راهنمای انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ اتاق و منزل

آیا قصد خرید کولر گازی برای منزل یا محل کارتان را دارید؟ دست نگه دارید. قبل از هر اقدامی پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. یکی از مهمترین نکاتی که قبل از خرید کولر گازی باید به آن توجه داشته باشید، متراژ اتاق و منزل شما برای خرید کولر گازی است. راندمان کولر گازی بر خلاف کولر آبی بسیار به متراژ و اندازه مناسب اتاق بستگی دارد.

شاید برایتان سوال ایجاد شود که انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ چگونه صورت می‌گیرد؟ برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه این مطلب همراه ما باشید. در اینجا شما را با مهمترین نکات انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ موردنظر شما آشنا خواهیم کرد.

راهنمای انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ اتاق و منزل

انتخاب قدرت کولر گازی نسبت به متراژ آشپزخانه

آشپزخانه از مهمترین بخش‌های خانه است که گاهی اوقات در شهرهای شرجی کشور از یک کولر گازی جدا برای آن استفاده می‌شود. معمولا فضای آشپزخانه کوچکتر از فضای پذیرایی و نشیمن است. بنابراین کولری که برای آن‌ در نظر گرفته می‌شود، ظرفیت کمتری به نسبت کولر اصلی نشیمن و پذیرایی خانه دارد. البته به دلیل وجود گاز و لوازم برقی بسیار در آشپزخانه معمولا نصب کولر در این مکان غیر مجاز به شمار می‌رود.

اگر آشپزخانه شما به صورت اپن یا جزیره است، متراژ آن را با متراژ نشیمن محاسبه کنید و یک کولر گازی با ظرفیت بیشتر خریداری کنید تا بتوانید از سرمای کولر در آشپزخانه نیز استفاده کنید. در غیر اینصورت از یک کولر گازی 9 هزار کوچک برای استفاده در آشپزخانه کنید و آن را در جایی نصب کنید که در فاصله زیادی از لوازم برقی و گاز آشپزخانه قرار گیرد. قرار گرفتن کولر گازی در مجاورت حرارت باعث خرابی آن می‌شود. در صورت مشاهده هرگونه خرابی کولرگازی آشپزخانه به دلیل حساسیت مکانی آن سریعا با کارشناسان تعمیر اسپیلت در تهران یا شهرستان موردنظرتان تماس بگیرید.

انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ اتاق خواب

انتخاب قدرت کولر گازی برای اتاق خواب رابطه مستقیم با ابعاد آن دارد. هر چه ابعاد اتاق خواب بیشتر باشد، قدرت کولر گازی نیز باید بیشتر باشد. برای یک اتاق خواب 12 متری شما به یک کولر گازی 9 هزار ولت نیاز دارید. کولر گازی 9 هزار برای اتاق‌هایی تا مساحت 20 متر نیز انتخاب بسیار خوبی است. توجه داشته باشید که تاثیر مساحت بر قدرت کولر به حدی زیاد است که در صورت عدم توجه به این موضوع مصرف انرژی بالا می‌تواند خسارات و خرابی بسیاری به همراه داشته باشد.

معمولا پیشنهاد می‌شود یک کولر گازی با قدرت بالا برای نشیمن خریداری کرده و به گونه‌ای نصب شود که اتاق خواب‌های مجاور آن نیز از این کولر استفاده کنند. اما اگر نشیمن و اتاق خواب شما مساحت بالایی دارند می‌توانید با توجه به جدول طرح شده در ادامه مطلب، کولر گازی مناسب اتاق خود را خریداری کنید.

راهنمای انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ اتاق و منزل

نحوه محاسبه ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ ساختمان

ظرفیت سرمایشی BTU، واحد سنجش بین المللی انرژی است. در کولرهای گازی یک BTU برابر با میزان حرارتی است که یک دستگاه کولر می‌تواند از یک اتاق در مدت زمان یک ساعت کاهش دهد. زمانی که می‌گوییم قدرت این کولر گازی 9 هزار است، منظور 9 هزار BTU است. بر اساس متراژ ساختمان در طبقات پایین و میانی آپارتمان، برای هر متر مربع 400 الی 600 BTU برای تامین هوای مطلوب و خنک ساختمان نیاز است.

در طبقات بالای ساختمان برای هر متر مربع 600 الی 800 BTU بسیار مناسب است. به طور مثال برای یک اتاق با متراژ 20 تا 30 متر شما به یک کولر گازی با ظرفیت 12 هزار BTU نیاز دارید. البته علاوه‌بر متراژ اتاق، نوع آب و هوای منطقه، تعداد در و پنجره خانه، موقعیت طبقاتی آپارتمان و وضعیت عایق ساختمان تاثیر بسیاری در انتخاب یک کولر گازی مناسب دارد. می‌توانید برای مشاوره و راهنمایی بیشتر با کارشناسان تعمیر لوازم خانگی بوش و برند موردنظر خود کمک بگیرید.

چرا کولر گازی را بر اساس متراژ خانه انتخاب کنیم؟

شاید با خود بگویید چرا برای کمتر کردن ریسک انتخاب کولر گازی از پر قدرت‌ترین کولر گازی بازار برای خنک کردن نشیمن یا اتاق موردنظرمان استفاده نکنیم؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم همواره انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ مکان مورد نظر صورت می‌گیرد و در صورت عدم توجه به این موضوع با یکی از دو مشکلات زیر روبرو می‌شوید:

  1. اگر کولر گازی نسبت به متراژ فضای موردنظر شما ضعیف باشد در روزهای گرم و شرجی کولرگازی به هیج عنوان نمی‌تواند پاسخگوی محیط موردنظر شما باشد. علت باد گرم کولر گازی نیز می‌تواند به دلیل ضعیف بودن کولر گازی در مقایسه با متراژ اتاق شما باشد.
  2. اگر کولر گازی به نسبت متراژ اتاق شما قوی باشد، میزان مصرف انرژی کولر گازی بسیار بیشتر از حالت عادی خواهد بود و انرژی بسیار زیادی هدر خواهد رفت. علاوه‌بر این، سرمای اذیت کننده کولر گازی می‌تواند شما را از انتخاب اشتباه و غیر استانداردتان پشیمان کند.

راهنمای انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ اتاق و منزل

جدول محاسبه ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ اتاق‌های منزل

در حال حاضر کولرگازی‌های موجود در بازار از قدرت 9 هزار تا 48 هزار به فروش می‌رسند. برای آشنایی بیشتر با ظرفیت دقیق کولر گازی جدولی برای شما تنظیم کرده‌ایم تا با اطلاعات بیشتر کولر گازی موردنظر خود را خریداری کنید.

ظرفیت کولر گازی (BTU)متراژ مساحت مناسب برای کولر
9 هزار12 تا 20 متر مربع
12 هزار20 تا 30 متر مربع
18 هزار30 تا 45 متر مربع
24 هزار45 تا 60 متر مربع
30 هزار60 تا 75 متر مربع
36 هزار75 تا 90 متر مربع
48 هزار90 تا 120 متر مربع

تعمیر و نصب کولر گازی با تیم حرفه‌ای نیو سرویس

در این مطلب شما را با مهم‌ترین نکات در انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ ساختمان آشنا کردیم. یکی از دغدغه‌های اصلی پس از خرید کولر گازی نصب یا تعمیر بخش‌های مختلف کولر در صورت خرابی آن است. پیشنهاد می‌کنیم نصب و تعمیر کولرهای گازی خود را به افراد حرفه‌ای بسپارید. این وسایل ارزشمند تکنولوژی پیشرفته‌ای دارند و باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرند تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

با سپردن کولرهای گازی خود به دست تعمیرکاران حرفه‌ای نیوسرویس دیگر لازم نیست نگران خرابی یا آسیب به کولرهای گازی خود نباشید. تیم نیو سرویس با داشتن متخصصین و تکنسین‌های حرفه‌ای همواره در نصب و تعمیر کولرگازی برندهای مختلف همراه شما خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 02174958 تماس بگیرید یا به صفحه اصلی سایت نیو سرویس مراجعه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟