آشنایی با سازه ال اس اف

آشنایی با سازه ال اس اف

سازه ال اس اف که نام دیگر آن ساختار اسکلت سبک میباشد نمونه‌ای از سازه هایی هستند که در ساخت آنها قطعات به وسیله‌ی پیچ و مهره به هم متصل میشوند. قطعات به کار رفته در سازه های ال اس اف هزینه‌ی بالایی دارند و گول این را نخورید که مصالح ساختمانی مورد استفاده در صنعت ساختمان گران تر از سازه های ال اس اف میباشد.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین سازه های ال اس اف و بتنی انجام دهیم لازم به ذکر است که بدانید در سازه ال اس اف تمامی دیوار های جانبی به همراه تیغه های پارتیشن همزمان با نصب سازه اجرا می‌شود. در این سازه ها تمام قاب و فریم در و پنجره اجرا می‌شود. همچنین در ایم نوع سازه ها برخلاف نمونه بتنی نیازی به اجرای وال پست نیست. از مزایای خوب این سازه ها این است که بدون اینکه خسارتی به آن وارد شود در هر زمان می‌توانید آن لا جابه‌جا کنید و به مکانی دیگر ببرید و در صورت تغییر چیدمان می‌توان از قطعات گالوانیزه استفاده کرد. اگر به دنبال خرید این نمونه سازه هستید و بدنبال قیمت سازه ال اس اف می باشد به سایت فامکو سازه بعنوان نمایندگی سازه ال اس اف مراجعه کنید.

مزایا و قیمت تمام شده سازه ال اس اف

سازه های ال اس اف دارای مزایای فراوانی میباشد که امروزه باعث محبوبیت زیادی در بین افراد شده است. یکی از مهمترین مزایای این سازه ها سرعت ساخت آن میباشد. این سازه ها نسب به سازه های بتنی در کوتاه ترین زمان و با سرعت بیشتری و در عین حال کیفیتی بالا ساخته می‌شود البته ناگفته نماند که ساخت این گونه سازه های نیز به افراد کاربلد و متخصص نیاز دارد. مزایای دیگر آن مقاومت بالای این سازه ها در برابر زلزله میباشد.‌

طراحی این سازه ها به گونه‌ای میباشد که در هنگان زلزله تنش وارده به ساختمان بین تمامی قطعات به کار رفته در آن پخش می‌شود و از ریزش آن جلوگیری می‌شود. ساخت این سازه ها در هر مکانی امکان پذیر میباشد حتی مناطقی با دسترسی سخت.‌ در برابر شرایط آب و هوایی مختلف نیز مقاومت لازم را دارند و عایق صوت نیز میباشند. با توجه به تمامی مزایای این سازه ها اگر یه دنبال خرید یکی از آنها با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب هستید به سایت فامکوسازه مراجعه کنید و با شماره موجود در سایت جهت آگاهی از اطلاعات لازم برای خرید تماس بگیرید.

آشنایی با سازه ال اس اف

مزایای سازه ال اس اف

اشاره کردیم این سازه دارای مزایای بسیار زیادی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. این سازه مقاومت بسیار زیادی دارد؛ زیرا از فولاد ساخته شده است. فولاد گالوانیزه که در برابر خوردگی مقاوم است؛ بنابراین در مناطق مرطوب و آب و هوای شرجی در برابر زنگ زدگی مقاومت کافی را دارد. این سازه با مرور زمان دچار تغییر شکل و اندازه نمی شود. تولید قطعات در کارخانه با کیفیت و دقت بالا به شکل یکدست و یکنواخت صورت می گیرد که خود این عوامل باعث می شود تا عمر سازه افزایش یابد.

استحکام این سازه بسیار زیاد است و برای مناطقی که تحت تاثیر نیروی های احتمالی مانند زلزله هستند بسیار مناسب است. ای ال اف از فولاد آلیاژی سبک است و سازه نهایی دارای وزن بسیار کمی خواهد بود. این به این معناست که این سیستم در مناطقی که خاک سست دارند نیز قابل استفاده است. البته در این سیستم پروژه ها با سرعت زیاد انجام می شوند در نتیجه در مواقع ضروری می توان به سرعت این است ساخت و ساز را انجام داد.

بارزترین مزایایی که این ساختمان ها دارند جنبه های زیست محیطی است. در این شیوه هنگام ساخت و ساز مصالح کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در نتیجه کمتر از منابع طبیعی استفاده می شود. بازیافت و قابلیت استفاده مجدد در فولاد بیشتر از ۹۵ درصد است و اجزای این سازه به راحتی بازیافت می شوند. در نتیجه مجدداً قابل استفاده هستند.

در هنگام تخریب این سازه ها به راحتی این سازه از یکدیگر جدا می شوند و عملیات تخریب در مقایسه با ساختمان های ساخته شده به روش سنتی ساده تر انجام می شود. تعادل سازه ال اس اف در مقایسه با روش‌های سنتی بیشتر است زیرا این قطعات در کارخانه با کنترل کیفی بالا تولید می شوند.

علاوه بر مزایا دارای معایبی هم هست. از معایب  این سازه می توان به کاهش تاثیر رفتار حرارتی و کاهش راندمان انرژی اشاره کرد. این موضوع باعث افزایش مصرف انرژی و هزینه ها خواهد شد. وجود پل های حرارتی نیز باعث میشود آسایش ساکنین مختل شود. البته اگر اجرای دقیق سازه فولادی می تواند از ایجاد این مشکلات جلوگیری کند.آشنایی با سازه ال اس اف

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟