تولید می‌کنند و در مجموع، دو عدد از بهترین تولیدکنندگان محصولات استنلس‌استیل در دنیا به‌حساب می‌آیند.

وبسایت یوسکو و وایسی تایوان

کارخانه آرسلور میتال کشور لوکزامبورگ (Arcelor Mittal)

آرسلور میتال یک کارخانه چندملیتی است که بنا بر برخی آمارها در بیشتر از 60 کشور دنیا به فعالیت حول محور آهن‌آلات مشغول است و در لیست کارخانه های ورق استیل قرار می‌گیرد؛ این کارخانه غول‌پیکر در مقایسه با سایر شرکت‌هایی که معرفی کردیم، جدیدتر است و از تکنولوژی‌ها و زیرساخت‌های مدرن‌تری برای تولید کالاهای خود استفاده می‌کند. جالب است بدانید که تقریباً 50 درصد از فولاد اروپا توسط این کارخانه تولید می‌شود.

https://corporate.arcelormittal.com/

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم تا بخشی از برجسته‌ترین تولیدنندگان ورق‌های استیل را به شما معرفی کنیم؛ هرکدام از این کارخانه‌ها در تولید مدل خاصی از ورق‌های استیل صاحب تخصص و اعتبار هستند و محصولات خود را به بسیاری از کشورهای دور و نزدیک، از جمله ایران ارسال می‌کنند. کسب اطلاع از چنین تولیدکنندگانی، در شناسایی محصول‌های متنوع موجود در بازار بی‌تاثیر نیست.

اگر قصد دارید یک شرکت فروشنده‌ی ورق استیل را انتخاب کنید، که سبد خریدی به گستردگی بسیاری تولیدکنندگان داخلی و خارجی داشته باشد، حتما باید از فروشگاه آنلاین کلید آهن بازدید کنید؛ در این مجموعه، بازه‌ی وسیعی از محصولات باکیفیت با قیمتی معقول برای شما عزیزان قرار داده شده‌اند. بر روی لینک زیر ضربه بزنید و صفحه‌ی این فروشگاه را مشاهده کنید.

منیع: kilidahan.com/product-category/استنلس-استیل/ورق-استنلس-استیل-صنعتی

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟