با کاربردهای تیرآهن 16 آشنا شوید

با کاربردهای تیرآهن 16 آشنا شوید

مطمئنا در هنگام خرید تیرآهن با تنوع زیادی از ابعاد این محصول آشنا شده‌اید. هریک از سایزهای مختلف تیرآهن دارای مشخصات و کاربردهای مختلفی بوده که لازم است قبل از خرید از آن آگاهی داشته باشید. عدم آگاهی از کاربرد انواع مختلف تیرآهن ممکن است منجر به ایجاد خسارات جبران‌ناپذیری برای سازه گردد. تیرآهن 16 یکی از پرفروش‌ترین سایزهای این محصول بوده که در صنعت و ساختمان کاربرد فراوانی دارد. تیرآهن در سازه وظیفه تحمل بار را داشته بنابراین استفاده نادرست از این محصول موجب آسیب رسیدن به کل سازه خواهد شد. در ادامه به بررسی مشخصات و کاربردهای تیرآهن 16 و نحوه استفاده از این محصول در سازه خواهیم پرداخت.

مشخصات تیرآهن 16

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که هر تیرآهن لازم است داشته باشد، مقاومت و استحکام بالا برای تحمل بار سازه است. تیرآهن 16 نیز در میان ابعاد مختلف این محصول دارای مقاومت بالایی بوده و عموما برای کاربردهایی که نیاز به استحکام بالا دارد، استفاده می‌شود. طول بال این محصول 74 میلی‌متر بوده و وزن هر متر آن در حدود 41.6-15.8 کیلوگرم است. بنابراین وزن شاخه 12 متری حدودا 190 کیلوگرم خواهدبود. لازم به ذکر است که وزن این محصول در کارخانجات مختلف بسته به نحوه تولید ممکن است متفاوت باشد. قیمت تیرآهن 16 براساس وزن و ضخامت محصول متغیر است و توجه به مشخصات تیرآهن پیش از خرید ضروری است. تیرآهن 16 در کارخانجات مختلف براساس استانداردهای متنوعی اعم از IPE، INP و IPB تولید شده که هریک مشخصات متفاوتی دارند. همچنین مواد اولیه مورداستفاده برای تولید تیرآهن نیز در کیفیت نهایی این محصول موثر است. برای اطمینان از کیفیت نهایی محصول بهتر است تیرآهن 16 تولیدی کارخانجات مختلف را بررسی نموده و بهترین مقطع را مناسب پروژه و بودجه خود انتخاب کنید.

با کاربردهای تیرآهن 16 آشنا شوید

مهمترین کاربردهای تیرآهن ۱۶

این محصول در قسمت‌های مختلفی از سازه مانند ستون، تیر و خرپا مورداستفاده قرار می‌گیرد که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

استفاده از تیرآهن 16 برای ساخت ستون

ستون یکی از مهم‌ترین بخش‌های سازه بوده که بار اصلی آن را تحمل می‌کند. بنابراین نیاز به دوام و استحکام بسیار بالایی دارد. تیرآهن ۱۶ به دلیل مقاومت بسیار بالا عموما برای ساخت ستون سازه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر برای ستون سازه خود نیاز به تیرآهن دارید توصیه می‌شود از تیرآهن 16 با کیفیت و استحکام بسیار بالا استفاده نمایید.

استفاده از تیرآهن 16 برای ساخت خرپا

یکی دیگر از کاربردهای تیرآهن 16، ساخت خرپای فلزی بوده که از کنار هم قرار گرفتن سه میله تشکیل می‌شود. این سازه نیز نیاز به مقاومت و استحکام بالایی داشته و استفاده از تیرآهن ۱۶ برای آن بسیار مناسب است.

به کار بردن تیراهن ۱۶ برای نعل سازه

نعل به قسمت بالایی درب و پنجره گفته شده که وظیفه تحمل بار وارده را دارد. در این قسمت از تیرهایی با استحکام بالا استفاده شده که وظیفه آن‌ها انتقال بارهای ثقلی ناشی از وزن دیوار به دو طرف است. تیرآهن 16 به دلیل استحکام و مقاومت بالا گزینه بسیار خوبی برای استفاده در نعل درگاهی خواهد بود.

استفاده از تیرآهن 16 برای پوشش سقف

ساخت سقف سازه قسمت بسیار مهمی در پروژه‌های ساختمانی بوده و حفظ مقاومت سقف از اهمیت بالایی برخوردار است. درواقع استحکام سقف موجب حفظ استحکام کل سازه خواهد شد. استفاده از تیرآهن مناسب برای پوشش سقف همواره یکی از اهداف مهم مهندسان پروژه بوده است. به همین دلیل عموما برای پوشش سقف از تیرآهن ۱۶ استفاده شده تا استحکام و دوام کل سازه حفظ گردد.

به کار بردن تیرآهن ۱۶ در ساخت پل‌های لانه زنبوری

از تیرهای لانه زنبوری عموما در ساخت پل استفاده شده و تیرآهن 16 گزینه بسیار مناسبی برای ساخت پل لانه زنبوری محسوب می‌شود. به دلیل اهمیت استحکام پل لازم است از کیفیت و استحکام این محصول پیش از استفاده اطمینان یابید.

با کاربردهای تیرآهن 16 آشنا شوید

مزایا و معایب استفاده از تیرآهن ۱۶

همان‌طور که ذکر شد تیرآهن 16 به دلیل استحکام و مقاومت بسیار بالا کاربرد فراوانی در صنعت و ساختمان دارد. از دیگر مزایای استفاده از این محصول می‌توان به افزایش کیفیت ساخت، افزایش مقاومت سازه در برابر زلزله، کاهش هزینه ساخت و افزایش مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی اشاره کرد. با وجود تمامی مزایای ذکر شده چنانچه محصول موردنظر کیفیت بالایی نداشته باشد ممکن است خسارات زیادی به سازه وارد کند. بنابراین خرید تیرآهن 16 از نمایندگی‌های معتبر کارخانجات، اهمیت زیادی دارد. یکی از روش‌های خرید تیرآهن، ثبت سفارش در وبسایت‌های عرضه کننده محصولات فولای است. شما عزیزان می‌توانید پس از استعلام قیمت تیرآهن 16 سفارش خود را ثبت نمایید. توصیه می‌شود قبل از خرید، کیفیت برندهای مختلف را بررسی نموده و بهترین کیفیت را متناسب با پروژه خود انتخاب کنید.

برای اطلاع از قیمت تیرآهن 16 امروز به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.markazeahan.com/product-category/%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%87%D9%86/beams-16-prices/

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟