دو عامل مهم هنگام برنامه ریزی برای نصب آسانسور

نصب آسانسور باید با دقت انجام شود تا نه تنها از تکنولوژی مناسب استفاده شده بلکه راحتی و سلامت استفاده کنندگان هم رعایت شود. اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه نصب آسانسور را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نصاب آسانسور در تهران باشید می‌توانید درخواست نصب آسانسور ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

دو عامل مهم هنگام برنامه ریزی برای نصب آسانسور

ظرفیت

پیش از برنامه ریزی باید ظرفیت و دفعات انتظار را درنظر بگیرید. عوامل دیگری مانند کاربرد ساختمان، ساکنین و میزان رفت و آمد آنها نیز در تعداد آسانسورها نقش دارد. این عوامل بر انتخاب سرعت آسانسور و ظرفیت مسافرین تاثیر دارد. در صورت کمبود بودجه تعداد کمتر آسانسور توصیه می شود.

ارتفاع ساختمان هم بر چگونگی نصب آسانسور تاثیر دارد. ساختمان 30 طبقه به تعداد بیشتر موتور و آسانسور تاثیر دارد. با افزایش ساخت ساختمان های بلندتر نیاز برای تعداد بیشتر آسانسور و طبقات آن ایجاد می شود.

دو عامل مهم هنگام برنامه ریزی برای نصب آسانسور

زمان اوج

در ساختمان های چند طبقه باید میزان رفت و آمد کنترل شود. باید بدانید زمان دقیق رفت و آمد آنها کی است تا تعداد آسانسورها را درست انتخاب کنید.

امنیت

از آنجایی که امنیت مسافرین مهم ترین مسئله است باید بدانید آسانسور چه مقدار وزن را می تواند حمل کند. همیشه برای افزایش ظرفیت، پیشگیری از ایجاد سانحه باید این موضوع را بررسی کنید. آسانسور باید به سیستم هشدار مجهز باشد تا در صورت وجود سانحه مسافرین را باخبر کند.

پیش از نصب آسانسور باید موارد امنیتی لوکیشن بررسی شود، مخصوصا در ساختمان های قدیمی. حتما باید تعمیر آسانسور را به متخصص بسپارید.

دو عامل مهم هنگام برنامه ریزی برای نصب آسانسور

طراحی

طراحی، لوکیشن، اندازه و سرعت آسانسور به مسکونی یا تجاری بودن ساختمان بستگی دارد. در هنگام طراحی باید زیبایی و امنیتی را در کنار هم در نظر بگیرید تا آسانسوری مناسب نصب شود.

بسته به اینکه ساختمان مدرن است یا قدیمی، می توانید بر اساس طراحی داخلی ساختمان آسانسور را طراحی کنید تا با فضا همخوانی داشته باشد.

نتیجه گیری

برای داشتن آسانسوری امن و کاربردی باید تمام این موارد را درنظر بگیرید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟