بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی: مراحل و شیوه اجرا

بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی: مراحل و شیوه اجرا

بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی مورد توجه بسیاری از افراد در ایران است. اغلب استرس زا، پرهزینه و وقت گیر است. به همین دلیل مهم است که با یک پیمانکار باتجربه شریک شوید که با شما همکاری کند تا اهداف شما را درک کند، به بودجه شما احترام بگذارد و بتواند در یک جدول زمانی توافق شده کار کند. ناگفته نماند که برای بازسازی کامل خانه به یک مدیر پروژه عالی نیز نیاز دارید تا تمام قطعات متحرک را هماهنگ کند. با تیم مناسب، رسیدگی به یک پروژه بزرگ مانند بازسازی کامل خانه قابل مدیریت تر و در نهایت لذت بخش خواهد بود.

در این راهنما، ما مراحل اصلی بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی را شرح خواهیم داد، از جمله:

چگونه برای بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی برنامه ریزی کنیم؟

موفقیت هر پروژه با میزان نزدیکی نتیجه نهایی به اهداف شما تعریف می شود. به همین دلیل، ایده خوبی است که قبل از شروع هر گونه بازسازی خانه، اهداف خود را به وضوح شناسایی کنید. مثالها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش ارزش ملک شما
  • کاهش هزینه های انرژی
  • راحت تر کردن خانه برای زندگی
  • تطبیق خانه شما با زندگی تغییر می کند

به عنوان مثال، برای کاهش هزینه های انرژی، باید به تنظیمات گرمایش و تهویه و همچنین عایق کاری خانه خود بپردازید.

محدوده بازسازی خانه شما در سبک سنتی

بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی: مراحل و شیوه اجرا

در محدوده کاری که می توانید در حین بازسازی خانه قدیمی به سبک سنتی انجام دهید، بازسازی های جزئی، استاندارد و عمده وجود دارد.

جزئی شامل:

  • تازه کردن رنگ
  • تعویض درب ها
  • تعویض/به روز رسانی پریزهای برق

استاندارد شامل:

  • تعویض کف
  • بازسازی و/یا تغییر مکان آشپزخانه یا حمام شما
  • تعویض درب و پنجره
  • اصلاح جزئی سیستم های برق و لوله کشی

بازسازی خانه کلی:

  • تبدیل خانه چند واحدی به خانه تک خانواده
  • اصلاح کامل سیستم های برق و لوله کشی
  • ارتقاء عایق
  • تغییر عناصر باربر
  • تعویض پاکت بیرونی خانه

بازسازی های جزئی و بسیاری از موارد استاندارد نیازی به معمار، مهندس سازه یا تکنسین ندارند. تعمیرات اساسی تقریباً همیشه به حداقل یکی از این متخصصان نیاز دارد.

کی باید برنامه ریزی بازسازی خانه به سبک سنتی را شروع کنیم؟

بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی: مراحل و شیوه اجرا

اگر به نقشه هایی نیاز دارید که توسط یک معمار، تکنسین، طراح یا مهندس طراحی شده و توسط شهر شما تایید شده باشد، حداقل 4 تا 6 ماه قبل از شروع ساخت و ساز به خود فرصت دهید. هنگامی که یک بازسازی اساسی را شروع می کنید که کل خانه یا چندین اتاق شما را شامل می شود، بهتر است عجله نکنید.

به شدت توصیه می شود که قبل از بازسازی در خانه خود زندگی کنید. این به شما حس خوبی از نحوه استفاده از فضا و محل کمبود خانه شما می دهد. اگر خانه‌ای قدیمی می‌خرید که به کار زیادی نیاز دارد و غیرقابل زندگی است، ممکن است این کار ممکن یا مطلوب نباشد.

آیا برای بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی به مجوز نیاز دارم؟

در حالی که شهرهای مختلف نیازمندی های متفاوتی دارند، اگر قصد دارید کل خانه را با طرح های معمار و/یا مهندس بازسازی کنید، به احتمال زیاد به مجوز نیاز خواهید داشت. همچنین این احتمال وجود دارد که برای هرگونه تغییر بیرونی مجوز نیاز داشته باشید.
اگر خانه شما قدیمی و تاریخی یا در منطقه ای با قوانین همگن تلقی می شود، روند مجوز ممکن است بیشتر از حد متوسط ​​طول بکشد.

چه زمانی باید یک پیمانکار برای بازسازی منزل خود استخدام کنیم؟

اگر پروژه شما به برنامه های حرفه ای و مجوز نیاز دارد، بهتر است قبل از گرفتن قیمت از یک پیمانکار منتظر بمانید تا نقشه ها ترسیم و به شهر ارسال شود.

چگونه برای بازسازی خانه خود بودجه تعیین کنید

میانگین بازسازی کل خانه برای یک خانه مجزا با 3 اتاق خواب، می تواند متناسب با سلیقه و استفاده از مواد مختلف متفاوت باشد. همانطور که گفته شد، این قیمت بسته به محدوده کار، هزینه مواد و بازار عمومی شما می تواند متفاوت باشد. در مناطقی که قیمت خانه بالاتر است، هزینه های بازسازی ساختمان نیز بیشتر از شهرهایی با قیمت خانه پایین تر است.

تامین مالی بازسازی خانه شما

بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی: مراحل و شیوه اجرا

بسته به اینکه خانه شما در کجا واقع شده است و بازسازی خانه قدیمی به سبک سنتی ، چندین انگیزه و تخفیف وجود دارد که می توانید به آنها توجه کنید. به طور معمول آنها مشوق هایی برای بهره وری انرژی، برای ساختمان های جدید، برای ساختمان های میراثی، برای صاحب خانه های جدید و برای خانواده های کم درآمد خواهند داشت.

اگر یک وام مسکن سنتی بانکی برای خانه خود دارید، برنامه هایی وجود دارد که به شما کمک می کند هزینه بازسازی خود را بپردازید. با نرخ های بهره پایین، تامین مالی مجدد می تواند گزینه جذابی باشد. بسیاری از بانک ها همچنین به شما اجازه می دهند وام مسکن خود را با خط اعتباری سهام خانه ترکیب کنید. این بدان معنی است که شما می توانید درصد معینی را بیش از قیمت بازار خانه خود وام بگیرید. همانطور که وام مسکن خود را پرداخت می کنید، پول بیشتری برای وام گرفتن تحت این طرح دارید.

اگر بتوانید هزینه بازسازی خود را کاملاً نقدی تأمین کنید، عالی است! هنوز راه‌هایی برای کمک به توزیع پرداخت‌ها در مورد موارد خاصی مانند مواد وجود دارد. برخی از فروشگاه‌های بزرگ و/یا سخت‌افزار دارای کارت‌های اعتباری هستند که به شما امکان می‌دهد هم‌اکنون خرید کنید و ظرف یک سال یا چند ماه بدون هیچ سودی پرداخت کنید. زمانی که نیاز دارید برای مصالح ساختمانی، هزینه‌های حرفه‌ای، مجوزها و هزینه‌های پیمانکاری به‌طور هم‌زمان بپردازید، دانستن اینکه می‌توانید بعداً برخی از هزینه‌ها را واگذار کنید، می‌تواند تسکین بزرگی باشد.

نحوه ارتباط با پیمانکار خود در حین بازسازی

مهارت های ارتباطی خوب ویژگی بارز یک پیمانکار عالی است. در حین بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی، حتی زمانی که به طور دقیق برنامه ریزی شده باشد، اتفاقات برنامه ریزی نشده ای رخ خواهد داد. پیمانکار شما از طریق مدیر پروژه شما باید هر تغییری در طرح را به صورت مکتوب ثبت کند. اگر صاحب خانه تصمیم دارد به این محدوده اضافه کند، باید به خوبی مستند شود تا از هر گونه اختلافی در این زمینه جلوگیری شود.

در حالی که ارتباط بین پیمانکار بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی و صاحب خانه مهم است، همچنین مهم است که پیمانکار را تحت فشار قرار ندهید یا بالعکس. به عبارت دیگر، مبادله چندین پیام متنی یا ایمیل در روز با پیمانکار شما ممکن است مفیدترین نباشد. با پیمانکار خود مشخص کنید که کدام روش برای همه طرفین بهتر است و مطمئن شوید که همه چیز را به صورت مکتوب دریافت کنید. بسته به بسته انتخابی شما، مدیر پروژه شما برای همه ارتباطات در جریان است و بازدیدهای هفتگی از خانه را انجام می دهد تا مطمئن شود همه چیز به خوبی اجرا می شود.

بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی: مراحل و شیوه اجرا

جمع بندی: بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی ایرانی

بسیاری از هم وطنان ما دوست دارن خانه خود را به صورت سنتی تزئین کنند. بازسازی خانه های قدیمی به سبک سنتی می تواند برای شما هزینه بر باشد. آتلیه معماری مسعودیان مجری طرح های بازسازی ساختمان و خانه می تواند بهترین پیشنهاد را به شما در این زمینه بدهد. طراحی انواع دکوراسیون منزل شامل پذیرایی، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام و … را از ما بخواهید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟