علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

امروزه ماشین ظرفشویی از لوازم خانگی محبوب میان مردم است. این دستگاه که قابلیت های زیادی دارد، شستشوی ظروف را در کمترین زمان ممکن و مصرف کمترین مقدار انرژی انجام می دهد. ماشین ظرفشویی مشکل شستشوی ظروف در رستوران های بزرگ را نیز برطرف کرده است. زیرا شما می توانید تعداد زیادی ظرف را درون آن قرار داده و به راحتی شسشتو دهید. اما این دستگاه محبوب ممکن است به دلایل مختلف دچار مشکلاتی شود، یکی از مشکلات ماشین ظرفشویی برق داشتن بدنه­ آن می باشد. ما در این مقاله از شرکت تعمیرات لوازم خانگی هوم خانه به علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی می پردازیم. با ما همراه باشید.

علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

  1. اولین علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی مشکل سیم اتصال زمین است
  2. اختلال در هیتر المنت ظرفشویی از علل برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی
  3. علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی؛ نشتی در ظرفشویی و اختلال در سیم کشی
  4. خراب بودن موتور ظرفشویی علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی می باشد
  5. علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی؛ خرابی پریز و دو شاخه
  6. اتصالی در سیم پیچی داخلی آخرین علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

اولین علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی مشکل سیم اتصال زمین است

سیم اتصال زمین یا گراند در واقع وظیفه­ ایجاد امنیت برای جریان نشتی را دارد. تقریبا بیشتر وسایل الکترونیکی از این دست مانند ماشین لباسشویی دارای این سیم می باشند. این سیم کشی مخصوص معمولا به لوله فاضلاب و یا ستون آهنی ساختمان وصل می شود. یکی از مهم ترین دلایل برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی عدم اتصال این سیم می باشد. همچنین در صورت اتصال نادرست این سیم امکان برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی بالا می رود. باید دقت کنید که اتصال زمین را نباید به لوله آب وصل کنید. وصل کردن این سیم به آب باعث افزایش اتصالی و در نتیجه بدنه ماشین ظرفشویی دارای برق می شود.

کاربران گرامی؛ در صورت بروز خرابی در ماشین ظرفشویی پاکشوما می توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی پاکشوما برای رفع این مشکل استفاده نمایید.

 اختلال در هیتر المنت ظرفشویی از علل برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

همانطور که می دانید هیتر ماشین ظرفشویی وظیفه گرم کردن آب را در ماشین ظرفشویی بر عهده دارد. هیترهای ماشین ظرفشویی ممکن است به دلیل استفاده­ی زیاد و یا عدم نگه داری صحیح فرسوده شوند و با آب اتصالی پیدا کنند. یکی دیگر از اصلی ترین دلایل برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی اختلال در هیتر و یا المنت ماشین ظرفشویی می باشد. در صورتی که هیترها فرسوده شوند در ابتدا اتصالی ایجاد می کنند و باعث برق داشتن بدنه­ ظرفشویی می شوند. پس از مدتی اگر به تعمیر آن ها نپردازیم ممکن است خطرهای جدی تر مانند برق گرفتگی شدید ایجاد کنند.

علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی؛ نشتی در ظرفشویی و اختلال در سیم کشی

یکی از دلایل مهم برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی نشتی آب می باشد. زمانی که ماشین ظرفشویی نشتی آب داشته باشد، امکان برق داشتن بدنه آن در حین کار کردن بالا می رود. بهتر است در صورت مشاهده نشتی سریعا به حل این مشکل بپردازید.

یکی دیگر از دلایل برق داشتن بدنه ظرفشویی مشکل در سیم کشی آن می باشد. وجود هرگونه اتصالی و یا پوسیدگی روکش سیم در ماشین ظرفشویی ممکن است باعث ایجاد اتصالی در آن هنگام کار کردن شود. این پوسیدگی یا از بین رفتن روکش سیم ممکن است به دلیل استفاده نادرست از ماشین ظرفشویی یا به مرور زمان ایجاد شود.

کاربران گرامی؛ در صورت بروز خرابی در ماشین ظرفشویی آدمیرال شما می توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی آدمیرال در تهران استفاده نمایید.

خراب بودن موتور ظرفشویی علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی می باشد

ماشین ظرفشویی یک وسیله­ الکترونیکی است که به کمک آب و برق به شستشوی ظروف کثیف می پردازد. یکی از مهم ترین قطعات در ماشین ظرفشویی موتور آن می باشد. زمانی که موتور ماشین ظرفشویی دچار مشکل شود (برای مثل نیم سوز شود و یا کاملا بسوزد) مشکلات فراوانی را برای دستگاه ایجاد می کند. یکی  از علل مهم در برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی، نیم سوز شدن موتور می باشد. در صورت بروز این اتفاق بدنه­ ماشین ظرفشویی برق تولید می کند. توجه داشته باشید در این مواقع نباید به هیچ عنوان به بدنه دست بزنید زیرا احتمال برق گرفتگی شدید وجود دارد.

علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی؛ خرابی پریز و دو شاخه

از مهم ترین دلایل برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی خراب بودن پریزی است که دستگاه را به آن وصل کرده ایم. در بسیاری از موارد تصور می شود که علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی مشکلی پیچیده باشد اما فقط کافیست پریزی که دستگاه را به آن وصل کرده ایم بررسی کنیم. در بعضی از مواقع نیز خراب بودن دوشاخه موجب برق داشتن بدنه ظرفشویی می شود. علت این اتفاق معمولا زنگ زدگی دو شاخه است. در این مواقع باید برای جلوگیری از خطرات جدی تر، دو شاخه را تعویض کنیم. زیرا برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی ممکن است موجب برق گرفتگی های شدید شود.

علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

اتصالی در سیم پیچی داخلی آخرین علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین دلایل در برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی سیم پیچی داخلی دستگاه می باشد. همانطور که می دانید سیم پیچی یکی از مهم ترین قطعات داخلی ماشین ظرفشویی می باشد. وجود هرگونه اتصالی در سیم پیچی ممکن است مشکلات زیادی را مانند برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی به همراه داشته باشد. در صورت اتصالی در سیم پیچی، برد و قطعات برد جریان برق را به بدنه ماشین ظرفشویی انتقال می دهند. بهتر است برای رفع این مشکل در ماشین ظرفشویی از قرار دادن دستگاه در نزدیکی سینک آشپزخانه و مکان های مرطوب خودداری کنید. همچنین در حفظ و نگهداری دستگاه دقت کافی را به عمل آورید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟