انواع قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان و مزایای آن

انواع قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان و مزایای آن

احساس آرامش و امنیت یکی از مهم‌ترین نیازهای انسانی است و به همین دلیل هزاران سال است که مردم در هر کجای دنیا و با هر فرهنگی سعی می‌کنند به روش‌های مختلف، امنیت خود و خانواده‌شان را حفظ کنند. در این میان، جلوگیری از ورود دزد یا افراد غریبه به خانه یکی از مهم‌ترین اقدامات برای افزایش حس امنیت و آرامش است. خوشبختانه در حال حاضر با تولید و ورود قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان، مشکلات به میزان قابل توجه‌ای کم و احتمال دزدی نیز کاهش یافته است.

قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان، بر خلاف قفل‌های معمولی به راحتی باز نشده و نمی‌شکند. این قفل‌ها با مکانیزم‌های خاص و پیچیده، درب را بسیار محکم به چارچوب متصل می‌کنند. در این شرایط سارقان برای ورود به خانه مجبور به شکستن درب خواهند بود که این امکان هم در خانه‌های آپارتمانی فراهم نیست. این قفل‌ها دارای انواع متنوعی می‌باشند که هر کدام ویژگی و مزایای خاص خود را برای کاربران ارائه می‌کنند.

به عنوان مثال بسیاری از قفل‌های ضد سرقت که دیجیتالی می‌باشند، در برابر شکسته شدن و آتش سوزی هم مقاوم هستند و در صورت بروز این اتفاقات، می‌توانند آلارم خود را فعال کرده و به شما درباره ورود افراد هشدار بدهند. در ادامه، انواع قفل ضد سرقت و بهترین مدل آن را به شما معرفی خواهیم نمود تا بتوانید بهترین روش را برای جلوگیری از ورود افراد غریبه به منزل خود، انتخاب کنید.

انواع قفل درب ورودی ساختمان؛ سپر محافظت از خانه شما

هنوز هم در بسیاری از خانه‌ها از قفل‌های قدیمی استفاده می‌شود که ضد سرقت نیستند. این در حالی است که در خانه‌های نوساز، معمولا به سراغ قفل‌های معمولی قبلی نمی‌روند و از انواع قفل ضد سرقت استفاده می‌کنند.

انواع قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان و مزایای آن

البته تنها ویژگی قفل‌های ضد سرقت، مقاومت آنها در برابر ورود غیرقانونی به خانه نیست؛ بلکه این قفل‌ها در ایجاد ظاهری زیباتر و شیک‌تر هم نقش بسیار مهمی دارند. حتی برخی از مدل‌های قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان، دارای مزایای دیگری نیز می‌باشند. از جمله معروف‌ترین و محبوب‌ترین قفل‌ های ضد سرقت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قفل ضد سرقت دیجیتالی
  • قفل‌ های ضد سرقت تک زبانه
  • قفل‌ های ضد سرقت چند زبانه
  • قفل‌ های ضد سرقت آژیردار
  • قفل‌ های ضد سرقت هوکی شکل

قفل‌ های ضد سرقت درب ورودی آپارتمان، با استفاده از جنس‌های مستحکم ساخته می‌شوند تا به راحتی در برابر هر گونه فشار مقاوم باشند. از سوی دیگر، فرایند ساخت این قفل‌ها هم پیچیده است و با استفاده از ابزارهای دقیق و در محیط‌های خاص با دقت بسیار بالا تولید می‌شود. در ادامه به معرفی یکی از انواع قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان که می‌تواند امنیت بالاتری را برای ساختمان شما ایجاد نماید، خواهیم پرداخت.

قفل هوشمند، بهترین قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان

می‌توان گفت که از کاربردی‌ترین قفل‌های ضد سرقت، قفل هوشمند یا دیجیتال است. این قفل‌ها مدل‌های بسیار متنوعی دارند و در منازل مسکونی، شرکت‌ها و ادارات، واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و حتی مناطق نظامی کاربرد دارند.

انواع قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان و مزایای آن

قفل‌های ضد سرقت هوشمند، علاوه بر دقت و ضریب امنیت بالا، امکانات دیگری هم دارند که در ادامه به این مزایا خواهیم پرداخت:

امکان اتصال قفل هوشمند به سایر سیستم‌های خانه هوشمند

همان طور که می‌دانید؛ در حال حاضر سیستم‌های مربوط به خانه هوشمند بسیار پرطرفدار هستند. قفل‌های هوشمند هم می‌توانند به این سیستم‌ها متصل شده و کار شما را راحت‌تر کنند. با کمک این سیستم‌ها، شما می‌توانید تعیین کنید که چراغ‌ها و وسایل گرمایشی به طور خودکار بعد از خروج شما از منزل خاموش شوند یا یک چراغ در طول شب روشن بماند تا احتمال ورود سارقان کمتر شود.

کنترل امنیت از راه دور

با استفاده از قفل ضد سرقت هوشمند، دیگر نیازی به آمدن تا درب منزل ندارید! با کمک تلفن همراه یا تبلت و اپلیکیشن مخصوصی که روی آن نصب شده، می‌توانید از هر کجا قفل بودن درب را امتحان کرده و اگر کسی پشت درب مانده؛ درب را برایش باز کنید.

عدم نیاز به کلید

قفل‌های ضد سرقت هوشمند یا دیجیتال، نیازی به استفاده از کلید ندارند و این مسئله احتمال شکستن یا گم شدن کلید را هم کاهش می‌دهد. در این قفل‌ها از تکنولوژی‌های روز دنیا برای باز نمودن درب استفاده می‌شود. که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع قفل درب ضد سرقت هوشمند

حالا که با مزایای فوق‌العاده این قفل‌ها آشنا شدید؛ نوبت به معرفی مدل‌های متنوع آن می‌رسد. قفل‌های دیجیتال چند مدل محبوب و پر استفاده دارند که عبارتند از: قفل ضد سرقت اثر انگشتی، قفل ضد سرقت کارتی و قفل ضد سرقت رمزی.

انواع قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان و مزایای آن

شاید مدل کارتی را در هتل‌ها و یا واحدهای اداری و تجاری دیده باشید. این قفل‌ها که از تکنولوژی RFID استفاده می‌کنند، با یک کارت مخصوص باز می‌شوند و تنها فردی که این کارت را داشته باشد قادر به ورود به خانه خواهد بود.

قفل درب ضد سرقت اثر انگشتی هم یکی دیگر از مدل‌های بسیار پرکاربرد مخصوصا در خانه‌ها و منازل مسکونی است. این قفل‌ها علاوه بر زیبایی ظاهری، از تکنولوژی بیومتریک استفاده می‌کنند و امنیت بسیار بالایی هم دارند. شما در مورد قفل درب ضد سرقت اثر انگشتی، نیازی به استفاده از کلید ندارید و کافی است یک بار اثر انگشت خود یا سایر اعضای خانواده را ثبت کنید تا تنها با همین اثر انگشت‌ها درب ورودی، باز شود. علاوه بر این امکانات، این قفل‌ها معمولا مجهز به سنسورهای اعلام حریق، سیستم ضد شوک و قفل کودک می‌باشند که هر کدام مزایایی را برای ساکنان ساختمان به همراه خواهند داشت.

حال که با انواع قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان آشنا شدید، بهتر است بدانید که برند کاداس یکی از ارائه دهندگان قفل ضد سرقت هوشمند می‌باشد که بصورت تخصصی در این حوزه مشغول به کار است. این برند توانسته به عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای حوزه امنیت ساختمان شناخته شود که با ارائه بهترین قیمت قفل رمزدار درب ضد سرقت، قفل اثر انگشتی، کارتی و سایر قفل‌ها کاربران بیشتری را به سوی خود جلب نماید.

انواع قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان و مزایای آن

قفل ضد سرقت درب چوبی

در بسیاری از خانه‌ها، هنوز از درب‌های قدیمی چوبی استفاده می‌شود که ورود از طریق آنها راحت‌تر است. اگرچه برای بالا بردن امنیت خانه بهتر است از درب‌های مستحکم استفاده کنید؛ اما با استفاده از یک قفل ضد سرقت روی این درب‌ها، می‌توانید احتمال ورود سارقان را به منزل تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. بنابراین اگر از درب قدیمی چوبی استفاده می‌کنید؛ حتما با مشورت با یک فرد متخصص، قفل ضد سرقت مناسب را روی آن نصب کنید تا امنیت خانه شما بیشتر شود.

کلام آخر

حال که با انواع قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان آشنا شده‌اید و دوست ندارید همیشه با ترس ورود سارقان به منزل دست و پنجه نرم کنید؛ بهترین راه استفاده از قفل ضد سرقت دیجیتالی می‌باشد. همانطور که گفته شد این قفل‌ها مزایای متعددی در جهت بالا بردن امنیت ورودی ساختمان شما ایفا خواهند نمود.

برند کاداس ایران یکی از ارائه دهندگان اصلی قفل هوشمند کاداس در ایران می‌باشد. این برند نمایندگی مستقیم فروش محصولات کاداس است که بدون واسطه و با بهترین قیمت محصولات قفل دیجیتال کاداس را به مشتریان عرضه می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این محصولات به سایت کاداس به نشانی اینترنتی www.kaadas.ir مراجعه نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟