مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت

مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت

امروزه با گسترش روزافزون اینترنت و افزایش روزافزون استفاده مردم از فضای مجازی، کسب وکارهای آنلاین هم به طور فزاینده‌ای افزایش یافته‌اند. مدیران بسیاری از کسب وکارها که در فضای حقیقی فعالیت دارند به فکر گسترش فعالیت خود در حوزه آنلاین هستند و حتی برخی کسب وکارهایی که فعالیت فیزیکی ندارند در بستر فضای مجازی و به صورت اینترنتی فعالیت می‌کنند.

یکی از مناسب‌ترین کانال‌ها برای فعالیت در حوزه آنلاین، استفاده از سایت برای کسب وکارهاست. در این شرایط اولین سوالی که برای مدیران کسب وکارها پیش می­آید این است که مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت چیست؟

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت کدامند؟

ما در این محتوا سعی می­کنیم به طور خلاصه مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت را به شما معرفی کنیم و پاسخی مناسب به این پرسش که ممکن است برای بسیاری از مدیران کسب وکارها ایجاد شود ارائه دهیم.

قیمت دامنه و هاست

یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت، هزینه دامنه و هاستی است که برای سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دامنه سایت همان آدرسی است که توسط کاربر در مرورگر وارد می‌شود و با توجه به اینکه از دامنه با چه پسوندی استفاده می‌کنید و از چه شرکت هاستینگی این دامنه را خریداری می‌کنید هزینه خرید دامنه متفاوت است.

در کل هزینه خرید یک دامنه با پسوند .ir کمتر از یک دامنه با پسوند .com و یا .net است . به طور تقریبی هزینه خرید سالانه دامنه با پسوند .ir حدود  12هزار تومان است در حالی که هزینه خرید سالانه دامنه .com حدود 290 هزار تومان و دامنه .net حدود 350 هزار تومان است.

و اما هاست فضایی است که اطلاعات مربوط به سایت در آن ذخیره می‌شوند و با توجه به فضا مورد نیاز برای سایت،  ترافیک ماهیانه سایت، قدرت پردازشگر هاست ، تعداد بازدید در لحظه از سایت و سایر ویژگی‌ها، هزینه خرید هاست هم متفاوت است.

استاتیک یا داینامیک بودن سایت

مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت

یکی دیگر از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت استاتیک یا داینامیک بودن سایت است. منظور از سایت‌های استاتیک یا ایستا ، سایت‌هایی است که محتوای ثابتی را به کاربران نمایش می‌دهند و امکان ایجاد تغییر در آن‌ها وجود ندارد.

منظور از سایت‌های داینامیک یا پویا سایت‌هایی است که امکان اعمال تغییرات توسط مدیر سایت به راحتی و بدون نیاز به کدنویسی متناسب با شرایط فراهم شده است. با توجه به مواردی که در این بخش گفته شد می‌توان گفت که هزینه طراحی سایت داینامیک به مراتب بیشتر از هزینه طراحی سایت استاتیک است.

ابزار مورد استفاده برای طراحی سایت

مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت

یکی ار مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت ، ابزاری است که برای طراحی سایت استفاده شده­است.

به طور کلی می‌توان یک سایت را با استفاده از کدنویسی از صفر و یا با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس یا جوملا با استفاده از قالب‌ها و ماژول‌های آماده و بدون حتی یک خط کدنویسی طراحی کرد.

طراحی سایت با استفاده از روش کدنویسی معمولا با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی مثل php ، javascript و یا .net انجام می‌گیرد که این روش نیاز به داشتن تخصص بالا در حوزه برنامه نویسی و کدزنی دارد. در نتیجه طراحی سایت با کدنویسی فرآیندی نسبتا زمانبر و تخصصی است.

روش دیگر طراحی سایت، استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس یا جوملا است که این روش به نسبت طراحی سایت با کدنویسی ، ساده تر بوده و بدون نیاز به حتی یک خط کدنویسی و با استفاده از قالب‌ها و ماژول‌های آماده می‌توان سایتی جذاب و کاربرپسند در کمترین زمان ممکن طراحی کرد.

نوع طراحی سایتی برای شما مناسب است و یا اینکه چه تیپی در طراحی سایت می تواند نیازهای شما را برطرف سازد و انتخاب این مورد بسیار در قیمت طراحی سایت شما تاثیر گذار است.

با توجه به نکاتی که بیان شد می‌توان گفت که هزینه طراحی سایت با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا بسیار کمتر از هزینه طراحی سایت با استفاده از کدنویسی است.

امکانات مورد نیاز سایت

یکی دیگر مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت، امکانات مورد نیاز آن است هرچه مدیران یک کسب وکار به دنبال ایجاد سایتی با امکانات بیشتر باشند، قطعا هزینه طراحی سایت بیشتر خواهد بود.

به عنوان مثال اگر مدیران یک کسب وکار به فکر فعالیت در مقیاس بین المللی باشند احتمالا به دنبال طراحی سایت با قابلیت پشتیبانی از چندزبانگی خواهند بود که برای ایجاد یک سایت با این ویژگی نیاز به پرداخت هزینه بیشتر است.

در برخی موارد ممکن است مدیران کسب وکارها به دنبال ایجاد ویژگی‌ها و امکاناتی خاصی در سایت باشند که نیاز به کدنویسی حرفه‌ای داشته باشد که این موضوع می‌تواند باعث افزایش هزینه طراحی سایت شود.

ظاهر سایت و وجود عناصر گرافیکی در آن

یکی از عواملی که باعث افزایش جذابیت ظاهری سایت می‌شود استفاده از عناصر گرافیکی در آن است. در واقع برای ایجاد ظاهری کاربرپسند با استفاده از عناصر گرافیکی نیاز به استخدام یک گرافیست برای سایت است که این موضوع باعث افزایش هزینه طراحی سایت می‌شود.

مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت

تولید محتوا ، بهینه­سازی و سئو سایت

برای موفقیت در حوزه تجارت آنلاین با استفاده از سایت، طراحی یک سایت به تنهایی نمی‌تواند خیلی موثر باشد. بعد از طراحی سایت باید به فکر ایجاد محتوای کاربرپسند در سایت بود تا کاربر با ورود به سایت ، جذب محتوای آن شود.

در صورتی که سایت حاوی محتوای مناسبی برای مخاطب نباشد کاربر با مشاهده محتوای نامناسب سایت ، دچار نوعی سرخوردگی می‌شود و خیلی زود سایت را ترک می‌کند که این موضوع باعث افزایش نرخ پرش یا Bounce Rate شود.

بعد از تولید محتوا باید به فکر بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل بود و روی بخش سئو سایت تمرکز کرد. طراحی سایت بدون بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو ، مثل راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی در یک شهر متروکه است که کسی به آن مراجعه نمی‌ کند.

نتیجه گیری

در این محتوا ما به معرفی مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت پرداختیم امیدواریم که این محتوای این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شما عزیزان برای اطلاع از قیمت طراحی سایت می‌توانید به سایت آرمیس وب مراجعه و تمام اطلاعات لازم را کسب کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟