مهم ترین نکات برای تجهیز سالن آمفی تئاتر

مهم ترین نکات برای تجهیز سالن آمفی تئاتر

تجهیز سالن آمفی تئاتر نیاز به تخصص و دانش فنی لازم در زمینه های مهندسی صدا ، آکوستیک و معماری میباشد از این رو شرکت آوا تدبیر با استفاده از مهندسین و متخصصین خبره در این زمینه ها و همچنین با بهره گیری از معتبر ترین برند های موجود، این اطمینان خاطر را به شما کارفرمایان عزیز می دهد که تمامی مراحل اجرایی تجهیز سالن آمفی تئاتر شما به صورت کاملا استاندارد و مهندسی شده انجام شود، د  ر ادامه به بررسی موارد مهم و کاربردی در زمینه تجهیز سالن آمفی تئاتر و تجهیز سالن همایش  میپردازیم، تا بتوانیم اطلاعات مفید و مختصری را در اختیار شما قرار بدهیم ، و همچنین شما میتوانید برای دریافت مشاوره و پیش فاکتور با کارشناسان ما در شرکت آوا تدبیر در ارتباط باشید.

تجهیز سالن آمفی تئاتر  چه دلایلی دارد؟

مهم ترین نکات برای تجهیز سالن آمفی تئاتر

همانطور که میدانیم سالن آمفی تئاتر یکی از مهم ترین بخش های هر سازمان و ارگان به شمار میاید، چرا که تمامی مراسمات مهم و سخنرانی های  اعم از آموزشی ، معرفی و …. در سالن های همایش اتفاق می افتد، تا جایی که حتی برخی از شرکت ها و ارگان ها اقدام به کسب درآمد از سالن آمفی تئاتر خود به وسیله اجاره دادن آن می کنند، با توجه به توضیحات داده شده و اهمیت سالن آمفی تئاتر بسیار مهم است که به خوبی بتوانیم این امر مهم را انجام دهیم تا کیفیت مناسبی از صدا ، نور و تصویر را در سالن خود داشته باشیم، کیفیت تجهیزات باید به گونه ای باشد که در شان میزبان و میهمانان باشد، شرکت آوا تدبیر آرتین با توجه به سابقه و تجربه ای که در زمینه تجهیز سالن آمفی تئاتر  دارد میتواند شما را در این زمینه راهنمایی کند تا با در نظر گرفتن بودجه اختصاص داده شده و همچنین فضا و شرایط موجود بتوانید بهترین و سازگار ترین تجهیزات موجود را برای تجهیز سالن آمفی تئاتر  خود انتخاب نمایید.

منظور از استانداردهای طراحی آمفی تئاتر یعنی ایجاد محیطی متعادل برای نشستن و گوش دادن حضار و صحبت کردن سخنرانان و دید کافی برای هر دو افرادی که در سالن حضور دارند. از طرفی در طراحی پلان معماری باید سیستم های امنیتی و نظارتی، خدمات مختلف و امکانات گوناگون نیز برای سالن آمفی تئاتر در نظر گرفته شوند که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. با توجه به اینکه یک سالن آمفی تئاتر از یک یا چند بخش ورودی، محل انتظار یا لابی، سال اجرا، خدمات پشت صحنه، نورپردازی و اتاق فرمان، محل نشستن حضار، اتاق های استراحت، اتاق گریم و غیره تشکیل شده ضوابط و استانداردهای طراحی سالن آمفی تئاتر پیچیده است. به همین دلیل یکی از چالش برانگیزترین پروژه های معماری محسوب می شود. قبل از اینکه ضوابط، استانداردها و اصول طراحی آمفی تئاتر را توضیح دهیم بد نیست بدانید که سالن های آمفی تئاتر مخصوص ساختمان های تجاری و اداری نیستند. امروزه در ایده های طراحی ویلا نیز بخش هایی برای سالن آمفی تئاتر، همایش یا کنفرانس نیز در نظر گرفته شده است. در ادامه استانداردهای سالن آمفی تئاتر را بررسی می کنیم

طبق استانداردهای طراحی سالن آمفی تئاتر، اتاق نور و صدا باید اشراف کامل به محل اجرا یا سن داشته باشد به همین دلیل در قسمت پشتی سالن و در ارتفاع مناسب مثل اتاق آپارات قرار می دهند. برای نورپردازی با 4 دستگاه باید حداقل 6 متر مربع فضا وجود داشته باشد و برای صدابرداری با دستگاه تنظیم و ضبط صدا باید 5 متر مربع در نظر گرفت. پلکان های ارتباطی ضروری هستند و انباری به متراژ 12 متر مربع هم لازم است.

با کارشناسان آوا تدبیر در ارتباط باشید

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر تجهیز سالن آمفی تئاتر و تجهیز سالن همایش با کارشناسان آوا تدبیر از طریق شماره تماس 02128420426 در ارتباط باشید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟