انواع شیشه در دکوراسیون داخلی – نقش شیشه در زیبایی دکوراسیون

همانطور که می‌دانید استفاده از انواع شیشه در دکوراسیون داخلی زیبایی زیادی را به خانه و یا محل کار شما می‌دهد. شیشه‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی انواع مختلفی دارند که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و دکور مدنظر خود این شیشه‌ها را انتخاب کنید. برخی از این شیشه‌ها به صورت آینه هستند و شما می‌توانید آن‌ها را در نمای بیرونی ساختمان، ساخت کانترهای آشپزخانه، دستگیره درب‌ها، ساخت حمام، ساخت اتاق‌ها عایق صدا و دیگر سازه‌ها استفاده کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره انواع شیشه در دکوراسیون داخلی به دست آورید.

انواع شیشه در دکوراسیون داخلی – نقش شیشه در زیبایی دکوراسیون

انواع شیشه در دکوراسیون داخلی

انواع شیشه در دکوراسیون داخلی بسیار متنوع هستند و در ادامه چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را به شما خوانندگان گرامی معرفی می‌کنیم.

شیشه لاکوبل

شیشه لاکوبل یکی از انواع شیشه در دکوراسیون داخلی است که استفاده از آن زیبایی خاصی را به محیط می‌دهد. شیشه های لاکوبل معمولا با بهترین کیفیت و بالاترین درصت مقاومت در برابر شکسته‌شدن ساخته می‌شوند. این شیشه‌ها دارای مقاومت، سختی و چسبندگی بالایی هستند که استفاده از آن‌ها در دکوراسیون داخلی را بسیار ساده می‌کند. شیشه‌های لاکوبل در رنگ‌های متنوع زیادی در بازار وجود دارند و طرح‌های بسیار زیبایی نیز دارند. یکی از دلایل زیبایی آن‌ها در دکوراسیون داخلی این است که نور را به داخل فضای خانه بر می‌گردانند و فضای خانه را به چشم بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

انواع شیشه در دکوراسیون داخلی – نقش شیشه در زیبایی دکوراسیون

شیشه رفلکس

شاید تا به حال نام ساختمان‌های سبز را شنیده باشید که در آن از برخی انواع شیشه در دکوراسیون داخلی استفاده شده است؛ اما چرا به آن‌ها ساختمان سبز می‌گویند. همانطور که می‌دانید شیشه رفلکس گرما را دفع می‌کند و از این شیشه در نمای ساختمان استفاده می‌شود. به همین دلیل گرما وارد ساختمان نشده و به آن ساختمان سبز می‌گویند که در واقع باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی سرمایشی در ساختمان خواهد شد. این شیشه‌ها در کوراسیون داخلی نیز کاربرد دارند و اغلب برای ساخت حمام از آن‌ها استفاده می‌شود. این شیشه می‌تواند گرما را با خواصیت رفلکسی که دارد به داخل حمام برگرداند و شما نیز نیازی به گرم کردن بیش از حد حمام نخواهید داشت و در کنار آن زیبایی خاصی را نیز برای چنین مکان‌هایی خواهد داشت.

انواع شیشه در دکوراسیون داخلی – نقش شیشه در زیبایی دکوراسیون

همچنین شیشه رفلکس در فصول زمستان از بیرون رفت گرما جلوگیری می‌کند و خانه شما گرم نگه می‌دارد و باعث می‌شود که کمتر از انرژی مصرف کنید. همانطور که می‌دانید این شیشه‌ها ظاهری متالیک دارند و در رنگ‌بندی‌های مختلفی در بازار موجود هستند.

شیشه مرمریت

همانطور که از نام این شیشه‌ها پیداست، شبیه به سنگ مرمر هستند و زیبایی بسیار زیادی هم در دکوراسیون داخلی و هم در دکوراسیون خارجی دارند. ضخامت این شیشه‌ها بسیار بالا است و مقاومت زیادی نیز در برابر ضربه دارند. همین امر باعث شده تا این شیشه‌ها به غیر از دکوراسیون داخلی برای ساخت کانترهای آشپزخانه و نمای بیرونی ساختمان‌ها نیز کاربرد داشته باشند. شیشه‌های مرمریت نشکن بوده و در برابر آب مقاوم هستند، همچنین نصب آن‌ها بسیار ساده است و در برابر گرما و سرما نیز مقاومت بالایی دارند. این شیشه‌ها در دکوراسیون داخلی رفلکتیو بوده و در رنگ‌های سفید مات، مشکی آینه‌ای و مشکی مات و بژ در بازار موجود هستند.

آینه دکوراتیو

آینه های دکوراتیو بسیار زیبا هستند و جزو بهترین شیشه‌ها برای استفاده در دکوراسیون داخلی خانه محسوب می‌شوند. آینه‌های دکوراتیو در رنگ‌های و طرح‌های زیادی در بازار موجود هستند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی اقدام به خرید این آینه‌ها کنید. به طور مثال اگر دیوار شما سفید است، می‌توانید از آینه لاکوبل طلایی استفاده کنید که نمای بسیار زیبایی را به دکور خانه شما می‌دهد. این آینه‌ها در انواع قاب دار و بدون قاب هستند که نوع بدون قاب آن‌‌ها در چند رنگ و شکل تولید می‌شوند. نوع قاب دار نیز اغلب به صورت چندتایی تولید می‌شود.

انواع شیشه در دکوراسیون داخلی – نقش شیشه در زیبایی دکوراسیون

شیشه شفاف

همانطور که می‌دانید شیشه شفاف در اکثر خانه‌ها استفاده می‌شود و می‌توان گفت که این شیشه‌ها یکی از پر کاربردترین شیشه‌های موجود در بازار هستند که در دکوراسیون خانگی استفاده می‌شوند. شیشه‌های شفاف به دلیل اینکه لبه‌های آن دارای اکسید آهن هستند، در اکثر مواقع پس از اتمام فرآیند تولید، رنگ کناره‌های آن به شکل سبز و یا آبی در می‌آید. این شیشه بیشتر در پنجره‌ها استفاده می‌شوند، اما امروزه کاربرد آن فراتر از پنجره رفته و در دکوراسیون داخلی برای زیبایی و تزئین خانه نیز استفاده می‌شوند. از شیشه‌های شفاف اغلب برای دستگیره‌ها، شیشه درب و یا کانتر آشپزخانه و میز استفاده می‌شود.

شیشه آکوستیک

شیشه‌های اکوستیک یکی از شیشه‌های پر کاربرد در دکوراسیون داخلی و خارجی هستند که کمک زیادی به کاهش سر و صدا می‌کنند. این شیشه از دو لایه ساخته شده است که بین این دو لایه یک گاز تزریق شده که جلوی ورود سر و صدا را می‌گیرید. این شیشه‌ها اغلب در اداره‌ها و دفاتر کار استفاده می‌شود و می‌توان گفت و علاوه بر خاصیت آکوستیک، زیبایی مناسبی نیز دارد. اکثر اداره‌ها در خیابان‌های اصلی قرار دارند که رفت و آمد در داخل این خیابان‌ها بسیار زیادی بوده و در نتیجه صدای زیادی تولید می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این شیشه‌ها جلوی ورود صدا به محل کار خود را بگیرید. همچنین کاربرد آن در دکوراسیون داخلی نیز در مکان‌هایی مثل اتاق‌های جلسه و اتاق مدیریت است.

سخن پایانی

در این مطلب انواع شیشه در دکوراسیون داخلی را به شما کاربران گرامی معرفی کردیم. اگر قصد استفاده از این شیشه‌ها در دکور خانه یا محل کار خود دارید، بهتر است که قبل از تصمیم گیری برای خرید شیشه از یک کارشناس طراحی دکوراسیون داخلی کمک بگیرید تا نکات لازم را به شما بگوید. همچنین اگر می‌خواهید خودتان دست به کار شوید و این شیشه‌ها را خریداری کنید، می‌توانید با رعایت اصول دکوراسیون این کار را به سادگی انجام دهید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟