کابینت استیل صنعتی آشپزخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

کابینت استیل صنعتی آشپزخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

در آشپزخانه های بزرگ مانند آشپزخانه رستوران ها و فست فودها، برای اینکه وسایل آشپزخانه بهتر نگهداری شوند و در جای مناسب خود قرار بگیرند؛ از کابینت استیل صنعتی آشپزخانه بهره گرفته می شود. به جز جنس استیل این کابینت ها، یراق و اتصالاتی که در متریال این کابینت ها استفاده می شود، متفاوت است و باید در ساخت این کابینت ها از یراق آلات قوی تری استفاده کرد.

کابینت استیل صنعتی آشپزخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

آشپزخانه های صنعتی به ملزومات خاصی احتیاج دارند و کابینت های صنعتی نیز درست مانند کابینت های آشپزخانه خانگی، در چیدمان بهتر آشپزخانه های صنعتی نقشی اساسی را ایفا می کنند. برای طراحی این کابینت ها از ورقه های استیل بهره می‌گیرند که مزایای زیادی دارد و علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و دلنشین، سطح صاف آن از رشد باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند.

البته این امکان وجود دارد که کابینت استیل صنعتی آشپزخانه در اثر تماس با مواد شوینده دچار زنگ زدگی شود. اما در صورت مراقبت کردن از آن، می‌توانید برای آشپزخانه صنعتی خود یک کابینت استیل زیبا را داشته باشید. کابینت استیل صنعتی آشپزخانه به دو نوع دیواری و زمینی تقسیم می شود که در ادامه مطلب در رابطه با هر کدام از آنها به تفصیل صحبت میکنیم.

کابینت استیل صنعتی دیواری و زمینی

کابینت استیل دیواری به واسطه این که روی دیوار نصب می شود، برای آشپزخانه های کوچک تر مناسب بوده؛ زیرا فضای کمتری را اشغال می کند. درب کشوهای این نوع کابینت به صورت ریلی بوده و ریل کابینت استیل نیز بسته به نوع کشو انتخاب می شود.

مهمترین تجهیزات و نظم دهنده های آشپزخانه های صنعتی، کابینت استیل زمینی می باشد. این کابینت علاوه بر نظم دادن به فضا و بهداشت محیط سبب می‌شود که کارها با دقت و سرعت بالاتری صورت پذیرد. از این نوع کابینت ها در فضاهای مختلفی مثل رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی و فست فودها استفاده شده و بسته به نوع مکان، شکل و سایز آن متفاوت است.

ساخت کابینت استیل صنعتی

کابینت استیل صنعتی با کابینت های چوبی و MDF تفاوت دارد. مقاومت بالای آن سبب شده است تا طرفداران زیادی را داشته باشد. در ساخت کابینت استیل صنعتی از ریل صنعتی و ریل سنگین استفاده می شود.

به دلیل اینکه اکثر کابینت های استیل صنعتی برای فضاهای بزرگ مانند تالار ها و رستوران ها استفاده می شود که ممکن است ظروف سنگین را درون کشوهای آن قرار دهند؛ در نتیجه بهتر است این نوع کابینت ها دارای ریل سنگین بوده تا تحمل وزن های سنگین را داشته باشند.

کابینت استیل صنعتی آشپزخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

خرید ریل صنعتی و ریل سنگین

جهت خرید ریل سنگین و ریل صنعتی کینگ اسلاید برای ساخت کابینت های صنعتی که کشوهای آن باید وزن زیادی را تحمل کنند، باید به فروشگاه های معتبر یراق آلات کابینت مراجعه نمایید.

تاپ یراق یک فروشگاه معتبر اکسسوری کابینت و یراق آلات کابینت است که می توانید با مراجعه حضوری یا مراجعه به وبسایت فروشگاه به آدرس topyaragh.com و جستجو و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با کارشناسان تاپ یراق، بهترین محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

کابینت استیل سفید، مشکی و رنگی

کابینت های استیل صنعتی در طرح ها، رنگ های و ابعادی متفاوت مناسب با فضای آشپزخانه ها وجود دارد. افراد می‌توانند با توجه به سلیقه و بودجه در دسترسشان هر کدام از آنها را انتخاب نمایند. کابینت استیل سفید جزو یکی از پرطرفدارترین نوع کابینت های استیل بوده که در فضاهای کوچک تر، سبب بزرگتر نشان دادن آن منطقه می شود. لذا در برخی از آشپزخانه های کوچک ترجیح می دهند که از کابینت استیل سفید بهره بگیرند.

کابینت استیل مشکی نیز جزو گزینه های جالب توجه بوده که مورد پسند برخی از افراد می باشد. البته گاهی نیز رنگ سفید و مشکی را ترکیب کرده و برای فضای آشپزخانه از آن بهره می گیرند.

علاوه بر دو رنگ پرکاربرد سفید و مشکی، کابینت های استیل صنعتی در انواع و اقسام رنگ های مختلف دیگر مانند قرمز، زرد و… نیز وجود دارند تا انواع سلیقه های مختلف را پوشش دهند.

کابینت استیل صنعتی آشپزخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

مهم‌ترین مزایای کابینت های صنعتی

مقاومت و دوام بالا

استیل یک ماده مقاوم در برابر ضربه بوده و برای کابینت های صنعتی متریال مناسبی محسوب می شود. لذا یکی از مهمترین دلایلی که سبب شده است تا از کابینت های استیل صنعتی در مصارف ویژه مثل آشپزخانه های صنعتی، تالارها، بیمارستان ها، فست فودها و… بهره بگیرند، دوام و مقاومت بالای آن میباشد ؛ چرا که به این راحتی دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمی شود.

نصب راحت

کابینت های استیل را به راحتی می توان در هر آشپزخانه ای نصب کرد و پروسه نصب آن نسبت به سایر کابینت ها راحت تر میباشد.

دوستدار محیط زیست

یکی از دغدغه‌های ارزشمند و مهم افرادی که دوستدار محیط زیست هستند این است که از لوازمی استفاده کنند تا قابل بازیافت باشد. یک مزیت مهم کابینت استیل صنعتی این است که به راحتی قابل بازیافت بوده و این موضوع یکی از بزرگ‌ترین مزیت های کابینت های استیل صنعتی است.

تمیزی آسان

نظافت آشپزخانه های صنعتی موضوع فوق العاده با اهمیتی است. از طرفی کابینت های استیل صنعتی در چنین محیط هایی به راحتی تمیز می شوند و در برابر مواد خوراکی مانند و زردچوبه، سس، رب گوجه فرنگی، مقاومت دارند و رنگ آن ها را به خود نمیگیرند. برای تمیز کردن کابینت های استیل صنعتی می توانید از مواد مختلفی بهره بگیرید و سطح آنها را پاک کنید.

البته حتماً احتیاجی هم نیست که از شوینده یا ماده خاصی استفاده کنید. به راحتی می توانید با یک دستمال نمدار نیز همه کثیفی های روی کابینت را پاک کنید. اما بهتر است از الکل یا نوعی ماده ضدعفونی کننده برای پاکسازی بهتر و بیشتر آن بهره بگیرید.

فقط دقت داشته باشید برای تمیز کردن کابینت استیل صنعتی به هیچ وجه از شوینده های اسیدی استفاده نکنید؛ زیرا سبب سیاه شدن ورق استیل می گردد.

کابینت استیل صنعتی آشپزخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

معایب کابینت استیل صنعتی

آسیب پذیری در برابر لکه

با وجود اینکه کابینت استیل صنعتی به راحتی تمیز می شود، اما یکی از معایب آن این است که به سرعت لکه برمی دارد و با هر بار باز و بسته کردن درب کابینت اثر لکه و جای انگشت روی آن باقی میماند. در نتیجه شما باید به طور روزانه آن را تمیز کنید!

نداشتن تنوع

درست است که نمونه ها و مدل های مختلفی از کابینت استیل صنعتی وجود دارد. اما اجرای طرح و نقشه های مختلف روی بدنه کابینت استیل وجود ندارد. در نتیجه همه مدل های کابینت های استیل مانند هم به نظر می رسند و تنوع چندانی ندارند. لذا برخی از افراد اعتقاد دارند که استفاده از کابینت های استیل، موجب یکنواختی فضا می شود و اندکی خسته کننده به نظر می رسد.

سروصدای زیاد

یکی از انتقاداتی که به کابینت های استیل صنعتی آشپزخانه وارد میشود، بالا بودن سروصداست. در نتیجه هنگام کار کردن در چنین فضاهایی ممکن است سروصدای زیادی وجود داشته باشد که این موضوع نیز کاملا اجتناب ناپذیر است.

کابینت استیل صنعتی آشپزخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

سخن پایانی

کابینت استیل به دلیل دوام و مقاومت بالا، یک گزینه فوق العاده ایده آل برای آشپزخانه های صنعتی می باشد که حتی برخی دوست دارند برای مصارف خانگی از آن استفاده کنند؛ زیرا کاربردهای زیادی دارد. از طرفی وجود چنین کابینت هایی در فضای آشپزخانه، آن را خاص و جالب توجه به نظر می رساند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟