بررسی کامل علت آب دادن کولر گازی

معمولا افراد با فرا رسیدن فصل تابستان و شروع گرما اقدام به سرویس وسایل سرمایشی مانند کولر گازی می کنند. سرویس کولر گازی یکی از اقداماتی است که حتما باید به صورت منظم و دوره ای انجام شود، در غیر این صورت ممکن است دچار مشکلاتی نظیر چکه کردن و آب دادن کولر گازی شود. در ادامه این مطلب قصد داریم این مشکل را به صورت کاملا تخصصی مورد بررسی قرار دهیم بنابراین تا انتها با ما همراه باشید و از علت آب دادن کولر گازی مطلع شوید.

بررسی کامل علت آب دادن کولر گازی

علت آب دادن کولر گازی

چکه کردن و آب دادن کولر گازی از مشکلات عمده ای است که ممکن است برای کولر گازی شما اتفاق بیفتد که می تواند علل متعددی مانند تخلیه نشدن آب کولر گازی، مشکلات فنی، نصب نادرست و موارد دیگر را داشته باشد. با مشاهده این مشکل لازم است هر چه سریع تر اقدام به تعمیر آن نمایید زیرا ممکن است باعث خرابی های بیشتر شود و هزینه های احتمالی را افزایش دهد.

مشکل در شلنگ تخلیه آب

یکی از دلایل تخلیه نشدن آب کولر گازی مسدود شدن شیلنگ تخلیه آب؛ تا شدن شلنگ و یا موقعیت نامناسب آن می باشد. پس از آن که آب در سینی درین جمع شود این لوله تخلیه آب (لوله درین) است که آب جمع شده را به محیط بیرون هدایت می کند. در صورتی که برای شلنگ تخلیه مشکلی ایجاد شود باعث آب دادن کولر گازی می شود که با باز کردن قاب، دسترسی لازم را به پنل داخلی پیدا خواهید کرد و می توانید در صورت داشتن تخصص، اقدامات لازم جهت رفع مشکل را انجام دهید.

خراب شدن پمپ تخلیه آب

آب دادن کولر گازی ممکن است به دلیل خراب شدن پمپ تخلیه آب باشد. این پمپ وظیفه تخلیه کامل آب و همچنین جلوگیری از نشت آب را بر عهده دارد. محل قرارگیری پمپ تخلیه زیر کویل کولر گازی می باشد که ممکن است بر اثر تجمع آلاینده ها و گرد و غبار باعث خرابی شده باشد. جهت رفع این مشکل لازم است از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

کمبود گاز کولر گازی

در صورتی که کولر گازی دچار کمبود گاز شود علاوه بر این که در سیکل تبرید تراکمی اختلال ایجاد می کند، باعث آب دادن کولر گازی می شود. کمبود گاز در کولر گازی باعث برفک در لوله ها و پنل کولر گازی می شود و زمانی که دستگاه کار نمی کند، برفک ها آب می شوند و از پنل اسپلیت خارج می شود. جهت رفع این مشکل پس از آنکه مطمئن شدید نشتی وجود ندارد، لازم است شارژ گاز دستگاه، توسط تکنسین انجام شود.

بررسی کامل علت آب دادن کولر گازی

فرسودگی فیلترهای تصفیه هوا

یکی دیگر از علل آب دادن کولر گازی مشکل در فیلترهای تصفیه هوا می باشد که ممکن است کهنه شدن یا کثیف شدن این فیلترها باشد. در صورت بروز این مشکل، انتقال جریان هوا و فرآیند تصفیه هوا با مشکل رو به رو خواهد شد و متعاقبا احتمال تشکیل برفک در دستگاه وجود دارد که پس از خاموش شدن کولر گازی، برفک ها آب شده و موجب آب دادن کولر گازی می شود. جهت رفع این مشکل می توانید فیلترها را به وسیله یک دستمال یا فرچه تمیز نمایید و در صورتی که فیلترها فرسوده و کهنه شده اند آن ها را تعویض کنید.

دمای پایین محیط

دمای پایین و هوای سرد محیط می تواند باعث بروز این مشکل شود زیرا استفاده از کولر گازی در هوای سرد باعث یخ زدن سیم پیچ و در نهایت موجب آب دادن کولر گازی می شود.

شکستگی و فرسودگی قاب ناودانی

در صورتی که قاب ناودانی (سینی تخلیه) شکسته و آسیب دیده باشد، می تواند باعث آب دادن کولر گازی شود. اگر قاب ناودانی به طور صحیح نصب نشده باشد و با فن بلوور داخلی بالانس نباشد، ممکن است باعث شکستن قاب ناودانی شود که موجب آب دادن کولر گازی می شود. جهت رفع این مشکل باید اقدام به تعویض قاب ناودانی کنید.

بررسی کامل علت آب دادن کولر گازی

کثیف بودن کندانسور

یکی از دلایل آب دادن کولر گازی گرفتگی و کثیف شدن کندانسور می باشد که موجب جمع شدن آب درون اسپلیت و نشت آب می شود. جهت پیشگیری از این مشکل، کندانسور را به صورت منظم و دوره ای تمیز نمایید.

عدم سرویس به موقع و نگهداری غیر اصولی

در نهایت می توانید علت آب دادن کولر گازی را ناشی از نگهداری نا مناسب بدانید. در صورتی که از سرویس دوره ای کولر گازی غافل شوید، راندمان و بازدهی دستگاه به صورت چشمگیر کاهش پیدا خواهد کرد و باعث بروز مشکلات متعددی می شود که منجر به پرداخت هزینه های گزافی خواهد شد. بهترین راه حل جهت پیشگیری این مشکل انجام سرویس دوره ای می باشد.

برطرف کردن مشکل آب دادن کولر گازی

جهت برطرف کردن مشکل آب دادن کولر گازی قبل از هر کاری لازم است عامل مشکل را با توجه به موارد گفته شده بیابید و جهت رفع آن حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید. در صورتی که علاقه مند هستید مشکل آب دادن کولر گازی را خودتان برطرف کنید، می توانید در دوره آموزش صفر تا صد تعمیرات کولر گازی شرکت نمایید و این حرفه را به صورت حرفه ای و تخصصی فرا بگیرید.

برخی از رایج ترین مشکلات کولر گازی

برخی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای کولر گازی ایجاد و باعث پرداخت هزینه های اضافی برای شما شود را به صورت خلاصه بیان خواهیم کرد تا بروز این مشکلات باعث سلب آرامش و آسایش شما نشود و از روزهای گرم تابستان لذت ببرید.

بررسی کامل علت آب دادن کولر گازی

خنک نکردن کولر گازی

خنک نکردن کولر گازی می تواند چند علت داشته باشد. بسته بودن دریچه ها، تنظیمات نادرست ترموستات و یا کثیف بودن فیلترها می تواند دلیل خنک نکردن کولر گازی باشد که برای رفع مشکل باید هر یک از آن ها را مورد بررسی قرار داد.

خاموش نشدن اسپلیت

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که کولر گازی خاموش نمی شود، در صورت مشاهده این مشکل باید به سراغ ترموستات بروید زیرا این قطعه دستورات لازم را دریافت و به کمپرسور می فرستد و در صورتی که دچار آسیب یا خرابی شده باشد این فرآیند با مشکل مواجه خواهد شد.

خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

خاموش شدن ناگهانی کولر گازی می تواند دلایل مختلفی مانند خرابی برد، خرابی کمپرسور، اتصالات و کابل کشی نادرست را داشته باشد. برای رفع این مشکل لازم است از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

پریدن فیوز متصل به کولر

دو دلیل عمده باعث ایجاد این مشکل می شود. اولین دلیل کثیفی فیلترها می باشد، با نشستن گرد وغبار و آلودگی بر روی فیلترها فشار مضاعفی بر قطعات داخلی کولر گازی ایجاد می شود که وظیفه خنک کردن محیط را بر عهده دارند. همین فشار مضاعف بر روی قطعات داخلی باعث داغ کردن آن ها و در نهایت پریدن فیوز می شود.

دلیل دوم پریدن فیوز می تواند به علت فرسودگی و کارکرد بالای کولرگازی باشد زیرا قطعات داخلی کولر گازی دیگر قادر به خنک کردن محیط نیستند و با فشاری که بر همین قطعات داخلی می آید، موجب پریدن فیوز متصل به کولر گازی می شود.

جمع بندی

در این مطلب به برخی از رایج ترین مشکلات کولر گازی پرداختیم تا علل مشکلات پیش آمده در کولر گازی را بهتر بشناسید و در صورت داشتن دانش و مهارت در زمینه تعمیرات کولر گازی، جهت رفع مشکل پیش آمده اقدام نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟