چرا سقف وافل بهترین سیستم سقف در ساختمان شناخته شده است؟

همچنین سقف وافل به گونه ای طراحی شده است که در پروژه های بزرگ بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد. از این رو سیستم وافل محبوبیت ویژه ای میان کارفرماها و مهندسین گرامی پیدا کرده است. در این مطلب به بررسی ویژگی های مهم در مورد طراحی و اجرای سقف وافل و آنچه که این سقف را از دیگر سیستم ها جدا می سازد، می پردازیم.  شما عزیزان می توانید با مطالعه مطلب سقف وافل چیست با ساختار و نحوه اجرای این سقف به طور دقیق آشنا شوید. با ما همراه باشید.

چرا سقف وافل بهترین سیستم سقف در ساختمان شناخته شده است؟

سقف وافل را می توان با دو عملکرد یک طرفه و دو طرفه اجرا نمود

سقف وافل دارای دو عملکرد یک طرفه و دو طرفه می باشد. یک طرفه یا دو طرفه اجرا نمودن سقف وابسته به فاصله میان ستون ها در پلان معماری دارد. اگر حداکثر فاصله میان ستون ها تا 8 متر باشد، می توان سقف وافل را به صورت یک طرفه اجرا نمود. در غیر این صورت باید سقف وافل را به صورت دو طرفه اجرا کرد تا بتواند بار بیشتری را تحمل نماید چراکه در سقف هایی با عملکرد دو طرفه می توان بار مرده و زنده وارد بر آن را بر جهار تیر اطراف سقف پخش نمود. این موضوع در سقف های وافل یک طرفه کاملا متفاوت می باشد. در سقف هایی با عملکرد یک طرفه تنها بار به دو تیر روبه رو وارد می شود، در نتیجه در اجرای سیستم های یک طرفه نمی توان فاصله ستون ها را افزایش داد. در ادامه به این نکته یعنی فاصله مابین ستون ها در سقف وافل اشاره می نماییم.

حداکثر فاصله ستون ها در سقف وافل می تواند به 16 برسد

سقف وافل از جمله سقف هایی می باشد که قبل از اجرا توسط تیم متخصص با توجه به پلان معماری و کاربری ساختمان طراحی می گردد. با یک طراحی بهینه و مطابق با آیین نامه ها و ضوابط شهرداری حداکثر دهانه سقف وافل می تواند به 16 متر برسد بدون آنکه مقاومت سقف در برابر بارهای ثقلی و جانبی کاهش پیدا کند. یکی از مزیت های فاصله مابین ستون ها، حذف ستون های سازه ای و کاهش هزینه های کلی ساختمان می باشد. همچنین امتیاز دیگری که در اجرای سقف وافل به دست می آوریم حذف آویز تیرها و افزایش ارتفاع سقف ساختمان می باشد.
اگر میخاید در مورد حداکثر دهانه سقف وافل بیشتر بدانید این مقاله را بخوانید :
https://zagrosbana.com/maximum-waffle-ceiling-span

چرا سقف وافل بهترین سیستم سقف در ساختمان شناخته شده است؟

قالب سقف وافل را می توان چندین مرتبه استفاده نمود

سقف وافل یک دال مجوف با قالب های غیر ماندگار می باشد. یکی از دلایلی که سقف وافل نسبت به دیگر سقف های مشابه مجبوب تر است، قالب های غیر ماندگار وافل هستند. قالب وافل در داخل بتن مدفون نشده و از هر کدام می توان 50 مرتبه در اجرای سقف استفاده نمود. این قالب ها پس از خشک شدن بتن، از سقف بیرون کشیده می شوند و می توان برای پروژه های بعدی آنها را در کارگاه دپو کرد، به همین ترتیب قیمت قالب وافل نسبت به قالب های ماندگار در سقف بسیار به صرفه تر می باشد. قابل توجه است که قالب های وافل به دلیل شکل ظاهریشان درون یک دیگر قرار می گیرند و جای زیادی را در کارگاه اشغال نمی کند و حمل و نقل آن آسان و صرفه اقتصای خواهد داشت.

چرا سقف وافل بهترین سیستم سقف در ساختمان شناخته شده است؟

اجرای سقف وافل با امنیت و سرعت پیش می رود

روش اجرای سقف وافل اگر به صورت اصولی و مطابق طراحی پیش رود بسیار روندی سریع و بدون خطایی خواهد داشت چراکه این سقف به دلیل قالب های قفل دار زاگرس از استحکام کافی برای عبور و مرور کارگران و مهندسان، برخوردار می باشد که همین باعث پیشرفت پروژه طبق بر طبق برنامه ریزی و بودجه بندی پیش بینی شده خواهد شد.

تاسیسات برقی و مکانیکال به راحتی در سقف وافل اجرا می گردد

قالب های وافل به دلیل ایجاد حفره ها و فضاهای توخالی در سقف، کار را برای اجرای تاسیسات و رد شدن لوله های فاضلاب آسان می کنند. همچنین با اجرای سقف کاذب به لوله ها از نظر مخفی شده و در هنگام خرابی به راحتی در دسترس قرار خواهند گرفت. علاوه بر آن به دلیل وجود هوا در بین حفره ها و سقف کاذب، دیگر نیازی به عایق های صوت و حرارتی نمی باشد چراکه هوا خود بهترین عایق در برابر حدر رفت انرژی است.

خرید قالب وافل از تولیدکننده باعث کاهش هزینه ها می شود

شرکت زاگرس بنا به عنوان یکی از تولیدکنندگان قالب وافل و عرضه مستقیم قالب ها در بازار می تواند گزینه ی خوبی برای حذف واسطه ها و دلالان در زمینه خرید قالب وافل باشد. در این صورت شما با حذف واسطه ها و خرید قالب های با کیفیتی که توسط تست ضربه و پرتاب بررسی شده اند می توانید باعث کاهش هزینه های پروژه شوید. علاوه بر فروش قالب های زاگرس که از کیفیت و مقاومت کافی برخوردار هستند، سایر خدمات ساختمانی مانند طراحی، مشاوره و اجرای صفر تا صد ساختمان، توسط مهندسان و متخصصان با تجربه و کاربلد شرکت زاگرس ارائه می گردد.

چرا سقف وافل بهترین سیستم سقف در ساختمان شناخته شده است؟

نتیجه گیری

اجرای سقف وافل از میان سیستم های مختلف سقف، می تواند بهترین گزینه به خصوص برای پروژه های بزرگ انتخاب شود و این امر در صورتی است که توسط گروهی با تجربه و حرفه ای طراحی شده و سپس توسط اکیپ اجرایی کاربلد و متخصص اجرا گردد، محقق می پذیرد. در این صورت شما کارفرمایان و مهندسین گرامی شاهد نتایج فرح بخشی از پروژه های خود با سیستم وافل خواهید بود. به همین منظور دریافت مشاوره از شرکتی پرکار و با رزومه های مختلف، انتخاب طراح و مجری متخصص، تجهیز کارگاه به صورت اصولی، اکیپ اجرایی مسئولیت پذیر می تواند به شما اجرای صفر تا صد یک پروژه ساختمانی مقرون به صرفه، با مقاومت و منحصر به فرد کمک نماید.

منبع : زاگرس بنا مانا ، مجری اجرای سقف وافل

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟