دستورالعمل جامع انتخاب لامپ ال ای دی

شما متراژ بگید، ما لامپ پیشنهاد کنیم { دستورالعمل جامع انتخاب لامپ ال ای دی + 4 ملاک مؤثر}

لامپ آشپزخانه‌تان سوخته است؟ فقط کافی است متراژ محیط مورد نیازتان را به طور تقریبی در ذهن داشته باشید. در این متن تمام اطلاعات مورد نیاز برای خرید لامپ ال ای دی وجود دارد. حالا چرا لامپ ال ای دی؟ چون به اعتقاد تمام متخصصین، لامپ ال ای دی جهشی بزرگ در صنعت لامپ بود و از تمام نسل‌های گذشته مزیت‌های بیشتری دارد. اینجا متوجه می‌شوید که بعد از سوختن لامپ آشپرخانه، اتاق خواب، حمام یا هر جای دیگر، چه لامپی بخرید. بر اساس چهار ملاک اصلی توان، شدت، دما و رنگ نور لامپ، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

 دستورالعمل جامع انتخاب لامپ ال ای دی

لامپ مناسب در یک نگاه

دستورالعمل جامع انتخاب لامپ ال ای دی

رنگ نور

بر اساس مقاله “تأثیرات روان‌شناختی نور و رنگ” در “سایت TCPI”، رنگ نور می‌تواند تأثیر زیادی بر روی خلق‌وخو، سطح انرژی و سطح کلی رفاه زندگی داشته باشد. همچنین در مقاله “رنگ‌ها و نور” از سایت “Science Learning Hub”، هر کدام از رنگ‌های نور گرم، سرد و طبیعی می‌تواند بر روی افراد تأثیرگذار باشد:

دستورالعمل جامع انتخاب لامپ ال ای دی

رنگ نور گرم (قرمز، نارنجی و زرد):

معمولاً نور گرم با احساس شادی، راحتی و آرامش در ارتباط است. این نور می‌تواند در اتاق خواب مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین نور گرم در بخش غذاخوری منزل نیز می‌تواند کاربرد داشته باشد و باعث تحریک اشتهای افراد شود.

پیشنهاد: به‌طور کلی تمام انواع لامپ ال ای دی آفتابی از جمله لامپ هالوژن اس ام دی سیماران گزینه‌های مناسبی هستند.

دستورالعمل جامع انتخاب لامپ ال ای دی

رنگ نور سرد (آبی، سبز، زرد):

اغلب نور سرد با هشیاری بالا، افزایش انگیزه، متمرکز شدن و مولّد بودن می‌شود. این نور می‌تواند در دفتر کار و اداره مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین با توجه به انرژی‌زا بودن نور سرد، در باشگاه یا مجموعه ورزشی نیز کاربرد دارد.

پیشنهاد: مانند لامپ‌های با رنگ نور گرم، برای تمام انواع لامپ ال ای دی را می‌توانید با نور سرد تهیه نمایید.

دستورالعمل جامع انتخاب لامپ ال ای دی

رنگ نور طبیعی (نور سفید که تداعی نور خورشید است):

رنگ نور طبیعی بهترین گزینه برای بیشتر فضاها است. با توجه به تعادل نور طبیعی، این نور برای تمام انواع فعالیت‌های روزمره مناسب است. همچنین نور طبیعی باعث تنظیم ساهت خوابی بیولوژیک بدن می‌شود. نور سفید هم می‌تواند باعث افزایش هشیاری و انواع هیجانات مثبت شده و هم با کاهش استرس و بهبود خواب همراه است.

نکته: البته باید توجه داشت که تأثیر رنگ نور بر روی هر فردی نسبت به فرد دیگر متفاوت است. بعضی افراد حساسیت بیشتری نسبت به نور نشان می‌دهند.

پیشنهاد: نسل‌های جدید لامپ ال ای دی با بهره‌گیری از نور گرم و سرد به طور مشترک، نور سفید تولید می‌کنند.

دستورالعمل جامع انتخاب لامپ ال ای دی

توان لامپ

وقتی از فروشنده لامپ ال ای دی درخواست می‌کنید، اولین سؤال او از شما این است که لامپ ال ای دی چند وات نیاز دارید؟ اینجا به شما نشان خواهیم داد که برای هر بخش از منزل لامپ ال ای دی چند وات مناسب است:

  • اتاق خواب: 19.68 الی 32.8 وات در هر متر ( پس اگر اتاق خواب شما 3 متر مربع است، میزان توان لامپ مورد نظرتان می‌تواند 59.04 وات الی 98.4 وات باشد).

پیشنهاد: لامپ 20 وات حبابی شرکت لامپ نور یا برای استفاده لوستر 4 یا 5 لامپ 7 وات اشکی شفاف شرکت سیماران

  • اتاق پذیرایی و نشیمن: 26.24 الی 39.36 وات در هر متر

پیشنهاد: 4 لامپ ال ای دی 100 وات استوانه ای شرکت لامپ نور برای یا چند لامپ هالوژنی اس ام دی 6 وات سیماران

  • آشپزخانه: 32.8 الی 49.2 وات در هر متر

پیشنهاد: لامپ ال ای دی 35 وات حبابی شرکت لامپ نور

  • اتاق خواب: 26.24 الی 32.8 وات در هر متر

پیشنهاد: لامپ ال ای دی 35 وات حبابی شرکت لامپ نور

دفتر کاری: 30.04 الی 36.051 وات در هر متر

پیشنهاد: لامپ ال ای دی استوانه ای 35 وات شرکت لامپ نور

دمای لامپ

برای انتخاب لامپ مناسب، دمای نور تولید شده از لامپ هم اهمیت دارد. لامپ‌های داغ‌تر (4000 تا 6500 کلوین) باعث استراحت و ایجاد آرامش می‌شوند؛ در حالیکه لامپ‌های سردتر انرژی‌زاتر و تحریک‌کننده (2700 تا 3000 کلوین) هستند.

برای استفاده از لامپ ال ای دی با دمای پایین در فضاهایی که کنترل دما از اهمیت بیشتر برخودار است مانند دفتر محل کار، بطور کلی لامپ هالوژنی سیماران از نوع اس ام دی یا سی او بی را پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر میزانی افزایش حرارت تأثیر چندانی بر عملکرد شما ندارد، لامپ استوانه ای ال ای دی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

شدت نور

میزان نور مورد نیاز برای هر متر از خانه، به هدف استفاده از آن بخش منزل و فعالیتی که در آن بخش قرار است انجام شود برمی‌گردد. در این مقاله راهنمایی‌هایی کلی اما کاربردی ارائه می‌شود:

  • فضای هال در منزل: برای هر متر نیاز به لامپی با 100 الی 200 لومن بر وات شار نوری دارید (برای مثال اگر پذیرایی شما 12 متر مربع است، به لامپ‌هایی با شار نوری بین 1200 تا 2400 لومن بر وات نیاز دارید).

پیشنهاد: اگر جلوه دکوراتیو برای شما مهم باشد، 4 لامپ هالوژن اس ام دی با شار نوری 530 می‌تواند فوق‌العاده باشد. استفاده از دو لامپ 40 وات ال ای دی استوانه ای نیز مناسب است.

  • فضای پذیرایی یا ناهارخوری در منزل: برای هر متر نیاز به لامپی با 200 الی 300 لومن بر وات شار نوری دارید (برای مثال اگر ابعاد پذیرایی شما 35 مترمربع باشد، نیاز به لامپ یا لامپ‌هایی با 7000 تا 10500 لومن شار نوری دارید).

پیشنهاد: یک لامپ لا ای دی 100 وات استوانه ای شرکت لامپ نور با 9000 لومن می‌تواند به طور کلی نیاز پذیرایی را برآورده کند. اگر برای لوستر مورد نظر دارید نیز لامپ 5 لامپ ال ای دی 20 وات هر کدام با 2000 لومن گزینه مناسبی هستند.

  • فضای آشپزخانه در منزل: برای هر متر نیاز به لامپی با 300 الی 400 لومن شار نوری دارید.

پیشنهاد: یک لامپ 20 وات حبابی با 2000 لومن

  • فضای اتاق‌خواب در منزل: برای هر متر نیاز به 100 الی 200 لومن شار نوری دارید.

پیشنهاد: یک لامپ ال ای دی استوانه ای با 2700 لومن

  • فضای دفتر محل کار در منزل: برای هر متر نیاز به 300 الی 400 لومن شار نوری دارید.

پیشنهاد: دو عدد لامپ 35 وات استوانه ای یا یک لامپ ال ای دی70 وات استوانه ای

  • فضای سرویس بهداشتی: برای هر متر نیاز به 200 الی 300 لومن شار نوری دارید.

پیشنهاد: یک عدد لامپ حباب دار مات ال ای دی 12 وات

  • فضای راهرو: برای هر متر 50 الی 100 لومن شار نوری دارید.

پیشنهاد: یک عدد لامپ حبابی 9 وات با 810 لومن شار نوری

نکته: باید توجه داشت که این اطلاعات کلی بوده و مسائلی مانند پنجره و میزان دسترسی به نور طبیعی منزل در نظر گرفته نشده است.

برچسب ها : لامپ هالوژن سیماران,لامپ هالوژنی سیماران,لامپ هالوژن اس ام دی,لامپ ال ای دی

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟