طریقه نصب درب ضدسرقت

در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه ی نصب درب ضدسرقت آشنا کنیم. نکاتی پیرامون این مطلب وجود دارد که بیان آن ها خالی از لطف نیست و قطعا شما را با هر آنچه لازم است بدانید آشنا می کند. این موضوع بیشتر برای افرادی حائز اهمیت است که قصد تعویض درب معمولی منزل یا محل کار خود را دارند. اولین سوالی که برای آنان پیش می آید این است که آیا نصب درب ضدسرقت با تخریب و بنایی همراه است یا خیر ؟

مراحل نصب درب ضدسرقت 

طریقه نصب درب ضدسرقت

هرچند برای نصب درب ضد سرقت روش‌ های متعددی وجود دارد. اما ما قصد داریم تا در این مقاله آسان‌ترین و متداول ترین روش‌ها را برای شما ذکر کنیم. شما می توانید با توجه به شرایط خودتان یکی از این روش‌ها را  انتخاب کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید. برای نصب درب اولین قدم مشخص کردن سایز درب و تکمیل سفارش مشتری با توجه به اندازه و فضای مد نظر مشتری است. این اندازه گیری باید کاملاً دقیق باشد تا درب به درستی در چارچوب خود قرار بگیرد. پس از یافتن اندازه های دقیق، می توانید سفارش ساخت خود را نهایی کنید.

ساخت و نصب چهارچوب درب ضد سرقت

برای نصب درب ضد سرقت به جای درب معمولی ، لازم است چهارچوب جدید نصب شود. بنابراین، در ابتدا با توجه به ابعاد درب ضد سرقت مدنظر مشتری، چارچوب درب ساخته می شود. معمولاً اندازه ی استاندارد چارچوب درب ضدسرقت،  8*4 یا 10*4 است و جنس آن از پروفیل های آهنی ساخته می‌شود.

نصب فریم درب ضدسرقت 

برای نصب فریم درب ضدسرقت، شما باید قبل از سفید کاری چارچوب را نصب کنید؛ پس از نصب چارچوب برای عایق‌ کاری درب باید به روی فریم آهنی یا همان چارچوب ضد زنگ بزنید.

هرچند گاهی هم دیده شده است که افراد برای تبدیل درب معمولی به درب ضدسرقت ،  درب را بر روی همان چهارچوب قدیمی نصب کرده اند؛ اما به نظر می رسد نصب چارچوب متناسب با درب ضدسرقت روش بهتری باشد.

نصب قفل و دستگیره درب ضدسرقت

طریقه نصب درب ضدسرقت

نصب قفل و دستگیره مرحله ی مهمی در نصب درب های ضدسرقت، به حساب می آید . این کار به صورت مجزا و جداگانه انجام می شود و روی درب نصب می گردد. کیفیت قفل ها و میزان استحکام آن ها بر کارایی آن ها اثرگذار است.

استفاده از دفترچه راهنمای درب ضدسرقت 

همیشه موقع خرید درب از فروشگاه های معتبر ، همراه با هر درب ضدسرقت یک دفترچه راهنما به مشتریان تحویل داده می شود. معمولاً در این دفترچه ها مراحل نصب درب ضدسرقت و قفل و دستگیره به جزئیات توضیح داده‌ شده است. قفل‌های مورد استفاده با دو پیچ محکم می‌شوند. بعد از آن وسیله ای شبیه به یک دوک نخ‌ریسی به دستگیره وصل می شود. مرحله ی بعد وصل کردن قفل داخلی درب است. پس از انجام این مراحل سراغ نصب لولا ها می رویم.

اندازه‌گیری و علامت زدن برای نصب لولا

در این مرحله با کمک یک دستیار تلاش کنید، درب را بر روی چهارچوب بگذارید. در عین حال باید یک شکاف 3 میلی‌ متری وجود داشته باشد، سعی کنید حتماً این شکاف وجود داشته باشد. اکنون باید محل لولا ها را با استفاده از یک مداد یا خودکار علامت بزنید.

شما در این مرحله به نصب لولاها رسیده اید، برای نصب حتماً از دریل و یک مته 2 میلی‌ متری کمک بگیرید. شما باید برای تمام  لولاها ، در بالا، پایین و وسط همین کار را انجام دهید.

در مورد افرادی که تمایل دارند تا درب معمولی خود را با درب ضدسرقت تعویض کنند، انجام مراحل زیر توصیه می شود. در ادامه به توضیح این مراحل می پردازیم.

نصب درب ضد سرقت به روش جوش دادن

طریقه نصب درب ضدسرقت

ابتدا باید درب فعلی را از جای خود بیرون بیاورید . پس از خارج کردن درب قبلی ، درب ضدسرقت جدید را به جای آن قرار دهید. حالا باید درب جدید را از طرفی که باله ندارد وارد چهارچوب کنید. اکنون وقت آن رسیده تا با دقت بسیار درب ضدسرقت را کاملاً تراز کنید. برای حصول اطمینان از کارکرد صحیح درب، چند بار آن را باز و بسته کنید و درب را آزمایش نمایید. این کار کمک می‌کند تا مطمئن شوید که آیا درب به‌ خوبی تراز شده است؟ و آیا به بهترین شکل باز و بسته می شود؟ حالا باید در سوراخ‌های معین شده در بخش داخلی چارچوب درب، چند خال‌ جوش بزنید و موقتاً درب را نصب کنید .

اکنون باید مجدداً وضعیت درب را بررسی کنید، اگر کاملاً از درستی شرایط نصب درب ضدسرقت تان، اطمینان حاصل کردید؛ اکنون می‌توانید جوشکاری را به‌ صورت کامل و اساسی به سرانجام برسانید. پس از پایان جوشکاری دقیق و کامل کار نصب درب به صورت همیشگی به پایان می رسد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟