انواع پارتیشن اداری + تفاوت انواع ها

انواع پارتیشن اداری + تفاوت انواع ها

پارتیشن های اداری در لیست پرکاربردترین تجهیزات اداری قرار دارند. کارکرد ویژه این محصولات موجب شده تا تنوع قابل توجهی از آنان روی کار بیایند. در ادامه به معرفی انواع پارتیشن و تفاوت آن ها می پردازیم.

معرفی انواع مختلف پارتیشن اداری

در یک نگاه کلی می توان انواع پارتیشن های اداری را در موارد زیر معرفی نمود.

پارتیشن اداری چوبی

از عموم پارتیشن ها اداری فارغ از نوع آن ها، به منظور تفکیک و جداسازی فضاهای اداری استفاده می شود. اما امروزه به انواع این محصولات کارکردهای متفاوتی اضافه شده که تا حد قابل توجهی قابلیت های این ابزار را افزایش داده است. یکی از همین نمونه ها ها، پارتیشن اداری چوبی است. استفاده از متریال چوب در پارتیشن، خواص زیادی به آن بخشیده است.

اول از همه آن را به یک عنصر دکوراتیو زیبا و طبیعی تبدیل کرده است. می توان از انواع محصولاتی که به سبک مدرن و یا کلاسیک طراحی شده در دکوراسیون های مدرن یا سنتی استفاده کرد. پارتیشن های چوبی قدرت زیادی در ایجاد حریم های شخصی دارند. متریال غیر شفاف چوب می تواند ضمن ایجاد یک دکور زیبا، حریم شخصی افراد را نیز به خوبی حفظ کند. علاوه بر این ها این تجهیزات عایق مناسبی برای صدا و حرارت نیز به حساب می آیند.

به ندرت از اتاقک هایی که به کمک پارتیشن های چوبی ساخته شده اند، صدا به سایر فضاها منتقل می شود. همچنین اتلاف حرارت در این گونه فضاها نیز به مراتب کم است. معمولاً تفکیک کردن فضای اداری با متریال چوب هزینه زیادی ایجاد می کند. البته بسته به کیفیت متریال چوب این هزینه کاملاً متفاوت خواهد بود.

انواع پارتیشن اداری + تفاوت انواع ها

انواع پارتیشن چوبی اداری

ترکیب متریال چوب با سایر متریال ها، علاوه بر تأثیر بر قیمت نهایی پارتیشن بر مشخصات آن نیز اثر می گذارد. در یک نگاه کلی می توان انواع نمونه ها چوبی را در موارد زیر معرفی نمود.

  1. پارتیشن چوبی ساخته شده از متریال چوب خالص و طبیعی
  2. پارتیشن چوبی تماماً MDF
  3. پارتیشن چوبی MDF و شیشه

پارتیشن اداری شیشه ای

یکی از پرکاربردترین انواع این نوع تجهیزات اداری، نمونه های شیشه ای هستند. پارتیشن های شیشه ای به واسطه قدرت بالایی که در ساخت دکورهای مدرن و مینیمال دارند، محبوب و پرطرفدار گشته اند. با اضافه کردن این نوع جداکننده به فضای اداری، می توان دکوراسیون آن را خاص و متمایز نمود. اما زیباسازی فضاهای اداری تنها کارکرد نمونه های شیشه ای نیست.

در صورتی که در ساخت این نوع پارتیشن از شیشه های دو جداره و ضخیم استفاده شود و طراحی و اجرای آن با دقت بالایی صورت بگیرد، محصول نهایی به یک مانع بزرگ در برابر انتقال صوت و حرارت تبدیل می شود. این دسته از محصولات جدا کننده با انتقال نور و تهویه به فضاهای مختلف، کلیه بخش های اداری را از این دو موهبت طبیعی بهره مند می سازند.

در حالیکه سایر نمونه ها همچون نمونه های چوبی منجر به انسداد نور و تهویه در برخی فضاها می شوند. در کنار تمام این ها، نصب پارتیشن های شیشه ای در فضاهای اداری کوچک و نقلی منجر به بهینه سازی فضا شده و به بزرگنمایی اتاق نیز کمک شایانی می کند. به همین خاطر است که معمولاً در تفکیک نمودن فضاهای کوچک، استفاده از متریال شیشه در اولویت قرار می گیرد. می توانید برای سفارش و اجرای بهترین نوع پارتیشن اداری به https://namadmemari.com/service/%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C مراجعه کنید.

انواع پارتیشن اداری + تفاوت انواع ها

انواع پارتیشن شیشه ای

تنوع قابل توجهی در میان این نوع محصول وجود دارد که می توان آن ها را در موارد زیر برشمرد:

  • شیشه ای فریم لس و فریم دار
  • شیشه‌ای تک جداره و دو جداره
  • شیشه ای ثابت و متحرک

تفاوت میان پارتیشن اداری شیشه ای و چوبی

تفکیک کننده های چوبی و اداری از نظر شکل ظاهری تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. این تفاوت ها شامل عملکرد آن ها و میزان قابلیت های آنان نیز می شود. یکی از بهترین تولید کننده پارتیشن اداری سطح جهان در https://portablepartitions.com.au/types-of-office-partitions/ تفاوت میان انواع پارتیشن اداری را در موارد زیر عنوان کرده است :

انواع پارتیشن اداری + تفاوت انواع ها

  • نمونه های های شیشه ای قابلیت انتقال نور و تهویه را به عموم فضاها دارند. در حالی که نمونه های چوبی موجب انسداد هوا و نور در یک فضا می شوند.
  • تفکیک کننده های اداری شیشه ای از نظر کارکرد به دو بخش ثابت و متحرک تقسیم می شوند، در حالی که پارتیشن های چوبی معمولاً به شکل ثابت اجرا می شوند.
  • جداساز های شیشه ای با وجود شرایط نگهداری سخت تر، قابلیت پاکسازی و ضد عفونی با آب را دارند. اما نمونه های چوبی با وجود شرایط نگهداری ساده، قابلیت چندانی در پاکسازی با آب ندارند.
  • نصب و اجرای تفکیک کننده های شیشه ای به مراتب ساده تر و کوتاه تر از نمونه های چوبی است.
  • با وجود اینکه هر دو محصول قابلیت زیادی در جلوگیری در انتقال صدا دارند، اما نمونه های شیشه ای اگر به شکل دقیق اجرا شوند، غیر قابل نفوذ بوده و محیط ایزوله تری می سازند.
  • یکی از برترین تولید کنندگان پارتیشن در https://mergeworks.com/blog/5-types-of-office-partitions-to-customize-your-workspaces/ 5 مدل از انواع پارتیشن اداری را معرفی کرده است، که از متریال چوب به شکلی متفاوت و خاص استفاده کرده و زیباترین پارتیشن های موجود در جهان را عرضه داشته است. اما به گفته این برند، از نظر شکل ظاهری، نمونه های شیشه ای شکل و شمایل مدرن تر و جذاب تری دارند. با این حال این یک امر سلیقگی است و یک اصل کلی نیست.
  • هزینه نصب و راه اندازی تفکیک کننده ها شیشه ای، نسبت به پارتیشن های چوبی، کمتر است.

نتیجه گیری

با انواع تفکیک کننده های چوبی و شیشه ای آشنا شدید. همانطور که متوجه شدید، یکی از بهترین نمونه های این محصول در سطح جهان، پارتیشن های شیشه ای هستند که قابلیت های ویژه دارند.

 

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟