ارز ایاس بخریم یا نه

ارز ایاس بخریم یا نه

رمزارز ایاس به طور رسمی در سال 2018 فعالیت خود را شروع کرد. اما یک سال قبل با عرضه اولیه توکن‌های خود و پیش‌فروش یک میلیارد دلاری، ورود پر سروصدایی را به بازار ارز دیجیتال داشت. ایاس یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین است و هدف اصلی آن اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز و تراکنش‌های بدون کارمزد و فوق سریع است. برخی از فعالان بازار عقیده دارند که ایاس نمی‌تواند آن‌طور که باید به وعده‌های خود عمل کند. در حال حاضر این ارز رتبه 50 مارکت کپ را به خود اختصاص داده است. اما در حقیقت ایاس ارزش خریدن دارد؟ در این مقاله به‌صورت خیلی ساده به بررسی رمزارز ایاس و کاربرد آن در دنیای بلاک‌چین می‌پردازیم. اگر شما هم نسبت به خرید ایاس شک دارید و می‌خواهید از سرمایه‌گذاری خود مطمئن شوید، تا انتها مقاله با ما همراه شوید.

همه چیز درباره ارز ایاس

قبل از اینکه بخواهیم ارز ایاس را بخریم باید با این پروژه آشنا شویم و اهداف آن را بررسی کنیم. در حقیقت ارز دیجیتال ایاس EOS  یک شبکه مبتنی بر بلاک‌چین است و برای بهبود و رفع نقایص ارزهای قبلی به وجود آمده است. هدف اصلی این رمزارز ارائه یک بستر امن و سریع برای اجرای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است. ایاس در تلاش است تا بتواند سرعت تراکنش‌ها را بالا و کارمزد را تا حد امکان کاهش دهد.

حتماً تابه‌حال تعبیرهای عوامانه مثل، ایاس قاتل اتریوم است را شنیده‌اید. برخی بر این باورند که بلاک‌چین ایاس می‌تواند جای اتریوم را بگیرد و به‌تنهایی از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی کند. این در حالی است که امروزه نه از اهمیت اتریوم کاسته شده است و نه قتل و خون‌ریزی اتفاق افتاده است. علی‌رغم کارمزدهای نجومی شبکه اتریوم، بیشتر برنامه‌های غیرمتمرکز روی همین شبکه فعالیت می‌کنند.

بلاک‌چین ایاس یکی از ده‌ها پلتفرمی است که قراردادهای هوشمند را ارائه می‌دهد و یکی از رقبا بلاک‌چین اتریوم در زمینه مقیاس‌پذیری به شمار می‌رود. پیش‌فروش ارز EOS از ژوئن 2017 آغاز شد و در سال 2018 این شبکه به طور رسمی شروع به کارکرده است.

ویژگی‌های اصلی بلاک‌چین ایاس

ارز ایاس بخریم یا نه

در این میان سؤالی پیش می‌آید که ایاس چه ویژگی‌هایی دارد که با بلاک‌چین اتریوم رقابت می‌کند؟ چرا اکثر سرمایه‌گذاران به دنبال خرید ایاس هستند؟ در ادامه به بررسی مجموعه‌ای از ویژگی‌های ارز ایاس می‌پردازیم که توسعه دهندگان این پروژه در وایت پیپر به آن پرداخته‌اند.

  1. مقیاس‌پذیری و پشتیبانی از میلیون‌ها کاربر: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در فضاهای مبتنی بر بلاک‌چین وجود دارد، مقیاس‌پذیری است. ویزا و پی پال به ترتیب 1600 و 200 تراکنش را در هر ثانیه انجام می‌دهند. بیت‌کوین 8 تراکنش و اتریوم 20 تراکنش در ثانیه را تأیید می‌کند. در حالی که ایاس مدعی است با استفاده از مکانیسم توافق اثبات سهام DPOS، می‌تواند در ثانیه میلیون‌ها تراکنش را تأیید کند.
  2. استفاده رایگان: توسعه دهندگان ایاس بر این باورند که هزینه‌های زیاد راه‌اندازی و استفاده از اپلیکیشن‌های بلاک‌چینی مانع جدی برای پذیرش گسترده این فناوری است. ایاس به‌منظور انعطاف‌پذیری بیشتر برای توسعه‌دهندگان Dapp و استفاده آسان‌تر کاربران، کارمزد تراکنش‌ها را به حداقل رسانده است. فقط برای پرداخت‌های مربوط به خدمات تعاملی بین افراد نیاز به پرداخت توکن است. برای به حداقل رساندن کارمزدها می‌توانیم به دنبال صرافی باشیم که کارمزد آن خیلی کم باشد. کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی کمترین کارمزد را دارد؟
  3. رفع ایرادات فنی و ارتقا: سیستم اتریوم با حمله DAO دچار مشکل شد و توسعه دهندگان مجبور به فورک شدند. به دلیل استفاده ایاس از DPOS در صورت خرابی، می‌توان حساب‌های مربوط به آن برنامه را فریز کرد تا سیستم اصلی آسیب نبیند.
  4. سرعت بالا و کم بودن تأخیر شبکه: برای اینکه کاربران بتوانند از پلتفرم‌های بلاک‌چینی تجربه خوبی را داشته باشند، تأخیری نباید وجود داشته باشد. اگر زمان تأخیر زیاد باشد کاربران ناامید می‌شوند و اپلیکیشن‌های بلاک‌چینی با نمونه‌های متمرکز نمی‌توانند رقابتی را داشته باشند. توسعه دهندگان ایاس مدعی هستند که این شبکه با استفاده از الگوریتم اجماع DpoS می‌تواند تراکنش‌ها را در زمان 0.25 ثانیه و با قطعیت 99.9% تأیید کند. با به‌کارگیری از مکانیسم BFT، تراکنش‌ها تا 1 ثانیه پس از ارسال، با قطعیت 100% نهایی و بازگشت‌ناپذیر خواهد بود.
  5. عملکرد متوالی و مقیاس‌پذیری عمودی: برخی از برنامه‌های غیرمتمرکز مانند خدمات مبادله و صرافی، به دلیل وابسته بودن مراحل به ترتیب زمانی، نیازمند عملکرد متوالی هستند. یعنی پردازش‌ها یکی پس از دیگری باید انجام شوند. سیستم‌عامل ایاس IO با استفاده از مقیاس‌پذیری عمودی، عملکرد متوالی و سریع این برنامه را اجرایی می‌کند.
  6. عملکرد موازی و مقیاس‌پذیری افقی: برخی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز نیازمند عملیات موازی هستند. سیستم‌عامل ایاس IO با استفاده از مقیاس‌پذیری افقی و تعامل میان نودها، سرعت اجرای قراردادهای هوشمند را افزایش می‌دهد.

عوامل تأثیرگذار روی قیمت ایاس

بازار رمز ارزها قابل پیش‌بینی نیست و عامل زیادی روی قیمت‌ها تأثیرگذار هستند اما با دانستن عواملی که تأثیر مثبت و منفی روی قیمت ایاس می‌گذارند، می‌توانیم تصمیم بهتری برای سرمایه‌گذاری روی این ارز بگیریم.

  1. عرضه و تقاضا: وقتی تعداد افرادی که قصد خرید ایاس را دارند از فروشندگان بیشتر باشد، یعنی تقاضا از عرضه بیشتر است و موجب افزایش قیمت ارز می‌شود.
  2. نقص امنیت: خبرهای منفی منتشر شده در رسانه‌ها می‌تواند تأثیر زیادی روی قیمت ایاس داشته باشد. در این میان اعتماد سرمایه‌گذاران از بین می‌رود و عرضه بیشتر از تقاضا می‌شود. در نهایت باعث افت قیمت ایاس می‌شود.
  3. محبوبیت Dapp: تقاضا برای برنامه‌های غیرمتمرکز در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است و افراد قصد دارند تا فرایندی مالی خود را به‌صورت مخفی انجام دهند. ایاس از توسعه Dapp پشتیبانی می‌کند و در جایگاه ایده‌آل قرار دارد. با ادامه رشد این قابلیت، قیمت ایاس نیز رشد خوبی را تجربه می‌کند.

ارز ایاس را بخریم یا نه

بررسی قیمت ارز ایاس و همچنین آینده این ارز دیجیتال نتایج بسیار جالبی را به ما نشان می‌دهد. ایاس در سال‌های اخیر و حتی در زمان شیوع ویروس کووید 19 در جهان، با افت قیمتی که داشت همچنان اعتبار خود را میان کاربران حفظ کرده است. ایاس هنوز نتوانسته است به قیمت قبل از شیوع کرونا برسد اما روند حرکتی باثبات آن در ساله‌ای اخیر، خبر از پیدایش یک ارز دیجیتال قدرتمند را می‌دهد. پیش‌بینی‌های انجام شده روی این ارز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری بلندمدت روی این ارز می‌تواند سودآوری خوبی برای ما داشته باشد. هرچند ما به‌عنوان معامله‌گر باید تمامی ریسک‌ها را بررسی کنیم و باتوجه‌به شرایط مالی خود در این مسیر گام برداریم.

خرید ایاس

ارز ایاس بخریم یا نه

برای خرید ارز دیجیتال، بهترین روش مراجعه به یکی از سایت‌های صرافی ارز دیجیتال است. کاربرانی که ساکن ایران هستند برای خرید این رمزارز می‌توانند به دو روش عمل کنند. اولین روش خرید مستقیم ارز ایاس از سایت‌های ایرانی (صرافی تبدیل و نوبیتکس) با ریال و کارت بانکی است. دومین راه خرید تتر از یک صرافی ایرانی با ریال و تبدیل آن به ایاس در صرافی‌های خارجی است. توجه داشته باشید اغلب صرافی‌های بین‌المللی به دلیل تحریم‌ها اجازه فعالیت به ایرانی را نمی‌دهند و امکان مسدود شدن حساب‌ها وجود دارد. بهتر است از صرافی‌های داخلی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال استفاده کنیم.

سخن پایانی سرمایه‌گذاری در ارز ایاس

در انتها درباره خرید و سرمایه‌گذاری در این ارز یک نکته مهم را به شما یادآور می‌شویم. تحلیل یک ارز نمی‌تواند معیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری روی آن ارز باشد. بهتر است خودتان بیاموزید و از میان تمام ارزهای دیجیتال بهترین را انتخاب کنید.

1/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
1/5 - (1 امتیاز)