انواع مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه جدید

امروزه با توجه به معماری و سبک زندگی جدید کابینت آشپزخانه به جز جنبه کاربردی خود تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و جذابیت منازل گذاشته استبا توجه به اینکه آشپزخانه یکی از اجزای اصلی منازل شده و تقریبا یکی از اعضای اتاق نشیمن به حساب می‌آید ، باید در انتخاب طرح اصلی و رنگ و مدل کابینت آشپزخانه دقت زیادی کرد تا بتوان بهترین بهره را از کابینت آشپزخانه ببریم .

 در عین حال باید به این نکته توجه کرد که در عین زیبایی و سبک جدیدی که برای کابینت میتوان انتخاب نمود باید به کاربرد آن نیز توجه کردچرا که آشپزخانه یکی از ارکان اصلی منزل به شمار می‌رود و بانوان بسیاری از اوقات خود را در آن  سپری می‌کنند و از آن جا که کابینت مجموعه ای از ابزار و وسایل آشپزخانه و نیازهای آن را در بر می‌گیرند باید ساخت و اجرای آن به گونه‌ای باشد که باعث زحمت و به نوعی دست و پا گیری برای بانوان نگردد.

در واقع نباید کارایی کابینت فدای ظاهر زیبای دکوراسیون داخلی منزل گردد برای بررسی انواع مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه جدید ابتدا باید به بررسی انواع کابینت بپردازیم.

امروزه مدل کابینت‌های آشپزخانه بسیار متنوع و گسترده تر از گذشته  شده‌اند که از نظر جنس  کابینت فرم اجرای کابینت رنگ و طرح کابینت یراق آلات کابینت و غیره با همدیگر متفاوت هستند ادر حال حاضر هزاران طرح و ایده در کابینت منازل اجرا  می‌شود ؛ از قبیله کابینت‌های کلاسیک ، بدون دستگیره ، کابینت ممبران سفید یا استفاده از سنگ‌های مصنوعی و طبیعی در کابینت و … که می‌توان به هر کدام از آنها جداگانه پرداخت و مبحث بسیار تخصصی و گسترده‌ای است.

انواع مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه جدید بر اساس روکش‌های مختلف ورق شامل انواع زیر می‌شود:

1- کابینت ام دی اف با روکش ملامینهشاید در حاضر فراگیرترین مدل از انواع کابینت را ، ام دی اف تشکیل می‌دهد که دارای معایب و مزایای خاص خود است.

انواع مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه جدید

مزایاقیمت مناسب ، تنوع زیاد در طرح و رنگ ، تمیز کردن راحت و دوامی مناسب

معایب دوام کم در برابر رطوبت ، حساسیت به حرارت ، عادی شدن یا تکراری بودن برای کسانی که به دنبال گزینه نوع و بدیع هستند.

2- کابینت‌های روکش وکیوم

این روکش معمولا بر روی ام دی اف و پس از اجرای طرح و حکاکی به وسیله دستگاه سی ان سی بر روی ام دی اف خام کشیده می‌شود.

انواع مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه جدید

مزایای مقاوم در برابر رطوبت مناسب عدم تغییر رنگ و پوسیدگی

معایب حساسیت نسبت به برخورد با اجسام تیز امکان جدا شدن و باد کردن روکش ، مخصوصاً در لبه‌ها  

انواع مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه جدید

3-

می‌توان گفت در اکثر کارهای جدید به خاطر ظاهر شفاف شیشه ای و طرح‌های متنوع ، به صورت فراگیر از این نوع روکش استفاده می‌گردد و در کابینت‌های سبک مدرن اکثراً هایگلاس و سایر متریال‌هایی از این دست به کار می‌رود.

مزایا تنوع رنگی بسیار بالا ظاهر جذاب و شیک

معایب ماندن اثر انگشت روی آن مخصوصاً رنگ‌های تیره قیمت بالاتر نسبت به ام دی اف ملامینه

4- روکش چوب یا طبیعی

یکی از انواع روکش است که پس از کابینت چوبی به خاطر قیمت بسیار بالا و کم شدن چوب در بازار جایگزین آن شداگرچه با آمدن روکش‌های دیگر این مدل روکش مقداری عرصه را از دست داده بوداما امروزه دوباره در کارهای مدرن و جدید نیز ، روکش‌های طبیعی جایگاه خود را به دست آورده است؛ اگرچه رنگ‌آمیزی و طرحهای جدید توانسته به جذابیت این نوع روکش بیافزاید.

مزایازیبایی استحکام مناسب قابلیت رنگ آمیزی متنوع ارزان تر از کابینت چوب  

معایب قیمت تمام شده بالاتر نسبت به کابینت‌های معمولی محدودیت در نوع روکش  

انواع مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه جدید و اساس رنگ و طرح

در مورد رنگ و طرح کابینت ام دی اف اگر بخواهیم صحبت کنیم امروز تنوع رنگ ورق ام دی اف بسیار بالا و گسترده است  و این تنوع روز به روز در حال فزونی است در گذشته بیشتر رنگ‌هایی مثل وینگه ، بیاض مشه ، کابلما  و راش در کابینت مورد استفاده بود.

اما با گذشت زمان رنگ‌های اکلیلی (متالیکو رنگ‌های ساده جایگزین رنگ‌های طرح چوب شدامروزه ترکیب رنگ سفید با رنگ‌هایی همچون نقره ای ، طوسی ، شیری با رنگ‌های دیگر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیردهرچند می‌توان گفت انتخاب و ترکیب رنگ در حد بسیار بالایی به سلیقه فرد بستگی دارد؛ ناگفته نماند عواملی همچون رنگ سال یا مد و… بسیار در کابینت‌های امروزی تاثیرگذار است.

در قسمت ترکیب رنگ‌ها با هم دیگر نیز در سال‌های قبل تاج و پاخور و صفحه با رنگ دربها و نما‌ها متفاوت بود که در حال حاضر کابینت‌ها کلا یک رنگ و یا کابینت‌های هوایی یک رنگ و کابینت‌های زمین یک رنگ مجزا در خیلی از منازل به چشم می‌خورد .

ناگفته نماند امروزه به علت فراگیر شدن دنیای مجازی و استفاده از نرم افزارهای طراحی کابینت ، رنگ بندی آن نیز دستخوش تغییرات بسیاری شده استدر قسمت طراحی می‌توان  به تغییراتی همچون حذف اپن و استفاده از جزیره به جای آن یا در کل حذف اپن ، کابینت هوایی به شکل آبشاری و یا پله‌های ساخت کابینت‌ها با سبک کلاسیک و نئوکلاسیک که دوباره به بازار آمده است و جای خود را باز کرده است ، اشاره کردموارد دیگری هم در طراحی‌ها جایگزین طراحی‌های قبلی شدند .

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در کابینت‌های امروزی یراق آلات استفاده شده در کابینت است مدل دستگیره‌ها و نوع ریل‌ها و جک‌ها و یراق‌آلات جدیدی که تحت عنوان سبد ، سوپر و….. در کابینت‌ها استفاده می‌شوند نیز کابینت‌ها را از همدیگر متفاوت می‌کننددستگیره‌های مخفی یا ریل‌های لمسی و سبد‌هایی که امروزه در کابینت‌ها استفاده می‌شوند بسیار متنوع و زیاد است .

باید گفت امروزه به خاطر پیشرفت نرم افزارهای طراحی و همچنین متریال کابینت‌ها ،  کابینت‌ها در اجرا هم بسیار متفاوت شدند و به طور کلی شما می‌توانید قبل از اجرا حتماً طرح‌های متفاوتی را در اینترنت و سایر موارد بررسی کنید سایت‌های چوب هم همواره سعی نمودند با ارائه جدیدترین طرح‌های ام دی اف و همچنین با ارائه مطالب و مقالات به روز مصرف کنندگان عزیز و همکاران محترم را یاری برساند  .  همچنین سعی کنید قبل از اجرا حتماً طرح سه بعدی کار خود را از کابینت سازی خود درخواست نموده و آن را ببینید و حتما در انتخاب رنگ و طرح کابینت خود به نکات زیر توجه داشته باشید.

همزمان به بحث زیبایی و کارایی کابینت توجه داشته باشید که کارایی کابینت تحت تاثیر زیبایی آن قرار نگیرد

به هماهنگی طرح و رنگ کابینت با به دکوراسیون خود دقت کنید تا پس از اجرا به ناهماهنگی و ناموزونی در بین کابینت با سایر اجزای دکوراسیون داخلی خود بر نخورید.

عوامل زیادی در کابینت باید بررسی شود مثل کوچک یا بزرگ بودن آشپزخانه نور منزل جنس متریال انتخابی طراح و سازنده کابینت و غیره.

در پایان امروز آشپزخانه قلب تپنده منازل شده و از بسیاری جهات برای مردم مخصوص بانوان عزیز مهم به نظر می‌آید، پس حتما قبل از اجرای آن ، بررسی‌های مورد نظر را انجام دهیدما در مجموعه با موضوع و آسان سایت با ما چوب بر این تصمیم هستیم که خود را همواره به روز نموده و اطلاعات خدمات خود را در اختیار مخاطبان نیز قرار دهیم.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟