درب فلزی حیاط و انتخاب آن

درب حیاط، نقطه مرکزی ساختمان است. درب‌ورودی یکی از عوامل تأثیرگذار در زیبایی ساختمان محسوب می‌شود. علاوه بر اینکه زیبایی را به ساختمان می‌بخشد، باعث افزایش امنیت و ارزش آن نیز می‌شود. درب‌های فلزی دیگری مانند درب فلزی پارکینگ، درب فلزی ویلا و غیره نیز در امنیت و ارزش ساختمان تأثیرگذار هستند. یکی از بهترین و موثرترین راه‌کارها برای مدرن سازی ظاهر ساختمان‌ها و نمای بیرونی آن‌ها، استفاده از درب‌های فلزی حیاط است. درب فلزی حیاط دارای تنوع بسیاری است. در ادامه قصد داریم به بررسی انواع درب‌های حیاط، ابعاد استاندارد آن، وزن آن، جنس درب حیاط و رنگ آن‌ها و … بپردازیم.

انواع مدل های خلاقانه درب حیاط

در اینجا می‌خواهیم مدل‌های خاصی از درب ورودی را معرفی کنیم که در طراحی آن‌ها از خلاقیت ویژه‌ای استفاده شده است. بنابراین، این طرح‌ها با سایر مدل‌هایی که قبلاً دیده‌اید، تا حد زیادی متفاوت هستند.

لازم است توجه کنید که قبل از انتخاب مدل درب حیاط، باید سبک طراحی ساختمان خود را تعیین کنید و درب ورودی مناسبی برای آن انتخاب کنید. زیرا حتی زیباترین طرح درب، اگر با ساختمان شما همخوانی نداشته باشد، نه تنها به ظاهر خانه شما کمک نمی‌کند، بلکه به آن ضربه خواهد زد.

درب مدل اسپانیایی

این مدل درب ها دارای طراحی شیک و روستیک بوده و همراه با الگوی تکرار شده در سطح درب می باشد. بهره گیری از شیشه شفاف، مشجر و یا منعکس کننده یرای این درب ها امکان پذیر می باشد.

درب فلزی مدرن

درب های مدرن دارای طراحی ساده و فاقد جزئیات بوده و همراه با خطوط صاف افقی و یا عمودی هستند. از شیشه نیز می توان در طراحی درب آهنی مدرن بهره گرفت.

درب لیزری

یکی از انواع درب حیاط درب لیزری است. درب های فلزی با طراحی لیزری محبوبیت بسیاری دارند. این درب ها انعطاف پذیری بالایی داشته و در صورتی که همراه با جزئیات و رنگ طلایی باشد برای ساختمان های کلاسیک مناسب هستند. با این حال درب ساده لیزری برای ساختمان های مدرن نیز انتخاب مناسبی است.

درب فلزی حیاط و انتخاب آن

درب لیزری

درب لیزری، نوعی درب است که با استفاده از فناوری برش لیزری ساخته می‌شود. در این فرآیند، یک پرتو لیزر بر روی متریال درب تمرکز می‌شود و با اعمال حرارت بالا، متریال را برش می‌دهد و شکل می‌دهد. این روش برش دقیق و دقت بالا را فراهم می‌کند و امکان تولید درب‌هایی با طرح‌ها و الگوهای پیچیده را به ما می‌دهد.

درب فلزی برش لیزری، یکی از جدیدترین انواع درب است که در حال حاضر به دلیل کارایی و جلوه‌های بصری خاص، از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های درب لیزری و نحوه خرید و قیمت درب لیزری آشنا شوید.

انواع درب لیزری

درب لیزری در انواع مدل‌ها و طرح‌های متنوعی عرضه می‌شود. برخی از مدل‌های رایج درب لیزری عبارتند از:

درب لیزری ساختمان تاج دار

این مدل درب به ویژه برای ساختمان‌های شمالی، اما نه تنها محدود به آن، بلکه برای درب‌های باغ و ویلا نیز استفاده می‌شود. این درب‌ها دارای یک تاج زیبا با طرحی منحصر به فرد هستند.

درب حیاط برش لیزری

این نوع درب برای استفاده در حیاط‌ها استفاده می‌شود و از انواع مختلف طرح‌های درب CNC به صورت چهاربر برش لیزری استفاده می‌کند. این درب‌ها قابلیت استفاده از شیشه سکوریت یا پانج را نیز دارند.

درب برش لیزری ریلی

اگر ورودی پارکینگ یا حیاط شما نیازمند استفاده از درب ریلی است، طرح درب CNC یک انتخاب مناسب خواهد بود. این درب‌ها به دلیل طراحی زیبا و وزن مناسب، عملکرد ریل را سهل می‌کنند.

درب برش لیزری فرفورژه دار

این نوع درب‌ها از طرح‌های فرفورژه که از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهره می‌برند. درب‌های برش لیزری فرفورژه دار امکانات و مزایای خاص خود را دارند. برای افرادی که علاوه بر درب CNC، دوست دارند از زیبایی الگوهای فرفورژه نیز بهره‌برداری کنند، این نوع درب‌های برش لیزری مناسب است.

درب لیزری با طرح‌ها و الگوهای سفارشی

این نوع درب‌ها به صورت سفارشی و بر اساس دستورات و طرح‌های خاص مشتری ساخته می‌شوند. می‌توانید طرح، الگو، شکل و جزئیات مورد نظر خود را بر روی این درب‌ها اعمال کنید. این درب‌ها به طراحی شخصی و اختصاصی می‌پردازند.

درب فلزی حیاط و انتخاب آن

درب پارکینگ

درب پارکینگ از آن درسته از درب‌هایی است که علاوه بر بالا بردن امنیت ساختمان نقش بسیار مهمی در افزایش زیبایی نمای ساختمان دارد. اغلب درب ورودی پارکینگ در خارج از ساختمان قرار گرفته و بخش زیادی از نمای بیرونی ساختمان را به خود اختصاص می‌دهد. هارمونی رنگ و طرح بین درب پارکینگ، دررب ورودی ساختمان، پنجره‌ها و نمای ساختمان بسیار مهم و با اهمیت است. اکثر افراد برای در و پنجره‌های ساختمان از یک رنگ و طرح استفاده می‌کنند که انتخاب کم ریسک و مناسبی است.

انواع درب های پارکینگ

درب‌های مورد استفاده در پارکینگ‌ها می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلف دسته‌بندی شوند. این موارد شامل جنس و متریال استفاده شده برای ساخت بدنه و سایر بخش‌های درب می‌شود. بر این اساس، چند نوع درب رایج در ساختمان‌های مسکونی و اداری استفاده می‌شوند که عبارتند از:

درب فلزی پارکینگ

معتبرترین و مقاوم‌ترین جنسی که می‌توان برای ساخت درب استفاده کرد، فلزات مختلف از قبیل آهن است. درب‌های آهنی از گذشته تا امروز در صنعت ساخت درب پارکینگ کاربرد زیادی داشته و به دلیل تحمل بالا در برابر ضربه، از طول عمر بالا برخوردار هستند. برای جلوگیری از زنگ زدگی این نوع درب، از ضدزنگ و رنگ‌های مخصوص استفاده می‌شود.

درب چوبی پارکینگ

از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود در برخی ساختمان‌ها از درب پارکینگ چوبی استفاده شود، زیبایی ظاهری و حفظ اصالت بنا می‌باشد. درب‌های چوبی به دلیل مقاومت نسبتاً کم بدنه‌شان در برابر نم و رطوبت و ضربه، زودتر از سایر انواع درب شکل و زیبایی ظاهری و دوام خود را از دست می‌دهند. علاوه براین، درب‌های چوبی براحتی خراش می‌شوند و به مرور پوسته‌پوسته شدن سطح آنها آزاردهنده بوده و نه تنها باعث زیباتر شدن محیط نخواهند شد، بلکه نتیجه کاملاً عکس خواهند داشت.

درب‌های آلومینیومی پارکینگ

در شرایطی که ارزان بودن قیمت درب پارکینگ اهمیت زیادی دارد، خرید درب‌های آلومینیومی می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب باشد. این نوع درب‌ها از ورق‌های آلومینیوم ساخته شده و وزن بسیار سبکی دارند. به دلیل ضدزنگ بودن آنها، می‌توان از این درب‌ها در محیط‌هایی با بارش باران و نم و رطوبت زیاد استفاده کرد.

درب فایبرگلاس پارکینگ

در صورتی که میخواهید درب پارکینگ خود را تغییر دهید، گزینه‌های متنوعی مانند درب فایبرگلاس را در نظر بگیرید. این نوع درب‌ها از ترکیب آلومینیوم و فایبرگلاس ساخته می‌شوند. در واقع، این درب‌ها از جنس آلومینیوم هستند و تنها در برخی از قسمت‌ها از فایبرگلاس استفاده شده است. ورق‌های فایبرگلاس مورد استفاده در این نوع درب، بسیار شفاف و سبک وزن هستند و تاثیر مثبتی بر زیبایی درب دارند. همچنین، می‌توان درب‌های پارکینگ را بر اساس شکل ظاهری و نحوه باز و بسته شدن آن‌ها دسته‌بندی کرد.

درب کرکره ای پارکینگ

درب کرکره‌ای پارکینگ نیز یکی از گزینه‌هایی است که برای حفظ امنیت پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درب‌ها امنیت بالایی دارند و همچنین قیمت مناسبی نیز دارند. درب‌های کرکره‌ای به صورت رول شونده باز و بسته می‌شوند و بر خلاف درب‌های اتوماتیک بازویی (جک دار) به فضای زیادی برای باز و بسته شدن نیاز ندارند. این نوع درب‌ها برای مکان‌های کوچکتر و پارکینگ‌های فضای محدود مناسب هستند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟